גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


זכייה וירטואלית

תשכחו את הגראמי, תזרקו את האמי - הדבר החם כעת בארה"ב הם הפרסים לסרטוני היוטיוב המוצלחים ביותר. בין הזוכים: תיאטרון בובות המבוסס על "הארי פוטר" וקליפ של משחק "הטטריס האנושי"

עמית קוטלר | 24/3/2008 12:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אתר סרטוני הווידאו הגדול ברשת, יוטיוב, פרסם בסוף השבוע את רשימת הקטעים הטובים ביותר לשנת 2007 שהעלו הגולשים, על פי הצבעתם. הפרסים הוענקו ב-12 קטגוריות: מוזיקה, ספורט, בידור, הסברה, סרטים קצרים, סרטים חברתיים, פרשנויות, יצירתיות, פוליטיקה, סדרות קצרות, עדויות ראייה והקטגוריה המשעשעת "המקסימים".

הזוכה בפרס המוזיקה הוא טאי זונדיי (25) מארצות הברית שהעלה קטע בשם "גשם משוקולד", קטע מטופש לכל הדעות שזכה ללא פחותמ-16 מיליון צופים, מאז הועלה לאתר בתחילת השנה שעברה. "אלה פרסי האמי ופרסי האוסקר החדשים", אמר זונדיי כאשר נודע לו על זכייתו. "יהיה מעניין לראות מה יקרה בתחום הזה בעשר השנים הקרובות".

הזוכים בקטגוריה, שנבחרו כל אחד מבין שישה מועמדים סופיים, כוללים גם את גרסת תיאטרוןהבובות ל"הארי פוטר", שבה בובות שעוצבו בדמויות הסרטים שרות שיר, ובסופו מתפוצצות ממטען צינור. הסרט בן שתי הדקות שקיבל את פרס הבידור זכה ל-37 מיליון גולשים, כמות שלא היתה מביישת אפילו את "אמריקן איידול".

בפרס היצירתיות זכה אחד הסרטונים המדהימים שנעשו ב"יוטיוב", "הטטריס האנושי". מדובר בגרסה משעשעת למשחק הפופולרי והוותיק, רק שאת מקומן של הקוביות בעלות הצורות המתחלפות תפסו בני אדם של ממש.

ראוי לציין כי מאות ניצבים, שהולבשו על פי צבעי הקוביות, השתתפו בהכנת הסרט שזכה לארבעה מיליון צפיות. לאחר הצפייה בסרט זה, כמו ברבים מן הסרטונים שזכו בתחרות, עולה התהייה מדוע בוחרים אנשים רבים כל כך להשקיע ימים ואפילו שבועות לצילומי סרטון חינמי. תשובה אחת שנותנים מומחים להתנהגות בארה"ב מעלה שזו צורת התחברות חדשה, שמעניק דווקא המדיום שדרכו נהוג להספיק את הקשר האנושי החם.

ואגב קשר חם: בפרס החברתי זכה הצייר העיוור ג'ון בראמבליט, שסרט של חמש דקות וחצי על יצירותיו זכה ל-1.7 מיליון צפיות.
מתוך יו טיוב
מאות ניצבים. מתוך יו טיוב
בשנה הבאה: טקס נוצץ?

ובפרס הפוליטי זכה סרטון שניסה לבדוק את השלכת המלחמות ברחבי העולם על האנשים החיים במדינות המסוכסכות, אף הוא עם 1.7 מיליון צפיות, שהצליח להביס סרטון על ברק אובאמה.

"הסרטון הפוליטי שנבחר, על אף שזו שנת בחירות, אינו עוסק ישירות בנעשה בארצות הברית", אמר בסיפוק ארון פרסטמן, דובר ענקית האינטרנט "יוטיוב", "זה סרט מגניב שמדבר על נושאים חשובים, ואני שמח שדרכו אנחנו נצליח להגיע לצעירים רבים".

הזוכה בקטגוריית "המקסימים" המיוחדת הוא גם הסרט הכובש ביותר שבו נראה איתן, תינוק בן שנה, כשהוא "מתפוצץ" מצחוק בזמן שהוא משחק עם אביו.

בניגוד לפרסים אחרים המוענקים בתעשיית הבידור האמריקנית, באופן טבעי ההכרזה על הזוכים נעשתה באתר עצמו ולא בטקס נוצץ כלשהו. עם זאת, יקבלו הזוכים בכל אחת מהקטגוריות פסלון מיוחד וחוזה הפצה מסחרי,

שישמור על זכויותיהם.

בימים אלה שוקלים ב"יוטיוב" אם בכל זאת ליישר קו עם מסורת הטקסים, ולקיים טקס חלוקת פרסים משלהם. "חשוב שהגולשים שמעלים סרטים ימשיכו להיות אמיתיים, ופשוט יציבו את המצלמה מול עצמם", סיכם דובר האתר. "במצב כזה, אף פעם אי אפשר לדעת מה תלד המציאות".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
ניווט מהיר
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים