סובול את מוכיח: הופעת בכורה בדיסטורשן
יהלי סובול ורע מוכיח השיקו את "אלדוארדו", אלבומם החדש והמשותף, בהופעת בכורה. על אף הקומבינציה המושלמת שבין השניים ההופעה הותירה את האלבום החכם והלא פשוט בתוך האריזה ופספסה את הקסם שהבמה מסוגלת להעניק

יהלי סובול ורע מוכיח צילום: אוהד רומנו
אולם על אף הקומבינציה המושלמת של סובול בתפקיד הגבר הרגיש ומוכיח בתפקיד המחוספס. ההופעה לא הצליחה להעלות את האלבום מדרגה ולשדרג אותו בניחוח לייב, כזה שמתבקש כשהשירים כתובים טוב, הגיטרות מבהיקות והקסם נמצא באוויר.
הקומבינציה של השניים נראתה מושלמת כשני חלקים שמשלימים אחד את השני: סובול רגיש ועדין, מוכיח גס ומשופשף, סובול מודה לקהל בביישנות אחרי כל סבב מחיאות כפיים ומוכיח בקושי מישיר מבט, סובול מתבלבל ומוכיח מתקן. ובכל זאת היה ריח של אכזבה באוויר.
האלבום העמוק והציורי נותר גם על הבמה עטוף בתוך עטיפת הפלסטיק של הדיסק. השירים, שהוצגו ללא שינויים מיוחדים מגרסת האולפן, לא זכו לתלת מימדיות שמרחב הבמה יכול להעניק ולמרות שאין דבר יותר ממכר מאשר המראה של מוכיח הולם בתופים, זה לא היה מספיק.
סרט נע אך איכותי
"אלדוראדו" אינו אלבום פשוט לעיכול. סובול לא כתב טקסטים שמלטפים את האוזן ומוכיח דאג שהפן המוזיקלי ימשיך באותו הקו. גם ההופעה לא מרככת את המעבר למאזין.

יהלי סובול ורע מוכיח צילום: אוהד רומנו
אולם הופעה בלי שינויים, עליות או מורדות, גורמת לצופה להרגיש במעין סרט נע והלינאריות בהופעה לא עשתה חסד עם האלבום המצויין. עם זאת, המעבר מהדיסק לבמה דווקא הטיב עם השיר "ילדה טובה" שאיבד את הפלקטיות שלו וקיבל נופך מקפיץ וזורם שרק הוסיף
לטקסט משמעות וצבע.
סובול ומוכיח עשו עבודה לא פשוטה יחסית לאלבום שהוא לא מכונת שלגרים גלגל"צית קלאסית. בסופו של יום הם הביאו את עצמם, עם השוני, עם הכישרון ועם המוגבלויות ויצרו משהו שמבטא אותם ואת מי שהם אחרי שנים של יצירה. אלדוארדו הוא לא "סימנים של חולשה" וגם לא "פצעים ונשיקות" אלא משהו חדש שעדיין לא ביקר כאן ודורש הסתגלות. מומלץ להתחיל ולהתרגל.
"אלדורדו" - ההופעה, יהלי סובול ורע מוכיח, ה-17 בנובמבר במועדון הזאפה בתל אביב.







נא להמתין לטעינת התגובות







