גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מקסים? משמים? מרדים?

הסרט "להקסים את הארי" מספר על הקוסם הודיני המנסה להתגבר על אובדן אמו באמצעות הקהל ומתאהב. שניצר בקולנוע

מאיר שניצר, המגזין | 23/3/2008 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הנה אחד מאותם פרקים אבודים שנשמטו כנראה מהסדרה "בטיפול": מלך הקוסמים הארי הודיני מסוגל אמנם להשתחרר מכל שרשרת או מנעול, אך אינו מסוגל להשתחרר מהשפעת אמו המנוחה, שהסתלקותה מהעולם הותירו אותו עם חשבון פתוח עימה. עד שלא יבוא הדבר על תיקונו הפסיכולוגי, ורצוי שזה יעשה בשיחות ספה-כורסא, נפשו של הקוסם הגדול לא תדע מנוח.

הודיני, או מוטב לקרוא לו בשמו האמיתי, היהודי כל כך, אריך וייס, מגיע לאדינבורו בירת סקוטלנד כשהוא מלווה במנהל האישי שלו, מאריי (אולי משה או מאיר) שוגרמן. עם בואו למעוז הקתולי של האי הבריטי, הוא מאתגר את עדת המאמינים בקשרים עם יישויות מהעולם הבא בפרס כספי מגיר ריר בגובה של רבבת ירקרקים אמריקניים.

אם מישהו מהם יצליח לנחש את מילות הפרידה של מאמא וייס/הודיני בטרם נסתלקה מעמק הבכא הזה, הקוסם יצ'פר אותו בסכום הנכבד הזה. למעשה, אפשר לומר שנרשם פה עוד סיבוב בקרב שלא ייגמר לעולם בין היהדות הרציונליסטית, שנציגיה פה הם הקוסם ומנהלו, לבין האמונה הקתולית, שמאמינה הוקוס פוקוסים ובקדושים המתווכים בין העולמות.

גברת אחת המתחזה למדיום ספירטואליסטי, המלווה בבתה הקטנה, נעתרת לאתגר שהציב היהודי הנודע ומתחייבת לגלות ברבים את מה שלחשה אמא הודיני להארי שלה. כל זאת, בזכות יכולותיה לעופף בין החיים למתים. מפה לשם, ליבו של הקוסם, שהוא בכלל נשוי כדת וכדין, הולך שבי אחר הגברת הנאה הזו ולעזאזל כל השטויות עם שוכני העולם הבא.
מחסני ריהוט

הצלחתו של הסרט "אמן האשליות", שחגג אשתקד בקופות תבל ומלואה, דירבנה מן הסתם את הפקת התאום שלו, "להקסים את הארי", שבו חברו יחד טאלנטים אוסטרליים ביחד עם אתרי צילום סקוטיים.

הבמאית הוותיקה ג'יליאן ארמסטרונג (הקריירה המזהירה שלי", "נשים קטנות") מצעידה על הבד פנטסיה רומנטית, שנכנעת פעם אחר פעם לצו העיצוב האמנותי, על חשבון התעקשות על היגיון בעלילה.

לא אחת נראה הסרט כמין סיור מודרך במחסנים של יצרני ריהוט רוקוקו, שנתקעו עם עודפים מהמאה ה-19 יותר מאשר הרהור בסוגיות הישארות הנפש. לעמודי התאורה המרובים מדי שהעמיד כאן הצלם היווני-אנגלי חאריס זמברלוקוס, יש חלק לא קטן בכינונו של עולם הקיטש הזה.

הודיני הגדול מצטייר כאן כיבבן לא קטן, כילד ללא אמא תומכת. ואילו הגברת

המתחזה למתקשרת-עם-המתים, מקדישה את מלוא האנרגיה היצירתית שלה להכשלה שלומיאלית של המשימה לשמה היא הגיעה בכלל לעלילה - לאחז את עיני הקוסם.

לאורך כל הסרט מורגשת העדפתה של הבמאית ארמסטרונג שהיתה שמחה להפוך את "להקסים את הארי" לקומדיית מתח רומנטית, מהסוג שפעם פירנס היטב את גולדי הון וצ'בי צ'ייס, במקום לגולל מעשייה על אודות בעלת אוב והעלאת רוחות רפאים.

גאי פירס אינו מצליח להוסיף להודיני שלו את אותם תבלינים מעקצצי לשון, שהיו כיולים להפוך אותו לדמות עסיסית יותר, ואילו קתרין זיטה-ג'ונס, בתפקיד הנוכלת הסקוטית, עסוקה מדי בנסיון להגן על התואר "היפה בנשות העולם", שהוענק לה לא מזמן על ידי איזשהו מגזין בידור. הילדה סירשה רונאן (מהסרט "כפרה") מאפילה על שניהם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
ניווט מהיר
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים