• 16.

    מליונרים מפונקים (ל''ת)

    רעב ללחם, 23/05/12 19:34

  • 15.

    בעזרת השם,בקרוב טייסים סודנים. (ל''ת)

    מדריך, 23/05/12 14:58

  • 14.

    הכי קל גרזן......

    רני, 23/05/12 12:10

    צאו וראו את ארה''ב - שם מעודדים ודוחפים טיסה פרטית, הם חוו עד כמה זה (כמו העסקים הקטנים בתעשיה) דוחף את תעשית האוירונאוטיקה ואת תעשית החלל בהמשך... תגובת שרשרת.

    ואצךנו - חבלנים עצלנים שבמקום לעזור לענף לפרוח - מעדיפים גרזן ולכרות כי אז יש להם ''פחות כאב ראש'' ואולי תהיה להם משמרת שקטה....

    מחריבים בע''מ.

    • בארה''ב לא מקיימים מצוות - זו אימפריה על סף קריסה (ל''ת)

      יוסלה, 23/05/12 14:47

  • 13.

    הפרה של חוקי ICAO - אם הם רק ידעו על ''מבחנים של...

    רני, 23/05/12 12:03

    הפרה של חוקי ICAO - אם הם רק ידעו על ''מבחנים פרטיים של שדה דב'' תהיה בעיה עם שתפגע בנתב''ג....הרי אין דבר כזה בעולם ששדה לא מקבל רשיון טיסה מוכר ע''י icao - ונה דינו של טייס מחו''ל? לו מותר ללא מבחן, וזה יעמוד בבג''ץ ???

    מב''ס מצחיק בש''ד נקווה כולנו שהוא לא מייצג את חיל האויר - זה אויראות נמוכה.

  • 12.

    למה הטייסים הקלים אוכלים רק חומוס ?

    סטקייה על אם הדרך, 23/05/12 09:05

    כי אין להם כבר שיניים בפה.

    • כנראה אשתך ברחה לך עם טייס כזה ואתה ממורמר

      ירון אלדר, 23/05/12 11:04

      לא נורא, תמורת 60K אתה יכול למצוא לכאורה אישה יותר טובה.

      • בזמן שאתם באוויר,אני ''מתקתק'' לכם את הנשים

        אובה אותכם באוויר, 23/05/12 12:36

        תבדוקו כמה גרושים יש בינכם.

  • 11.

    מתה להתחתן עם טייס [אבל של ח''א]

    פנינוש מטכני ח''א, 23/05/12 09:03

    לא עם חטייר זקן שבקושי עושה פיפי.

  • 10.

    לאפשר רשיונות טיסה רק לבוגרי ק. טייס של ח''א (ל''ת)

    בצר, 23/05/12 00:07

  • 9.

    חכו חכו אנשי התעופה הקלה

    אזמ אזמ, 22/05/12 23:50

    התחלתם איתי לא טוב

  • 8.

    ח''א מנתחים ומקשקשים

    אקונה, 22/05/12 22:37

    או שיתנו לפקחים המתחילים שלהם להתאמן על תנועות באויר בחצרים ותל נוף.
    או שישבו במגדל שדה דב זוגות זוגות - אחד מקצועי אזרחי ואחד צבאי מתחיל.

    • הפקחים לא קשורים

      שם, 26/05/12 11:22

      הפקחים בשדה דב מנוסים הרבה יותר מהפקחים בחצרים או תל נוף. מספר התנועות בשדה דב הוא הגבוה ביותר בחיל. אם הטייסים היו מקיימים את הוראות הטיסה ולא נכנסים הפוך להקפה של מסלול טיסה אחד אולי לא היו מגבילים אותם.קל להאשים את הפקחים.

  • 7.

    שדה דב

    טייס וותיק, 22/05/12 21:34

    כמו תמיד, אצלינו מקימים וועדת חקירה אחרי שקורה משהו.
    כאן באה קבוצת אנשים העוסקים בתעופה מי בצורה מקצועית ומי כחובב, ומזהירה כי עלול לקרות אסבון. ומה תגובתו של חיל האוויר? ''מיטב הפקחים'' אם אלו מיטב הפקחים, אז אוי לו לחיל האוויר הישראלי שאלו מיטב פקחיו. ראה את פקחי הרצליה המתמודדים עם פי עשר תנועות. וחיל האוויר ''הם לא מטפלים במטוסים המטיסים מאה נוסעים''!! כאילו שיש הבדל ביעבודת הפקח בטפלו במטוס עם מאה נוסעים או טייס יחיד.!
    אבל, בישראל, כמו בישראל, כסת''ח!!!!

    • אכן,שדה הרצליה מתכון לאסון (ל''ת)

      חן, 22/05/12 22:10

      • הכביש בין הרצליה לכפר שמריהו הוא המתכון לאסון

        חן חן, 22/05/12 23:19

        הכביש הסואן הזה עם פסי רכבת ומחסום כל כמה דקות ופקקי תנועה ונהגים לחוצים זה מפחיד ומסוכן יותר.
        תשתית הגז של הרצליה מסוכנת יותר.
        שדה הרצליה? פנינת חמד שמעסיקה עובדים ומפרנסת כ-1500 משפחות ישירות ובעקיפין.

  • 6.

    האמת היא שרמת התעופה הקלה נמצא ב ''תת תזונה''

    רק אני וההליקופטר שלי, 22/05/12 21:04

    והפך למטרד על השלטונות.
    יש לחסל אותו ושעה אחת מוקדם יותר תמנע אסון.[פרט להליקופטרים]
    כל מיני זקנים טרחנים בונים לבד מטוסים מקרטעים.

  • 5.

    הסיבה האמיתית להגבלות

    אהד, 22/05/12 17:09

    היא התחת של מפקד שדה דב.

    הוא רוצה לשמור על התחת שלו ולא רוצה שיהיו בקדנציה שלו ארועי ''בטיחות'' ולכן בגיבוי מפקדי חיל האוויר הא מתנהג כמו רב חרדי מצוי - אם משהו יכול להשתבש אז אוסרים.

    זו לפחות דעתי.

  • 4.

    מוזר שלא לקחו תמונה שלי מגשר רידינג

    ארזS, 22/05/12 16:44

    כנסו לתמונות שלי באתרים

    • די כבר להתחזות אלי!!

      ארזS, 22/05/12 19:18

      מספיק, זה כבר ממש פוגע!! אני על סף בכי!!

      • ארז,תפסיק לכתוב ולענות לעצמך ולך לעשות קורס

        סיגלוש מתל ברוך, 22/05/12 21:01

        צילום.

  • 3.

    לסגור גם את הרצליה, רק רעש יש שם (ל''ת)

    יוסי סוריה, 22/05/12 16:38

    • תחזור לסוריה.ךא רוצים פה עגלונים . (ל''ת)

      ח.ש., 22/05/12 20:59

  • 2.

    14 תנועות (המראות / נחיתות) בשעה זו...

    אבי ע, 22/05/12 16:34

    תנועה אחת ב-04:17 דקות.
    איזה חיל אוויר עלוב יש לנו. עם תנועה גדולה מזו הוא לא יכול להתמודד?

  • 1.

    שדה דב - מקום עמוס

    מישהו שמבין, 22/05/12 15:00

    בכתבה חסרים שני נושאים קריטיים לגבי קבלת ההחלטה שחיל האויר קיבל:
    1.במטוסי הקינג-אייר של חיל האויר חסרות עדיין מערכות ''טי-קאס''. באיזור קטן וצפוף כמו בשדה דב מערכת זו מחוייבת ומצילה חיים. מערכות אלו נכנסות וייכנסו בעתיד הקרוב ואז ניתן יהיה ''לשחרר'' יותר טיסות.
    2. יכולת ה''ריד-באק'' של חלק מהטייסים האזרחיים נמוכה, ויוצרת פקק תקשורתי שמהווה סיכון של ממש. פעמים רבות אני מגיע להקפה ולא מצליח להשחיל מילה כי ''טירון'' גמגמן מנסה לחזור על הודעה ארוכה וסותם את הקשר.

    שני נושאים אלו כבדים הרבה יותר מרמת הפקחים - שחלקם טובים ממש, כמו חבריהם האזרחיים.

    • אתה אולי מבין באינסטלציה. חרטטן מצוי

      גולן מלול, 22/05/12 16:41

      אתה התחלת ישר מ 747 ?
      מתלמד וטירון גם מגיעים לנתבג, ושם לא מתלוננים.

    • אם אתה כל כך חכם ומבין

      אהד, 22/05/12 17:07

      אז איך זה שבהרצליה , עם אותם טייסים ''מגמגמים'' מסתדרים עם הרבה יותר תנועות בשעה? איך בארה''ב מסתדרים עם הרבה יותר תנועות בשעה בכלל בלי מגדל פיקוח?

      גם למטוסים הקלים אין טיקאס. זה לא צריך להפריע

      • CFII

        stam, 30/05/12 19:10

        אולי כי בהרצליה לפחות 50% מהתנועה ה'מגמגמת' טסה בליוי מדריך?