בית אבות 90210
"90210" היא סדרה מיותרת: חסרת חן ומביכה עבור אלו שגדלו על "בוורלי הילס 90210" בשנות התשעים, וחסרת רלוונטיות עבור הדור שנולד מאז. אהרון ספלינג מתהפך בקברו
יש משהו מנחם בעובדה שהשינויים שחלים על כדור הארץ, הקמטים של היבשות, קורים לאורך אלפי ומיליוני שנים. זה גורם לנו לא ממש לראות אותם. המציאות הטלוויזיונית, לעומת זאת, הרבה יותר אכזרית.
כשברנדה וולש קופצת לבקר את קלי טיילור בפרק הפתיחה של "90210" ששודר השבוע בארצות הברית – כמעט עשרים שנה אחרי שנפגשו לראשונה ב"בוורלי הילס 90210" המקורית - השבר הסורי-האפריקאי מקבל משמעות אחרת לגמרי.
איך, איך, איך בדיוק הן הפכו לדודות כאלו? ומה זה אומר על בני – ובעיקר בנות - הדור שצפו בהן לפני שני עשורים?
"90210", סידרת ההמשך לטלנובלת הנוער הכי מפורסמת אי פעם, היא הדבר הכי מיותר והכי מתסכל שאפשר להעלות על הדעת.
אלו שזוכרים חסד נעורים לימי הסבוניות של אהרון ספלינג, שמשננים את הסיסמה Donna Martin Graduates משל היתה קריאת חסמב"ה של שנות התשעים – אלה ממש לא צריכים לראות את ג'ני גארת, היא קלי הבלונדה, בתפקיד יועצת חינוכית בבית הספר ובמראה מרתה סטיוארט נטול סקס אפיל - או כל אפיל אחר.
לבני הנוער – דור שעדיין לא נולד כשברנדון ודילן ואנדרה זאקרמן נפגשו לראשונה – אין שום סיבה לצפות בסידרה הזו. היא מיושנת עוד לפני שבכלל נולדה, ומנותקת מהמציאות העכשווית - בקליפורניה או בכל מקום אחר. Gossip Girl ("אחת שיודעת") כבר תפסה את הנישה הזו בהצלחה רבה, כשהיא נוגעת בתחומי העניין של קהל היעד – יש סקס, יש הורים מעצבנים, יש שערוריות, הרבה גאדג'טים, ו-SMS ובלוגים וקצב אינטרנטי עדכני.
בפרק הראשון של "90210", לעומת זאת, יש אחת שגונבת עבודה על הספר "בין
הופעת אורח של לינדה גריי – ששיחקה לפני שלושים שנה את סו-אלן מ"דאלאס" והיום משחקת בתפקיד עוד-ניתוח-פלסטי-כבר-לא-ישנה – רק החריפה את תחושת הפלצות במהלך הצפייה, כמו גם השתתפותה של ג'סיקה וולטר האגדית (וכיום שותפתה של לינדה לחדר הניתוחים) בתפקיד מרכזי בסידרה.
נותר רק להתפלל שהת'ר לוקליר וחבריה ממלרוז פלייס לא יתפתו לעשות גם הם קאמבק. בכל זאת, אלוהי הטלוויזיה חייבים להשאיר לנו איזה יבשת אחת שלמה לעמוד עליה.








נא להמתין לטעינת התגובות




