מקסים? משמים? מרדים?
"
הנה אחד מאותם פרקים
אבודים, שנשמטו כנראה מהסדרה "בטיפול": מלך הקוסמים הארי הודיני מסוגל אמנם להשתחרר מכל שרשרת או מנעול, אך אינו מסוגל להשתחרר מהשפעת אמו המנוחה, שהסתלקותה מהעולם הותירה אותו עם חשבון פתוח עימה. עד שלא יבוא הדבר על תיקונו הפסיכולוגי, ורצוי שזה יעשה בשיחות ספה?כורסה, נפשו של הקוסם הגדול לא תדע מנוח.
הודיני, או מוטב לקרוא לו בשמו האמיתי, היהודי כל כך, אריך וייס, מגיע לאדינבורו בירת סקוטלנד כשהוא מלווה במנהל האישי שלו, מאריי (אולי משה או מאיר) שוגרמן. עם בואו למעוז הקתולי של האי הבריטי, הוא מאתגר את עדת המאמינים בקשרים עם יישויות מהעולם הבא בפרס כספי מגיר ריר בגובה של רבבת ירקרקים אמריקניים. אם מישהו מהם יצליח לנחש את מילות הפרידה של מאמא וייס/הודיני בטרם נסתלקה מעמק הבכא הזה, הקוסם יצ'פר אותו בסכום הנכבד הזה.
למעשה, אפשר לומר שנרשם פה עוד סיבוב בקרב שלא ייגמר לעולם בין היהדות הרציונליסטית, שנציגיה פה הם הקוסם ומנהלו, לבין האמונה הקתולית, שמאמינה בהוקוס פוקוסים ובקדושים המתווכים בין העולמות. גברת אחת המתחזה למדיום ספיריטואליסטי, המלווה בבתה הקטנה, נעתרת לאתגר שהציב היהודי הנודע ומתחייבת לגלות ברבים את מה שלחשה אמא הודיני להארי שלה. כל זאת, בזכות יכולותיה לעופף בין החיים למתים. מפה לשם, ליבו של הקוסם, שהוא בכלל נשוי כדת וכדין, הולך שבי אחר הגברת הנאה הזו ולעזאזל כל השטויות עם שוכני העולם הבא.
הצלחתו של הסרט "אמן האשליות", שחגג אשתקד בקופות
הודיני הגדול מצטייר כאן כיבבן לא קטן, כילד ללא אמא תומכת. ואילו הגברת המתחזה למתקשרת?עם?המתים, מקדישה את מלוא האנרגיה היצירתית שלה להכשלה שלומיאלית של המשימה לשמה היא הגיעה בכלל לעלילה-לאחז את עיני הקוסם. לאורך הסרט כולו מורגשת העדפתה של הבמאית ארמסטרונג, שהיתה שמחה להפוך את "להקסים את הארי" לקומדיית מתח רומנטית, מהסוג שפעם פירנס היטב את גולדי הון וצ'בי צ' ייס, במקום לגולל מעשייה על אודות בעלת אוב והעלאת רוחות רפאים. גאי פירס אינו מצליח להוסיף להודיני שלו את אותם תבלינים מעקצצי לשון, שהיו יכולים להפוך אותו לדמות עסיסית יותר, ואילו קתרין זיטה ג'ונס, בתפקיד הנוכלת הסקוטית, עסוקה מדי בנסיון להגן על התואר "היפה בנשות העולם", שהוענק לה לא מזמן על ידי איזשהו מגזין בידור. הילדה סירשה רונאן (מהסרט "כפרה" ) מאפילה על שניהם.