• 17.

    די להרעלת האוכלוסיייייה

    , 16/04/15 13:51

    כנראה שאם עד עכשיו ל63% מהילדים יש עששת , ההפלרה לא עובדת ולא עבדה מעולם!!!!!!!!!!!! ההפלרה בוטלה רק בחודש ספטמבר 2014, כלומר 7 חודשים חלפו מאז, קצת קשה לי להאמין שבזמן הזה כל הילדים האלה (63% מילדי המדינה)קיבלו עששת. זה רק מצביע על כשל נוסף במערכת הבריאות הנוגעת לרפואת השיניים, ועל כך שרק לבעלי אמצעים יש מספיק כסף להעניק לילדיהם טיפולי שיניים ראויים. אז יאללה בוא נדחוף עוד רעל למים לכל תושבי המדינה! רן רזניק מישראל היום - פשוט בושה גיבוב

    IP: 199.203.26.34דווח על תגובה זו

  • 16.

    אולי הפתרון זה לא הפלרת מים...

    נעמי, 16/03/15 09:32

    אלה צמצום צריכת הסוכר הרב על ידי ילדים ישראלים. במקום להפליר את המים רצוי שמשרד הבריאות ישקיע בקידום מהלך להוצאה של מתוקים ושתיה ממותקת מבתי ספר וקייטנות. קייטנות במיוחד מהוות בעיה רצינית מכיוון שברובן מגישים כמויות רבות של שתיה ממותקת.
    הפלרת מים הינו הפתרון הפשוט - לא צריך להשקיע בחינוך והעלאת המודעות על נזקי הסוכר. לא צריך לשכנע אותנו לשנות עמדות והרגלים. ולא צריך להשקיע ביישום ואכיפה של תקנים והנחיות חדשות. פשוט מפלירים את המים וגמרנו…ולא משנה מה רצוננו, דעתינו, עמדתינו ואף ההשפעה על בריאותינו!

    IP: 5.29.51.155דווח על תגובה זו

  • 15.

    אולי הפתרון זה לא הפלרת מים...

    נעמי, 16/03/15 01:29

    אלא צמצום צריכת הסוכר הרב על ידי ילדים ישראלים. במקום להפליר את המים רצוי שמשרד הבריאות ישקיע בקידום מהלך להוצאה של מתוקים ושתיה ממותקת מבתי ספר וקייטנות. קייטנות במיוחד מהוות בעיה רצינית מכיוון שברובן מגישים כמויות רבות של שתיה ממותקת.
    הפלרת מים הינו הפתרון הפשוט - לא צריך להשקיע בחינוך והעלאת המודעות על נזקי הסוכר. לא צריך לשכנע אותנו לשנות עמדות והרגלים. ולא צריך להשקיע ביישום ואכיפה של תקנים והנחיות חדשות. פשוט מפלירים את המים וגמרנו…ולא משנה מה רצוננו, דעתינו, עמדתינו ואף ההשפעה על בריאותינו!

    IP: 5.29.51.155דווח על תגובה זו

  • 14.

    היו כמה מחפשי תשומת לב שטענו נגד הפלרה, בניגוד למחקרים בעולם (ל''ת)

    , 12/03/15 10:21


    IP: 89.139.174.11דווח על תגובה זו

  • 13.

    לא הבנתי

    אילן, 11/03/15 19:18

    - ערכו את הסקר בשנת 2014

    - הפסיקו את ההפלרה בישראל בשנת 2014

    - ברב מדינות אירופה אין הפלרת מים

    - בישראל יש יותר מקרי עששת מאשר באירופה

    - המסכנה........ יש להפליר את המים!!!

    - אני לא מומחה בתחום אבל נראה לי שהמסכנה צריכה להיות הפוכה אלא אם כן יש פה מישהו שמפסיד כסף מאי ההפלרה והוא מנסה לעשות מניפולציות.

    IP: 84.228.188.235דווח על תגובה זו

    • מחקרים .צריך גם לדעת לקרוא ..

      אופיר, 14/03/15 11:09

      אם הפסיקו רק באוגוסט 2014 להכניס פלור למים שלנות זה סימן שהנתונים נכונים רק לתקופה שעדיין הכניסו פלור למים, ולא לכמה חודשים שלאחר מכן...

      נ.ב.
      1.הנזקים שפלור גורם למערכת העצבים, הרבה יותר גדולים מאשר התועלת שלהם לשיניים..
      2.יתרה מזאת יש די והותר פלור במשחת השיניים
      3. כמעט כל מדינות המערב הפסיקו מזמן להכניס פלור למים.

      מסקנה: כנראה שמי שלקח את הנתונים מהמחקר לא בידיוק קרא את כל המחקר, ולא הבין אותו..

      IP: 79.179.126.34 דווח על תגובה זו

  • 12.

    אתם יודעים יותר טוב

    רן, 11/03/15 12:12

    כתוב: ''בניגוד לעמדת בכירי משרד הבריאות ואיגודי רופאי הילדים והשיניים''.

    אבל ש.א., דקלה ושאר המגיבים פה יודעים יותר טוב. אז בהצלחה עם עששת שרק תחמיר!

    IP: 194.114.146.227דווח על תגובה זו

  • 11.

    הפסקת ההפלרה- החלטה פופוליסטית

    , 11/03/15 12:02

    כל הצועקים ''מכניסים לנו רעלים!'' לא יודעים על מה הם מדברים.
    מחקר שנעשה בספטמבר 2014 ופורסם בכתב העת של רופאי הילדים ''pediatrics'' הוכיח כי חובה להפליר את המים. הנזק היחיד שנגרם מפלואור זה צביעת השיניים (פלואוריזציה), אך זה נובע רק בצריכת כמויות גדולות במיוחד (לשתות מי פה למשל) בגיל צמיחת השיניים (0-2 וכן 6-8 בעיקר).
    ההחלטה להפסיק להפליר הינה פופוליסטית. ח''כ יעל גרמן נכנעה לתכתיבים של קומץ הורים מודאגים שלא מבינים ברפואה.
    מה הבא בתור? אולי גם נפסיק לחסן כי זה גורם לאוטיזם??? (שטויות במיץ שהופרכו עשרות פעמים).

    עדיין, מסכימה עם תגובה 2, כדי שהמחקר יהיה רציני צריך להשוות לתקופה בה היתה הפלרה.

    IP: 212.179.62.20דווח על תגובה זו

  • 10.

    הפלרה = הרעלה

    , 11/03/15 11:34

    הפתרון הוא חינוך לצחצוח שיניים.

    IP: 149.78.77.44דווח על תגובה זו

  • 9.

    מסכימה עם המגיבים עד כה. מה קרה פתאום?

    O-:, 11/03/15 11:28

    מי מנסה שוב לדחוף רעל מיותר למים שלנו?!
    חינוך, חינוך, חינוך ושוב חינוך.
    ודי עם החטיפים המסוכרים והמלוחים האלה!
    הכל בגלל התנהלות לא נכונה.
    צריך תכניות חינוך והעלאת מודעות במקומות שיש בהם בעיה.

    IP: 199.203.100.145דווח על תגובה זו

  • 8.

    מזלזל באינטליגנציה

    יוסי, 11/03/15 11:20

    לא יאומן! ברוב מדינות אירופה לא מפלירים ובארץ.. רק מסוף חודש ספטמבר הפסיקו את הפלרת המים. ועוד דבר ''הדו''ח מתבסס על סקר שנערך ב־2014 (לאחר שבמשך יותר מעשור לא נערך סקר דומה)'' אם לא נערך סקר דומה אז איך הם יודעים שהפלרת המים תוריד את אחוזי העששת? ומעבר לכך, אם זה בכל 2014 זה אומר שכנראה שזה לא ממש פעל. עכשיו צריך לבדוק מי מרוויח מכל הסיפור

    IP: 188.120.148.160דווח על תגובה זו

  • 7.

    מצב שיני הילדים בארץ היה קטסטרופאלי עוד בימי ההפלרה

    אין לכם בושה?, 11/03/15 11:14

    בתור אחת שגרה באירופה (איפה שלא מפלירים את המים)כבר שמונה שנים ובאה לארץ לביקורים תכופים, תמיד הופתעתי לראות איך שיניהם של ילדי אחיותי בישראל וחבריהם במצב יותר גרוע משיניהם של ילדי וזאת למרות שהמים בארץ היו מופלרים ולמרות שהמים אצלנו אינם מופלרים ולמרות שילדי אחיותי אף הקפידו הרבה יותר על היגיינה של הפה. לאחר בדיקה קצת יותר מקיפה אני יכולה להגיד שרוב בעיות החורים בשיניים פשוט נובעות מעודף אכילת ממתקים, שתיית מיצים וכ'.
    גם פה בארופה, למרות שהמים לא מופלרים, יש פחות בעיות של עששת אבל בקרב אלו מחבריהם של ילדי שכן מרבים באכילת ממתקים ושתיית משקאות מוגזים (מרבים, זאת אומרת אוכלים כל יום ולא רק פעם בשבוע כמו שנהוג פה בהרבה משפחות) מצב השיניים שלהם חמור. היתרון היחידי של אלו שאוכלים ממתקים באירופה לעומת הילדים הישראלים הוא שכאן לא חוקי לסתום את השן באמלגם וכל הסתימות לבנות ולכן לא בולטות. להבדיל מילדים ישראלים שמסתובבים עם פה מלא בכספית, שכאן איננה חוקית.
    יתרון נוסף לילדים פה הא שאסור להפליר את מי השתייה כבר יותר מ- 30 שנה .
    לא מספיק שמרעילים את הילדים בארץ עם סתימות כספית והרעילו אותם תקופה כ''כ ארוכה עם מים מופלרים (שלא לדבר על המזון המהונדס גנטית שהרבה פחות נפוץ ופחות חוקי ברב אירופה), אז עכשיו מנסים להרעיל אותם עוד עם מים מופלרים?

    IP: 87.100.229.115דווח על תגובה זו

    • לא, אין לנו בושה

      מלי, 11/03/15 12:19

      בלה בלה בלה, באירופה הכל טוב, באירופה הכל נפלא, הילדים באירופה יותר טובים, יותר יפים, יותר מחונכים.
      פה הכל רע, הכל קטסטרופה, הכל מתוק, הכל מלוח וכו' וכו' וכו'
      קחי את הילדים ותעופי בחזרה לאירופה ובאמא שלך, תעזבי אותנו בשקט.
      מעצבנת אחת

      IP: 194.90.178.146 דווח על תגובה זו

  • 6.

    רק שבאירופה אין הפלרת מים כמעט בשום מקום. הנה הנתונים:

    hah, 11/03/15 11:12

    באיטליה מעולם לא היתה.
    באירלנד יש הפלרה על פי חוק.
    באנגליה 10% מהאוכלוסייה מקבלים מים מופלרים
    בשוויץ ההפלרה אסורה
    בנורווגיה נכון לשנת 2000 אף עירייה לא הפלירה מים
    בגרמניה אסור להפליר, אך החוק מתיר יוצאים מן הכלל.
    בצרפת ההפלרה אסורה.

    גרמניה, שוויץ וצרפת מוסיפות פלואור למלח הבישול.

    כל הנתונים מערך Fluorizzazione dell'acqua באתר ויקיפדיה באיטלקית.

    IP: 85.64.59.116דווח על תגובה זו

  • 5.

    כי במערכת הרפואית משייכים הכל לתורשה

    פלורה, 11/03/15 11:06

    צחצח או לא בין כה וכה התורשה קובעת

    IP: 109.253.149.90דווח על תגובה זו

  • 4.

    מחקר מוזר - איפה ההשפעה של סוכרים על בריאות הפה? (ל''ת)

    , 11/03/15 11:05


    IP: 98.116.193.90דווח על תגובה זו

  • 3.

    זה עניין של חינוך ולא הפלרה

    דקלה, 11/03/15 11:01

    יש מגוון רחב של דעות לגבי ההפלרה, והפסיקו אותה בגלל שיש דעות רבות שטוענות שהיא שלילית ולא עוזרת בכל מקרה ואף עלולה לפגוע במקרים מסויימים (דווקא אצל אלא שמצחצחים שיניים או אצל תינוקות ומבוגרים).
    להגיד שהעליה בעששת היא בגלל ביטול ההפלרה זה די פגיעה באינטיליגנציה. כיום יש מספיק מקורות פלואוריד ואין צורך בה. צריך לחנך לאכילה נכונה ומאוזנת ולצחצוח שיניים נכון.

    IP: 31.210.178.245דווח על תגובה זו

    • כל מילה בסלע. (ל''ת)

      אפשטיין, 11/03/15 11:17


      IP: 2.97.87.122 דווח על תגובה זו

    • כלומר, אלה שאין להם חינוך טוב כשלך צריכים לסבול מעששת. מלבד זאת, היה (ל''ת)

      משעמם כאן אילו כולם היו כמוך., 12/03/15 10:25


      IP: 89.139.174.11 דווח על תגובה זו

  • 2.

    שטויות במיץ, הנזק מהפלרה גדול מהתועלת

    שם, 11/03/15 10:37

    ובכלל, ההפלרה הופסקה לפני חצי שנה, לא רואים נזקים כל כך מהר ואין כל השוואה לתקופה המקבילה קודם להפסקת ההפלרה.

    IP: 79.181.116.195דווח על תגובה זו

    • נכון 100%

      גרין, 11/03/15 11:14

      נכון 100%. העששת היא בגלל שלא מצחצחים שיניים ולא בגלל שהפסיקו עם הפלור. גם הרןפאים יודעים זאת וכל היתר זה שטיפת מח. כשאני שומע את צמד המילים 'משרד הבריאות' אני נעשה חיוור.

      IP: 2.97.87.122 דווח על תגובה זו

  • 1.

    שוב אינטרסנטיים עובדים על דעת הקהל. חצי שנה ללא הרעלים כבר משפיעה

    ש.א, 11/03/15 10:25

    על רמת העששת? זה לא הממתקים והחטיפים שהילדים מקבלים בכמויות כאלה גדולות?
    מה, נתקעתם עם סטוק של חומר ומנסים לדחוף לנו אותו שוב?

    IP: 10.234.21.79דווח על תגובה זו