• 28.

    כן, בתנך יש התיחסות להישארות הנפש

    תמיר, 15/06/11 01:19

    כן, בתנך יש התיחסות להישארות הנפש בצורה מפורשת.
    קהלת פרק יב פסוק ז; וישב העפר על הארץ כשהיה,והרוח תשוב אל האלקים אשר נתנה. להשוואה עם בריאת האדם, היצור היחיד שנברא בשני שלבים-גוף ונשמה, ראי בראשית פרק ב פסוק ז; וייצר ה אלוקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים.
    בהרבה מקומות בתנך מופיע ענין גילגול נשמות בהזכרה או בפרטי פרטים, אבל בצורה שאינה נגלית אל העיין, כמו שיר השירים שכולו סודות עליונים על גילגולי נשמות ועליו אמרו חכמינו; כל התורה קודש, ושיר השירים קודש קודשים.
    מפני מה להצפין.?
    כמו כל הישג בחיינו, נצטרך להשקיע מאמץ מאסיבי,ללמוד,להטמיע, להיתנסות,ללמוד,וחוזר חלילה.גם החכמה מושגת רק על ידי מאמץ, והמאמץ והמיקוד במטרה מאפשרים לנו את הצמיחה הרוחנית, כמו שנאמר; יגעת ומצאת תאמין

  • 27.

    אני קוראת לך הורוסקופ של גלגול נשמות עד 10 דורות לפניך,איך זה נשמע ? (ל''ת)

    JAQUELINE / ARAD, 09/06/11 12:26

    • רגע, אז חזרת לארץ? (ל''ת)

      אותו מעריץ שזוכר, 13/06/11 05:17

  • 26.

    כל הדיבורים על גן עדן וגלגול נשמות הם גיבוב של שטויות

    מאמין אדוק, 09/06/11 11:10

    ונועדו להתמודדות עם הפחדים האנושיים מהמוות

    אני מאמין באלוהים וכופר בעזרת אלוהים.

    • It is true that...

      christian, 09/06/11 12:45

      the Divinity is not omni-potent on earth, but I believe that It is in the spiritual-eternal dimension.

  • 25.

    בתנ"ך יש אמונה בהישארות הנפש? ממש כך? אפשר מראה מקום אחד?

    סקרנית, 09/06/11 10:10

    מבלי להתייחס לשאול ולבעלת האוב.

    • חזון העצמות היבשות (ל''ת)

      תחיית המתים, 09/06/11 13:31

      • זה חזון אוטופי. אז לדעתך נכון לומר שהתנך מאמין בהישארות הגוף? (ל''ת)

        נפש אחת, 10/06/11 09:03

    • שאול מבקש

      שנטידווה, 13/06/11 23:35

      את בעלת-האוב שתעלה את רוחו של שמואל הנביא.

      • לבד מבעלי אוב. התנ''ך לא מתייחס אליהם בחיוב. האם התנ''ך יסמיך נושא כזה

        נפש אחת, 14/06/11 22:04

        ויאירו באמצעות בעלת האוב לבדה? האמנם רק עצם ההיזדקקות לה נשללת בתקיפות כה רבה ?

        ומניין ההשערה כי דין אחד לרוח הנביא ולרוח כל אדם?

    • כן, בתנך יש התיחסות

      תמיר, 15/06/11 01:17

      כן, בתנך יש התיחסות להישארות הנפש בצורה מפורשת.
      קהלת פרק יב פסוק ז; וישב העפר על הארץ כשהיה,והרוח תשוב אל האלקים אשר נתנה. להשוואה עם בריאת האדם, היצור היחיד שנברא בשני שלבים-גוף ונשמה, ראי בראשית פרק ב פסוק ז; וייצר ה אלוקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים.
      בהרבה מקומות בתנך מופיע ענין גילגול נשמות בהזכרה או בפרטי פרטים, אבל בצורה שאינה נגלית אל העיין, כמו שיר השירים שכולו סודות עליונים על גילגולי נשמות ועליו אמרו חכמינו; כל התורה קודש, ושיר השירים קודש קודשים.
      מפני מה להצפין.?
      כמו כל הישג בחיינו, נצטרך להשקיע מאמץ מאסיבי,ללמוד,להטמיע, להיתנסות, ללמוד,וחוזר חלילה.גם החכמה מושגת רק על ידי מאמץ, והמאמץ והמיקוד במטרה מאפשרים לנו את הצמיחה הרוחנית, כמו שנאמר; יגעת ומצאת תאמין.

      • הפסוק מקוהלת הוא דוגמה. לא כן הדוגמאות מבריאת האדם או היתר שהם פרשנות

        נפש אחת, 16/06/11 22:14

        ודרש. הפרשנות לגיטימית ויכולה להיות מעניינת ויפה אבל זו פרשנות היוצאת מפשוטו של מקרא.

        אבל תודה על הנסיון ועל הפסוק מקוהלת.

  • 24.

    בבל''ת (ל''ת)

    חן אדון , 09/06/11 03:05

  • 23.

    קריאה מומלצת בנושא

    אופיר, 08/06/11 17:36

    בנושא הגלגולים: ספריו של הפסיכאטר היהודי-אמריקאי ד"ר בריאן וייס.
    בנושא החיים בין הגלגולים: ספריו של הפסיכולוג ד"ר מייקל ניוטון.
    שניהם אנשים רציניים שהשקיעו לא מעט שנים בנושא וחקרו אותו בעזרת אלפני מטופלים שהופנטו.

  • 22.

    לדעתי, זה סתם שטויות

    מונותאיסט פרו-נוצרי, 08/06/11 15:33

    הגוף הוא יחיד ומיוחד לכל אדם, וכך גם הנפש שבאותו גוף. כלומר: לגוף אחד מתאימה רק נשמה אחת.
    מסקנה: הנשמה מתפתחת כתודעה ייחודית של הרוח; רוחו של הגוף. אך מכיוון שמהותה רוחנית ( כמו הרוח, שהוא " הרעיון של הגוף והחומר בכלל ), היא מתקיימת ומתפתחת לנצח על-בסיס חייה הגשמיים. הנשמה היא " גוף רוחני ".

    • נכון שכל גוף וכל נפש הם ייחודיים, אפשר לצאת מכאן לעוד מסקנות

      אורי יריב, 08/06/11 23:00

      כמו שזה נראה נולדנו עם הגוף הזה ואין לו שום חוויה שאינה קשורה לגוף הזה. אבל ישנם לא מעט מקרים שבהם יש לאנשים חוויות שקשורות למה שנקרא חיים קודמים חוויות שניתן לאשר או להפריך אותם, המחקרים של סטיבנסון מאשרים שקיימת סבירות גבוהה שהחוויות של האנשים הללו אכן אותנטיות והמידע שהם מספקים הוא אמיתי וניתן להצליב אותו. יש לינק בכתבה למאמרים ולספרים שלו מעניין לקרוא אותם ולהפתח לעוד דעות.

      באהבה

  • 21.

    אחלה כתבה, מעוררת שאלה מעניינת..

    גבי, 08/06/11 15:02

    ממש ממש מעניין. מחכה בקוצר רוח לכתבה הבאה. מעניין שמי שמת חוזר בגלגול לאותו ה''גזע''. כלומר הדרוזי נולד מחדש בתור דורזי והאמריקאי נולד מחדש בתור אמריקאי... מעניין אם הגלגול מוגבל לאיזור טריטורי מסויים אם שהנפש בוחרת באותה גזע כי זה משהו שמוכר לה מהגלגול הקודם...

  • 20.

    הערה לגבי הניצוץ האלוהי

    hindu guy, 08/06/11 12:18

    המאמר על גלגול נשמות נחמד מאד. לצערי, התגובה הקודמת שכתבתי כאן סוננה על ידי NRG או נעלמה.

    בכל אופן, לגבי הניצוץ האלוהי, כדאי לדייק. האם אתה מתכוון להארה = הגילוי שאטמן או ברהמן?

    משום שלא מדובר על ניצוץ, ולא בתוך, אלא הגילוי שהאדם הוא השמש עצמה (ושאין פנים או חוץ).

    • שאלה

      ארנאלדו, 12/06/11 00:33

      אז מה ההבדל בין האטמן לבין הפאראמאטמן או ברהמן ?

      הודנטה יטענו שברמה פרקטית לא קיים הבדל מכיוון שכולנו חלק מהאלוהות, מה שקיים לנצח הוא רק האור אינסוף ולכן עולם המראות הינו אשליה. מצד שני, דרך הבנה של הגוף, החושים, ההכרה, הנשמה, הניצוץ האלוהי אנו מטפסים אל ההבנה של מי אנו למעשה

  • 19.

    False opinion : like false money .Struck first by a guilty fool

    Simona Dimona, 08/06/11 10:55

    .and then circulated by the honest people without knowing what they are perpetrating.
    However, I went thru the book of John9/2 i תלמידי ישו שאלו :רבי ! מי אשם בזה שהאיש הזה נולד עיוור ? הוא או הוריו ?
    מפר הזוהר מספר :.הנשמות חייבות לחזור לחומר המוחלט ממנו הן צמחו .אבל כדי להשיג זאת הן חייבות לפתח את כל השלמות:: הזרע אשר נטוע בתוכן, ואם לא מילאו את התנאי הבסיסי הזה במהלך החיים, הן חייבות להתחיל מחדש, וכן הלאה, עד שרכשו המצב הראוי למפגש עם האלוהים
    בספר הקורא'ן סורת אל-בקארה 2/65 מוחממד אומר :ולכל היהודים שלא שמרו את חוקי השבת ציווינו עליהם להיהפך ל :קופים מכוערים.
    עיקר אמונת הדרוזים צפונה בגילגול נשמות :א-טקקמוס.
    חלוצי הרעיון ,כמובן :ההינדים והבודהיסטים
    קצר המקום לצוטט קטעים מה-וודאס בנושא.
    היה לי חבר יפה-תואר (הומו) במרוקו שהתוודה שבחייו הקודמים היה אישה

    • Like (ל''ת)

      XYZ, 08/06/11 11:24

  • 18.

    גם אם יש גלגול נשמות זה לא מוכיח כלום

    אלון, 08/06/11 09:33

    זה לא אומר שהמטרה של הגלגול היא כפי שהבודהיסטים טוענים או כל מטרה אחרת.

    זה בסה''כ אומר שהתופעה קיימת.

  • 17.

    ויש דרך שונה להבין זאת...

    רוח(א)ני, 08/06/11 07:20

    במהלך חייו, מודע האדם בד"כ רק לעולם החיצוני, באמצעות חושיו. כשהעולם הזה פוגע בו ומכאיב לו, מבין האדם שלא יוכל להיות מסופק ע"י חוויות החושים, מקנה פחות חשיבות למושאיהם ופונה פנימה. ההימנעות מסיפוק אקססיבי של תאוות הגוף, הרגש והשכל, ומציאת אושר בחוויות "רוחניות" יותר ויותר (ממתן עזרה לזולת, עד הסחת דעת שיטתית מאובייקטים חיצוניים באמצעות מדיטציה או תפילה), מביאים את האדם לתובנה שמהווה תפנית: מודעות פנימית, לא תודעה חיצונית, היא מקור האושר! תובנה זו מחוללת בו שינוי מהותי, שמנתק אותו מן התלות בעולם (ומכאן: בגוף), בלי שיפסיק לתפקד בו (באמצעות הגוף).

    התהליך הנ"ל אורך זמן רב: כל עוד מופנית התודעה החוצה ומחפשת סיפוק בעולם, זקוק האדם לגוף, אותו ירכוש בסדרת לידות (התודעה אינה נכחדת בעת המוות וממשיכה לחפש את סיפוקה בחוץ, מה שגורם לה לבחור בגוף חדש שיאפשר זאת). כשהתודעה פונה לבסוף פנימה (וחוברת, הופכת, או למעשה שבה להיות מודעות), אין עוד צורך בגוף והאדם לא ייוולד שוב. הוא יישאר מודעות טהורה, כפי שהיה - ונותר, בלי לדעת זאת - במקורו האלוהי וכפי שיישאר לנצח.

    "לא יהיו לך אלוהים אחרים על פני"

  • 16.

    נדמה לי שהתכוונת לעמודי התווך (ל''ת)

    מולקולה, 08/06/11 01:30

  • 15.

    קארמה

    אחד, 08/06/11 00:06

    המושגים של שכר ועונש אינם נכונים למושג הקארמה, הם לקוחים מהתפיסה היהודית-נוצרית.
    הקארמה היא זו לדואגת לכך שמעשה שעשית, שאכן היתה בו מידה של התקשרות, אך היית אמור ללמוד ממנו ולהפנים שיעור מסוים. כל מעשה כזה הוא סוג של צומת בדרך, אם נעשה את הדבר הנכון, נכון לנו, אז נוכל להמשיך בדרך, אם נעשה בחירה שאינה נכונה נצטרך לחזור לאותה צומת על מנת לחוות אותה שנית, מצד כזה או אחר.

    • הקרמה

      שנטידווה, 08/06/11 10:43

      אינה *דואגת* לכלום. הקרמה היא אך ורק הדרך בה פועלות כל התופעות.

  • 14.

    נושא מרתק, ממתין בסקרנות לכתבות הבאות. (ל''ת)

    עמיר, 07/06/11 22:53

  • 13.

    כתבה נהדרת שסוקרת לעומק את כל הנושא הזה של גילגול נשמות

    גולן, 07/06/11 21:12

    אולי אפילו הטובה ביותר שקראתי עד כה.

  • 12.

    כמה בולשיט ושכנוע עצמי! (ל''ת)

    אחד, 07/06/11 20:00

  • 11.

    ''הארה'' והתיקון הכי הכי,הרגשתי מברכת הקבליסטית יפה כהן

    אריאלה, 07/06/11 17:25

    ההרגשה ''והארה'' הרוחנית שלי בה הרגשתי תיקון ומשהו מהמושג של תיקון ומתן תורה האמיתי, היה לי כשנסעתי לבית הקבליסיטית יפה כהן ברחוב אבני נזר בבני ברק, והקבלתי בביתה חינם! כמו כולן. וכששמעתי עצות רוחניות מועילות לחיים מאושרים, והתברכתי מהקבליסטית, ברכות שמאוד עזרו לי, והכל חינם ובכייף.
    ה''הארה'' והתיקון שאני חשה מאז, והתועלת שיצאה לי מהברכה שלה, זה לדעתי הכי קרוב למשהו הכי אמיתי בנשמה.
    מאחלת לכולן חג שמח
    תהנו בכייף
    והכי חשוב ת'זהרו לא לאכול יותר מדאי מאכלי חלב...לא להשמין...

    • לייק ל10, זו התגובה הכי מתאימה לחג..ואו... (ל''ת)

      סיון, 07/06/11 18:47

  • 10.

    מאמר מעניין אורי, אבל מפריע לי משהו.

    hindu guy, 07/06/11 12:07

    כשאתה אומר ''עד שיגלה את הניצוץ האלוהי בתוכו'' (במילים אחרות, עד שישיג מוקשה).
    זהו רק סגנון ביטוי שיהיה ברור לקהל הקוראים? כי הרי אם נדייק, הוא יגלה שאטמן הוא ברהמן, כך שהוא לא ניצוץ אלא השמש עצמה (וכמובן אין בפנים או בחוץ)

  • 9.

    משהו לא מתאים לי מבחינת מספרי האוכלסיה הקיימים בעולם

    אבי, 07/06/11 07:12

    אם כולם חוזרים אז היינו צריכים להיות עם כמות קבועה של אנשים כל הזמן.אחד הולך ומיד הוא צץ במקום אחר בעולם.

    • זה בגלל

      ארנאלדו, 07/06/11 16:34

      כאשר אדם עוזב את גופו הפיסי לעד, לאן הוא הולך ?

      יש הסוברים שהוא נמצא למשך זמן מסויים עם עוד הרבה ישויות אחרות (שחלקן גם התגלגלו כאנשים בכדור הארץ בעברם ואף בעתידם), ולאחר מכן לפי חוקים מסוימים ולפי כמיהות מסוימות הוא נשאר עוד זמן מסוים בעולם הרוח שחלק קוראים לו העולם האסטרלי עד שהוא יכול להתגלגל שוב כבן אנוש בכדור הארץ.

      • מן הסתם נוצרות גם נשמות חדשות

        נשמה, 07/06/11 17:11

        או שנשמות שהיו פעם של בעלי חיים מתפתחות ומתגלגלות בבני אדם. בבודהיזם התופעה מוסברת בפירוט. אם הייתה אפשרות שנשמות חדשות ייוצרו מהיכן היו באות הנשמות הראשונות.

    • נשמה

      אחד, 08/06/11 00:00

      ריבוי האוכלוסיה בעולם נעשה ביחס לכמות השיעורים שצריך לעבור. מכיוון שאנשים רבים עושים בימי חייהם טעויות כאלה ואחרות, שלא יספיק גלגול אחד או אפילו כמה כדי להבינן על הדרך הנכונה, מתרחש פיצול נשמה על מנת שיהי יותר קל לעמוד במסה.

      • קוראים לזה ניצוצות נשמה

        ניר, 08/06/11 19:31

        נשמה יכולה להתפצל לאלף ניצוצות ולהתקיים באלף אנשים בו זמנית , אך עדיין , ניצוצות אלו שייכים עדיין לאותה נשמה .

  • 8.

    אני כל בוקר קם ונזכר במי שהייתי יום לפני, איזה באסה... (ל''ת)

    פרפר, 07/06/11 00:30

    • תחייה בהווה ,הבאסה תעלם (ל''ת)

      פרפרים, 07/06/11 17:15

  • 7.

    שטות במיץ עגבניות (ל''ת)

    פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, 06/06/11 23:25

  • 6.

    מרשים שפרופסר הקדיש עשרות שנים מחייו לחקור תופעה כזאת (ל''ת)

    עולם המדע משתנה, 06/06/11 22:47

  • 5.

    הסרט על הילד שהיה טייס ממש מרגש (ל''ת)

    סיפור מעניין, 06/06/11 22:43

  • 4.

    הסרט על הילד שהיה טייס ממש מרגש (ל''ת)

    סיפור מעניין, 06/06/11 21:58

  • 3.

    יש לי כמה זכרונות שבאים כאילו מחיים קודמים, איך לדעת מה אמיתי מה דמיון (ל''ת)

    מתגלגל, 06/06/11 21:55

  • 2.

    יש לי כמה זכרונות שבאים כאילו מחיים קודמים, איך לדעת מה אמיתי מה דמיון (ל''ת)

    מתגלגל, 06/06/11 21:52

  • 1.

    מקורות דומים מהקבלה

    יואל, 06/06/11 21:08

    משמיעת הרצאות בקבלה ,עולה תמונה דומה.וכאדם מאמין ,קל לי להזדהות עם הכתבה.אבל איך מגיעים להבנה הזו?

    • הכתבה הבאה מיועדת לתאר איך מגיעים להבנה הזאת

      אורי יריב, 07/06/11 00:05

      הדרך להבנה הזאת היא מורכבת למדי,והבתבה הבאה תגע קצת בדרך להבנה הזאת כמו שהיא מתוארת בחוכמת המזרח. הרבה מהרעיונות דומים לאלו שמופיעים בקבלה. כמה מהדברים שונים, אבל לרוב השוני הוא יותר בצורת ההצגה של הדברים, בהיבטים הפולקלורים, התרבותיים השונים, מהות הדברים היא בסה''כ דומה למדי. אנשי הרוח גם כאן ובם שם שאלו שאלות דומות, והגיעו כל אחד בדרכו למסקנות ולהבנות שהן כאמור דומות במהותן.

      באהבה

      • I liked it

        TODA, 07/06/11 05:42

        nice said

        enjoyed very much

      • פשוט חרטטן

        ששון, 07/06/11 13:12

        לא יאומן שאדם מבוגר מאמין בקשקוש הזה ועוד מקבל במה להפצת השטויות שלו.