גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


ישרא-טראש

לא משנה אם קוראים לזה אתניקס, מוסקבה או טוטובל. הטקסטים של זאב נחמה יהיו תמיד מגוחכים, כאלה המנסים לשווא להגיד משהו, בניגוד לפופ הטבעי וחסר היומרות שלו

רוגל אלפר | 2/11/2007 10:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"אני אקדח, אני אדם/ לא אוכל ללחום בלי מים/ הנחל בטח מזוהם/ אז אשאר טעון בבית/ אולי אגלה אחרי הגשם/ שאני לא רב חובל וגם לא נשק". כך שח זאב נחמה בשיר חדש וממחיש שוב שבכל האמור בטקסטים הוא זיין השכל מספר אחת בפופ הישראלי. כמה יומרה וערפיח מטאפורי. לא ברור מה הוא רוצה להגיד ולא ברור למה הוא לא מסוגל פשוט להגיד את זה וחייב להסתבך. המוזיקה של אתניקס הייתה תמיד שיא הקלילות הלהיטית, מקצוענית ורקידה, משוחררת לחלוטין מכל צורך להפגין רצינות או עומק, חפה מפוזה. כאילו שאנגליה זה פה. ואילו נחמה היה הפרצוף הישראלי שלה: נראה כמו שמאי רכב, מתנועע בכבדות חסרת חן כמו הבעל הנרגן שאשתו גוררת אותו לרחבת הריקודים בחתונה של בן הדוד, שר באופן חדגוני ומאומץ, כוכב פופ בלתי סביר בעליל, לגמרי לא קול, הכי לא ג' ורג' מייקל שאפשר, ובנוסף התברר שהוא אף חוטא בכתיבת שירה איומה.

ואולי זו הסיבה שזה עבד כל כך הרבה שנים. הדימוי האפרורי השתלב עם ההתעקשות שבארץ בכל זאת אי אפשר לייצר סתם פופ. צריך להגיד משהו. צריך אמירה. אנחנו בסופו של דבר לא יורו טראש אלא מדינה רצינית. נחמה הוא כמו הנובוריש שמתעקש לתלות על הקיר ציור שהוא לא מבין. אין לו באמת טעם. ובכל זאת, הוא שואף אל האמנותיות. בעוד פסקול התקופה הולך ומתרוקן משירת נתן יונתן ואלכסנדר פן שבה קישט צביקה פיק את להיטיו בשנות ה-70, היא הוחלפה על ידי אתניקס בשירתו של נחמה. דחליל של שירה, שירה מזויפת - כאילו אולטרה מתוחכמת ובעצם ריקה ומנוונת. במובן הזה ייצג נחמה התרוששות של התרבות הישראלית. הטקסטים שלו הרי אמורים היו להתקבל כבדיחה. העובדה שבמשך תקופה ארוכה היה מדובר בלהקה הישראלית המצליחה ביותר בישרה את מצבו העגום של הפופ הישראלי כיום: לא אומר מאום אבל עושה את זה בפרצוף מיוסר והרבה טקס בגרון.

"מים" הוא סינגל של טוטובל, הרכב שהסתעף מאתניקס וכולל שלושה מחבריה. מדובר בשיר רוק חביב למדי, שחוץ מלהוכיח שנחמה מסוגל לפעול מחוץ לסוגות האלקטרו והים תיכוני, משמש כעוד אירוע לא מהדהד בפסקול תקופה שדל גם כך בנקודות ציון משמעותיות. אלא שנחמה, כדרכו, מפזר על הלא אירוע הזה חופן אבק חידתי. הכלב בחליפה בצילום העטיפה נראה כמו משהו של פינק פלויד. למים בשיר יש כמה תכונות אפוקליפטיות, הם עולים ונופלים ונכנסים לדם ואפילו הופכים לכבדים, כמו בכור גרעיני. מילא שיורם פויזנר אינו דיוויד גילמור, נחמה הוא לא רוג'ר ווטרס וגם לא סיד בארט. ואם כבר הוא מנסה להיות משהו זה האחרון ולא הראשון. "מים" הוא גרוע בתור נונסנס, גרוע בתור מלל מופשט, ואם הוא התכוון להגיע ליעד קונקרטי יותר הרי שהוא אבד בדרך.

יתרה מזאת, כמקובל בפסקול התקופה, גם במיזם שנועד מראש להיות מסחרי פחות, לנחמה פשוט אין היכולת ליטול סיכונים אמיתיים, להתפרע, להשתולל, לייצר דבר מה באמת לא צפוי, להלהיב או להמציא את עצמו מחדש. גם בלי קליסקי הוא נותר זאב נחמה: מייסד הישרא-טראש.
עטיפת הסינגל
טוטובל, מים עטיפת הסינגל

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''מוזיקה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
ניווט מהיר
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים