• 132.

    מחזור הדם

    יוסי, 07/09/11 17:01

    מי שלא היה חלק ממחזור הדם של המדינה, לא יכול לדרוש להנות מהחמצן שהדם מספק לגוף ולדרוש צדק חברתי. ובשפה פשוטה: שוויון זכויות מול שוויון חובות. דפנה ליף חתומה על מכתב השמיניסטים הקורא לסירוב לשרת בצבא, לכן סיפור מחלת האפילפסיה שלה, נראה אפסס.... קצת לא אמין.

  • 131.

    אנשי העיתונות מרגישים שהם עושים את תפקידם כשהם שואלים שאלות ''נוקבות''

    יעל, ירושלים, 04/09/11 18:26

    אנשי התיקשורת בטוחים שהדרך היחידה להגיע לאמת היא לשאול שאלות באופן אגרסיבי. זה מיותר ורע תמיד, ולמול אישה נעימה כמו דפני ליף זה מורגש שבעתיים. אבל גם כלפי פוליטיקאים זה לא מוצדק.

    אני לא חושבת שזו הדרך היחידה להגיע לאמת וגם אם כן, האם זה שווה את המחיר?

  • 130.

    גם לא עשה צבא ותרם המון למדינה.

    שמעון פרס, 04/09/11 15:59

    גם אביב גפן לא עשה צבא ותרם בדרכו האמנותית.
    לא כולם מתאימים לאותן מסגרות.

  • 129.

    שחר שילוח מה זה חשוב באיזה תפקיד היית בצבא ???

    יהודי, 04/09/11 09:36

    העיקר שמילאת את החובה שלך כלפי מדינת ישראל ,וכלפי אזרחי מדינת ישראל .
    לא ייתכן שיהיו במדינת ישראל בחורים צעירים שישרתו בצה"ל במשך 3 שנים במשכורת עלובה ביותר של 400 שח בחודש ,ובאותו הזמן יהיה אנשים שיעשו לעצמם ולביתם ,יעבדו וילמדו במוסדות להשכלה גבוהה.
    איפה השיווין ???
    הגברת שחר שילוח גם אני לא הייתי חייל קרבי ,אבל הייתי 3 שנים ולא פיספסתי יום אחד אפילו .ואני גאה בעצמי מאוד כי אני יודע שאת החובה שלי כלפי המדינה מילאתי ,וגם כלפי החיילים האחרים שתורמים 3 שנים גם את זה נתתי ,ובגלל זה אני המאושר באדם ....

  • 128.

    כן, מבחינתי לא שירת-לא ראוי לחיות פה ! והדוגמאות האחרות מראות... (ל''ת)

    עדיף היה לך לא להביע דעה..., 03/09/11 23:07

  • 127.

    מי שלא שירת בצהל או שירות לאומי 3 שנים אינו רשאי לקבל אזרחות ישראלית (ל''ת)

    אמור לגבי יהודים ערבים חברי כנסת זמרים ומשתמטים, 03/09/11 13:41

    • הגיע הזמן לחוקק חוק כזה (ל''ת)

      המשרתים המנוצלים, 03/09/11 15:40

  • 126.

    שלום אני עולה חדש למדתי שבצבא אצלכם כל המשרתים אנסים נשים עושות כלום (ל''ת)

    בצבא ומשתמטות הן חכמות ותורמות לישראל חזקה, 03/09/11 08:20

  • 125.

    למי שיש ספק - שרון גל לא שאל שום דבר במיקרה

    reuvenholzer, 02/09/11 23:28

    זה לא מיקרה שפתאום התחילו לדבר על השירות הצבאי שלה.
    בהתחלת הדרך (לפני 6 שבועות) עיתונאים טיפחו את הדמות שלה בגלל שלכל כתבה צריך מימד אישי כדי שהיא תמכור. ידיעה עיניינית לא מוכרת שום דבר. היא סתם ידיעה וזהו.
    דפני ליף הפכה לדמות שמסמלת את המאבק, אז מי שמתנגד למאבק הזה סימן אותה בתור מטרה. בוא ''נוריד'' את הסמל של המאבק ואז המאבק יתפוגג.
    כל אחד יכול להפעיל את הראש שלו ולהבין 1. מי המתנגדים למאבק. 2. למי מהמתנגדים יש גישה חופשית לעיתונאים שינהלו בשבילו קמפיין כזה ו-3. איך הם מרוויחים מזה.
    שרון גל הוא משרתם הנירצע של אנשים עשירים. הוא לא עיתונאי חופשי ואין לו ממש דעות משלו.

    • כמה שטויות במשפט אחד !!! רבים מהמתנגדים למחאה -דעתם לא מושמעת ! (ל''ת)

      ולא, הם לא מהעשירון העליון אלא אנשים בעלי אחריות, 03/09/11 23:09

  • 124.

    כתבה מבריקה וניתוח מדויק של המציאות העגומה בישראל.

    גיא, גבעתיים, 02/09/11 12:39

    שאלת השירות הצבאי היא אכן לא רלוונטית לעניין העמידה על טיבו של אדם.
    עצוב מאוד שבישראל של שנות האלפיים עדיין מייחסים חשיבות רבה כ"כ מכרעת למסגרת ארכאית ומסוגרת.
    המסגרת הצבאית היא מסגרת שלא כולם בנויים לה. ישנם אנשים שבהחלט עושים בה חיל ורכשים רמה גבוה מאוד של ערכים ראויים לציון. אך יש גם כאלה שנמקים בה ומאבדים את זהותם.
    צה"ל של שנות האלפיים צריך להיות צבא מקצועי, אשר מחזיק בתוכו את הטובים והמתאימים ביותר ומתגמל אותם בהתאם. לא עוד מערכת מיושבת ופרימיטיבית שאוספת את כל הבא ליד על מנת לתת את ההכשר הנדרש לאזרחות הישראלית. הרי בואו נודה באמת- לפחות 50% מהחיילים אינם תורמים דבר וחצי דבר לצבא ולביטחון המדינה (שלא לומר שזה גם ממש לא מעניין אותם). הם רק עולים לצבא כסף ובכך גורמים לבזבוז משאבים אותם ניתן להפנות לדברים חשובים יותר כגון פיתוח טכנולוגי שוודאי יועיל לנו הרבה יותר מאיזה ג'ובניק שמעביר 3 שנים של ישיבה בשקם.
    בואו ננסה לחשוב אחרת, מחוץ לקופסא, ולייצר כאן מערכת צבאית יעילה ואיכותית שתהיה גם כלכלית וגם מסוגלת להתמודד ביעילות מול האיומים של זמננו.

    תחשבו על זה.

    • לפי הגישה שלך בעוד כמה שנים

      אתה חי בסרט, 02/09/11 14:39

      לא יהיה צבא כי זה לא נוח וקשה , מסכנונים...

  • 123.

    העם רוצה זכויות ללא חובות! (ל''ת)

    פעיל חברתי, 02/09/11 12:34

  • 122.

    כל מילה בסלע! יפוטר שרון גל לאלתר! (ל''ת)

    פ, 02/09/11 12:32

    • עיתונאי- צדיק בסדום ! כנסו,

      שרון גל IN דפני ליף OUT, 02/09/11 13:42

      איך יתכן שרק הוא כעיתונאי העז לחשוף בצורה רשמית את המשתמטת והמסיתה לא לגיוס של צה''ל ??
      אני לא מצליחה לעכל את גודל הזוועה , והצביעות של התקשורת. לא מצליחה להאמין/להבין.
      איך אתם נותנים יד להפלת הממשלה שלא בדרך דמוקרטית ? בחירות? ..אתם אנשי התקשורת צריכים להיות ה''עומדים בשער'' ......נידרשת ועדת חקירה במוסדות העיתונאיים ולאלתר !!

  • 121.

    ההבדל העיקרי שהיא קראה לאחרים לא להתגייס

    אלי, 02/09/11 12:31

    לצבא הכיבוש . אם לא הייתה משרתת מסיבות אחרות מילא

  • 120.

    משתמטים ראויים = אוקסימורון (ל''ת)

    א., 02/09/11 12:30

  • 119.

    די להיתממות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    פרופסור למדעי החיים, 02/09/11 12:26

    הבעיה היא שגב' ליף היא מדגם מייצג של דור של פרזיטים שצומח לנו במדינה שתחת אצטלה של ערכים שונים (צדק חברתי, כיבוש משחית) מקדם אינטרסים צרים ופרטיים (מגורים בת"א , השתמטות מתרומה כלשהי למדינה)

    והתקשורת נרתמת בכל כח חרצובות לשונה.

  • 118.

    שרון גל היה בחתונה של תשובה

    עומר, 02/09/11 12:25

    האם בתור כתב כלכלי הוא יכול לסקר את עסקיו של תשובה ואת פרשת התמלוגים בצורה אובייקטיבית?

    שאלה רטורית כמובן..אז שלא יטיף לאחרים.
    עוד מלכך פינכה

  • 117.

    השאלה לא רלוונטית, אבל לא היא ולא חבריה ראויים

    גלעד, 02/09/11 12:23

    הטענה שרק מי שעשה צבא יכול לבקש זכויות או להתערב במה שנעשה בישראל היא טענה מטומטמת מכל כך הרבה סיבות. המרכזית שבהם היא שמדובר בחוסר ענייניות. מבנה הכלכלה בישראל לקוי, האם במדינה אחרת היו מותירים מבנה כזה על תילו, במידה והעם קץ בו, רק כי אלו כמה מאלו שניכסו לעצמם את המחאה (שלא שייכת להם בגרוש) לא שירתו בכוחות הביטחון?

    שנית, גיוס נשים לצה"ל פוגע בצה"ל-זה לפי שפע מחקרים שגם צה"ל בעצמו ביצע, אבל כמובן שנגנזים מסיבות פוליטיות-פמניסטיות.

    בכל אופן. דפני ליף וחבריה לא ראויים כי הם מגיעים משמאל אנטי ישראלי. אינך יכול להתערב בישראליות כשאתה כנגד כל מה שמרכיב אותה וכשאתה טוען שצבא המדינה מבצע פשעי מלחמה (מה שליף, סתיו שפיר ועוד כמה טוענים בתוקף).

    בנוסף, הם לא ידעו ולא יודעים מה לדרוש ומהם הליקויים בכלל-דבר שכל אזרח שני שאיכפת לו מהמצב יודע פי חמש יותר טוב מהם. למה? כי הוא חווה את זה, כי הוא לא בן עשירים כמותם, כי באמת כואב לו והוא בודק מאיפה הכאב מגיע. הם, או שלא חווים את זה, או טיפשים מדי או גם וגם וגם תפסו טרמפ פוליטי על המחאה ולכן אינם ראויים-בלי קשר לשירותם הצבאי.

  • 116.

    כתוב מצוין. כ"כ חשוב בימים חשוכים אלו. (ל''ת)

    טיפה של שפיות בביוב המקומי, 02/09/11 12:21

  • 115.

    משתמט "ראוי"

    קוקו, 02/09/11 12:19

    אדם שלא מכיר בזכות של מדינת היהודים להגן על עצמה ובגלל זה הוא משתמט הוא אינו ראוי ואין לו זכות אזרחית במדינת היהודים.
    זה לא אומר שאם אדם עשה צבא אז הוא נהפך להיות אתרוג אבל לומר שאיני מכירה בזכות ישראל כמדינה יהודית שסותרת את מגילת העצמאות של המדינה וזו הסיבה שאניי לא מתגייסת ועוד כאשר מי שממן את פעילותי היא קרן מיסודו של נאצי לשעבר אז אני שואל מה המניעים שלה האם לחרחר ריב במדינת ישראל ולפלג את העם מדברים על הממשלה כאילו היא לא נבחרה לפני ארבע שנים ברוב דמוקרטי
    כאילו הממשלה בראשותו של ביבי השתלט הכאן במדינתינו ע"י הפיכה צבאית ורצח של עשרות יהודים לא טוב לכם הממשלה חכו לבחירות הבאות
    הרי העם החזיר את ביבי למרות תקשורת מגויסת לטובת ציפי למרות שכל אדם שהיועץ המשפטי לממשלה מגיש המלצות לכתב אישום נהפך אוטומטית לשמאלני קיצוני. הע בחר לפני 3 שנים ביבי ויבחר עוד פעם ביבי ועוד פעם ימין כי הוא יודע ורואה מה יהיה אם השמאל יהיה בשלטון
    ולכן למרות שהם באים להפגנות בינתיים הקלפי היא דיסקרטית ואי אפשר לדעת מה כל אחד בחר

  • 114.

    הבעיה היא

    יעל, 02/09/11 12:19

    אדם שמציב עצמו בראש התארגנות ששמה בראש צדק חברתי וערבות הדדית צריך להוכיח קודם כל שהוא עומד בסטנדרטים שהוא דורש מאחרים.

    במדינה שלנו, המינימום הנדרש מאזרח הוא שירות צבאי. אם דפני לא שירתה בצבא, ובחרה גם שלא לעשות שירות לאומי, החלופה הרלוונטית למי שלא מתגייס עקב בעיות אובייקטיביות, היא לא מילאה את מינימום חובותיה האזרחיות.

    ככזאת, היא מאבדת את זכותה לדרוש מאחרים צדק חברתי וערבות הדדית. בזאת זה מתחיל ובזאת זה נגמר. כל דרישה שלה לכך היא צביעות ותו לא.

  • 113.

    דפני וההשתמטות..

    זועמת, 02/09/11 12:17

    מחלת הנפילה כבר מזמן אינה מהווה טיעון לפטור משירות צבאי מלא- איתי באופן אישי שירתו בנות שגויסו במסגרת שירות חובה (ולא התנדבות) על אף המחלה.
    מעבר לכך, מי שמסוגלת לישון תקופה כ"כ ארוכה באוהלים באוגוסט, כנראה שהייתה יכולה להתמודד גם עם שירות צבאי שהוא חובה עפ"י חוק.
    דפני ליף התנדבה בהרבה מסגרות, נהדר, כל הכבוד לה!- אבל זה לא פוטר אותה מהחובה האזרחית שלה ושל כל אזרח שמגיע לגיל 18.

  • 112.

    איך היא יכולה לטעון נגד בחורי ישיבה שלא מתגייסים

    שאול, 02/09/11 12:15

    אם היא לא שירתה ???
    איפה כאן הצדק החברתי ?

  • 111.

    האמת על המחאה, כנסו

    ניר, 02/09/11 12:13

    כל המחאה הזו היא יזמה של הקרן החדשה עוד מאמצע יוני. הרעיון הוא להחליש ולו במעט את ממשלת הימין לקראת הכרזה על מדינת טרור פלסטינית בספטמבר. כל מי שיבוא להפגנות הרי שהוא תורם מעשית למטרתם.

  • 110.

    מי שלא משרת בצבא וחתום על סרבני גיוס ,צריך לנדות אותו (ל''ת)

    חיים, 02/09/11 12:12

  • 109.

    גב. שחר שילוח

    יוסקה, 02/09/11 12:12

    אף אחד לא היה מתיחס לשירות הצבאי שלא עשתה, אך מכיוון שהיא "אויבת" של צהל ומכיוון שאמרה את אשר אמרה בהזדמנויות שונות, היא פשוט משכה אש ואגב מבחינתי הבחורה הזאת מאד מוזרה ונראית לי מאד לא כנה !

  • 108.

    הביקורת היא על כך שמישהי שלא נתנה למדינה היא זאת שדורשת! אני בעד המחאה

    איתי, 02/09/11 12:12

    קודם כל אתה ממש בלבלת פה. לפני הכל אני מדגיש כי אני בעד החרם החברתי.
    עכשיו אפשר ללטף כמו שהתקשורת אוהבת לעשות שבנושא הזה של המחאה החברתית, אבל ביננו יש גם מקום לביקורת על כך שמי ש"מנהיגה" כביכול את המחאה הזאת, היא אחת שלא תרמה את חלקה למדינה ולא מלאה את חובותיה כלפי המדינה-לא נדבר עכשיו על הסיבות שהן יותר גרועות. אז כיצד אדם שלא מילא את חובתו כלפי המדינה יכול לבוא ולדרוש מהמדינה זכויות מסוימות??.. וחבל שלא הייתה לה תשובה לכך- למשל תשובה כמו שהיא מצטערת על כך,הייתה מתקבלת בברכה.

  • 107.

    יש מרפא לאנרכיזם

    אלונה, 02/09/11 12:10

    שתי סטירות, מקלחת וחודשיים במחנה 80 יהפכו גם את האנרכיסטים המטונפים ביותר לבני-אדם.

  • 106.

    משתמטים הם חלאות ולא יעזרו המילים היפות

    סרגיו, 02/09/11 12:09

    מה ראוי בהם ???איזה קישקוש , זו מדינה דמוקרטית עם זכויות וחובות לכולם , מותר להפגין ומותר לזעוק אך הממשלה תיקבע רק בבחירות ,

  • 105.

    חובת שרות צבא כבסיס לכל זכות

    מאיר, 02/09/11 12:09

    במדינה כשלנו המצויה במצור ובמצב בטחוני מתוח, השרות בצבא הוא בסיס לכל דרישת זכויות. ללא צבא אין מדינה לכן מי שלא משרת בצבא צריך לתאר לעצמו כאילו שהמדינה איננה קיימת ולבוא בדרישות רק לעצמו.

  • 104.

    כתבה שונה וחכמה

    דני, 02/09/11 12:08

    הכותבת מעלה נקודה טובה למחשבה ומציגה זווית שונה
    אין קשר בין אי שירותה של דפני לבין רצונה לעשות מעשה טוב כיום. אי ביצוע "תפקיד" בעבר לא מונע מאדם לבצע פעולה מבורכת לכולנו היום. אני עצמי במצב דומה למצבה של דפני,אך אני מתנדב בתפקידים שונים בעמותות שונות מזה שנתיים,האם זה הופך אותי ל"ראוי" פחות מאחרים. לפי הטון השולט בתגובות פה.כן.

  • 103.

    טענה מטומטמת,לא משנה מה עשית בשירות,מי שמשתמט הוא עבריין.

    זאב, 02/09/11 12:06

    נמאס הנסיון להכשיר את השרץ - אנו חיים במדינה בה יש חובה להתגייס לפי חוק,שאלת השירות בצבא רלוונטית מאוד לגבי "פעילים חברתיים",קשה לי להאמין לאדם שטוען שהוא רוצה לתקן את החברה ולעזור לאוכלוסיית המדינה אבל עבר על החוק ע"מ שלא לעזור בהגנה על המדינה הזאת.

  • 102.

    אנו זקוקים לכלכם - השרות מבטיח אזרחות! (ל''ת)

    ריקו, 02/09/11 12:04

  • 101.

    what?

    dokee, 02/09/11 12:02

    in the army if she did she would be stum a assistant or picda here she has woken up 75% of the nation and has done more then all the stars and kohav nolad singers who did nothing

    • what a nonsense (ל''ת)

      אזרח, 08/09/11 10:38

  • 100.

    שטות גמורה

    שרתה את המדינה, 02/09/11 12:00

    חשיבות השרות בצה"ל או שירות לאומי (לא שאלו רק על צה"ל אלא איזו שהיא תרומה למדינה), גדולה מאוד.
    במדינה שלנו זה אומר האם אני שומר חוק או עושה מה שבא לי.
    אולי היתה לה סיבה לא לשרת (מחלה) אבל התנדבות במסגרת שירות לאומי (ולא במה שהיא רוצה) היא יכלה לעשות.
    אם היא מנהיגה היא צריכה לדעת שיחטטו בעברה. הוא לא צריך להיות ללא רבב אבל גם לא שמאל קיצוני שמנסה להפיל ממשלה ולא בבחירות.
    היא צריכה לשים את הקלפים על השולחן, הבעיה שלה היא לא יוקר המחייה בישראל (עם זה היא מסודרת) אלא הממשלה המכהנת.

  • 99.

    חולים באפילפסיה מחוייבים בגיוס

    יעלה, 02/09/11 11:58

    ומקבלים פרופיל 65! מה הקטע בכלל?!

  • 98.

    גם השתמטה וגם הסיתה להשתמטות !!! פוליטיקה זולה

    אודי, 02/09/11 11:56

    מה הסיפור על מחלת נפילה??? היא חתומה על מכתב השמיניסטים לאריק שרון מ 2005. שם הם כתבו: "מדינת ישראל מבצעת פשעי מלחמה ורומסת זכויות אדם, תוך זריעת הרס בישובים פלסטיניים; הפקעת אדמות, מאסרים והוצאות להורג ללא משפט, הריסות המוניות של בתים, עסקים ומבני ציבור, ביזה..." ובהמשך: "כבני-נוער העומדים להיקרא לשירות צבאי, אנו מתחייבים לעשות את כל אשר יראה בעינינו לנכון כדי לא לשרת את הכיבוש. יש בינינו שיסרבו להתגייס. אחרים יסרבו לשרת מעבר לקו הירוק או ימנעו משירות בדרכים אחרות - כל הדרכים הללו לגיטימיות ואף הכרחיות בעינינו, ואנו קוראים לבני גילנו ולחיילים בשירות סדיר, בקבע ובמילואים לנהוג כמונו".

    היא חתומה מס 82 ברשימה!

    כן, מי שדורש לקבל, חייב חייב חייב להיות מאלו שמבינים שחובה גם לתת.
    ותחומי הנתינה, נקבעים על ידי המדינה שגם נתבעת לתת !!!

  • 97.

    שרות צבאי

    רון, 02/09/11 11:55

    דפני את עושה עבודה נפלאה - הבן של ראש הממשלה עושה שרות של בנות זה יותר גרוע שידברו שם - עלי והצליחי

    • הבן של ראש הממשלה עושה שירות של בנות

      קוקו, 02/09/11 12:22

      תזכיר לי מה מצבו של הבן של ראש הממשלה הוא בריא לחלוטין
      הוא בחור רגיל כמוני וכמוך אה
      אתה שמאלני שמתעקש להגיד שלום שלום שלום כאשר אלה שאתה וצה לעשות איתם שלום מלדים את הילדים שלהם לטבוח יהודים לא לטבוח ישראלים לטבוח יהודים ולא משנה מה האזרחות שלו
      תבין הפיגוע בשגרירות בארגנטינה היה על מנת לרצוח יהודים

  • 96.

    אבל אם שרה נתניהו לא נחמדה לעוזרת-בעלה פסול מלהיות רוה"מ

    דו-רון, 02/09/11 11:52

    בקיצור העקרון הוא כזה
    אם היא משלנו- הכל מותר לה

  • 95.

    מה הצביעות? דפני חתומה על מכתב השמיניסטים הקורא לא לשרת בצה"ל (ל''ת)

    נחום שחף - איש פשוט, 02/09/11 11:50

  • 94.

    תכלס.צבא לא מונע אין סוף הטבות מחרדים, אז למה צביעות? (ל''ת)

    swiss boy, 02/09/11 11:46

  • 93.

    היא כן חתמה על מכתב סרבנות

    ליאור, 02/09/11 11:44

    נכון שהיא אולי חולה במחלת הנפילה, אבל זה לא מנע ממנה לחתום על מכתב שמיניסטים (עם עוד 61 אנשים) ולהצהיר שהיא תסרב להתגייס ולהיות בצבא בגלל הכיבוש.

  • 92.

    סתם משתמטים

    רוני, 02/09/11 11:44

    עם כתם שחור לכל החיים

  • 91.

    מפלגת עבודה כבר לא שמה שירות צבאי כערך ותומכת דרך שמולי בסרבנים (ל''ת)

    ברוך, 02/09/11 11:43

  • 90.

    בהחלט רלבנטי והתקשורת בהחלט מועלת בתפקידה

    אבינועם עוקבי, 02/09/11 11:40

    קשקוש מוחלט. אם מישהו רוצה למכור בגדים בחנות, או להיות טכנאי קרור או עורך דין, לתקשורת אין ענין בשרותו הצבאי. אבל אם מישהו בא להטיף מוסר לכל המדינה ומתברר שהמישהו הזה הוא סרבן שרות (ללא קשר למחלה זו או אחרת) והמישהו הזה אומר שצהל הוא חבורה של פושעי מלחמה (וזה מה שדפני חתמה !!!!!) אז זה בהחלט חשוב לציבור. עצם העובדה שרוב אמצעי התקשורת אינם מספרים לנו מי באמת מממן את כל האופרציה הענקית הזאת, ומה בדיוק סתיו עשתה בבילעין, ועל מה בדיוק דפני חתמה כשסרבה להתגייס לצהל - תמוהה ביותר.

  • 89.

    הצבא רלבנטי ועוד איך כשהיא צורחת שהחרדים לא נושאים בנטל ומקבלים (ל''ת)

    לדפני ליף ולחבריה לסוטול מותר צביעות ורשעות זה אתם, 02/09/11 11:40

  • 88.

    היא הביאה אישור שהיא חולת אפילפסיה, אני הבאתי אישור שאני דתיה (ל''ת)

    מיכל, 02/09/11 11:36

    • יחי ההבדל הקטן (ל''ת)

      פרה זיטית, 02/09/11 12:20

  • 87.

    כמה נכון! (ל''ת)

    אדם, 02/09/11 11:35

  • 86.

    ככל שמתקרב זמן הפלופ הגדול כך נלחצים בתשקורת השמאלנית יותר

    זיו_! , 02/09/11 11:34

    אתה יודע מה? עזוב שירות צבאי.בוא נלך על משהו בולט יותר
    מחאת השמאל תוקפת ללא רחם חרדים ומתנחלים כאילו הם אבי הצרות.
    תזכיר לנו בבקשה אם ממש לא קשה לך, מה עם מליון וחצי ערבים??
    אותם מליון וחצי שלא משרתים..לא שירות לאומי..לא עובדים..חיים על ביטוח לאומי..לא משלמים מיסים..למה הם לא מוזכרים גם כן כיעד לקיצוץ במחאה שלכם? מחאת כל העם אמרתם לא?

  • 85.

    הטענה היא שהיא חתמה על מכתב השמיניסטים הרואה בצבא כמקור משחית (ל''ת)

    אמיר, 02/09/11 11:30

  • 84.

    Serving the country

    IROBOT, 02/09/11 11:29

    In a country like ours where our existence requires having an army the army becomes part of our democratic way of life. People who decide not to serve is one thing. But people who call for others not to serve is another.People can contribute to our country without serving in the army and that is acceptable. But when people call for others to oppose democracy this is against our way of life and endangering our existence. I choose not to follow those people and their deceptive ways.

  • 83.

    אז מה, שמאלנצ'יק? רק חרדי שלא משרת מאוס בעיניך? צבוע! (ל''ת)

    סא''ל מיל., 02/09/11 11:27

  • 82.

    אם היא יכולה להיות חודשיים באוהל היא יכולה להיות חודש באוהל

    גיל רמת הגולן, 02/09/11 11:24

    במחנה שמונים לעשות טירונות ולקבל תפקיד של גו'בניקית. היא פשוט שמאלנית הזוייה וראינו את זה במכתב שהיא כתבה לאריאל שרון בזמנו.

    גדלה בכפר שמריהו איזה צדק חברתי?

    מי שראה את התוכנית אתמול בערוץ 10 ראה שאין ספק שמדובר בתנועת שמאלניים קיצונית המממנת את המחאה הזאת. כולם כולל כולם יותר שמאלנים מחאמס

  • 81.

    עובדות לא מדויקות

    דוד, 02/09/11 11:22

    אם תבדקו במכתב הסרבנים מ2005,תגלו להפתעתכם שאוופס..דפנה ליף חתומה עליו ,אז גם אם היא חולה באפילפסיה וגם אם לא זה בושה וחרפה ואסור שדמות כזאת תוביל מחאה כ"כ ציבורית במדינה

  • 80.

    דפני לא רוצה בפתרון לבעיות אלא במהפכה.

    שירי, 02/09/11 11:21

    אפשר לראות את המהפכה במצרים. האם זה יותר טוב?
    מובארק איבד את עולמו בכך שלא ניהל מו"מ עם המוחים. אבל אצלנו דפני לא רוצה לדבר עם הוועדה שמונתה לטפל בבעיות. בוודאי שלא יהיה פתרון לכולן, כי אי אפשר לפתור את כולן בשליפה בתוך ימים או שבועות.
    זה סתם קרנבל מוזיקה ובילויים שאינו מוביל באמת לפתרון שהם רוצים. ובנוסף - המחאה מתודלקת על ידי גורמים "מהפכניים" של שלטון הימין. זו הבעיה.

  • 79.

    ומה היית אומרת אם חרדים יפגינו לשיוויון בנטל? (ל''ת)

    ליאור, 02/09/11 11:17

  • 78.

    דפני ליף פוחדת להודות שהיא פעילת סרבנות. זו הבעיה (ל''ת)

    אורי, 02/09/11 11:15

  • 77.

    הכותב מהגג שטויות - דפני ליף שיקרה, והאג'נדה שלה אנטי-ציונית

    משה, 02/09/11 11:15

    השאלה מה הלגיטימציה שלה להיות מנהיגה "חברתית" כמשתמטת היא שאלה לגיטימית, ולא משהו שקשור למיליטיריזם וכד'. אבל מה לא נעשה בשביל המהפיכה שלנו?

  • 76.

    מי שלא שרת בצבא או בשרות לאומי לא יכול להטיף לכלום !! (ל''ת)

    ע. מיכאלי, 02/09/11 11:15

  • 75.

    חוסר יושרה, ואינטגריטי- עבודה בעיניים

    דפני ליף- עבודה בעיניים, 02/09/11 11:07

    1. לא מפרטת מקורות מימון של המחאה
    2. מאשימה את צה"ל בפשעים וקוראת לא לגיוס !
    3. אוי למדינה שתיתן "תעודת כשרות" למשתמטים
    היא יכלה לעשות שרות לאומי ...
    4. האנשים שהלכו אחריה ..ינטשו אותה ! עם גילוי האמת .
    5. היא לא נהגה ביושר כלפי המצטרפים , וחמור מכך התקשורת חיבקה ושיתפה פעולה בהסכמה שבשתיקה. כל הכבוד לשרון גל .דפני ליף האם קראת לסרבנות שירות בצה"ל? האם האשמת את צה"ל בפשעי מלחמה ועינויים?
    מדינת ישראל מבצעת פשעי מלחמה ורומסת זכויות אדם, תוך זריעת הרס בישובים פלסטיניים..", "הוצאות להורג ללא משפט, הריסות המוניות של בתים, עסקים ומבני ציבור, ביזה, סגר, עוצר, עינויים.." – אילו מקצת ההאשמות במכתב עליה חתומה דפני ליף
    "אנו מסרבים להיות חיילים של הכיבוש. אנו קוראים לבני גילנו לעשות כמונו" – כך באותו מכתב.

  • 74.

    עיתונאים שמאלנים וליברלים לכאורה שמנסים בכוח לכפות או ללמד

    אבי צנעני, 02/09/11 11:04

    את דעתם המתקדמת, בעיניהם (תמיד יביאו איזה סיפור מהמזרח הרחוק, מהבודהיזם, כאילו שם נמצא האור, ולא מהמסורת היהודית העשירה ו"החשוכה", לטעמם) לציבור הנבער מדעת כביכול. אפשר לראות את המאמץ האדיר הזה גם בצנזורה של תגובות : תגובות חריפות נגד הומואים נמחקות מיד, כאילו היו צדיקי הדור שחובה להזהר בכבודם. אבל לא יעזור לכם הרבה, עיתונאים קטנים ותל אביביים, יש דרך לעולם והציבור לא טיפש כמו שנדמה לכם.

  • 73.

    הבעיה היא שאין לה אפילפסיה באמת, וזה רק תרוץ.

    יוסי, 02/09/11 11:03

    חולי אפילפסיה לא מעשנים סיגריות, כי זה יקצר להם את כל המערכות.
    ולכן זה אמוד רלוונטי.

    חוץ מזה שכנראה שמאוד מסוכן לגדול בצפון תל אביב. לכל כך הרבה אנשים שגדלו שם יש בעיות בריאותיות שמונעות מהם לשרת בצבא שצריך להקים וועדת חקירה לגבי זה.

  • 72.

    דמגוגיה זולה ביותר. ליף משקרת לגבי נסיבות השתמטותה משירות צבאי

    להחליף את ליף, 02/09/11 11:03

    מי שלא תרם את חלקו למאמץ הבסיסי במדינה - אינו יכול לזעוק ולבקש שוויון בזכויות ועוד בשם אחרים מבלי שהיא נמצאת כלל במאהל בלילה אלא מנמנמת במיטתה בכפק שמריהו או בוילה אחרת.

    ליף השתמטה משירות צבאי ולאומי.
    לא בוחנים את טיבה של ליף שגם הוא לדעתי פגום אבל את חוסר אמינותה כמו גם אי השתתפותה בנטל בודקים גם בודקים.

  • 71.

    זה דבר אחד לא לעשות שירות צבאי אבל עדיין לא ייתכן

    שי, 02/09/11 11:00

    שמי שלא עשה שירות צבאי יתקוף חיילים בבלעין ויקרא לסרבנות. לכן אנחנו לא נוהים אחרי האנרכיסטים והקומוניסטים.

  • 70.

    המדינה נלחמת על עצם קיומה-מה לא ברור כאן

    משה ב., 02/09/11 11:00

    שירות בצה"ל-חובה לאומית ראשונה במעלה ואין בילתה.
    כל המדינות מסביב מחכות לרגע של חולשה - התשובה אחת- צבא חזק כמשימה לאומית עליונה.

  • 69.

    הם לא מדברים על ערבות הדדית ושוויון?

    אמיר, 02/09/11 11:00

    האם כאשר חלקנו הולכים לצבא וחלקנו לא, זה השוויון אותו היא רוצה? האם כאשר חלקנו נהרגים על שמירת הארץ וחלקנו לא, האם יש כאן ערבות הדדית? לא מבין למה שאלת הצבא לא רלוונטית

  • 68.

    פשוט חוצפה - המשטמטת הזו גם חתמה על מכתב לעידוד ההשתמטות

    יעקב אשדוד, 02/09/11 10:59

    בקיצור מדובר באנרכסטית שמאלנית קיצונית שהתקשורת מגוננת עליה ,מאדירה ומעצימה את מעשיה במחאה החברתית ,ומעלימה את האמת מהיתר
    ואיפה זכות הציבור לדעת לתקשורת הפתרונים

    • צודק בהחלט באמת בושה!! (ל''ת)

      חייל, 03/09/11 02:07

  • 67.

    הכתבה לא רלוונטית. מילא היא לא שירתה עכשיו מסתבר שקראה לסירוב..

    ליאור, 02/09/11 10:55

    אז מה שווה צדק חברתי אם הוא מעוות ?

  • 66.

    כשאת באה להגיד משהו

    עומר-בת, 02/09/11 10:53

    כשאת באה להגיד משהו,רצוי שתתמקדי. הדוגמא של הקצין הדרוזי,היא דוגמא מתאימה ,אבל לא מוצלחת. זה לא שחסרות דוגמאות טובות של בוגרי צה"ל יהודים שסרחו ,כשהיו במדים ושלא במדים: רמי דותן,יצחק מרדכי ומשה קצב. וזה לא שהדרוזים בולטים מבחינת העברות שהם מבצעים,אז יש משהו מעוות בלהביא קצין דרוזי שסרח כדוגמא.

    זה עשה לי אנטי לכל הכתבה,וגרם לי להתמקד במקום במסר שרצית להעביר ,בעיוות המסוים שאת עושה ולחשוב שזה שעשית שירות לא משמעותי,ככל שאת מסוגלת לשירות משמעותי,זאת אשמתך -לא פחות מאשמת הצבא. נראה לי שמי שרוצה לתרום,הצבא מאפשר לו לתרום.

  • 65.

    כמה נוח לטהר את השרץ..ומה תלינו על החרדים (ל''ת)

    ל, 02/09/11 10:51

  • 64.

    שכחתם שחתמה על מכתב הסרבנים (ל''ת)

    אזרח, 02/09/11 10:49

  • 63.

    מסכים עם כל מילה

    unknown, 02/09/11 10:46

    מי שעושה צבא ותורם לבטחון המדינה - טוב מאד.
    מי שלא עושה צבא ותורם לעולם בדרכים אחרות - גם טוב.
    מי שנולד באלסקה והוא בכלל אסקימוסי ועסוק כל היום בדיג
    ובאיטום האיגלו שלו - גם זה בסדר.
    לא כל בני האדם חיים את אותם חיים, לא כולם אמורים לעבור
    בדיוק את אותן חוויות.
    זה שבן אדם נולד בישראל זה לא אוטומטית הופך אותו לרמבו
    בגיל 18.
    קיימות הרבה סיבות שבעטיין אנשים לא משרתים בצבא.
    חלקן טובות ומוצדקות. חלקן פחות מוצדקות.
    אפשר לשפוט אופי של אדם בהרבה דרכים. נושא השירות הצבאי לא צריך להיות בכלל מן העניין.

  • 62.

    מה עוד נשאר מ"הישראליות" ? שום דבר, מאום.

    תעודת הכשר מצה''ל, אינדיבידואליזם קיצוני, כסף מהיר, 02/09/11 10:45

    והעיקר, לא "לצאת פראייר".
    בשורה התחתונה, הישראלי הוא חיה די מתועבת.

    • אתה באמת לא מבין

      קוקו, 02/09/11 12:27

      על כל מעשה אתה יכול לכתוב שתי תגובות
      לדוגמא
      אדם שאכל ארוחת בוקר
      אפשר לומר עליו שתי דברים
      חיובי -ארוחת בוקר הארוחה החשובה ביותר ביום התנהגות מעולה
      שלילי - תאוותן רק קם והוא אוכל הוא לא מתביייש אין לא קצת סבלנות איכסה אדם מלא תאוות וגועל.
      וכך על כל דבר
      ולכן אחי היקר אם אתה חושב שצה"ל לא בשבילך בגלל שהוא כובש אז תעוף מפה

  • 61.

    זכות קיומה של חברה מותנה בדאגה לפרט

    1 במאי, 02/09/11 10:45

    אך בכדי לבנות חברה יש צורך בקיום חובות של הפרטיים , בטח בנושאים קיומיים .

  • 60.

    לא רק שדפני ליף הפרזיטית השתמטה משרות צבאי , היא גם מכנה את חיילי צה"ל (ל''ת)

    שמגינים עלינו מטרור רצחני פושעי מלחמה !, 02/09/11 10:42

  • 59.

    השמאל שמבין שהפגנותיו להפלת הממשלה מתפוגגות מאבד את ראשו (ל''ת)

    ניזוק מהמצב בכלכלי וממתין לתוצאות טרכנברג, 02/09/11 10:33

  • 58.

    אכן נפילה (לא המחלה!). דפני ליף היא אנארכיסטית וסרבנית מדופלמת מ-2005 (ל''ת)

    זיו ישראלי, 02/09/11 10:28

  • 57.

    עצם

    אבי, 02/09/11 10:27

    עצם השאלה "אם חשוב שאדם יעשה צבא" אומרת הכל עליך ועל שכמותך אדם עושה צבא כי הוא מרגיש צורך לתרום לחברה בא הוא חי הוא מרגיש שייך דפנה לא שרתה כי היא חושבת שהצבא "גזעני, אכזר, פושע מלחמה וכד". ואחר כך היא משקרת בקשר לסיבה שהיא לא שרתה, אפילו אומץ לעמוד מאחרי החתימה אין לה אז מי שרוצה שקרנים שייצגו אותו בבקשה
    אותי היא לא מייצגת בכלום לא היא ולא אף אחד
    מחבריה. מריחים אותם מקילומטרים

  • 56.

    חתימתה ועידוד נוער שלא להתגייס היא מהות מסוכנות ליף ולא שרותה בצהל (ל''ת)

    ובכך אינה שונה מהבוגדת במדינה ענת קם, 02/09/11 10:27

  • 55.

    קשקוש מוחלט

    אבישלום, 02/09/11 10:25

    כשאדם דורש הוא צריך לתת ולמלא את חובתו. התעלמת בכוונה מהעובדה שכבר אתמול התברר שהיא סרבנית ושכנראה זוהי הסיבה האמיתית ומלבד זאת אם היא לא יכלה להתגייס למה לא עשתה שרות לאומי?
    וזה לא שהיא"לא ישנה ברוטשילד אבל במאהלים אחרים" היא ישנה בבית, במיטתה. וזה מאוד רלוונטי כי התירוץ הרשמי היה "בעיית דיור" שיש לעלמה מכפר שמריהו. אם היתה ישנה באוהל אחר אני משוכנע שהיא היתה אומרת את זה

  • 54.

    צודקת. שאלת השירות בצבא רלוונטית רק לגבי חרדים. (ל''ת)

    ישראלי 1, 02/09/11 10:25

  • 53.

    השירות אינו מעניין כאשר המשתמט שייך לסמול הפוליטי - צבועה ומתחסדת (ל''ת)

    הפשוט, 02/09/11 10:21

  • 52.

    דפני שפלה ובוגדנית חתמה על עצומה סירוב לשרת בצהל ילדה שמנת (ל''ת)

    אייל מארץ ישראל, 02/09/11 10:18

  • 51.

    תודה שחר על מילות החכמה (ל''ת)

    קרן, 02/09/11 10:16

    • קרן , אם זו חכמה בעינייך , צר עולמך כעולם הנמלה , (ל''ת)

      האתון, 02/09/11 12:11

  • 50.

    כמות הקשקושים שאת כותבת הוא גדול לצערי

    שמוליק, 02/09/11 10:15

    נכון שהיא חולה, אז מה? היא יכלה להתנדב לשרת, יש הרבה עם אותה מחלה שעשו זאת. היא גם יכלה לעשות שרות לאומי אך לא עשתה זאת. במקום היא בחרה להתנדב בעצמה כי זה נוח, אין חובות, באים כשרוצים וכשזה נוח מבחינת הזמנים. בנוסף, מתברר שהמחלה היא רק כיסוי תחת כאשר היא חתמה על מכתב הסרוב של השמיניסטים, ללא המחלה היא הייתה מוצאת סיבה אחרת לא לשרת. כן, במדינתנו מאוד חשוב מה עושים למען המדינה ולא רק מה רוצים לקבל ממנה.

  • 49.

    שרון השחצן

    יגאל מהצפון, 02/09/11 10:15

    צריך להעמיד את שרון גל במקום
    עם התכנית שלו תפס תחת הבן אדם
    הוא צריך להתרכז בתכנית הכלכלית שלו ולא במה אנשים עשו או עושים.

  • 48.

    דפני ליף חתומה על עצומת שנאה שהמשמעות שלה היא תמיכה באויב (ל''ת)

    מאנשים כאלו צריך להתרחק כמו מצרעת, 02/09/11 10:14

  • 47.

    לעשות צבא זה חלק מחובות האזרח,כמו תשלום מסים,מי שאינו משרת את המדינה

    כמוהו כעבריין מס,ל''חולים'' יש תחליף והוא שרות לאומי, 02/09/11 10:14

    ולא יעזור שום דבר למי שהשתמט מחובותיו,זה ילווה אותו לתמיד... עבריין מס נענש בקנסות או בכניסה לכלא,למשתמט לא ישכחו לו את זה... למי שיש כוחות להנהיג מחאה כזו יכול היה לשרת בצה"ל ואם לא אז בטח בשרות הלאומי... ועוד דבר,מהשרות בצה"ל או מהשרות הלאומי -ברוב המקרים- זה מתבטא בעיקר בנתינה ללא תמורה מה שאין כך ב"הנהגת" מחאה כזו שמן הסתם פותחת לבעליה "דלתות" רבות בתחומים שונים וקבלת פרסום רב בחינם...

  • 46.

    המשתמט ראוי רק לבוז וקלון במדינה הנלחמת על חייה

    אגד, 02/09/11 10:13

    מה הרלוונטיות שבין אלו שהתנדבו יש כאלו שגם עברו עברות בחייהם.

  • 45.

    נו באמת!!...

    אריאל, 02/09/11 10:13

    שירות בצבא הוא אמנם לא ערובה לשום דבר, אבל להתייחס אליו כאל דבר חסר משמעות?! השאלה מדוע אדם לא מצא לנכון לתרום את חלקו לחברה היא לגיטימית מאוד, לפעמים יש לה תשובה טובה ולפעמים לא.

    • מילא משתמטת , גם מוציאה דיבה על הצבא ששומר עליה (ל''ת)

      ישראלי וציוני, 02/09/11 12:14

  • 44.

    באמת מה אתה אומר נפילה!! וזה שהיא חתומה על מכתב סרבנות לא עושה לך ז

    ריאליסט, 02/09/11 10:09

    באמת מה אתה אומר נפילה!! וזה שהיא חתומה על מכתב סרבנות לא עושה לכם את זה???
    תעשות טובה בתור תקשורת ראויה תחקיר קצת יותר עמוק לא יזיק

  • 43.

    תלוי בסיבות ובנסיבות. במקרה של דפני ליף ברור שאין שמץ טענה נגדה

    עדי ברוך, 02/09/11 10:09

    חסרים משתמטים עמו בר רפאלי שעשתה זאת רק מסיבות אנוכיות של קידום הקריירה שלה? לעומת זאת, רבים וטובים ששוחררו מהצבא בגלל בעיות בריאות כמו דפני ליף החולה באפילפסיה בהחלט לא נכללים בקטיגוריית המשתמטים.

  • 42.

    מובילי המחאה צריכים לשים מובילים המקובלים על הכלל (ל''ת)

    מאיר, 02/09/11 10:08

  • 41.

    כנראה גם הכותב השתמט- שהרי הוא מכשיר את שהרץ - המשתמטים. (ל''ת)

    גועל נפש., 02/09/11 10:08

  • 40.

    לא הבנתם שגורמים אנטי נתניהו עושים הכל להפילו כי בבחירות לא הצליחו?

    בחייכם, 02/09/11 10:07

    קודם שליט, עכשיו "מחאה", עובדת מנפאל, האשמות שביבי יעשה מלחמה סתם, ומה לא?

  • 39.

    מעניין למה לא הזכרת את מכתב הסרבנות

    מחלת הנפילה כסיבה להשתמטות, 02/09/11 10:07

    כל הכתבה לא שווה את הנייר אם את מתעלמת מהאמת שלא שרתה בגלל סרוב
    נ.ב לא חסרים רופאים שתמורת כסף........

  • 38.

    אז בקיצור כל המשרתים עבריינים וכל המשתמטים צדיקים?

    האסטרטג, 02/09/11 10:07

    כי זה מה שהבנתי מהכתבה.

  • 37.

    קודם שיחזירו את גלעד שליט ואח"כ תתלוננו למה לא עושים

    מאיה, 02/09/11 10:04

    צבא! אין בושה במדינה הזאת. חייל שבוי כבר חמש שנים ואנחנו מפקירים אותו!!! ועוד יש "צדיקים" שמחפשים מי עשה צבא ומי לא.
    אי אפשר לתאר את העליבות הזאת, במקום להתגאות ולקבל השראה מבחורה שעושה בשביל המדינה (אזרחיה) הרבה יותר משירות צבאי ומנסה לנער פה מערכת שממוסת את המדינה, במה מתעסקים בשירות הצבאי שלה?! מה שבטוח את הילדים שלי אני לא שולחת לצבא! אין לי בעיה שיהיה עליהם "אות קלון" בחברה הישראלית העקומה שלנו, העיקר שאני לא אצטרך לפתוח מאהל ולהפגין מול בית ראש הממשלה שלנו- שעשה צבא! ממש מלח הארץ ביבי, אה?!

  • 36.

    מעניין אם הכותבת מתייחסת באותו שוויון נפש לחרדים שלא מתגייסים (ל''ת)

    כתבה מבולבלת עם עירוב נושאים.לא מעניין, 02/09/11 10:01

  • 35.

    מי שמתמט וחותם על מכתב בו הוא טוען שהצבא מבצע פשעי מלחמה וקורא לאנשים

    לא להתגייס - אינו ראוי!, 02/09/11 10:00

    כאשר דפני ליף באה וטוענת כי היא משלמת את חובותיה למדינה ודורשת עזרה במימון דירה/לימודים/חופשות/סופר וכד' (למרות שהיא מגיעה ממשפחה שהיא מעל מעמד הביניים) ובעצם לא רק שלא שירתה בצה"ל (כן כן מטעמים בריאותיים, ישנם הרבה אנשים שמטעמים בריאותיים לא מחוייבים לשרת אך בכל זאת מתנדבים) היא גם חתומה על מסמך שטוען שצה"ל מבצע פשעי מלחמה!!! חוץ מזה.. ממתי דפני ליף יקירת התקשורת עד כדי כך שאסור להעביר עליה ביקורת?

  • 34.

    משתמט זה נצלן שרוצה רק לקחת מאיתנו ולא לתת כלום מעצמו. (ל''ת)

    תשאלו את דפני, 02/09/11 09:58

  • 33.

    היה קמפיין גדול נגד המשתמטים וזמרים לא הוזמנו להופיע בפני חיילים. אבל (ל''ת)

    כשמדובר ביקירת השמאל והעיתונאים ההשתמטות מקבלת גון, 02/09/11 09:57

  • 32.

    לא כל אחד צריך עבר צבאי מפואר ,תתעוררו

    מילואימניק בקרבי, 02/09/11 09:55

    בזמנו אותי ואת חברי המדינה שלחה להרוג מחבלים ,
    (במשך תקופה,לא איזה אקט הירואי חד פעמי..) ,המשימה אומנם בוצעה,
    אך הרסה את חיי,
    כבר שנים שאני הוך לישון עם אותם חברים מתים שלא יוצאים לי מהראש,
    עם אותן תמונות מתרברבות של המחבלים ההרוגים,
    לא כל אדם במדינה הזו חייב לקחת חלק בברדק הזה.
    אני עדיין עושה מילואים בקרבי,אני כבר נדפקתי,אין צורך להמשיך לייצר בכח עוד אנשים דפוקים.
    אסיים בתודה נפלאה לממשלת ישראל הכושלת שלעולם לא בדקה מה מצבי\\מצב חברי לנשק ועכשיו כמו אז אחרי שנים של נתינה החיים נותרו בזבל.
    לא מאשים רק את הממשלה האחרונה,אלא את כולן.
    צאו לרחוב בשבת ,אל תהייו אדישים, זה הצ'אנס האחרון לאחד את העם המפולג שלנו.

    • אם אתה חושב שאפשר לאחד את העם בהפגנה שכזו-אתה תמים כמו רבים אחרים (ל''ת)

      המשמשים כלי לניצוח. כ''כ חבל. תהיה בריא. אני., 03/09/11 23:18

  • 31.

    ואם בכלל אז צריך לבוא בטענות

    לתשומת לב כל המתלהמים, 02/09/11 09:55

    לצה"ל שמעניק שחרור ולא ל"משתמט" או במקרה הזה "משתמטת"
    אולי כדאי לבצע רענון נהלים לגבי הקריטריונים של הצבא למתן שחרור משירות סדיר אבל עד אז אין טעם לבוא בטענות למשתחרר שקיבל את השחרור באופן מוסמך ומסודר מהצבא.

  • 30.

    היא קראה לסירוב לשרת בצבא

    גדי, 02/09/11 09:54

    יחי ההבדל הקטן. לא שזה סותר שמותר לה להוביל תנועת מחאה אבל אצלי זה מותיר טעם לפגם

  • 29.

    באמת שלא האיש חשוב אלה המסר ובעיקר שבאמת דרוש שינוי ושכולנו

    אריק, 02/09/11 09:53

    רואים את כל השחיתות הקיימת.ואגב סבלנו מספיק מאנשי צבא!!!

  • 28.

    היא קראה להשתמטות וזה חטאה !! חבל שהיא הפרצוף של המחאה (ל''ת)

    תומך אבל כועס שאלו מנהיגי המחאה רדודים ולא חכמים, 02/09/11 09:51

  • 27.

    הבעיה - חתימתה על מכתב תמיכה בסרבנות

    יוני, 02/09/11 09:50

    דפנה ליפשיץ (ליפ) חתמה על מכתב המכריז על

    חיילי צהל כפושעי מלחמה

  • 26.

    מכיר אישית חולת אפילפסיה ששירתה שרות מלא ! "פטיט מל"

    ברקת, 02/09/11 09:48

    דפני ליף חתומה על מכתב סרבנות שגם קורא לחיילי צה"ל פושעי מלחמה !

    מי שמתחמק מהנטל לא יכול לדרוש שוויון בנטל המיסים !
    "היא התנדבה" ? זאת אומרת שהיא יכלה גם להתנדב לשרות לאומי !

    גם עוורים משרתים בצה"ל !

  • 25.

    לא יכלו לכתוב את זה טוב יותר, כל הכבוד (ל''ת)

    יוסי, 02/09/11 09:48

  • 24.

    הייתי עם דפני באותה מחלקה בזמן הטירונות (כנסו)

    בר רפאלי, 02/09/11 09:47

    במחלקה ראשונה באל על כמובן....

  • 23.

    לא מעידה על טיבו של אדם אבל...

    ששש, 02/09/11 09:47

    מעידה על טיבו של אזרח ועל הלגיטימיות

    שיש לו להוביל מאבק אזרחי.

  • 22.

    זוית קצת אחרת

    חיים, 02/09/11 09:46

    הבעייה עם אנשי "המחאה" שאינם מקבלים ביקורת או עמדה אחרת. שרון גל היה בין הכתבים שרוממו את ה"מחאה" ולמעשה תרמו להתפרצות החיובית שהתרחשה. כל מי שמתנדב להיות איש ציבור יודע שיבוא הרגע ויפשפשו אפילו בתחתוניו ועליו להיות מוכן.
    לדעתי , דפני ליף לא מתאימה להמשיך להוביל את הנושא ולא בגלל שלא שירתה, פשוט היא לא מתאימה. מי מתאים , לא יודע.
    סוף שבוע נעים לכולם.
    ובהצלחה לנבחרת ישראל בכדורגל

  • 21.

    מילא לא שירתה בצבא, אבל לתמוך בסרבנות זו חוצפה (ל''ת)

    גלית, 02/09/11 09:43

  • 20.

    מזעזע איך שמנסים לטייח את העובדה שדפני ליף קראה לסרבנות גיוס

    רחל, 02/09/11 09:41

    דפני ליף חתמה על מכתב שקרא לשמיניסטים לא להתגייס והמכתב מאשים את צה"ל בפשעי מלחמה, בהרג ללא אבחנה ומשפט.
    פשוט מזעזע.
    מזעזע שמנסים לטייח את זה ומנסים למקד את הדיון רק בנושא השירות בצה"ל בלבד.
    כאן היתה קריאה לא לשרת בצה"ל והאשמה של צה"ל בדברים קשים ונוראיים.
    די מספיק לזלזל באינטליגנציה של העם!

  • 19.

    במדינת ישראל מתגייסים לצבא! אין קשר לפרס נובל

    ., 02/09/11 09:41

    אינני מתכוון לסיבות מוצדקות כגון מחלת נפילה ועל כן אינני מתיחס באופן ספציפי לדפני. ברוב המוחלט של המקרים - צריך לשרת בצבא זו מחויבות מוסרית כלפי המדינה אשר אינה נתונה לשיקול דעתו של כל אחד. פרס נובל או אפילו סיוע לזקנה לחצות את הכביש זו דרך נחמדה להתיפיף ולנקות את המצפון של המשתמט אבל זה לא עובד! לא מבין כיצד אדם שהשתמט מהסיבות הלא מוצדקות (ולרב צחק על חברין שמקריבים 3 שנים מחייהם ללא תגמול) רשאי לדרוש זכויות.

  • 18.

    הבעיה עם דפני היא הצביעות ואחיזת העינים . היא לא יצאה

    לילי בלום, 02/09/11 09:41

    למחאה עבור הקוטג' להמונים היא יצאה למחאה כדי לגור "איפה שמתחשק לי" וזה בת"א בסיוע המדינה. מאחר ובאותה עת היתה מחאת הרופאים הצודקת ומחאת הסטודנטים למגורים מוזלים שלחלקם יש הצדקה , ההמון שתמך בזה והעלה נושאים נוספים שיש בהם הצדקה למחאה, דפני השמאלנית וחבריה השמאלנים עלו טרמפ לממש את האידיאולוגיה שלהם . הדרך שהם מנהלים את המחאה היא חד משמעי פוליטית מגמתית שאני מתנגדת לה.

  • 17.

    המחאה החברתית חזקה מכל אדם. הניסיונות הנואלים של תומכי הממשלה

    רוני, 02/09/11 09:40

    לדכא אותה לא יצליחו משום שזה בדמנו ובנפשנו. המצוקה לא תיעלם משום שדפני ליף לא עשתה צבא או משום שאדם זה או אחר הזדהה כאיש ימין פוליטי. היא שם עכשיו היא הייתה שם בעבר ולמזלנו ותודה לדפני וחבריה היא חלק מישראל להרבה מאוד שנים.

  • 16.

    לבטל כל זכות למשתמטים. לגנות ולהחרים. שיעזבו מייד את הארץ..

    רונן, 02/09/11 09:39

    דפני ליף היא עוד אחת מאלה שחושבים שמגיע הכל גם אם לא נותנים כלום. לא אתפלא אם יתר משפחתה סרבנים ומשתמטים. בררך כלל יד קרקע עליה צוחמ עשב שוטה כדוגמתה. היא רוצה זכויות ? למה ? אני שרתתי 5 שנים בלבנון ועדיין לא טוען שמגיע לי משהו. במדינה בה עדיין לא הסתיימה מלחמת העצמאות. ואם לרגע נוריד רגל מדוושת הביטחון יאכלו אותנו וישחטו אותנו כאן. היא צריכה לעזוב למדינה בה מעריכים את השתמטותה והיותה לא תורמת כלל לחברה. טפילה שכמוה. עיזבי אותנו בבקשה.

  • 15.

    אני מעריכה את דפנה ליף

    אולגה, 02/09/11 09:37

    יותר מאלה שעשו צבא.
    אבל רק עשו צבא לא מעבר
    לא עשו שום דבר מועיל למען האזרחים שחיים במדינה.
    הם עשו רק צבא
    אבל לא הגדילו ראש ואמרו בוא נשנה את החיים בארץ לחיים טובים ואיכותים יותר .
    אבל הם שרתו בצבא
    רוב השירות הצבאי למעט יחידות קרביות
    לא שום דבר מלבד לשבת על התחת.
    אז אל תנפנפו בשירות הצבאי כאילו זו פרה קדושה

  • 14.

    דמגוגיה זולה, המשל לא דומה

    איתמר, 02/09/11 09:36

    בשאלת הצבא יש שני עניינים רלונטים:

    1. לדפני ליף כנראה לא אכפת מהחברה בישראל, אלא רק מהעולם הפרטי שלה. כשהיא צריכה היא מגייסת את הציבור למטרותיה. היא לא ראויה להוביל מאבק זה.

    2. האם אדם מילא חובתו למולדת, זה בהחלט שאלה לפני שהוא מבקש מהמדינה למלא את רצונותיו. נכון הדבר שהשירות הצבאי יכול להיות משמעותי יותר או פחות. כנראה שהכתבת העדיפה לבצע שירות צבאי שולי, וכך היא תופסת אותו. מנגד ניתן לבצע שירות צבאי גם לא קרבי אך משמעותי ביותר.

  • 13.

    מה עניין שמיטה להר סיני?

    אריק, 02/09/11 09:36

    אני שרתתי בגולני- בניגוד למרבית רפי המוח שכותבים פה.
    אז מה? זה עושה אותי יותר מתאים להוביל מחאה אזרחית?
    מה הקשר בכלל? צריך להודות לילדה הזו על כל מה שעשתה בשבילנו.
    ודרך אגב- אני חושב שהתנחלות הינה פשע מלחמה.

  • 12.

    לא מסכימה

    אמא של חייל, 02/09/11 09:35

    במדינת ישראל, אין בחירה לשרת שירות צבאי או לא. זוהי חובה מעצם היותה של המדינה במצב סיכוני כמעט מתמיד.
    אם הגב' הנ"ל אכן לא עשתה צבא בגלל מחלתה, אין שום בעיה.

    אבל, בחדשות2 הראו שהיא חתמה בעבר על מכתב סרבנות ואף קראה לצהל צבא הכיבוש.

    תמהני,יש לה בחירה לא לשרת בצבא, אך לבקש מהמדינה הנחות והקלות היא יכולה?

    כאמא לחייל(ועוד אחד בדרך) אני בהחלט חושבת שיש מקום לשפוט אנשים שבוחרים להיות פעילי ציבור, ואו שואפים להיות מנהיגים.

    אין מקום למי שלא שירת בצהל מסיבה אידאולוגית , להיות מנהיג בישראל.(אלא אם תלך למפלגה ערבית כמובן)

    • אמא יקרה, מדינת ישראל היא מדינת חוק, ועל פי חוקיה, ניתן לא לשרת בצה"ל

      צה''ל שיחרר אותה על פי חוק, 02/09/11 12:10

      אם היתה משתמטת - יעני עריקה - צה"ל היה שם אותה בכלא צבאי.

      והיא (כמו רבים אחרים שהתעוררו) לא מבקשים הנחות בשביל עצמם, אלא חלוקה צודקת של תקציב המדינה (שממומנת על ידי מיסים - גם של דפני ליף).

      אנו לא מבקשים רק בשביל עצמנו, אלא גם בשבילך ובשביל ילדיך

      • התממות

        דורון, 02/09/11 13:00

        השתמטות = לרמות את הצבא כדי שישחרר אותך. ואפילו אם זה כשר, זה מסריח. ולצערי, חלק גדול מצעירי מדינת תל-אביב משתמט

        אני לא טוען שליף משתמטת, אבל בהתחשב במכתב עליו חתמה, זה משהו ששווה לשאול עליו בראיון

  • 11.

    זה רלוונטי כי מעמד הביניים נושא גם בנטל השירות הצבאי!!!

    דניאל, 02/09/11 09:32

    מנהיגה דה לה שמעטה

  • 10.

    מעניין ששוחרי הצדק,הסולידריות,וקיום החוק מיתממים כשזה קשור לשרות צבאי

    אבי, 02/09/11 09:28

    שרות בצהל הוא חוק שבא לחלק את הנטל .אם התחמקת משרות הרי שגגנבת אזרח אחר ונתת לו לעבוד קשה יותר ולהסתכן יותר.מעניין שכל שוחרי הצדק והסולידריות לא מבינים זאת.
    יש כאלו ששרתו ואחכ ביצעו עבירות פליליות אז מה זה קשור לעיניין.
    ליף משקרת לאורך כל הדרך-היא לא עניה ,היא לא במצוקה,היא פועלת עם עוד גופים מאחור,היא מכפישה את המדינה שנים והשתמטה מגיוס וכך כתבה בעצומות.

  • 9.

    ליף מככבת בקמפיין השתמטות אבל אל תתן לעובודת לבלבל אותך

    בושה חברתית, 02/09/11 09:28

    זה לא משנה מדוע לא התגייסה בפועל, מה שחשוב זה שהיא מופיעה בכמה וכמה קמפיינים הקוראים להשתמטות. וכן, אני קוראת לזה השתמטות מאחר שלא אתה ולא היא יקבעו מתי לציית לחוקי המדינה ומתי לא, מתי למלא אחר החובות ומתי לא. אולי אני אפסיק לשלם מסים? כי לא מוצאת חן בעיני מדיניות שר האוצר? ליף מייצגת בדיוק את דור ה"מגיע לי!". דור שסבור שהוא לא צריך לתרום שום דבר מלבד לצעוק שמגיע לו יותר. היא חיה במדינה ולמדינה יש צרכים ולצערנו, אם לא הבחנת בשכנים החביבים שלנו, צבא ובטחון זה צורך קיומי. אף אחד לא מתגייס כי לא בא לעשות משהו אחר באותו זמן. אבל ליף וחבריה החליטו שלהם לא מתאים..

  • 8.

    דפני יכלה להתנדב לצבא (ל''ת)

    רמי, 02/09/11 09:28

  • 7.

    עד כמה שראיתי, דפני ליף היתה מהחותמות על מכתב לשרון:

    עלי-בבה, 02/09/11 09:27

    אנו מסרבים להיות החיילים של ה"כיבוש". כך שיש חשד לכך שמדובר בגורמי השמאל הקיצוני והמטרה האמיתית היא מלחמה בציונות ומדינת ישראל. וממש לא בשיפור הדיור.

  • 6.

    מי שתומך בטיפוסים כמו דפני ליף פוגע בבטחון ישראל. (ל''ת)

    משתמט = טפיל.. סייען אוייב...., 02/09/11 09:26

  • 5.

    מעניין, כי במכתב השמניסטים דפני ליף כתבה שהיא מסרבת להשתתף בצבא הכיבוש

    אניאהו, 02/09/11 09:24

    במכתב השמיסטים דפני ליף כתבה שהיא מסרבת להשתתף בצבא הכיבוש והדיכוי.. לא שיש לה מחלת הנפילה שבגללה היא לא יכולה לשרת בצבא או בשירות לאומי.

  • 4.

    ליף היא סרבנית ואנטי ציונית ואף קראה לחיילים אחרים לסרב

    ליף חתמה על מכתב השמינסטים, 02/09/11 09:22

    אדוני יחצ"ן המחאה - שהייתה הפגנה של10,000 איש נגד הגירוש של גוש קטיף הכותרת במעריב "עשרת אלפים הפגינ ואח של יגאל עמיר" - למה?!
    כדי לצייר את כל המפגינים כרוצחים בפוטנציה.
    עכשיו מסתבר לכולם שהמחאה הזו היא לא חברתית ולא בטיח - זו מחאה שאין לה שום דרישות אמיתיות רק סיסמאות.
    אין למחאה פתרונות רק בעיות.
    אין למחאה אף מטרה מלבד לנגח את הממשלה.
    עכשיו זה דווקא כן רלוונטי לשאול מיהם אותם מנהיגים. האם זה מקרי שכל המנהיגים הם אנטי ציונים (עשירים ומשתמטים) שרוכבים על מחאה לא להם למען מטרות פוליטיות ולא חברתיות.

  • 3.

    השירות בצה"ל הוא חובה בסיסית במדינה שלנו.

    מישהו, 02/09/11 09:20

    מי שחותם על מכתב שקורא להשתמטות- שלא יתפלא כשהוא חוטף אש, בדיוק כמו כל אחד אחר שקורא לעבור על החוק.

  • 2.

    כן זה רלבנטי, וגם חתימתה על מכתב הסרבנות רלבנטי (ל''ת)

    שלוש שנים לטובת הכלל כאשר יכולתי להיות כרגע בקולג', 02/09/11 09:19

  • 1.

    כתבה לעניין- יפה מאד (ל''ת)

    השועל, 02/09/11 09:19