• 30.

    לוחש כל מה שלחשים עושה לי בלי צילומי סטטוס. מה אם התרפסות על אבן ריחי (ל''ת)

    יעקב ישוע, 04/11/11 21:56

  • 29.

    חרטא מול יהדות

    איש, 04/11/11 09:54

    בגלל זה לימוד התורה העצמי הוא אחד הדברים המודגשים ביהדות.
    אתה מול הבורא ללא תיווך של רבנים כאלו ואחרים. כדי למנוע תרבות של ''גוראים'' בעיני עצמם או מקדשי קברים, מוכרי מים קדושים, וחוטים אדומים.

    • אתה רוצה לומר שביהדות אין את תופעת ה"גורו"? (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 11/11/11 00:37

  • 28.

    יש משיכה כל כך גדולה לגורואים משום שהם מייצגים בריחה מהמציאות הקשה..

    גיל בר-און, 03/11/11 08:47

    חשוב לזכור את זה.. לנסות להבין לעומק ולא לכעוס עליהם ועל המאמינים שלהם.. ממש כמו שיש אלכוהול וסמים ומערכות זוגיות הרסניות ושואבות.. כך גם בעולם "הרוחני" יש אנשים שמרחיקים אנשים מהחיים הרגילים ומוכרים להם אשליות, שכמובן יש להם קונים בשפע, כי לכל כך הרבה אנשים נמאס מהחיים הקשים והכואבים האלו, והנה מישהו מציע להם תרופת פלא.. כך גם היה ועדיין קורה עם דתות וכתות למיניהם.. למרות שכמובן כל אחד יכול לקחת את זה לכיוון אחר, יש שבשבילהם זאת באמת דרך לחיים יותר מאוזנים, מאושרים ובריאים, ויש כאלו שזה רק מוביל אותם להרסנות עצמית ושגעון..

    אנשים רוחניים לא סתם נקראים כך, באמת קשה להם עם העולם החומרי הרגיל, הם אנשים יותר "מעופפים" ועדינים, וממש לא לרעה.. חשוב שיהיו אנשים כאלו.. כל הפילוסופים וההוגים וגם המדענים והמוסיקאים והאמנים הם בעצם אנשים רוחניים.. כי הכל נובע מן הרוח ומן עולם ההשראה.. אם היה מקום גם בשבילנו, האנשים "הרוחניים" שפשוט רגישים ומיוחדים ויוצאי דופן מאותם אנשים חומרניים שמסתפקים בהנאות העולם ובהליכה בתלם- לא יהיה צורך בגורואים וכתות שכאלו.. ברגע שמישהו מרגיש בבית, אינו לו צורך לברוח...

  • 27.

    הגורויים שלי: גננת שמגדלת את דור העתיד,

    האופה מבגדד, 02/11/11 23:22

    סנדלר שמתקן נעלים במיומנות מדהימה, מדען שמחפש למצוא את הגן החדש, מוזיקאי שיוצר הרמוניה חדשה, וכל אדם שמגשים את כישוריו.שמכניס את רוחו לעשיתו. למה 'רוחני' קוראים רק לכאלו שמחפשים עצמם ולא לכאלו שמגשימים את עצמם?

  • 26.

    ''...שמאחורי מי שעד לפני רגע היית בטוח שהוא סוג של אדם עליון

    הייטקיסט, הרצליה קיפוח, 02/11/11 14:54

    מתחבא אדם ''רגיל'' לגמרי, לבוש ג'ינס וטי שירט.''

    אין דבר כזה ''אדם עליון''. כל אדם הוא בעצם מורה רוחני, ברמה זו או אחרת. לכל אדם יש את הכוח ללמד את הסובבים אותו ולהשפיע על חייהם לטוב ולרע, אפילו אם הוא אינו מודע לכך. אנחנו מטבעינו יצורים חברתיים ומחווטים להשפיע ולהיות מושפעים.

    לא צריך זקן, גלימה או מנטרות בסנסקריט. גם מנהל מעונב בחברה גדולה יכול להיות מורה רוחני, וגם בעל המכולת השכונתית שלך יכול לשנות את חייך. השאלה היא רק למי תפתח, ומי יפתח אליך.

    להגיד לאדם ''אתה לא צריך גורו, אתה יכול לשנות את עצמך'' זה כמו לאסור על החתול שלך לצוד את עכברים בבית, וללמד אותו לשבת איתם ולאכול רק גבינה. זה פשוט לא תואם את הטבע האנושי, וזה לרוב לא יעבוד.

  • 25.

    ענק. ומה אצלינו ?

    יוסי, 02/11/11 14:52

    חבורה קטנה הפיצה שמועה על אתר קדושה של צדיק יהודי באיזור גילה בירושלים וזה מיד הפך לאתר עלייה לרגל.האמת נחשפה ואוי לבושה לכל עולי הרגל.דת, גורו = בלוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

  • 24.

    הלב שלי

    מרסלוס, 02/11/11 13:34

    הלב שלי עושה גורו גורו גורו

  • 23.

    די טישי להגיד שזה מוכיח שאין מנהיג רוחני אמיתי

    אני, 02/11/11 11:47

    זה כמו להגיד שאין תרופות אמיתויות כי לחלק מהאנשים עזרה תרופת פלצבו.

    מה בדיוק זה מוכיח, לעזאזל?

    בדיוק באותה מידה גם אין צורך בפסיכולוגים אמיתיים, כי הנה אדם יכול להתחזות לפסיכולוג ולעזור בדיוק כמוהו.

    ולהשוות את זה לרב, זה אפילו מטומטם יותר. כי בניגוד למה שאתם החילונים ה"נאורים" חושבים, רב הוא בעיקר מישהו שמתייעצים איתו לגבי שאלה הלכתית שאתה לא יודע את התשובה שלה לבד כי אין לך את הידע הנרחב בהלכה.

    הוא בד"כ לא "תומך רוחני" ואת הרוב (אם לא הכל) המוחלט של הבעיות שלהם דתיים פותרים לבד לחולטין.

    ושאלה הלכתית היא משהו כמו האם מותר לעשות דבר מסוים בשבת - טכני לחלוטין. אתם יכולים להשוות את זה לייעוץ משפטי.

    דוקא חילנים הם בד"כ אילו שפונים לכל מיני קבליסטים למינהם, מה שרוב הציבור הדתי לא עושה, כי זה לא נחשב לדבר נכון, ואפילו אסור ממש. (כמובן ישנם כמה קבוצות שוליים אחרות, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל)

    אני מקווה שלא יצנזרו אותי לטובת תגובות שנאה מתלהמות.

  • 22.

    לא חייבים גורו, אפשר גם ממולל זקנים הלוחש לחשים ומעניק קמעות.

    EXTRA-שמאל, 02/11/11 10:40

    ויש גם כאלה עם רנטגן............

  • 21.

    טוב גם אני פותח בקרוב קורס לשמאלנים, שאוהבים חרטט ובול שיט שלום. (ל''ת)

    יעקב ישוע, 02/11/11 08:48

  • 20.

    גורו אמיתי זה רק אחד שנולד למשפחת גורויים עשירה ועובד בחינם

    אני, 02/11/11 08:20

    נכון נכון !!ממש לא צריך שום מורה=גורו שרלטן שחושב שנפגש עם אלוהים פעמיים רצוף בשביל להתעורר! כולנו יודעים שאפשר לעשות את זה רק לבד..פשוט להקשיב ללב=לאמת הפנימית=לעורב=לקול שלא מפסיק לדבר בראש ויש לו מה להגיד על כל דבר, ולעשות כל מה שמרגיש נכון עמוק בבטן.. בשביל לעשות ילדים לא צריך מורה, ללמוד נהיגה גם אפשר לבד-בשביל חגורה שחורה צריך רק להתעמל ולקנות חגורה,ובשביל להטיס ג"מבו צריך רק לשחק בכפתורים! אז בשביל שטות כמו טרנספורמציה טוטלית צריך גורו מתחזה??.. לא צריך אף אחד שכבר שם-שכבר עשה את זה! רבותי הכל חרטה!! כשהמיינד מבין שאתה באמת רוצה לעקוף אותו ולהתעורר הוא בשמחה מכוון אותך לכיוון החדש ומוחא כפיים בעוצמה לאורך כל הדרך. חבל רק שמתים לפני שמגיעים. I am me! I am free!!..a cosmic joke

  • 19.

    שיחק אותה

    מישהו, 02/11/11 05:28

    אגב, אני לא אתפלא אם יתברר שרבנים כמו דוב ליאור ויצחק שפירא הם בעצם קולנוענים היפסטרים תל אביביים בתחפושת

    • דב ליאור ויצחק שפירא הם חלאות אמיתיים (ל''ת)

      יוסי, 02/11/11 14:53

  • 18.

    כל הניואייג כמו גם החזרה בתשובה - זה קיצור דרך לעצלנים

    הבל ה''רוחניות'', 01/11/11 23:14

    תנועות הניואייג כמו הדתות המסורתיות, אבד עליהן הכלח. זה רק נראה שיש להן תחיה. אנשים בורחים אליהן כי הם מבוהלים מהעולם האמיתי ורדופי רגשי נחיתות ופחד מכישלון. אין בהם גם היכולת לגבש לעצמם מערכת ערכים ראויה ומעודכנת. כניראה בגלל הנביבות של דור הוריהם. זה אולי גם אשמת התרבות של ההשגיות והתחרותיות. חבל רק שהם בורחים למשיחי שקר שמציעים להם דרכים קלות ונבערות, ושמניעים את העולם אחורה ומיסדים את התנאים לעוד עוני, מלחמות וחורבן.

    • ניסית לחזור בתשובה ? למה אתה מזלזל בכך ? זה לא דבר קל בכלל, זוהי

      סנונית, 02/11/11 01:28

      בחירה מאוד אמיצה ומחייבת של אנשים לחיות על פי חוקי הדת וההלכה לאחר שחיו כחילונים גמורים משך כל חייהם.
      אין לך זכות להגיד דברים כאלו. זו סתם השתלחות.

      • מה אמיץ בלחיות ע''פ חוקי שמכתיבים לך? יותר אמיץ להיות עצמך (ל''ת)

        הרבנית קוק, 02/11/11 22:51

    • מסכימה עם מה שאמרת, אך הצורה קצת בוטה (ל''ת)

      דבי, 02/11/11 22:54

    • מסכים באופן כללי, אבל הייתי מבדיל בן "הישגיות" ו"תחרותיות"

      פרדי בן-זאב , 03/11/11 23:35

      הראשון הוא דבר חיובי - רצון להגיע להישגים שמניע את כל הקדמה האנושית. השני הוא הוא בעייתי בגלל שלרוב משמעותו זניחת השיפוט העצמי האובייקטיבי לטובת "מה יגידו עלי", או "איך אני בהשוואה לאחרים".

      אבל מעבר לזה אתה צודק. אנשים בורחים לדת וניו אייג' בגלל שהם מפחדים להתמודד עם המציאות מתוך הסתמכות על עצמם.

  • 17.

    שיספר לנו כמה שמאלניות בעיקר הוא סחף לעבר הסושי והנרגילות אם הבטחות שו (ל''ת)

    יעקב ישוע, 01/11/11 21:09

  • 16.

    New age, scientology, manson family, Judaism, Islam, Christianity (ל''ת)

    All BS, 01/11/11 20:15

  • 15.

    זה בדיוק הענין ! כל 'גורו' - הוא פיקציה. מי שמתיימר לתת עצות לאחרים, -

    סנונית, 01/11/11 19:10

    הוא כנראה מתנשא, ועדיף ללמוד ממנו פחות.
    אפשר ללמוד מהרבה אנשים - אבל הם לא צריכים תארים טפשיים וגלימות תואמות. הם פשוט חיים את חייהם כמו שהם, ובני אדם אחרים יכולים להחליט שאותם אנשים יכולים לשמש להם דוגמא והם ילמדו מהם.
    הערצה - אוילות השייכת לגיל העשרה, אבל לך תסביר לכל הניו אייג'ים....

  • 14.

    בדיוק סיימתי לקרוא את האידיוט המושלם של אילן הייטנר

    דידי, 01/11/11 17:33

    תקשיבו לעצמכם ולאינטואיציה שלכם במקום לכל האיצ'יקדנות למיניהם..

  • 13.

    גדול -האנשים הם עדר יעני מתוחכם!!! (ל''ת)

    וראנסי, 01/11/11 16:50

  • 12.

    זה שיש אנשים שנסחפים אחרי שרלטן - לא אומר שאין מורים רוחניים איכותיים

    אלי, 01/11/11 16:34

    הוא בעצמו גילה כמה איכויות אצלו. אבל יש אנשים שממש טובים בזה ועוזרים לאחרים. כמובן שזה פונקציה של עבודה עצמית, מי שעובד על מידותיו ועוסק ברוחניות עשוי להועיל יותר לאחרים אחרי שהוא נהיה אדם טוב יותר, עם שאיפות גבוהות יותר.

  • 11.

    ברור שיש מתחזים. אבל אני לפחות יודעת שהגורו שלי אקונה מטטה אמיתי.

    סקאי קרן-שמש, 01/11/11 11:41

    אחרת למה לי לשלם לא כל חודש ולשדך לו את הבת שלי הקטנה נמסטה אפילו שהיא בת 5??

    • בלי סוף יעקב חהחהחהחהחה (ל''ת)

      חחח, 04/11/11 21:53

  • 10.

    הספר התגלות

    רן ובר, 01/11/11 11:23

    ראיון עם עלמה זהר:
    http://www.youtube.com/watch?v=mNQR8HRXfcw

    מה קורה כשמישהו חושב שחווה התגלות אלוקית אבל זה היה בעצם ניסוי מדעי? מה קורה כשהוא מספר לכל העולם על זה ואז מגלה שהכל היה זיוף?!@
    http://hitaglut.co.il

  • 9.

    נשמע כמו אשליית השלום -הרבה שמאלנים מסרבים לראות את המציאות

    אאא, 01/11/11 11:00

    גם אם היא מתפוצצת לידם.

  • 8.

    וכך למעשה נוצרו כל הדתות בעולם............. (ל''ת)

    אזרח, 01/11/11 10:42

  • 7.

    לכו תספרו את זה בהילולות שמפוצצי ארצנו הולכים להשתטח על בבה חי וקיים. (ל''ת)

    בבא מציאה, 01/11/11 10:27

  • 6.

    פרופורציות, חבר'ה: הוא הצליח לאתר 14 מאמינים?! בארה"ב כולה (ל''ת)

    פרומיל של רב בית כנסת מצוי, 01/11/11 10:21

  • 5.

    רצה להוכיח שמנהיגים רוחניים זה טפשי וגילה שגם אמריקאים זה טפשי :-) (ל''ת)

    אני, 01/11/11 10:18

  • 4.

    בכל תחום ובכל מקום ניתן למצוא שרלטנים, כנראה שבכל זאת יש

    יואב, 01/11/11 09:43

    לו את היכולות הנפשיות לתת תמיכה נפשית לאנשים סביבו ותחפושת הגורו שימשה למעשה רק ככלי עבודה כמו כל אביזר אחר.

  • 3.

    נשמע כמו בוראט לעניים... (ל''ת)

    יהודי, 01/11/11 09:39

  • 2.

    עצוב, יש גם ישראלים שנסחפים בבולשיט הזה (ל''ת)

    יצחק, 01/11/11 09:37

    • כן, הם נקראים דתיים (ל''ת)

      באמת עצוב, 01/11/11 15:43

  • 1.

    מזכיר את "בראיין כוכב עליון" של מונטי פייטון (ל''ת)

    יהושע, 01/11/11 09:24

    • Welease bwian!! (ל''ת)

      Arik, 01/11/11 11:51

      • Welease Woger! (ל''ת)

        idol, 02/11/11 07:34

    • you are all individuals

      מז''ש, 02/11/11 09:03

      yes, we are all individuals
      (I'm not)