מפרץ האהבה: מופע האימים של דנה מזרחי
הנה עוד ריאליטי: שש בנות, חמישה בנים, אווירת תככים ומזימות, מנחה דרמטית ואתגרים בזוגות, מוכר? כנראה שלא מחדשים לנו כלום ב"מפרץ האהבה". לפחות דנה מזרחי ניפקה פנינים שרק הזמן יגיד אם יחרטו בזיכרון

הפורמט פשוט: שש בנות וחמישה בנים פותחים את התוכנית במטרה למצוא בן זוג ולא להישאר לבד. ביום הראשון כל אחד בוחר בן-זוג לישון איתו בבקתת נופש פרטית. הבת שנשארת לבדה תצטרך לנסות ולהפריד את אחד הזוגות, מפני שמי שנשאר לבד בסוף השבוע, הולך הביתה.
בכל שבוע יש משימה שמטרתה להכיר את בני הזוג ולראות אם כדאי להיצמד אליהם או להחליפם, משימה שמזכה גם בחסינות מהדחה באותו השבוע. במקום כל מתמודד שעף הביתה נכנס לתכנית מתמודד אחר אבל אל דאגה, למרות ההחזרות ולמרות שמדובר בתכנית ריאליטי שאפשר למתוח כמו מסטיק, לכל דבר יש סוף ובשלב מסוים אין יותר מצטרפים חדשים וההדחות נמשכות עד שזוג אחד נשאר אחרון וזוכה בפרס.
נשמע מוכר? מדובר בפורמט שמועתק באדיקות מ"פרדייז הוטל" (שעונתה השנייה שודרה זה מכבר בשידורי הלוויין) ומסדרת הבת שלה "עדן לנצח".
כמו בכל תכנית ריאליטי שמכבדת את עצמה, חשוב למצוא בשר תותחים קלולסי מספיק שייתן למצלמות להתעלל בו ובאיי.קיו מעורר המחלוקת שלו, על מנת לספק את ליטרת הדם עבור הצופים, שהרי כל בר דעת מבין שיש דברים שעדיף שלא יראו אותך עושה בטלוויזיה.
בכל הנוגע לכך, הפורמט של "מפרץ האהבה" / "פרדייז הוטל" הוא אחד המוצלחים משום שהמטרה בו היא, איך לומר את זה בעדינות, להזדווג על מנת לשרוד.
אין כל ספק שבמקרה הזה, הליהוק של "מפרץ האהבה" נעשה בקפידה וסיפק לנו את הסחורה הראויה לתוכניות מסוג זה. לאורך כל הפרק הראשון לא נמצא אף מתמודד שהיה לו משהו בעל תוכן לומר והמתמודדים התמסרו בצורה מיידית כמעט לתככים, לקשרים האינטרסנטיים, לשקרים ולאווירת הסקס שבאוויר, אך גלי המפרץ הביאו בעיקר אכזבה.
הפרומואים ניסו למכור לנו שמדובר במשתתפים החתיכים ביותר ובמשתתפות היפות ביותר על המסך ואם זהו המדד ליופי בארצנו, אנחנו בצרות.
כמו בכל ריאליטי שמכבד את עצמו הליהוק חייב לכלול עולה מצרפת והפעם משתתפים לא פחות משניים. הבחורה, מגלי שמה, שכנעה את עצמה שאפשר למצוא אהבה בתכנית והתוודתה שהיא בכלל מרוקאית כל פעם שהיא מתעצבנת וגרמה לתחושה שעבדו עלינו עם המבטא.
הייצוג הגברי הצרפתי, אלבר, החליט שהוא הגיע על תקן הג'יגולו והביא איתו שמנים למסאז'ים בעוד הוא נוטש, לצערנו, את כל הנרות שלו מאחור. חבל שההפקה לא שידלה אותו להביא אותם, זה יכול היה להיות רגע מענג יותר מכל מסאז' שהוא עוד יעשה בתכנית.
עוד ראויים לציון גל עם שפתי גיל הריבה שלה, קארין שרצתה שיציבו לה גבולות אז לא ברור למה היא באה לסדרה כזו מתירנית כביכול וטניה שמחפשת גבר רומנטי ואוהבת לראות שקיעות. שמישהו יסביר למסכנה שבכל הנוגע לזוגיות בתכנית, היא הולכת לראות את התקרה יותר מאשר שקיעות רומנטיות.

מעבר לכל המתמודדים האחרים, התכנית הזו תיזכר כתכנית שהביאה לנו את דנה מזרחי למסך. מדובר בבחורה בגובה מטר ואסימון, בעלת קול צפצפני שלא מפסיק ללהג על עצמה, על יופייה, על כישרונותיה ועל דפיקותם של כל הסובבים אותה.
הבחורה לא הפסיקה לשלוף פנינים לאורכו של הפרק כולו ובאופן כללי אפשר לכנות את הופעתה בפרק, מופע אימה. כבר בתחילתו היא הכריזה שהבנות ירגישו מאוימות בגללה ושהבנים יעשו כל מה שהיא רוצה.
את המתמודדת השלישית שנכנסת היא מקבלת באמירה "היא לא יפה היא רק מרשימה מרחוק" ולכל אורך הפרק היא ממשיכה לשלוף ציפורניים בקרב על הבן זוג שלה נגד גל, כאשר היא מכנה אותו "שפוט" מאחורי גבו, מתנשקת איתו כדי להוכיח עליו בעלות ושנייה אחרי זה מתוודה למצלמה שהיא לא אוהבת אותו.
מדובר באחת הבחורות הכי מנותקות מהמציאות הכי רעות והכי מניפולטיביות שפגשתי על המסך. בעוד כל האחרים די מגששים מה כדאי לעשות, מתכננים מהלכים ומתרגלים למצב החדש, דנה כבר נמצאת עמוק בתוך במשחק, רמסה לפחות שתי בנות מארבע ואם רק היה זמן ואפשרות היא הייתה משכיבה את כל הבנים בכפר (ועל הדרך גם את אנשי ההפקה וצוות הצילום) כדי להתקדם. בקיצור, זה היה מופע אימה מצד אחד וממתק ריאליטי מצד שני והתודות למלהקים.
מעבר לגיבורה האמיתית של הפרק ולמופע היחיד שלה, לא קרה הרבה והמתמודדים והפורמט לא הצליחו להתרומם עדיין.
כל זה קורה לאור העובדה שחוץ מאשר דנה, לוקח למשתתפים קצת יותר זמן להתחמם ולהיכנס לעניינים. נשאר רק לקוות שעם הזמן זה ילך וישתפר. אין ספק שהקהל הישראלי והפורמט, ראויים זה לזה ואנו הולכים לראות הרבה סיפורי "אהבה" על המסך לצד סיפור אהבה אחד גדול בין הקהל לפורמט הסליזי והצהבהב.
אם יש משהו שיכול לעמוד בעוכריו של הפורמט, זו חבורת המתמודדים הלא אטרקטיבית במיוחד שנבחרה לעמוד במרכזו, המנחה היבשה אילנית לוי ובעיקר העובדה שלוח התכניות כבר מקיא מריאליטי. רק הזמן ימדוד את דופק האומה.






נא להמתין לטעינת התגובות







