הגיבור האמיתי: תפיסת המציאות של האביר האפל

גיבורי-על רבים מתרוצצים על המסכים שלנו בשנים האחרונות וכולם מנסים להציל את היום. אנחנו יודעים שהם לא קיימים באמת, ומתייחסים להרפתקאות שלהם כאל בידור חביב ותו לא. אבל יש גיבור-על אחד שנדמה שפועל ממש כאן, במציאות היומיומית שלנו. הגיבור הזה הוא באטמן, שסרטו האחרון, "האביר האפל", יוצא בימים אלה בדי.וי.די

אסף ברקת | 14/12/2008 12:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לבאטמן אין כוחות מיוחדים, הוא לא נלחם בחייזרים ומפלצות והוא לא גר בחלל. במקום להעצים את דמותו בכוחות ופלאים, מוצג אדם שהדבר היחיד המבדיל אותו משאר בני האדם הוא עושרו המופלג, שבזכותו הוא יכול לקנות כל מיני גאדג'טים שיעזרו לו להילחם, אויביו הם מאפיונרים ופושעים אחרים, והסביבה בה הוא חי היא העיר גות'האם, שיכולה הייתה בקלות להיות העיר הגדולה בארצות הברית.
האביר האפל - עטיפת הדי.וי.די
האביר האפל - עטיפת הדי.וי.די צילום: יח''צ

בניגוד לבאטמן, את ספיידרמן נשך עכביש מהונדס גנטית, הענק הירוק נחשף לקרינה רדיואקטיבית וסופרמן בכלל נולד בכוכב אחר. כל הסרטים האלה הם צבעוניים, בידוריים ומתרחשים בעולמות שבהם אפשריים יצורים מפלצתיים ומדענים מטורפים שרוצים להשמיד את העולם. איש מהצופים לא חושב לרגע שהם אכן קיימים.

לא כך בשני סרטי באטמן האחרונים. רבות דובר על המראה הריאליסטי וחמור הסבר שלהם, במיוחד של "האביר האפל", שהיה לשובר הקופות השני בגודלו אי פעם בארצות הברית. עם יציאת מארז הדי.וי.די. של הסרט, אפשר לחזור ולסקור עד כמה ניסו יוצריו לגרום לצופים להאמין שהוא אכן התרחש במציאות.

בין תוספות הדי.וי.די, סדרה של קטעים הסוקרים את צילומיו של הלהיט התורן, אשר מגלות כי כמה סצנות ראשיות שלו צולמו בפורמט איימקס, הגדול פי שניים ממצלמת 35 מ"מ קולנועית רגילה. הרצון לצלם בגדול, מסבירים היוצרים, נובע מהצורך להראות כמה שיותר פרטים בתוך הפריים, להעביר את תחושת המציאות באופן החזק ביותר.
האביר האפל - עטיפת הדי.וי.די
האביר האפל - עטיפת הדי.וי.די צילום: יח''צ
אקשן למזכרת

יוצרי סרטים רבים הפועלים כיום משתמשים באפקטים ממוחשבים. ב"האביר האפל" ניסו לצמצם את השימוש במחשב. רוב הפיצוצים, הנפילות והמכוניות המתהפכות צולמו בזמן אמת והשחקנים לוקחים בהם חלק, לצד הפעלולנים. באחד הקטעים, מספר הבמאי כיצד פוצצו מבנה שנועד להריסה בשביל אחת הסצנות הראשיות בסרט, כאשר הית' לדג'ר, שמשחק את הג'וקר, יוצא ממנו לאיטו ואפילו לא מביט אחורה כדי לראות את ההרס.

כדי להעשיר את אותו עולם אפלולי שבו מתרחשת העלילה, הוסיפו למארז סדרה של קטעי יומן חדשות מהטלויזיה

של גות'האם, העוקבים אחרי עלילות משנה בתוך הסיפור המורכב ממילא. וכצ'ופר מיוחד, נוספו הסצנות שצולמו בפורמט איימקס בגרסה הגדולה שלהן, כך שמי שיש לו את האמצעים המתאימים יכול לראות אותם מהדי.וי.די. גם כפי שהן התכוונו להיראות.

בסופו של דבר, הסיבה העיקרית לקניית המארז הזה היא כמובן הסרט עצמו, מעל שעתיים וחצי של אקשן דחוס, שמכניס את הצופה עמוק לתוך העולם של באטמן, וגורם לו לחשוב שאולי, אם חושבים על זה ממש חזק, דברים כאלה יכולים לקרות גם במציאות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים