• 5.

    נכון שזה נושא אחר לגמרי -ובכל זאת חייבת לציין - אתה ענק!

    s.e, 18/07/11 04:17

    איך נשקפת מהשקט שבו אתה אומר את דבריך.... עוצמה. איך היחס שאתה מפגין כלפי כל אדם ואדם המגיב לך, עושה אותך האיש של החיים. גם בעיצומה של תקופה שכזו... כל מה שניבט כל מה שאתה מביא איתך, יכול לרפא כל מכאוב יכול להעצים כל אדם שמתבונן בך מזוית זו או אחרת.
    לא ראיתי אותך מעולם - לא נימנתי על קהל תלמידיך או מכריך, וסביר להניח שלעולם לא אראה אותך פנים אל פנים. אבל, מכאן אני מוכנה להשבע שאתה האיש הכי מדהים בעולם. האיש שעל ידו כל אדם אחר ניראה כמו ג'וק... ולא פלא שאתה מוכן להתחבר אל הג'וקים שנמצאים בסביבתך... סתם.. זה היה בצחוק. אלי אתה איש ענק מאחלת לך שיהיה לך כל הכח שבעולם לא להתעוות.לא להשבר. לא להשתופף אל מול כל צונאמי שיתגמד לאדווה חרישית מפאת אישיותך וזקיפות קומתך...הענווה. קבל חיבוק וירטואלי למקרה שתזדקק לו ביום מן הימים. הייה חזק. אמן.

  • 4.

    שלום

    שלום, 15/07/11 13:48

    נהנתי אלי תודה

  • 3.

    כבודו עושה סלט

    יעל, 25/06/11 23:19

    ומבלי להשוות חלילה גם קורח עשה סלט. יש דברים בהם אנחנו אחידים ומאוחדים, ויש דברים שלא ואנחנו אפילו הפוכים. לדוגמא- בשמירת כשרות כיהודים אנחנו אמורים להיות זהים. לא משנה אם אתה כהן, לוי, גבר או אישה כללי הכשרות זהים. לעומת זאת לכל אחד ניתנו כוחות מיוחדים ועל כן נאמר 'שבעים פנים לתורה'. היופי הוא להיות באחדות, התורה היא רבת פנים ולכן קל להגרר לשטחיות כאשר לא רואים את העומק ומסתכלים רק על 2, 4 דברים. ממליצה בחום ללמוד פנימיות התורה, לקרוא את פרשת השבוע עם פירוש רש''י. להכיר את המקורות יותר. אולי אז יסתדר לך הסלט בראש. שבוע טוב

  • 2.

    ממליץ בחום על אתר חופש ועל אתר דעת אמת הממלאים אותי בכל פעם באנרגיות

    אתרים מומלצים עם אנרגיות חיוביות, 24/06/11 09:34

    חיוביות.תקראו,תעשירו את עצמכם,תשאלו,תגיבו ותרויחו.

  • 1.

    יהדות כדת בודאי ובודאי שאינה קוראת לאחדות ולביטול מחלוקת

    reuvenholzer, 24/06/11 08:25

    ואחדות זה ההפך מדמוקרטיה.
    או כמו שאמר מי שאמר '' כאשר כל המקהלה שרה בקול אחד אין הרמוניה''.
    הרמוניה נוצרת מקולות שונים שמשתלבים ביחד.
    כאשר כל העולם היה שפה אחת ודברים אחדים הקב''ה בלל את שפתם והפיץ אותם לכל עבר יען כי אין דיקקטטורה יותר נוראית מ''שפה אחת ודברים אחדים''
    שבת שלום.

    • יהדות

      אלי רייפמן, 24/06/11 11:57

      כבודו,

      אחד מבסיסי היהדות הוא עניין אהבת חינם כיעד למבחן רמת הקדושה של היהודי.

      מקורות רבים מבהירים שמידת החסד (שהיא מעשר מידות האל המודגשות בעשר הספירות) היא המידה העליונה אליה צריך לשאוף היהודי וכאשר ישיג מידה זו אזי ''אהבת הכלל'' (או אלטרואיזם) ו''אהבת השם'' הופכים להיות דבר אחד. האחדות יכולה לנבוע אך ורק מהתחשבות בטובת הכלל מעל טובתו העצמית של האדם.

      כחותמת, מובא עניין חורבן בית שני שחרב למרות שקיימו מצוות ''קלה כבחמורה'' - עקב שנאת חינם, פירוד ופילוג - היגד ששם את עניין האחדות מעל למצוות ולתורה גם יחד.

      אשמח לדעת על בסיס מה טוען אדוני כי היהדות איננה קוראת לאחדות?

      כמו כן, אחדות אין פירושה אובדן האינדיבידואליזם ובוודאות אין פירושה ההפך מדמוקרטיה.

      ניתן בהחלט להיות באחדות שמסכימים לה כולם באופן דמוקרטי ללא כל כפיה. כמו כן, צלילים אינדיבידואלים שונים המנגנים בהרמוניה הינם לב ליבה של אחדות כי כל צליל חייב להתחשב בצלילים האחרים ולהיות עימם בסנכרון מלא של מקצב ומלודיקה....

      אשמח להבין את כוונתו של אדוני טוב יותר כי הדוגמאות שניתנו מוכיחות את ההפך הגמור :)

      בכבוד רב

      אלי רייפמן

      • אתה מעלם מההלכה והמציאות של היהדות האורתודוקסית השוללים את מה שאתה

        אלי,צא ולמד......, 24/06/11 20:40

        טוען.או שהמציאות מכזבת לנו או שאתה......

        • הלכה, אורתודוכסיה וקונפליקטים

          אלי רייפמן, 26/06/11 09:27

          אדון/גברת,

          אשמח לראות פסקי הלכה, משנה, גמרא או כל מקור הלכתי אחר המפריך את טיעוניי.

          מכל מלמדיי השכלתי.

          תודה מראש ובכבוד רב

          אלי רייפמן

      • ואהבת לרעך כמוך

        reuvenholzer, 24/06/11 22:05

        אהבת חינם הוא רעיון נוצרי. בודאי שאינו יהודי.
        ישו הוא ''אהבת החינם האולטימטיבי''. הוא עלה לצלב כדי לכפר על חטאי כל בני האדם. אהבתו של ישו היא אהבת חינם שכן, אם בני האדם צלבוהו, אהבתו הייתה לחינם.
        בזמן צרה לישראל חובה על כל בית ישראל להתאחד מול האויב החיצוני. כך שענין המחלוקת והפרוד בהקשר של ימי חורבן אינם ממין הענין.
        ולגופו של ענין. ה''תנאים'' ההיסטורים היו מחולקים לזוגות (למשל הילל ושמאי). ומה שמאפיין אותם זה בבעיקר המחלוקת שהייתה ביניהם, שכן, מתוך מחלוקת נוצרים דברים חדשים. הפילוג הוא מהותי גם היום בין אלה שלומדים תורה. עד היום לומדים תורה בחברותא (כלומר בזוג), כאשר אותה חברותא מטרתה לייצר מחלוקות אשר באמצעותן נוצר התהליך הדיאלקטי של הלימוד.
        ולצורך דיוק היסטורי צריך להזכיר שמתוך המחלוקת בין בית הילל (הצדוקים) ובית שמאי (הפרושים), קמה מלחמת אזרחים שבה ניטבחו עשרות אלפי תלמידי בית הילל, מה שבבוא היום הביא לניצחון הפרושים והשתלטותם על היהדות (תוך קביעת המשמעות של מהו היות יהודי). היהדות של היום לא הוגדרה מתוך מחלוקת אקדמית אלה מתוך שפיכות דמים של ממש. אלה הן העובדות ואידך זיל גמור

        • מחלוקות ביהדות

          אלי רייפמן, 26/06/11 09:35

          כבודו,

          הרי לא טענתי כי אין מחלוקות ביהדות.
          נהפוך הוא, ציינתי במפורש שהיהדות בנויה על ויכוחים, דיונים ומחלוקות ואכן, כדבריך, רק כך אפשר לצמוח.

          ההיבט הספציפי עליו דיברתי הינו מהות המחלוקת, ולא עצם קיומה. היהדות מבדילה בין מחלוקת "לשם שמים" שמהותה היא מחלוקת שבבסיסה טובת העניין הנדון והכלל , לעומת "מחלוקת זדון" (כדוגמת קורח ועדתו) שמהותה היא אגואיזם ושירות אינטרסים אישיים בלבד.

          כל המחלוקות בתקופת התנאים והאמוראים מקוטלגות תחת "מחלוקות לשם שמים" וישנם סימוכין רבים לכך. אין אלה מחלוקות מפלגות אלא מחלוקות מקרבות.

          אמנם נכון שהיהודים (להבדיל מהיהדות) התדרדרו לאלימות ושפיכות דמים על רקע מחלוקות אך זו זו בדיוק היא מהות כשלוננו - בכך שהפכנו מחלוקות למחלוקות זדון ולא לשם שמים.

          ישו הוא איננו מוליד הנצרות כידוע לך אלא יהודי במקורו על כל דיעותיו. הנצרות שנבנתה על דמותו אין לה כל קשר לרעיונותיו שהיו יהודיים לחלוטין - ובכללם - אהבת חינם (להבדיל משנאת חינם) עליה מצביעים גדולי התנאים בכל מקום אפשרי כמטרת-על ("... לא תעשה לחברך מה ששנוא עליך...." וכדו.)

          בכבוד

          אלי רייפמן

          • אני כופר בקביעתך שיהדות קוראת לאהבת חינם.

            reuvenholzer, 26/06/11 10:21

            ביהדות מעולם לא קראו לאהבת חינם.
            על ישו אנו יודעים רק מה שהכנסיה מספרת ולכן אין שום קשר בין הדמות ההיסטורית ישו ובין הדמות האיקונית ישו המצטיירת מכתבי הברית החדשה. (שנכתבה בין 40 ל 100 שנה לאחר צליבתו של ישו אם בכלל הייתה צליבה).
            בנצרות אומרים " אם סוטרים לך הגש את הלחי השניה".
            ביהדות אומרים "הקם להרגך השקם להרגו". על תעשה לחברך מה ששנוא עליך אינו מרמז על אהבת חינם. ההיפך. הוא מרמז על "ערך העצמי" של כל אחד ואחד".
            אפילו בענייני "הפלת וולדות" היהדות אומרת שאם הוולד גדול מדי והוא מסכן את חיי היולדת "יחתכו אותו ויהרגוהו" שכן דינו כ"דין רודף".הוא מאיים להרוג את אימו.
            בנצרות תמות האם וינצל הוולד שכן הוא חשוב יותר שכן "טרם חטא".
            יש דין "אם שניים הולכים במדבר ויש מים לאחד , ימות אחד וינצל השני". בנצרות אם אתה עני ברחוב ובא איש עני נוסף, תקרע את מעילך ותתן לו חצי ממנו אפילו אם שנים ימותו, שכן מצווה עליך לאהוב אותו כאילו הוא אתה עצמך.
            ונקודה אחת אתה מפספס בגדול. דמותה של היהדות ניקבעה בשפיכות דמים. הפרושים ניצחו את הצדוקים ובכך הם קבעו את דמותה של היהדות כפי שאנו מכירים אותה היום.

            • הנקודה המרכזית

              אלי רייפמן, 26/06/11 13:46

              כבודו,

              אינני יכול להתייחס לקובץ ההלכות שנתת כי ביריעב קצרה מלהכיל, מלבד אולי אמירה כללית שהדברים שהתייחסת אליהם אין בהם קשר לאהבת החינם.

              אך אתייחס לנקודה המרכזית אותה הנך טוען שאני מפספס בגדול (ואמנם יתכן שכך הוא) אך אבקש להדגיש את הניואנס של המחלוקת בינינו :

              דמותה של היהדות לא היתה סלע המחלוקת בין הצדוקים לפרושים. סלע המחלוקת היה עבודת ה' והנגזרות הפוליטיות הקשורות אליה.

              זה לא שהפרושים נצחו את הצדוקים ולכן תפיסתם היא זו שקבעה את היהדות, אלא חמור מכך - היהדות היא היא (!) תפיסת הפרושים!

              אילו היו מנצחים הצדוקים, לא היתה יהדות כלל אלא "צדוקות" או משהו במותג אחר.

              היהדות הינה המותג המתאר אך ורק את דרך הפרושים.

              לכן לא יכולה למשל להיות "יהדות רפורמית" ואף לא "יהדות אבות". ולכן, היהדות היא איננה סלע המחלוקת בין הצדדים אלא היהדות היא התוצאה (!) של נצחון הפרושים. הצדוקים כלל לא קשורים למונח "יהדות".

              והיהדות על פי הפרושים תומכת באהבת חינם (אלטרואיזם) שהוא הוא בסיס המונח "גאולה" העומד במרכז היהדות.

              זו היהדות.
              עצם כך שה"יהודים" מעולם לא קיימו אותה, לא אומרת שהיהדות איננה כזאת.

              • ציטוט מתוך ויקיפדיה על אהבת חינם

                reuvenholzer, 26/06/11 19:42

                אהבת חינם הוא מושג חדש בעולם המושגים היהודי, הופכי למושג שנאת חינם המוזכר בתלמוד כסיבה לחורבן בית שני.‏[1] את המושג חידש הרב קוק והוא מופיע בספרו ''אורות הקודש'': ''ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו יבנה על ידי אהבת חינם...''.‏[2]

                המושג התפשט בקרב הציבור הרבה מעבר לחוג תלמידיו המוצהר של הרב קוק, והוא מהווה בסיס לסיסמאות הדוגלות בריבוי אהבה. כך למשל, הסיסמה ''אהבת חינם טוב לעולם'' המופצת על ידי חסידי ברסלב.

              • עוד מויקיפדיה על גאולה

                reuvenholzer, 26/06/11 19:48

                הציפיה לגאולה היא אחת החובות העיקריות ביהדות. הרמב''ם מונה את האמונה בביאת המשיח כאחת מ-13 עיקרים. בתלמוד הבבלי (מסכת שבת, לא, א) מובאת השאלה: ''צפית לישועה?'' כשאלה השלישית שהאדם נשאל לאחר מותו, בשעה שנכנס לדין. בנוסף, נקבעה עבורה ברכה מיוחדת בתפילת שמונה עשרה, הנאמרת שלוש פעמים ביום.


                ''המקור העיקרי לתקוות הגאולה היא האופטימיות ההיסטורית שבאמונת הייחוד, שיוצריה האמינו בכל להט אישיותם כי העולם נוהג לפי רצונו של האל הטוב והמיטיב. בשעת הגאולה יתגשמו היעודים הפנימיים החבויים בהיסטוריה, ובכך תגיע הבריאה לכלל שלימות ושכלול. ברם, לפי דברי הנביאים, זמן קיומם והגשמתם של ייעודים אלה אינו קבוע מראש, שכן הוא תלוי במידה מכרעת בשיתוף מצד האדם.'' (ע''פ מאמרו של בנימין אופנהיימר)

              • צדוקים על פי אתר מט''ח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית)

                reuvenholzer, 26/06/11 22:28

                הצדוקים לא היוו עדה, אלא כיוון בתוך היהדות. הם לא היו, כמו שרבים חושבים, רק יהודים שמרנים, אלא היו יהודים קונטרה-רבולוציונרים. כלומר, שמרנותם הביאה אותם להמצאת דעות מנוגדות לדעת כלל-ישראל, לדעתם של הפרושים והחכמים. כלומר, מתוך התנגדות להתפתחות הם חזרו עוד צעד אחד אחורה, וצעד זה היה לפעמים פרי המצאתם.
                הם היו מעשירי העם, ולא ידוע מה היה מקומם בראשית תקופת מרד החשמונאים. אנו מכירים אותם החל מתקופת יוחנן הורקנוס - שעבר אליהם, וכך גם המלכים שבאו אחריו - אריסטובולוס הראשון, שמלך חודשים אחדים, ואחריו ינאי המלך. מרכזם היה בבית-המקדש, משום שאליהם השתייכו משפחות הכוהנים הגדולים.
                הצדוקים התנגדו לתורה שבעל-פה ולאמונה בחיים שלאחר המוות. הם דגלו בבחירה חופשית וצמצמו את האמונה בהשגחה. בן-אדם אחראי למעשיו, אם הוא נוהג בחכמה, הוא שומר את התורה שבכתב, שהייתה התורה היחידה בה הכירו, ויקבל, בעולמנו אנו, את השכר והעונש מתוך סיבתיות ארצית ברורה.

                • ''שמרנותם הביאה אותם להמצאת דעות מנוגדות לדעת כלל-ישראל''

                  ירון, 09/07/11 22:25

                  זה לא נכון ועומד בסתירה לכל מה שידוע על הצדוקים

    • קצב, מלודיה, הרמוניה

      רוח(א)ני, 25/06/11 15:16

      כל דת קוראת לאחדות, ביוצאה מהריבוי או הפילוג בו נמצא קהל היעד שלה. המטרה הדתית האוניברסאלית היא הבאת האדם למצב העילאי האפשרי לגביו, שהדתות כינו בשמות שונים (''כניסה להיכל המלך'', ''הארה'', ''מוקשה'', ''נירוונה'', ''תיאוזיס'', ''אל-פאנה''), המתארים אחדות של המהות האנושית עם המניפסטציה הקוסמית כולה. מצב אידילי ואידיאלי זה טבעי ביותר לאדם, אלא שממנו התרחק, היסטורית ותרבותית. התורה - ככל ספרי הקודש האותנטיים - מתארת אותו כ''גן עדן'' ובמקומות אחרים הוא מוזכר כ''תור הזהב'' של האנושות או זוכה לכינוי אחר. ה''אחדות'' באפיזודה של מגדל בבל שונה בתכלית: זו אחדות ''מלמטה'' (דומה לזו שהמין האנושי קרוב אליה שוב בימינו בחסות חברת הצריכה הגלובאלית, התקשורת ועוד גורמים). גם במוסיקה, המרכיב הראשון וה''טבעי'' ביותר הוא הקצב, שאין בו ריבוי ושניתן לדמות למצב ההארה), אח''כ באה המלודיה (קול בודד או שורת צלילים המושמעת ב-'אוניסונו' ע''י כמה קולות) ורק אח''כ מגיע ריבוי הקולות, ההרמוניה. גם היסטורית, התפתחה המוסיקה בסדר זה, כשהריבוי והשוני אינם מהווים ''קדמה'', אלא פיצוי על חוסר היכולת של האדם להסתפק בעיקר ועל הצורך הגובר שלו בגירויים!