ספר מיליון הדולר
גל אתרי מיליון הדולר הוליד את tooxta, אתר של שני אחים מראשל"צ שרוצים לעשות מיליון דולר בדרך לכתיבת ספר על – ניחשתם נכון – איך לעשות מיליון דולר
יש בדיחה על איש שפרסם מודעה: "רוצים לגלות איך עושים מיליון דולר בקלות? שילחו דולר לכתובת הבאה". הרעיון של האחים למשפחת חוטובלי – דוד (25), בוגר לימודי שוק ההון באוניברסיטה באנגליה, ושלום (16), תלמיד תיכון – לא רחוק מזה. התוכנית שלהם היא כזו: לגבות כסף מחברות עבור פרסום באתר Tooxta, ולחכות עד שהכנסות האתר יגיעו למיליון דולר.
ברגע שהסכום המבוקש יצטבר, האחים חוטובלי יהפכו את האתר לספר שיספר – איך לא – איך עושים מיליון דולר. בספר יכללו גם שמות החברות ששילמו על הפרסום. דוד מוכר זאת כך: "הזדמנות לעסקים להופיע ברב-מכר אמיתי".

הביצוע פשוט: האחים פתחו את אתר Tooxta ופרסמו בו עשר שאלות, "Tooxtions" בלשונם, כמו "מה יקרה אם כל הסינים בעולם יחליטו לקפוץ באותו זמן", "למה עדיין לא תפסו את בן-לאדן?" ו-"מה הדרך הכי מהירה ובטוחה להרוויח מיליון דולר?".
אתר

"זה התחיל כמו אתרי הפיקסלים, אבל אז הבנו שזה לא ילך, כי יש מלא כאלה. לאט לאט זה התגלגל, ואז עלה לנו הרעיון של הספר, וזה כבר מאוד מקורי, כי יש לנו כבר חוזה חתום עם מוציא לאור", אומר לי האח המבוגר, דוד חוטובלי, אבל מסרב לספר איך בדיוק נולד הרעיון: "את כל הפרטים האלה אנחנו רוצים להשאיר לספר, כדי שתהיה סיבה לאנשים לקרוא אותו. אם באמת נשיג את המטרה, גם הספר יעורר הרבה הדים ומבחינת המפרסם זה עוד ערך מוסף. עבורנו זה עוד מקור הכנסה, מן הסתם. הספר יהיה באנגלית, אלא אם מישהו מתישהו יחליט לתרגם אותו לעברית".
מה זה Tooxta?
"המטרה שלנו היתה שאם באמת זה יעבוד, נבחר שם שאפשר להפוך אותו למותג. הבעיה של ה'מיליון דולר הומפייג'' היא שהוא לא מיתג את עצמו. ברגע שהוא ישיג את המטרה, הוא לא יכול להוציא חולצות, ספרים ומחשבים ולקרוא לחברה 'מיליון דולר הומפייג''. Tooxta זה משהו שאם זה יעבוד, זה יקלט, זה יהפוך למותג, ותחת המותג הזה נוכל לעשות הרבה דברים – אתר שמציע שירות אחר, מחשבים, אני לא יודע. רצינו למתג את זה, אז רצינו שם קליט. שיחקנו עם המילים, ואז אמרנו מילה שאנחנו עוסקים בה, 'משפטים', וזה הזכיר לנו text, ואז פשוט שינינו אותו קצת וזה הפך ל-Tooxta".
בהודעה לעיתונות ששלחו השניים, מבטיח האח הצעיר שלום שהכסף יושקע ב"הפיכת Tooxta לאחד מהמותגים הכי מוכרים באינטרנט, באותה ליגה כמו גוגל ו-eBay".
רעיון יש, שם יש, חוזה יש, שאיפות גבוהות מאוד – יש, עכשיו רק צריך לפרסם את האתר ולחכות שהכסף יתחיל לזרום. עד כה, כחודש אחרי ההשקה, רכשו שני גופים שש תשובות בסכום כולל של 1200 דולר. דוד מקווה לקיצור דרך: "בין עצמנו אנו תוהים מה מר ארקדי גאידמק, שכבר הוכיח כמה פעמים שהוא אף פעם לא מתנגד לקצת יותר פרסום, היה עושה לו היה שומע על האתר שלנו? מעניין אם הוא היה רוכש את כל הטוקסטות במיליון דולר והופך לכוכב של רב מכר בינלאומי". הנה הזדמנות לגלות.