פול ניומן: פניו של החלום האמריקני
הפנים של החלום האמריקנ י השתקפו בדיוק רב בפניו של פול ניומן, שהלך לעולמו אמש. העיניים הכחולות והשילוב המושך של קשיחות ופגיעות היו פניה חוצי הדורות של אמריקה המתמודדת עם השינויים סביבה

הפנים חרושי הקמטים של הקריירה המאוחרת שלו, פניה של אמריקה הלבנה המתמודדת עם העולם המשתנה סביבה. השילוב הזה של קשיחות ופגיעות, הומור ואלימות חבויה, ראשון לשלוח אגרוף ולשלוף מקל ביליארד ואחרון להיות שלם עם עצמו ועם העולם.
מאז אתמול משווים אותו לברנדו ולג'יימס דין, אבל הם בערו בלהבה גדולה ומהירה והתכלו: דין במותו הטראגי, שהשאיר אגדה גדולה בהרבה מהמורשת הפיזית, וברנדו, כשדעך אל תוך אינספור תפקידים מגוחכים ונעלם בתוך משמניו הגרוטסקיים. ניומן נשאר. קשה הרבה יותר לשמר אגדה לאורך חמישה עשורים מלייצר אותה בשלושה סרטים, כמו שעשה דין, וניומן שימר אותה כפי שאף אחד לפניו או אחריו לא עשה. רק תסתכלו על הפיאסקו שנשאר משחקנים כמו דה-נירו ואל פאצ'ינו, שהחלו את דרכם כשניומן כבר היה כוכב כמעט עשרים שנה, ותבינו כמה זה נדיר.
נדירה לא פחות הייתה יכולתו להיות כן ואמין כשכבר היה אייקון: כשג'ק ניקולסון או שון קונרי מופיעים היום על המסך חולפת בך צמרמורת תענוג מוכרת, מצד שני, אתה יודע שמה שתקבל הוא ג'ק ניקולסון ושון קונרי, בלי שום הפתעה, כי הם כבר לא מסוגלים לעשות משהו שאיננו הם עצמם. ניומן, לעומתם, הצליח עד הרגע האחרון להתלבש לתוך התפקיד ולא לעשות את פול ניומן, גם ב"הדרך לפרדישן" הנפלא, הסרט הגדול האחרון שלו.
הוא היה טוב בכל מה שעשה: שחקן ובמאי ונהג מירוצים ויצרן רטבים ופילנתרופ, שתרם יותר מ-200 מיליון
באתר של IMDB יש צילום שלו מלפני שנתיים, בחברת ג'ורג' קלוני וברוס ויליס, שניים מהסופר-קוטלים הנוכחיים של הוליווד: הוא מחבק אותם מאחור, ואפשר לראות על פניהם כמה חשוב להם להיראות טוב ברגע הזה, אולי ניומן ישים לב.