שלוש מכשפות, ליידי אחת
קרני פוסטל היא אישה רבת פעלים. פתאום היא מצאה עצמה על הבמה בעיבוד למחזה "מקבת'", אוכלת ונושמת תיאטרון 24 שעות ביממה. איפשהו, איכשהו היא גם עובדת על דיסק חדש ועושה חזרות לקראת המופע שלה בסדרת "כמעט לבד". צפו בוידאו
דקל-אבנרי בחרה להרכיב אנסמבל של אמני במה מדיסציפלינות שאינן בהכרח תיאטרון לששת התפקידים הדרמטיים. לצד סלאח בכרי (זוכה פרס האופיר על משחקו ב"ביקור התזמורת") המגלם את מקבת, משחקות הרקדנית איריס ארז בתפקיד ליידי מקבת והמוסיקאית קרני פוסטל. פוסטל, שזו הופעתה הראשונה בתיאטרון כשחקנית, גם הלחינה את פסקול ההצגה עם אסף אמדורסקי.
ממלכת סקוטלנד הגועשת זוכה לייצוג מינימליסטי בעיצובה של איריס מועלם, בחלל חדש של תאטרון תמונע, האנגר החניה של המתחם.
צילום: אלירן חיאט עריכה: יובל ליפשיץ
"עד לפני 3 חודשים עדיין לא הבנתי שאני הולכת לשחק. הבנתי שאני עושה את המוסיקה ושיש את התפקיד של המכשפה שזה תפקיד מושר. רק כשאני על הבמה ומולי סלאח בכרי, ואני באינטראקציה איתו, אני קולטת שאני משחקת" מתארת הצ'לנית קרני פוסטל את מאחורי הקלעים בחזרות האחרונות לפני בכורת "מקבת". תפקידה הראשון כשחקנית תיאטרון הוא איחוד של שלוש המכשפות מהמחזה המקורי.
אז איך את מתחברת להפקה הזאת בעצם?
"בגלל שזה פרינג', ולא תארטרון רפרטוארי אני מאד אוהבת את ההפקה ומתחברת אליה. אני הרי לא עושה את שיא המיינסטרים לטוב ולרע, במוסיקה וגם בפרינג'. אבל החיסרון של הפרינג' הוא שלעומת עולם המוסיקה אין כסף. מוסיקה היא משהו שניתן לעשות אותו גם בלי כסף אבל בתיאטרון זה כמעט בלתי אפשרי".
אני חושבת שלא היה מקום להעלות כזאת הצגה חוץ מבתיאטרון "תמונע". בהתחלה חשבתי ששחקנים עושים סצינות ועצבניים כי הם טיפוסים של "דרמה קווין", אבל פתאום גם אני עושה קולות כאלה ומתפרצת וזה הפתיע גם אותי. עובדים מאד קשה בתאטרון ואני ממש בעד עבודה קשה ותהליך אבל זה לא קל".
אז את חוזרת הביתה ונרגעת עם הצ'לו בין הרגליים?
"אני לא חוזרת הביתה בכלל. לא בחודש האחרון. אם כן אז אני חוזרת לילדים. לנקות, לבשל ולהגיד להם "היי זוכרים אותי? אתם יצאתם מהבטן שלי.." אני חייבת להגיד כל הכבוד לבן זוג שלי שהרבה יותר ממפרגן לי".
הקהל רגיל לראות אותך שנים רבות עם הצ'לו ועכשיו בפוזיציה החדשה את מרגישה חשופה יותר או שהעובדה שהטקסט כבר מוכן וכתוב יכולה להרגיע?
"המפגש עם הקהל לא מעסיק אותי כרגע. גם כשאני עם הצ'לו אני לא יושבת וחושבת לעצמי מה אני מייצגת לקהל, או אם אני מסתתרת או לא. להיפך, אני מרגישה הרבה פעמים מוגבלת כשאני רק עם צ'לו. אם לילך (הבמאית לילך דקל-אבנרי ר.נ) היתה מבקשת ממני לשחק עם הצ'לו הייתי אומרת שאין מצב. כבר עשיתי "מקבת" עם צ'לו במשך שעתיים וחצי בבימוי גל זייד אצל יורם לוינשטיין".
את עומדת לפני שבוע מאד עמוס, ביום ראשון הפרימיירה של מקבתובליל שישי (18.1) את עולה עם הפסנתרן יונתן אופנהיים להופעה אינטימית בסדרת "כמעט לבד" של תמונע. מה צפוי שם?
"אני גרה בתאטרון בגלל מקבת ועוד לא התחלתי חזרות, זו האמת. אני סומכת מאד על יונתן שמופיע איתי כבר כמה חודשים. אשיר שלושה שירים חדשים ועוד קצת מהישנים".
שירים חדשים? נשאר לך עוד זמן לעשות מוסיקה?
"עובדיה חממה, אסף אמדורסקי ואני עובדים על אלבום חדש בו אשיר את כל השירים. משם השירים החדשים שיהיו בהופעה. אסף הפיק חצי מהתקליט, את רובו עובדיה כתב ואת השאר עשינו ביחד שלושתינו. חתמתי עם לייבל חדש קטן ונחמד בשם Ent-T בבעלותו של ליאור סולימן ואני הולכת להוציא אלבום "חדר" משלי, כמו האלבום של זאב טנא שיצא לא מזמן (הראשון בסדרת "חדר" של הלייבל החדש שתתעד חזרת אמנים בחדר חזרות, נקייה מפירוטכניקה אולפנית - ר.נ), אבל זה לא בראש מעייני לעשות דיסק. אני הרבה יותר נהנית לעשות דברים באולפן לאו דווקא כדי לעשות לצאת עם משהו או בשביל הרדיו. אבל זה יקרה. חוץ מזה אני מנגנת עם יסמין גודר במופע שנקרא "פתאום ציפורים" שיצא השנה הרבה לחו"ל."
