• 17.

    קאביו - תתבייש לך

    קובי, 13/11/11 15:59

    אתה פוגע כאן בפרנסה של הרבה אנשים. אושו נתן המון סוגי פרנסה להמון אנשים - מנחי סדנאות, מסז'יסטים, מארגני אירועים ומסיבות ועוד ועוד. בגלל כתבות ביקורתיות כאלה יחסר אוכל לפיות של משפחות רבות.

  • 16.

    דוגמא מצויינת לבעיית ''מוארי ה- freestyle'' בעולם הניו-אייג'

    בועז, 31/10/11 19:03

    אין גננת שתשגיח עליהם כשהם מחליטים שהם מוארים ויוצאים לדרך חדשה בנסיון להפיץ את אורם.
    קאביו ידידי, סע קצת להרים במזרח, חפש את המתרגלים הנחבאים במנזרים כבר 30-40 שנה ,אלה שמעולם לא פתחו את פיהם להצהיר על הארתם או הישגיהם ומסרבים בתוקף כאשר מציעים להם ללמד. אז תלמד את המהות האמיתית של ענווה ללא אגו.

  • 15.

    הפסטיבלים הם רק השער לעולם הרוחני האין סופי ...

    לולי, 31/10/11 16:08

    קאביו, אתה בטח יודע שלפסגת ההר מובלים שבילים רבים וכל מטפס יכול לבחור בשביל שנראה לו המתאים ביותר עבורו וכן לעבור משביל לשביל במעלה ההר.
    אני התחלתי את המסע הרוחני לפני כ 10 שנים בפסטיבלים הגדולים (זורבה נאטראז וסגול) אשר היוו עבורי את השער למסע רוחני הגדול.
    מאז ועד היום הלכתי בהרבה שבילים רוחניים, התנסתי במגוון גישות רוחניות, פגשתי סוגים שונים של מורים רוחניים, גוריים ומנחי מדיטציות.
    אני יכול גם לספר לך גם שבמהלך הדרך חוויתי התעוררות רוחנית והגעתי לפסגות רבות.
    במהלך כל השנים ליוו אותי הפסטיבלים הרוחניים אשר מהווים עבורי מעיין בית רוחני, נמל הבית במשא האישי שלי, או לחלופין מעין ''עיר מקלט'' מפני אורך החיים היום יומי המתיש.
    יש גם אנשים שעבורם הפסטיבל אכן נשאר בסך הכל פסטיבל שנטי קליל ומהנה, וגם זה טוב - כפי שכבר ציינתי, כל אחד בוחר את הדרך הנכונה לו, לא כולם מחפשים משמעות עמוקה או הארה רוחנית, אלה רק את החוויה של הכאן ועשיו.

  • 14.

    זה כוללני מדי

    יוסי, 24/10/11 16:53

    מה גם שההארה אף לא היתה המטרה וגם לא הדרך...

  • 13.

    חבל

    ז'יוואני, 23/10/11 21:37

    קאביו יקירי, חבל שאתה בוחר בכתבה שהמהות שלה נכונה ורלוונטית לתת דוגמאות שיטחיות וציטוטים שקשורים לאירועים שלא הבנת את משמעותם ולא טרחת אפילו לשאול.. זה מעוות ומטעה ולא משרת את הכתבה

  • 12.

    אולי אתה לא מנהל שיח משמעותי על רוחניות

    שיר, 23/10/11 19:58

    ורוחניות היא לא רק פסטיבלים (למרות ששני הפסטיבלים שבחרת להתייחס אליהם טובים, כל אחד בדרכו).

    לא היה לי ברור מה תכלית הכתבה, חוץ מלבקר אחרים. מה זה שיח מהותי בשבילך? מהי מהות?
    ביקרתי באתרך. אחד הדברים הבולטים הייתה שכתבת "מיהו קאביו" בגוף שלישי, אף פעם לא ברור הדיבור הזה בגוף שלישי- קשור לרוחניות?

    בהצלחה!

  • 11.

    הכל עניין של נקודות מבט

    רן, 21/10/11 14:00

    השיפוט שלך הכותב משכיח את העובדה שאנו לא מחליטים מה לחפש ומה לא!!!! כשהבוראת (גם בראהמן...) העוברת דרכנו מתמקדת בעזרת הרצון אנו שם. הרוחניות העברית היא נפלאה, מסייעת לפתוח תפיסת עולם של ערבות הדדית אכפתיות מהזולת ואהבת האחר. זו אבולוציה של ההארה המסורתית אליה אתה כמהה. במציאות של פייסבוק ההארה מתבטאת בקשרים בינינו לא פחות מאשר בחיפוש הפנימי. אתה מוזמן לתרום לכך בכל עת .....
    שבת שלום

  • 10.

    נקודה למחשבה

    מיקי, 21/10/11 07:19

    קאביו
    דוקא בתור מי שבתחלת דרכו ביקר בכל פסטיבל אפשר אתה צריך לדעת שאין סתירה ביו להיות מחפש אמיתי לבין להינות בפסטיבל.
    לפסטיבלים אין יומרה להוביל אותנו אל הארה,הם נועדו לפתוח דלתבמיוחד למחפשים חדשים שיש קריאה בליבם לצאת לדרך חדשה.את הדרך הם כבר ימצאו בעצמם בהשראתו (או שלא) של הפסטיבל.
    חוצמיזה כדאי מאוד להזכיר שקהילת המחפשים בישראל רחבה בהרבה מקהילת הסניאסים.
    אנשים בים הולכים בדרכים אחרות שאולי יראו לך רצניות וכנות יותר.
    אז אולי לא כדאי להכליל ולזרוק את כולם לאותו פח.

    שלכולנו תהיה דרך צלחה,איש איש בדרך בה הוא אמור ללכת

  • 9.

    קאביו, טור משובח וכנה. הרוח שבעולם הרוח. מסכימה עם רוח דבריך (: (ל''ת)

    קרייזי, 20/10/11 22:42

  • 8.

    כתבה מעניית, הבנתי מה לא, אבל מה כן?

    ''רוחניקית'' שרוצה להשתפר, 20/10/11 18:15

    כששוללים דרך, מומלץ לפלס אחת אחרת במקומה

  • 7.

    אחלה כתבה - משב רוח מרענן

    אחת שמחפשת, 20/10/11 18:07

    וכל הכבוד לאתר על האומץ להציג השקפות עולם מגוונות על כל תעשיית השאנטי באנטי שכמו כל דת אחרת שכחה מאחוריה את הרעיונות שעומדי מאחורי הכלים, המדיטציות ושאר מצוות...

  • 6.

    קאביו, במקום לזרוק את המירמור שלך על אחרים תציע מה שאתה רוצה להציע וזה

    קורהה יובל, 20/10/11 15:34

    אתה יוצא נגד הזורבה והנאטראז על מנת לקבל צומת לב למפעל ההארה החדש שלך.

    והאמת שהיה הרבה יותר טוב אם היית מדבר על מה שאתה רוצה להציע במקום "להיכנס" בכולם.

    אם היית מעמיק קצת יותר באתר של אושו ישראל, שבאת לצטט ממנו, היית רואה שבאתר כשכתוב על אושו ישראל מובא הציטוט הבא שלו שמסביר למה זהו הסלוגן, שהוא רק אופציה אחת מעוד מיליון דברים שהיינו יכולים לכתוב שם, וזה הציטוט:

    לחיים כשלעצמם אין משמעות. החיים הם הזדמנות ליצור משמעות. משמעות אינה דבר שיש לגלותו, היא דבר שיש ליצור אותו. אתה תמצא משמעות רק אם תיצור אותה. היא לא מוטלת אי שם מאחורי השיחים, מחכה שתחטט ביניהם ותחפש עד שתמצא. זה לא מונח כמו אבן עד שתיתקל בה. זאת שירה שיש לחבר, שיר שיש לשיר, ריקוד לרקוד. משמעות היא ריקוד לא אבן, משמעות היא מוזיקה. תמצא אותה רק אם תיצור אותה, זכור את זה." אושו

    אתה יודע שאושו אמר הרבה פעמים דבר והיפוכו, אתה לא ילד, אני לא צריך ללמד אותך את זה. האתר והפעילויות שאנחנו מציעים הם הזמנה, הזדמנות, כל אחד יעשה איתם אחרי זה כרצונו.
    אתה גם שוכח שמעבר לפסטיבלים אנחנו מציעים סדנאות עומק, שחיפוש היא מילת מפתח בהן!

    • תודה על התגובה

      קאביו, 21/10/11 03:23

      אהלן קורהה,

      אכן, ציטוטים סותרים של אושו קיימים בכל תחום, והרי הוא התכוון בדיוק לכך. הוא התכוון לכך שכל אחד ואחת יוכלו למצוא משהו מדבריו כדי למשוך אותם אל הדרך הרוחנית.

      ועם זאת, האם תחלוק עלי שההארה של אושו היא הסיבה להוראה שלו, והיא גם המטרה של אותה דרך רוחנית? קראתי את עמוד ה"אודות" ולא מצאתי שם אף מילה על הארה או התעוררות. זו הביקורת שלי: ה"חיפוש" הפך לסוג של "לייף סטייל", והמטרה נדחקה לשוליים ולמעשה נעלמה. ההזמנה וההזדמנות שמציע "אושו ישראל" הם חשובים וטובים, אבל אם כולם תקועים כבר שנים בהזמנה, מי יגיע לחתונה?

      אם אינך רואה שום רסיס של אמת בדברי הביקורת שלי, זה בסדר גמור. לא נותר לי אלא לשאול אותך אישית, כסאניאס אל סאניאס: האם אתה עצמך מחפש רוחני? ואם כן, מה אתה מחפש?

  • 5.

    כולם מוכרים משהו

    אביבה, 20/10/11 11:53

    כולם מנסים למכור את סחורתם, אבל האם יש מורה שדרכו אתה מפסיק לגמרי עם הקניות?
    כול זמן שמישהו מנסה למכור משהו, אפשר לקנות, אבל לדעת שזה לא זה, כי את הכלום אי אפשר לקנות ולא למכור.

  • 4.

    סקס סמים חול רסטות

    שמעון, 19/10/11 18:20

    סקס סמים חול רסטות ומוזיקה בסיגנון
    DEAD CAN DACE , החוויה הישראלית .

  • 3.

    בתור רוחניק מואר, אתה מאד שיפוטי.. (ל''ת)

    ישראל, 19/10/11 18:13

    • ביקורת

      שנטידווה, 19/10/11 19:32

      אינה שיפוטיות.

    • שיפוטיות

      קאביו, 19/10/11 21:45

      ישראל, מכל הרעיונות הרוחניקיים, הרעיון שאסור להיות שיפוטי תמיד נראה לי אחד היותר טפשיים, וגם היותר מזיקים.

      אולי אתה תוכל סוף סוף להסביר לי מה טוב בלא להיות שיפוטי כלל, ואם יש לזה קשר לאושר או חופש או רוח.

  • 2.

    good point (ל''ת)

    arnon, 19/10/11 14:39

  • 1.

    תודה קאביו

    mumukshu, 19/10/11 13:55

    כמה טוב שקיים מורה אותנטי כמוך בין כל המורים והמחפשים הישנים והשטחיים. וכמה נחמד שאתה לא חושש להביע את האמת, גם במחיר של התנגדות מצד ה"סניאסים".

    זה אבסורד שתלמידי אושו אימצו את המונח המסורתי סניאס, ועיוותו אותו לגמרי. המשמעות של סניאס הפוכה מאורח החיים של תלמידי אושו, אליו התוודעתי בפונה. סניאסים מצויים במצב בו כמעט ואין תשוקות, מה שמאפשר הרהור מתמשך על האמת בתנאי התבודדות.
    אימוץ של מונחים מסורתיים מסנסקריט ושימוש בהם בצורה שונה, גורם לבלבול, ולבלגן בין אותנטיות לבין שטחיות.

    בעקבות הכתבה, היה ראוי לשאול מדוע מראש אתה מצפה למצוא מחפשים אותנטיים אצל מורה שנוי במחלוקת כמו אושו, מורה שמשך תלמידים דרך פיתוי לאגו ולתשוקות. מן הסתם, אצל תלמידים שימצאו עניין באושו התעורר רק ניצוץ, ובטח שלא רצון מגובש ועקבי להארה, שאינה במימד חוויתי.

    אבל האמת המרה היא שלא רק בקרב האושואיסטים נשכחה המטרה. מההתרשמות שלי היא נשכחה בכל רחבי הארץ, גם בקרב בודהיזם, הדרך הרביעית, קייטי ביירון ודרכים אחרות.

    ומכאן החשיבות הרבה שלך כמורה אמת רדיקאלי, המוצא עצמו במציאות של שינה מוחלטת, להעיר באמצעות מקל זן איכותי.

    • יא מצחיקול

      קאביו, 19/10/11 21:36

      מומוקשו, יא מצחיקול! אתה מגדף פה את אושו והסאניאסים, ובאותה נשימה משבח אותי. לא שמת לב שאני סאניאס, שהמורה העיקרי שלי הוא אושו, ושזכותו אנחנו בכלל מדברים כאן, ושאפילו הטור הזה, וגם הפסטיבלים שאותם הוא מבקר, הם בזכותו?

      ומהי הדרך שאני חולק ומלמד, ושאותה אתה כל כך מכבד? דרך של חיפוש ההארה, עצמאית ואינדיוודואלית, מחוץ למסורת, שיוצרים אותה צעד אחר צעד, עם הדגשת חשיבות התרפיה של הילדות המוקדמת, עם דגש על הומור ופרדוקסליות לא רצינית, עם נטייה חזקה ל"זן", ובסגנון דיבור מרדני, רדיקלי ופרובוקטיבי.
      זה לא קצת מוכר לך מאיזה מורה אלמוני אחר?? :)

      • טוב, זה בהדחקה :)

        mumukshu, 20/10/11 21:21

        ראשית, חשבתי שהמורה העיקרית שלך היא דולנו כי שם הסתיימה דרכך הרוחנית, ואושו היה זה שפתח לך את השער (כמו לרבים וטובים אחרים).

        שנית, אני מרגיש שיש הבדל של שמיים וארץ בין הלימוד שלך לבין הלימוד של אושו, ובין הדמות שלך לדמות של אושו (וטוב שכך).

        אושו לא מציג דרך עקבית, אלא אוסף של רעיונות ממסורות שונות, חלקם סותרים, ועם התמקדות בהיבט החוויתי, מה שיכול להוביל למלכודות. אושו לא אמין במיוחד, והתבטא בצורה פוגענית כלפי אוכלוסיות שונות. חמלה ורגישות כלפי האחר הם לא הצד החזק שלו (וגם לא של תלמידיו, ממה שחוויתי בפונה ובארץ).

        זה ראוי להערכה שהצלחת לייצר מהתורה שלו לימוד רדיקלי ועקבי, שניתן ליישום. זה כישרון אישי שלך. אני חושב שמעטים מאד האנשים שיקראו ספרים של אושו, ויבינו מהם את מה שאתה הבנת.

        חוץ מזה, לך מותר לאמץ את המונח סניאס :)
        לא היית סניאס לפי ההגדרה ההודית המסורתית, אבל מבחינת המחויבות הפנימית שלך בחיפוש, היית סניאס למופת. החיפוש הכנה אחר גילוי האמת הוא מה שחשוב. כמובן שהוא נעדר אצל רובם המכריע של יוצאי אושו המכנים עצמם בטעות "סניאסים", ובוחרים לעצמם שמות אקראיים בסנסקריט.

      • קאביו - אתה מדבר כאן על הארה אבל...

        אליק, 25/10/11 23:05

        אתה בעצמך אמרת שאתה שואב הרבה מזן ומאושו - אז כנראה שידוע לך גם שזן שונה מהבודהיזם המסורתי בין היתר בכך שהוא קורא לאדם להתבונן בחייו, לראות את הפשטות והיופי ולא לחפש איזו הארה או מצב "אחר" של החיים.
        "מישהו שאל - מהי הארה? ג'ושו אמר - שאלה זו עצמה מעידה על אדם ששרוי בתעתוע"
        "מהו זן? ג'ושו ענה- טחב גדול על השן הקדמית של מישהו". אם עצם הטעות היא הדואליזם - החלוקה של אנשים למוארים ולא מוארים - בין מצב "מואר" למצב רגיל היא טעות אז אתה פה מציע לאנשים דרך שגויה - אתה מוכר להם מוצר שנקרא "הארה" ומקבל על זה כסף, לעומת זאת בפסטיבלים מוכרים באמת את מה שהם מציעים - מסאז'ים, מדיטציות, חוויות וכו' אבל לא הארה כי כנראה שאותה (אם היא קיימת) לא ניתן למכור, האם מדיטציות, סדנאות ריפוי, מסיבות, חוויות חדשות לא מקדמות את האדם יותר בחייו מאשר חיפוש נואש אחר 'הארה'?
        וחוץ מזה אתה מדבר על הארה לעומת מילים אחרות - צמיחה, מודעות וכו' אבל הבודה לא היה מואר אלא ער - הארה היא לא המילה הנכונה. הבודהה התעורר.
        נזיר שאל: מה משמעות הזן? ג'ושו אמר: הפרה המליטה, דאג לההיטב.