מפלצות התהילה
מאיה בוסקילה: "הייתה מוכרת בשוק בלי רוברטו". שירי מימון: "בן אדם שלא רואה בעיניים". אסי עזר: "חסר כישרון". עובד מחפוד מסכם 13 שנות קריירה ופותח פה גדול על התעשייה
לקראת אמצע הראיון המתקיים לכבוד קו הסיום של השלב הנוכחי בחייו, מחייג אחד מתוך שלושת הפלאפונים המונחים על השולחן כשמעבר לקו נמצאת בקייר. לאורכו של שאר הראיון, שלושת המכשירים נשארים דוממים. האיש שהתרגל לנהל את תעשיית הבידור הישראלית, יושב מולנו בעיניים נפוחות ומנסה לסכם את פועלו, ללא הצלחה מרובה. "אני מעדיף לא לחשוב על הלקחים כי אם אני אחשוב עליהם, אני אפסיק להאמין בחיים" אומר מחפוד בגרון חנוק "אני מעדיף לשמור על התמימות ועל היכולת שלי לאהוב. אם אני אפיק לקחים יהיה לי מאוד קשה לחיות".
נפילתו המטאורית של מחפוד מגיעה לאחר רשימה ארוכה של כישלונות מסחריים, שהתבטאה בעיקר על ידי נטישתם של אמנים אותם טיפח מתחילת דרכם. ברשימה המתארכת ניתן למצוא את מיטל דוהן, אפרת בוימוולד, אפרת כהן, ניב רז, מיכל טראוריג, דנה אשכנזי, נטלי עטיה, ליאון רוזנברג ורבים נוספים. אלא שאם תשאלו את מחפוד לפשר העזיבה ההמונית את הסוכנות, הוא יציג בפניכם תיאוריה שונה לחלוטין.
"יצאתי בידיעה לפני תשעה חודשים וסיפרתי שאני מוציא 99 שחקנים מהסוכנות שלי. הבנתי שאני נגמר" מסביר מחפוד את פשר הקריסה. "13 שנים שלי זה כמו מאה שנים של זוהר יעקובסון. שחקנים בארץ הם כמו פועלי בניין, אלא שלפועלי בניין יש גם כבוד. שחקנים יעשו הכל בשביל לקבל תפקיד ומהמקום הזה בדיוק הם יכולים למצוא את עצמם אצל סוכנים שלא ידעו את השם שלהם".
בוא נעבור רגע על כמה מהאמנים שייצגת. מה למשל קרה עם שירי מימון?
"אני רוצה להגיד לכם ששירי היא בן אדם שגם תמורת מיליון דולר לא הייתי מתחבר איתו שוב. גיליתי אותה במועדון האקסייט באילת. היא חיזרה אחרי חודשיים. הכנסתי אותה ל'כוכב נולד' דרך הקשרים שלי עם טמירה ירדני ויום לפני הגמר היא עזבה אותי. היא בן אדם שלא רואה בעיניים. חסרת רגש. ומפה בדיוק באה הסליחה שלי אליה וחוסר הטינה - כי אדם חסר רגש, לא משנה כמה הצלחה תהיה לו, זה לא שווה את זה. היא בחורה לא ישרה שתדרוס כל אדם שיעמוד בדרכה בכדי להצליח. היא לא לויאלית והדבר הכי טוב שקרה לי זה שהיא לא בחיים המקצועיים שלי".
ומה עם אסי עזר?
"ניסיתי לקדם את הקריירה של אסי. אשמתו היחידה היא שהוא לא היה מספיק מוכשר. ניסיתי להגיד לו שילך ללמוד משחק אבל כל מה שעניין אותו היה הפרסום. היצירה לא מעניינת אותו. יש הרבה אנשים שמלכלכים עלי רק בגלל שהם לא הצליחו".

היה נראה שבינך לבין מיכל טראוריג היה קשר קרוב במיוחד.
"מיכל היא אחד האנשים הכי מקסימים וטוטאלים שאי פעם פגשתי. היא יודעת לאהוב ולעמוד לצידך בכל מקרה שיבוא. הדבר העצוב ביותר הוא שהתעשייה לא יודעת כמה מוכשרת הבחורה הזו ולו בשל העובדה שהיא התעסקה בשטויות. היא אחד האנשים שהייתי יכול לחבק לנצח. ילדה טובה כפר סבא שהגיעה לתל אביב והעיר בלבלה אותה. אני מקווה שהיא תחזור להיות מיכלי שאני אוהב".
אם יש נושא בו מחפוד מאבד את הרסן באופן מוחלט, הרי שמדובר בשכניו למקצוע. לא את כולם הוא מתעב באותה המידה, אך נראה שגם אם הוא שומר חיבה לסוכנות ותיקות כמו לביאה הון ופרי כפרי (שתיים מסוכנות השחקנים הותיקות והמוערכות בישראל),
איך אתה מסביר את הצלחתה הפנומנאלית של אותה סוכנת?
"אני בדיוק נפלתי מסחרית עם ההצגה שלי (מחזמר רוקיסטי בשם "לאהוב את רונה" שהביא את מחפוד למפלה כלכלית- א.ש וע.ז), סוכנת מרכזית אחרת התאהבה במישהו ויצאה מהשוק ועוד אחת עברה מקרה אישי קשה. לשחקנים פשוט לא היה לאן ללכת. לסוכנת המצליחה הזו אין יכולת לקרוא תסריט ולנתח דמויות. אין לה שום השכלה. הדבר היחידי שהיא יודעת זה לחייך ולפי מה שאני שמעתי, כשאחד משחקניה רוצה לעזוב היא קורעת את תמונותיו וזורקת לו אותן בפרצוף. מדובר במישהי עממית אבל לא במובן הטוב של המילה. א-נ-א-ל-פ-ב-י-ת-י-ת".

ומה על רוברטו. מה אתה חושב על פרשת מאיה בוסקילה והחוזה הדרקוני?
"בחיים לא דיברתי עם רוברטו באופן אישי אבל נראה לי שהוא אדם מקסים וטוטאלי. אני חושב שהוא נתן את הנשמה שלו למאיה בוסקילה. אני זוכר שהייתה לי שיחה איתה בקפה 'מובינג' בתל אביב בו היא אמרה לי שהיא הייתה שמחה לעבור לסוכנות שלי, אבל הסבירה שהיא נמצאת אצל רוברטו וטוב לה אצלו. אמרתי לה 'מאמי, אני מקבל בכל שבוע טאלנט אחד מתוך מאה. אל תהיי בטוחה שאני אקבל אותך בכלל'. נורא כאב לי על רוברטו. הוא נתן לה את הנשמה. בלעדיו, עם הקול הצפצפני הזה, היא הייתה מקפלת חולצות בשוק נתניה. לא היה לה חמישה שקלים לפלאפל. אני חושב שהיא ירקה לו בפרצוף 'ביג טיים', כמו שמיכל אמדורסקי אומרת. זה עוד יחזור אליה בבומרנג".
אתה לא חושב שהחוזה שלה היה בעייתי?
"אנשים לא חותמים על חוזים כאלה בגיל 12. מה הם לא יודעים לקרוא חוזה? זה המצב בתעשייה ותאמיני לי, הם מגיעים אליך חמודים. בהתחלה הם הכי קוצי מוצי. אחר כך הם הופכים למפלצות התהילה. רוברטו נתן לה חיים וקריירה והיא הלכה נגדו".
בוא נסגור את הרשימה עם בועז בן ציון.
"הוא לא סוכן אלא עורך דין שלא מכיר את הטאלנטים שלו. אפשר לסכם אותו במשפט אחד: אם אתה לא מחפש סוכן, אז תקח עורך דין אמיתי. הוא לא סוכן ולא עורך דין. יש לו פה מלוכלך. הוא מדבר בשפה מאוד נמוכה. לא ברור לי איך האיש הזה קיים בתעשייה הישראלית. מה שבטוח הוא שבלונדון ובניו יורק הוא לא היה אפילו סוכן סטטיסטיים".
אז לאיזה סוכן בכל זאת היית שולח שחקן מתחיל?
"רק ללביאה הון ופרי כפרי. זה הכל. היום יש אנדרלמוסיה, כלומר, סוכנות הן גם מפיקות וגם מלהקות. יש כאן חוסר אתיקה מקצועי. איך אתה יכול להיות בתור סוכן שחקנים ללהק או להפיק?"
לקראת סופו של הראיון נראה שמחפוד הולך ומתרכך. מטון תקיף הוא עובר לדיבור מרוכך ומספר על התקופה האחרונה, בה הפנים כי הוא עומד לנטוש את ה'שואו ביזנס' לטובת כתיבת ספר ביוגרפי ותסריט שיבוסס על פיו. לטענתו, 45 פרקים מן הספר כבר נרכשו על ידי אחת מהוצאות הספרים הגדולות בארץ וגם התסריט נמצא בשלבי הפקה מתקדמים.
"אני לא פורש בגלל חובות, סכסוכים ועזיבות" הוא מסביר "אני מאחל רק טוב לכולם. אין לי שום טינה בלב. כל הגוף שלי מקועקע בפרפרים שזה הסימן לחופש שלי. מגיל עשר ועד היום כשאני בן 34, הייתי איש. עכשיו מתחשק לי להיות ילד. ניסיתי להכניס למקצוע הזה אהבה. ניסיתי להביא את הוליווד לישראל. הפכתי את הניהול האישי לאמנות. היום הכל זה רק העתק מזעזע".
יש סיכוי שתחזור?
"בעזרת השם, לא. אני עומד לקבל את החיים שלי בחזרה ואני לא מצטער על האהבה והכישרון שחלקתי עם אנשים אחרים. רק רוצה להמשיך הלאה ושלכולם יהיה טוב".

בועז בן ציון: "מי זה עובד מחפוד? אני לא מגיב לאנשים שאין לי מושג מי הם."
אסי עזר:" מאוד עצוב לי בשבילו. בעבר הוא היה אדם יקר מאוד לליבי, ואני מאמין שהדברים שהוא אומר יוצאים מתוך כאב. אם הוא באמת היה סוכן טוב כמו שהוא טוען שהוא, הוא לא היה מכפיש את הטאלנטים שלו לאחר הפרידה. במבחן הזה הוא נכשל וחבל".
שירי מימון: "אין תגובה"
מאיה בוסקילה: "אין תגובה"