• 2.

    שאלה

    שאלה, 05/09/11 15:20

    סנונית למה את כל כך כועסת ?אין שום דבר פסול בחשבון נפש.במיוחד באלול

    • אני כועסת כי אנחנו שוב מתבלבלים: בודהיזם, סגידה לאנשים (חסידות) וכו'

      סנונית, 05/09/11 18:19

      מה כל כך מסובך להיות פשוט יהודים ?
      איפה יש ביהדות סגידה לאנשים ?
      האם חשבון נפש באלול זה מצויין כי רבי נחמן אמר ? או אולי כי זוהי דרכה של היהדות ?
      כשמדברים עם חסידים, כל משפט ראשון שלהם זה: רבי נחמן אמר... אז הוא אמר... SO ? כבר אמרו הרבה לפניו, ויגידו הרבה אחריו. ואם הוא לא אמר, אז זה לא בתוקף ?
      איך יכול להיות שמישהו כמו רן ובר, שיש לו אמונה עמוקה, והוא יהודי טוב, מפנה את כל מירצו לאדם אחד ? אין דברים כאלו ביהדות.
      האם רן ובר לא זוכר שהחסידות הוקמה לצורך שיבת עם ישראל לציון ? והדבר החשוב הוא מונותיאזם, ואומר אמונה בקדוש ברוך הוא והליכה בדרך היהדות. האם רבי נחמן הושם בתנך כממשיך דרכו של משה רבנו? של אברהם אבינו? האם זה כתוב איפה שהוא ?
      איך קבוצת יהודים לקחה לעצמה דרור ליצור פלג כזה ולהגיד בריש גלי שזה הדבר האמיתי ?
      מה קורה ליהודים האלו שממשיכים להגיד 'רבי נחמן' כאלו 'כישפו' אותם ? מספיק עם זה. חזרנו לארץ, יש מדינה יהודית, אפשר לשמוח ולבנות את המדינה הזאת ולעשות טוב. מספיק לצטט את כל אלו שאמנם מגיע להם כבוד ושיזכרו אותם, אבל עבר זמנם, והם לא חלק מתורת משה וישראל !

      • כל הכועס כאילו עובד... (ל''ת)

        אמת מארץ, 06/09/11 12:18

        • כוונתך לא ברורה לי. האם תרצה לפרט ? או שדיברת אל עצמך בלבד ? (ל''ת)

          סנונית, 06/09/11 12:28

      • סנונוית ורן

        lao tze, 12/09/11 18:00

        כיהודי גאה וכאחד שגם מתעניין בדתות אחרות (רק מתעניין) וכאחד שנהנה לקרוא את ספריו של רבי נחמן זצ''ל ומתחזק מאד מדבריו עלי להודות שיש בדבריה של סנונית הרבה,היהדות היא מכלול דרכים והנהגות של דורות על דורות של חכמים צדיקים ונביאים יהיה זה לא נכון להסגר סגירה בד' אמות להצמד רק לאחד והלוואי והחודש הזה יאחד את כל עם ישראל אמן

  • 1.

    רן שלום

    סנונית, 04/09/11 10:28

    כדרכך, אתה כותב מאוד יפה ותמיד כיף לקרוא.
    יחד עם זאת, רוצה לשאול אותך:
    אנחנו פה, בציון, שבנו מהגולה, יש מדינה (במושגים מודרנים), יש בתי כנסת, אפשר ללכת כיהודים גאים בארץ, אפשר לקיים מצוות מבלי שאיש יתלונן או יעניש, לשים מגן דוד גדול על החזה ולהסתובב ולהגיד : הנה, חזרנו אחרי 3000 שנות גלות.
    ואילו האמירות של : איפה אני, מי אני - הן תואמות גלות.
    זה כאלו לא חזרנו לציון.
    האם לא הוקמה החסידות כדי לשמור על חוט השני שיחבר אותנו היהודים לספר הספרים, לציון ? ולמעשה, לאחר ששבנו, עם כל הכבוד לכל החסידים שהדריכו יהודים בגולה - אין כרגע צורך בדרך שלהם.
    יש צורך בדרכם של היהודים אשר יודעים לעשות לנפשם ויודעים לעזור לאנשים להתחבר ליהדותם כאן ועכשיו.
    זה נראה שהחסידים לא מפסיקים להתגעגע, אבל אנחנו בציון – ואין יותר מה להתגעגע.
    זוהי בקשת התעוררות לחסידים לקראת סוף השנה ותחילתה של שנה חדשה. התעוררו אחים, הגענו לציון, אין מה לנסוע לאומן יותר. גם רבי נחמן רצה לעלות לציון. הוא לא רצה להפוך את רוסיה למקום עליה לרגל. רוסיה אינה מקום קדוש !
    שם נמצאים רק עצמות.
    המקום הקדוש ליהודים הוא: י ר ו ש ל י ם

    • איפה אני? מי אני?

      רן, 05/09/11 00:33

      האמירה הזאת היא מעבר למקום ולזמן - זאת אמירה של החיפוש הנצחי, הקריאה של הנשמה - והקריאה של השם יתברך בתוכנו - איכה? איפה אתה נמצא? לא דווקא פיזית אלא פנימית.
      אין לזה קשר לאומן או לירושלים. יש לזה הרבה קשר לירושלים הפנימית. לנקודה הפנימית הבוערת בתוכנו.
      רוסיה היא אכן מקום לא קדוש - להפך. אבל ציוני קברי הצדיקים הם מקומות קדושים לגמרי.
      את רוצה - תעלי את העצמות של רבינו לישראל. אני אישית משתדל לא להתעסק במחלוקות ובמריבות.

      • זוהי לא דרכה של היהדות לסגוד לאיש אחד. בראש השנה - ה-חג של העם היהודי

        סנונית, 05/09/11 10:14

        נוסעים לאומן ?
        יש פה בעיני, טעם לפגם.
        ובכן, אני יהודיה ברה, לא מבינה הרבה, אבל חונכתי על ברכי היהדות כל חיי, והתמימות הזו שלי לדעתי - ערכה גדול מלמדנים רבים.
        ומהתמימות הזו - עולה צעקה שיש פה כמה יהודים מבולבלים שהפכו את החסידות לסגידה לאיש אחד - וזוהי לא דרכה של היהדות, מעולם לא היתה, ולא תהיה.
        זה נחמד לא להתעסק במריבות ובמחלוקות, כי הרבי נחמן אמר.
        בתורה כתוב ''ואהבת לרעך כמוך''. אתה עדיין מעדיף להגיד שהרבי אמר לא להתעסק במריבות ובמחלוקות ? כי אני מעדיפה את ''ואהבת לרעך כמוך''.
        יש לנו דברי אלוהים חיים בתורה ובתנך, חלק גדול מהם ברור גם לאדם הלא משכיל. משם אפשר ללמוד ומשם יש לצטט. לא ראוי לצטט אדם בכזו דבקות. גם משה רבנו שהיה גדול מרבי נחמן היה עדיין שליח.ועליו אתה לא מדבר בכזו דבקות.