טיפטיפ וטיפטיפון בחוץ
הילדים המעצבנים נדב יהלומי ונירית מיליס הודחו מכוכב נולד ודוד סלם התעורר בזכות האישה מצרפת. לירון ורטהיים סגרה סופ"ש מספק במיוחד
לפני שמתחילים אני חייבת לרוקן את שקיות ההקאה הורודות שלי. עד מתי ידחפו לנו בקשת עוד יחסי ציבור לסרט "הבועה". הילד מחדרה אוחובסקי, הוא אכן תגלית מרעישה, אבל חאלס. אחרי שסגרנו את זה, בואו נדבר על מה, או יותר נכון על מי שכולם מחכים לו, והוא לא ג'קו.
אז זהו, שלמרבה ההפתעה, לג'קו אייזנברג לא היה שבוע מאלף במיוחד. הדואט שלו עם מישל גוראלשווילי של "טלפני, טלפני" של שלמה ארצי היה מאכזב במיוחד. כן, שניהם זמרים טובים, כן, שניהם מאוד מוזיקליים, אבל מה לעשות שהביצוע שלהם היה נחמד, לא יותר. האכזבה הגדולה מהדואט כנראה נבעה מהציפייה מכל אחד מהם לשמור על הרמה הגבוהה והסוחפת שהם הפגינו עד עכשיו בתוכנית. אבל גם הופעות הסולואים של שניהם ביום שישי לא היו יוצאות מגדר הרגיל. מישל ביצע את "דמדומים" של צביקה פיק (עלאק-חצוף גם כן), וג'קו ביצע את "תגידי" של שלמה ארצי, שאגב, זה אותו שיר שליזי פחימה שרה באודישן האחרון שלה, ומאז מלווה כל איזכור שלה בתקשורת- כמו למשל כתבה גדולה מאוד מאוד באולפן שישי בערוץ 2. בסופו של דבר שום דבר לא השתנה משבוע שעבר. מישל הביא אותה בשאגות, וג'קו המשיך לטפח את הישו-שיק שלו. נו שוין. איך אמרה השכנה שדפקה בדלת: העיקר שג'קו פיזר את השיער שלו.

לעומתם, עידן שמי ומאיה רוטמן, שנהיית יותר סקסית משבוע לשבוע, הוכיחו השבוע שלמרות שההופעה בדואט יכולה להיות חלשה, אפשר לכפר על כך בהופעת הסולו. הדואט שלהם ל"הבלדה על חדווה ושלומיק" היה בעייתי מכמה סיבות, אולם בראש ובראשונה מפאת העובדה שלמרות שהם שרו בזוג, כל אחד מהם התנהג כאילו הוא היחיד על הבמה. מה גם שקשה להעפיל על הביצוע של מירי אלוני. א-ב-ל, הופעות הסולו כבר נראו אחרת. שמי שר את "אחרי עשרים שנה" של שמוליק קראוס, כשהוא
אבל המנצחים האמיתיים של השבוע הם מאור פיניה וזהבית פסי, שהיו היחידים שהשכילו להבין שהמשמעות האמיתית של דואט היא לשיר בשניים, לשיר עם ואל בן/בת-הזוג. כך בהתאמה, הבחירה ההדדית המצוינת שלהם לבצע יחד את "שיר של יום חולין" שהלחין יאיר רוזנבלום למילים של רחל שפירא זיכה אותם בחסינות משלב גיליוטינת הסולואים של שישי. מאור נרגע קצת והפתיע ברגישותו בשירה. זהבית הפגינה הופעה נשית ומחמיאה כשהופיעה לראשונה ללא הכובע שלה. אגב, סימן היכר נוסף הוא "הניגון" שלה על המיקרופון כמו על חליל כשהיא שרה- שימו לב לזה.
בחירה לא טובה של שיר לשלב הדואטים, עשו מורן אהרוני וישראלה אסגו, שהחליטו לבצע ביחד את "שחק אותה" של "היהודים". אמנם הסגנון של רוק נשי חזק לחלוטין תפור על אהרוני, אבל התוצאה בדואט הייתה שישראלה נעלמה כמעט לגמרי, מה שהפך את הדואט כולו ללא מוצלח. בדומה לשמי ולרוטמן, שלב הסולואים היטיב גם עם ישראלה ומורן.
ישראלה שרה את "בשבילי" של שירי צפרי, ביצוע שהזכיר שוב עד כמה ישראלה היא זמרת מצויינת, וזיכה גם אותה בחסינות מוצדקת מניפוי. את הסולו של מורן אני חייבת להגיד שלא ממש חיבבתי, למרות שהיא אחת הפייבוריטיות המוצהרות שלי. כל מופע הקברט הזה עם הבנים של "כוכב" לשיר "גברים מקצועניים" של "בלאגן" היה פשוט לא נחוץ. אהרוני, אנחנו מתגעגעים לשמוע אותך מרגשת בשירים כמו "ואולי". מספיק עם הרוק.

ואפרופו רוק. דוד סלם זכה לנשק את אשתו הפריזאית בשידור חי, אחרי שזו, יחד עם ילדם המשותף, הובאה "בהפתעה" לאולפן. העסק כנראה עשה את שלו, כיוון שהסולו של סלם השבוע עם "את לי לילה" של בועז שרעבי היה הביצוע הטוב ביותר שלו עד כה בתוכנית. למרות זאת, סלם עדיין המתמודד הכי חלש בתוכנית, אבל כנראה שהשבוע המסמסמים סלחו לו. הדואט שלו עם רפאל מירילא ל"דמעות" של אייל גולן, אמנם היה בינוני, אבל עדיין מירילא מסתמן כמועמד רציני ביותר להגיע לשלבים האחרונים בתחרות. הסולו של מירילא ל"מכל האהבות" של עידן רייכל, היה די מרגש, אבל גם מעט מלאכותי- מי לעזאזל גילח לו את הזיפים ב"צורה"?
אחרונים חביבים- ומתוקים כמו מרמלדה עם קצפת ותותים ודבש וסוכר- נדב יהלומי ונירית מיליס. דווקא הזוג הזה, שכפי שכבר הבנתם הודח השבוע, היה זה שזכה במקום הראשון בדירוג השופטים בשלב הדואטים, על אף ביצוע לא מרשים במיוחד ל"הכעס" של רוקפור. אם אלי לולאי היה שומע את הביצוע של הילד והמיידלע- ואני בספק אם כזה דבר יקרה- "הכעס" היה מקבל ביטוי חדש בצורת ניפוץ גיטרות על ראשם של הקטקטים. למרות שהם הביטו אחד על השני מספר פעמים במהלך הדואט- קצת בסגנון של "שלוש ארבע ו", היה די ברור שכל אחד מהם היה מעדיף את הדואט שלו עם השווה שקורץ לו במראה. הביצוע של נדב ל"בלעדייך" של גידי גוב בשלב הסולואים, הוכיח סופית שהוא זמר בדיוק כמו שעודד מנשה וטל מוסרי הם זמרים. אבל בדיוק. נירית- שלמדה להגיד בחיוך "אני אביא את השיר למקום שהוא יותר שלי"- שרה את "רומאו" של יהודה פוליקר, עם קול אולי יפה, אבל מאוד קטן ובעיקר סתמי. באותה מידה זאת יכלה להיות כל אחת אחרת עם כל שיר אחר. כאמור, הצמד הודח בסוף התוכנית, אבל אל דאגה, יהלומי ייחטף ודאי לערוץ הילדים ומיליס לניקולודיאון. כנראה שלפעמים דווקא מי שלא מצביע, משפיע.
