הגיבור האמיתי: תפיסת המציאות של האביר האפל
גיבורי-על רבים מתרוצצים על המסכים שלנו בשנים האחרונות וכולם מנסים להציל את היום. אנחנו יודעים שהם לא קיימים באמת, ומתייחסים להרפתקאות שלהם כאל בידור חביב ותו לא. אבל יש גיבור-על אחד שנדמה שפועל ממש כאן, במציאות היומיומית שלנו. הגיבור הזה הוא באטמן, שסרטו האחרון, "האביר האפל", יוצא בימים אלה בדי.וי.די

בניגוד לבאטמן, את ספיידרמן נשך עכביש מהונדס גנטית, הענק הירוק נחשף לקרינה רדיואקטיבית וסופרמן בכלל נולד בכוכב אחר. כל הסרטים האלה הם צבעוניים, בידוריים ומתרחשים בעולמות שבהם אפשריים יצורים מפלצתיים ומדענים מטורפים שרוצים להשמיד את העולם. איש מהצופים לא חושב לרגע שהם אכן קיימים.
לא כך בשני סרטי באטמן האחרונים. רבות דובר על המראה הריאליסטי וחמור הסבר שלהם, במיוחד של "האביר האפל", שהיה לשובר הקופות השני בגודלו אי פעם בארצות הברית. עם יציאת מארז הדי.וי.די. של הסרט, אפשר לחזור ולסקור עד כמה ניסו יוצריו לגרום לצופים להאמין שהוא אכן התרחש במציאות.
בין תוספות הדי.וי.די, סדרה של קטעים הסוקרים את צילומיו של הלהיט התורן, אשר מגלות כי כמה סצנות ראשיות שלו צולמו בפורמט איימקס, הגדול פי שניים ממצלמת 35 מ"מ קולנועית רגילה. הרצון לצלם בגדול, מסבירים היוצרים, נובע מהצורך להראות כמה שיותר פרטים בתוך הפריים, להעביר את תחושת המציאות באופן החזק ביותר.

יוצרי סרטים רבים הפועלים כיום משתמשים באפקטים ממוחשבים. ב"האביר האפל" ניסו לצמצם את השימוש במחשב. רוב הפיצוצים, הנפילות והמכוניות המתהפכות צולמו בזמן אמת והשחקנים לוקחים בהם חלק, לצד הפעלולנים. באחד הקטעים, מספר הבמאי כיצד פוצצו מבנה שנועד להריסה בשביל אחת הסצנות הראשיות בסרט, כאשר הית' לדג'ר, שמשחק את הג'וקר, יוצא ממנו לאיטו ואפילו לא מביט אחורה כדי לראות את ההרס.
כדי להעשיר את אותו עולם אפלולי שבו מתרחשת העלילה, הוסיפו למארז סדרה של קטעי יומן חדשות מהטלויזיה
בסופו של דבר, הסיבה העיקרית לקניית המארז הזה היא כמובן הסרט עצמו, מעל שעתיים וחצי של אקשן דחוס, שמכניס את הצופה עמוק לתוך העולם של באטמן, וגורם לו לחשוב שאולי, אם חושבים על זה ממש חזק, דברים כאלה יכולים לקרות גם במציאות.







נא להמתין לטעינת התגובות







