אפס אפס אפס

הופעה כנערתו של ג'יימס בונד נחשבת אולי להזדמנות גדולה, אך במציאות מסמנת לרוב את סוף הקריירה. אולגה קירילנקו, לעיונך

ניב שטנדל | 15/11/2008 9:48 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אולגה קירילנקו
אולגה קירילנקו צילום: יח''צ
"קוונטום של נחמה" ממשיך לפשוט את ג'יימס בונד מנכסיו - כבר אין גאדג'טים, אין Q, אין מאניפני - אבל דבר אחד מסרב בונד לשחרר מזרועותיו החסונות: את נערת בונד התורנית. אלא שהתפקיד הנחשק טומן בחובו גם סכנה - סכנת הכחדה.

כפי ששחקנים רבים (יואן מקגרגור וקולין פארל, למשל) נרתעו מגילום דמותו של הסוכן החשאי, מחשש שלא יוכלו בהמשך לגלם דמויות אחרות, עתיד מעורפל ולא מבטיח מרחף גם מעל ראשיהן של נערות בונד. כפי שהתבטאה בעבר בריט אקלנד - מרי גודנייט ב"האיש בעל אקדח הזהב" - "זה אחד התפקידים המהנים ביותר שעשיתי... אך הוא לא עזר במאומה לקריירה שלי".

סקירה של הקריירות שפיתחו לעצמן נערות בונד, לאחר מה שהייתה אמורה להיות "הפריצה הגדולה", לא תעודד את נערת בונד הנוכחית, אולגה קירילנקו. כמו קירילנקו, רבות מהנערות נשלפו מתוך אלמוניות יחסית, אך רבות מהן גם שבו אליה. אורסולה אנדרס, אם כל הנערות, תיזכר לעד כהאני ריידר העולה כוונוס ממימי האוקיינוס, נוטפת מים וסקס, ב"ד"ר נו".

היא עוד הספיקה לשחק עם אלביס פרסלי, פרנק סינטרה ולורנס אוליבייה, אך לא עשתה הרבה מעבר לקטיפת תארים סקסיים. לצדה של אנדרס, אגב, שיחקה זינה מרשל כמיס טארו. אם השם לא אומר לכם דבר - זה אומר הכול.

קריירת המשחק של דניאלה ביאנצ'י ("מרוסיה מאהבה") הסתיימה כעבור עשר שנים, כשהישג השיא שלה הוא פיסת טריוויה אזוטרית: היא שיחקה בסרט לצדו של אחיו של שון קונרי, ניל. שירלי איטון סיימה את דרכה ב"גולדפינגר" כגופה מוזהבת, באקט שנראה היום כנבואה מטאפורית שהתגשמה.
כישלון אחר כישלון

בסופו של דבר, היא פרשה כדי להתמסר למשפחתה - בדיוק כפי שעשתה ברברה באך ("המרגלת שאהבה אותי"), שנישאה לרינגו סטאר. אבל יש משפחות שבונד רק חירב: אלה של מוד אדמס ("האיש בעל אקדח הזהב"), ג'יין סימור ("חיה ותן למות"), קארין דור ("אתה חי רק פעמיים") ולויס צ'יילס ("מונרייקר") - כולן נטשו את בעליהן בשנה שלאחר צאת הסרט.

גורלה של צ'יילס היה כה מר, עד שאפילו מהפרודיה הבונדית "אוסטין פאוורס", שבו הגיחה להופעת אורח, נחתך תפקידה (בגרסה שהופצה בארה"ב). אולי היכרותה עם קוונטין טרנטינו, שכבר ליהק אותה לפרק שביים ל"CSI", עוד תציל אותה.

אדמס, אגב, חזרה לבונד כאוקטופוסי בסרט בשם זה (למעשה, היא גם הייתה ניצבת ב"רצח בעיניים"). היא סיימה את הקריירה כמנחת טלוויזיה בשבדיה. גם ג'יל סנט ג'ון ("יהלומים לנצח") מצאה עצמה בטלוויזיה, מבשלת בתוכנית הבוקר "בוקר טוב אמריקה". הישגה הגדול היה נישואיה לרוברט וגנר, כפי שלקארי לאוול ("רישיון להרוג") אין במה להתפאר מלבד הבעל ריצ'רד גיר.

ורשימת

הכישלונות נמשכת: הונור בלקמן (פוסי גאלור ב"גולדפינגר"), מרים ד'אבו ("007 באזור המסוכן"), לין הולי ג'ונסון ("לעיניך בלבד").  ויש גם מעט ניצולות. ג'יין סימור הייתה ל"ד"ר קווין, רופאה במערב", לפני שנמוגה לאלמוניות; דיאנה ריג ("בשירות הוד מלכותה") המשיכה לקריירת תיאטרון מצליחה וזכתה לתואר "דיים"; טרי האצ'ר ("מחר לנצח") עושה חיל ב"עקרות בית נואשות";

פמקה ג'נסן ("גולדן איי") זכתה להצלחה בזכות סרטי "אקסמן", כמו גם האלי ברי ("למות ביום אחר"), אחת השחקניות המצליחות והיקרות בהוליווד היום; גם מיני דרייבר ("גולדן איי"), מישל יאו ("מחר לנצח"), סופי מרסו ודניס ריצ'רדס ("העולם אינו מספיק") עדיין בסביבה.

מצד שני, אווה גרין ("קזינו רויאל") עדיין בשלב ההוכחות, והפעם האחרונה ששמענו על רוזמונד פייק ("למות ביום אחר") הייתה כששיחקה ב"הארץ המובטחת" של עמוס גיתאי. מישהו מוכן להתחייב על כך ש"קירות" של דני לרנר לא תהיה הפעם האחרונה שבה נשמע על אולגה קירילנקו?

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים