• 25.

    beautiful

    arnaldo, 05/01/11 14:02

    well written and a beautiful message
    i too believe he was one of the great spiritual teachers ever walked upon planet earth

  • 24.

    הוא היה בהודו וטיבט בין גיל 13 ל 30. (ל''ת)

    אמיר,מרכז., 03/01/11 03:35

    • הודו? טיבט?

      lao tze, 03/01/11 18:07

      אמת היא שכותבי הבשורות היו מושפעים מהרבה דתות שהיו סביבם גם דתות מהמזרח והם הכניסו לדברי ישוע דברים מדתות המזרח, מזה להגיע שהוא ביקר בהודו וטיבט נראה מופרך במקרה הטוב...

  • 23.

    האמת על ישו לא ממש ידועה

    reuvenholzer, 02/01/11 20:56

    האוונגליונים ניכתבו בין 40 שנה ועד לכ 100 לאחר הצליבה והם ניכתבו מפי השמועה על ידי אלה שרצו להפוך את הנצרות לדת לגיטימית ברומא.
    הנעשה בבית המקדש היה ידוע לכל ולא היה צריך לבוא ולהיות מופתע. זאת הייתה צביעות.
    מה שכן ידוע על עלייתו של ישו לירושלים לפני אותו חג פסח גורלי הוא שישו עלה רכוב על חמור לבן לירושלים ו 12 תלמידיו קראו אחריו בקול ''עלה יהושוע משיח ישראל'', ויצרו את מה שקרוי היום ''ספין''.כשהגיע לחצר בין המקדש הוא נקט באלימות נגד חלפנני הכספים. הוא הפך את הדוכנים שלהם וחולל מהומה מתוכננת מראש.
    מן הסתם השלטונות עצרו אותו כמחולל מהומות בזמן החג וכמי שמתיימר להיות מלך היהודים מה שמהווה מרד במלכות רומא. לכן הם צלבו אותו.
    ישו רצה להיות פוליטיקאי והוא נקט בשיטות שכולנו מכירים : הוא ניסה לעשות ספין. מה שהיה חסר לו הייתה הבנה פשוטה של ''מהן המגבלות הפוליטיות שלו'' וזה עלה לו בראשו.
    אני אישית לא חושב טובות עליו ועל אלה שהלכו בעיקבותיו. ישו היה פוליטיקאי כושל שהפך להיות ''מרטיר'' בעל כרחו ואלה שהלכו אחריו המציאו דת שמבוססת על שקר.

    • אתה קשקשן, משעמם ובור. (ל''ת)

      a, 02/01/11 22:10

    • בחייך, לך תעשה קצת שיעורי בית לפני שאתה נובח

      חוקר יהודי, 02/01/11 22:54

      התגובה שלך אולי נותנת להבין מה עובר לך בבטן, אבל הראש אמור קודם לחשוב קצת ואז לדבר... כל מי שקרא קצת היסטוריה וקצת ברית חדשה מבין שהסיפור שלך הפעם ממש לא לעניין..

      • איזה חלק לא נכון ? אני יכול לצטט מקורות אם אתה רוצה... (ל''ת)

        reuvenholzer, 03/01/11 10:39

  • 22.

    אין גבול לרדידות? מה שלא היה, סביר להניח שישו היה ברמות אחרות לגמרי

    בעז, 02/01/11 15:06

    מאיזה סטלן ממוצע.

  • 21.

    חשבון ארוך

    אלי כרגר, 02/01/11 10:47

    הפרשנות מעניינת.ישו הוא דמות חיובית, אך יש לעם ישראל חשבון ארוך עם הכנסיה הנוצרית הפועלת בשמו.

    מפעם
    הרהורים לקול
    פעמוני כנסיות


    טֹל, כְּכָל שֶתְּאַוֶוה
    מִן הֶעָתִיד אֶל הַהֹוֶה;
    רַק אַל תִּשְׁכַּח אֶת הֶעָבָר:
    - אֶת נִסְיוֹן-יָמִים שֶׁל כְּבַר.

    אַל תִּשָּׂא לַצְלָב תְּפִלָּה !
    הוּא, קְדוֹשֵׁי עָמְךָ, כִּלָה !
    זְכוֹר עוֹלִים עַל הַמּוֹקֵד
    וְעָשַׁן מַחֲנוֹת הַשׁמֵד.

    גַּם בַּסַּהַר אֵין תִּקְוָה
    לְשָׁלוֹם וְאַהֲבָה:
    "אִם לֹא תִּכָּנַע, מִיַּד,
    אָז, תִּשָׂא אֵימַת גִ'יהָאד !"

    רַק בְּצוּר-אֵל נִבְטְחָה
    כִּי יְצַו לָנוּ בְּרָכָה.
    הוּא, אֲשֶׁר אָבוֹת זָכַר,
    יְבָצֵר לָנוּ מָחָר.

    • מה הקשר... זה שהכנסיות הנוצריות עשו את מה שעשו לא קשור בכלל

      אחד נורמלי, 02/01/11 22:48

      וגם לא משקף את מה שישוע היה ולימד, בדיוק כפי שאי אפשר לפסול את התנך מלהיות דבר אלוהים חיים רק בגלל שאלי ישי נוהג כפי שנוהג והוא רואה לעצמו מונופול על היהדות.

  • 20.

    שאלות

    השואל, 02/01/11 07:01

    כתוב בתנך שהברית החדשה תכתב בלב של אנשים.
    למה בכל זאת ''הברית החדשה'' כתובה על נייר?

    הברית הישנה היתה כתובה בשפת הקודש, עברית, מדוע הברית החדשה נכתבה במקור ביוונית כשפת מקור?

    מדוע הברית החדשה כתובה ברובה מאיגרות ליוונים, לרומאים, לגלטים? חשבתי שישוע אמר לאישה הלבנונית שגירש מעל פניו שהוא בא רק לצאן האובדות של בני ישראל?



    ישוע אמר שלא בא לבטל אלא למלות את הברית הישנה, מדוע פאולוס ביטל את ברית המילה שהיא הבסיס של הברית הישנה?

    מעבר לכך, אני מסכים שישוע היה עוכר ישראל בדיוק כמו שאחאב כינה את אליהו הנביא.

    הוא היה נגד הממסד הדתי שהיה מושחת בזמנו.
    והוא שילם על כך בחייו.

    נראה לי שהדת הנוצרית כולל ספר הברית החדשה הם לא דבר אלוהים חיים, זה לא אומר שכל מה שכתוב שם לא נכון אלא שיש לכם בעיות לחשוב עליהן.


    אני מחכה לתשובות........

    • רצף של טעויות

      סתם אחד, 02/01/11 08:52

      הברית החדשה כתובה על נייר כי היו סביבו תלמידים שידעו שכך או אחרת בסופו של דבר זה ייגמר במוות - שאתה יוצא נגד מערכת אלילית שלימה, תמיד יהיו כאלו שיתעדו כי המוות בלתי נמנע. הברית החדשה היא שקר והמצאה שקרית, המשמעויות האמיתיות של דברי ישוע היוו כיסוי לדתות הפגאניות והאליליות שהיו באיזור באותם ימים. דברי ישוע ותלמידיו מתועדים במגילות נאג' חמדי שהתגלו במצרים - חפש בבלוג של אראל סגל, יש שם לינק לכול המגילות.

    • ... הממסד הדתי שהיה מושחת בזמנו '' ונשאר כך עד היום'' (ל''ת)

      הצדיק מהכנרת, 02/01/11 22:56

    • שופט בית המשפט העליון חיים כהן ז''ל כתב ספע ''משפטו ומותו של ישו הנוצרי''

      reuvenholzer, 03/01/11 21:43

      מתוך ההקדמה לספר שהינה בעצם סקר מקורות על נשוא הספר :
      ישו ניצלב בערך בשנת 30 לספירה. האבנגליון הראשון (מרקוס) נכתב בשנת 70 והאחרון (יוחנן) בשנת 110. לוקס מתיימר למסור דברים מפי עדי ראייה (יוסף הרמתי הוא המרכזי שבהם) אבל המקורות מוכיחים שהוא נולד לאחר צליבתו של ישו.
      מחברי האבנגליונים העבירו את השקפותיהם ואת ויכוחיהם שלהם ושל תקופתם אל זמנו ומקומו של ישו, ביניהם עם חכמי ישראל ה''פרושים''.
      בזמן זה היתה העדה הנוצרית קטנה ועלובה ברומא ורצונם היה להאיר את דמותו של ישו כזו שעמדה בגבורה בייסורים ולהדגיש שיד הרומאים לא הייתה בהריגתו יד היהודים. היהודים בין מרד שנת 70 ומרד בר כוכבא היו שנואים ברומא, ולכן היה קל להפנות את האשמה אליהם. טענת הנוצרים שישו היה בן האלוהים היתה עלבון בפני עצמו לאלוהותו של הקיסר ואם היו מציגים את ישו כפושע שנשפט והומת על פי חוקי רומא כאלוהיהם היה עלול להיות בזה עלבון כפול ומכופל שרק יחמיר את מעמדם של הנוצרים. לכן הציגו הנוצרים את צליבתו של ישו כמזימה של הסנהדרין ואת הנציב הרומאי פונטיוס פילטוס (שהיה איש אכזר מאין כמותו) כמי שנאלץ בעל כרחו לצלוב את המושיע בלחץ היהודים

  • 19.

    הוא יהודי, ישראלי, זה אמיתי, זה שלנו ובשבילנו

    קיבוצניק - עמק הירדן, 02/01/11 02:43

    סוף סוף מישהו שובר את השתיקה הארורה הזאת ומעז להגיד ''ישוע'' במקום ישו...
    ובחייכם, בואו לא נמכור את ישוע עכשיו לסינים ולהודים. הוא נולד, חי, ומת וגם קם מן המתים והכל כחול לבן. אני מבין שהרבה מקנאים בנו והיו רוצים אפילו רק חתיכה מהדבר הענק שאלוהים בחר לתת לנו כעמו הנבחר, וידוע שכל מיני עסקני דת חובקי עולם מנסים לשייך לעצמם את ישוע. אבל הוא שלנו. הברית החדשה, שאגב היא ספר יהודי לחלוטין, יחד עם הרבה עובדות היסטוריות נוספות, לא משאירה מקום להתבלבל. אני ממליץ מאוד לקרוא, לא בעיה להשיג עותק בעברית... זה לא ספר נוצרי, הכנסיות רק לוות אותו מאיתנו ובהרבה מקרים עושים בו שימוש לא נכון

    • סופסוף מישהו עם דברי טעם... אל תוותרו כלכך מהר על דברים יקרים (ל''ת)

      גולנצ'יק, 02/01/11 23:00

  • 18.

    מדהים כמה הרבה יכולים אנשים לכתוב על דבר שאינם מבינים בו דבר

    קורא בענין, 01/01/11 21:59

    ההתיעוד ההיסטורי על ישו האיש דל. ישו עצמו לא כתב חיבור כלשהו, ורוב החומר על אודותיו, מקורו ב''ספרי הבשורה'' (האוונגליונים), הכלולים בברית החדשה, שנכתבו שני דורות לפחות אחרי זמן מותו המשוער ומטרתם הייתה להפיץ את האמונה הנוצרית ברחבי העולם. ספרי הבשורה מתחלקים לשלושת האוונגליונים ה''סינופטיים'' (הקרויים כך משום שעקב החפיפה הרבה ביניהם ניתן להציבם זה לצד זה) וספר הבשורה על פי יוחנן, המאוחר מעט יותר. כמו כן, ניתן למצוא כמה פרטים על חייו ועל תורתו של ישו באיגרותיו של פאולוס בברית החדשה.
    למרות שארבעת האוונגליונים הללו הם היחידים שזכו להכרת הכנסייה, ישנם עוד כחמישים כתבי בשורה אפוקריפיים (''חיצוניים'' או ''גנוזים'') שלא נכללו בברית החדשה. אחד מהם, הבשורה על פי תומא, נחשב בעיני חלק מהחוקרים למוקדם יותר. בבשורה על פי תומא אין סיפור נרטיבי על חייו של ישו.ההתייחסויות לישו במקורות היסטוריים שאינם ספרי השליחים מעטות, ומהימנותן מוטלת בספק. יוסף בן מתתיהו מזכיר את ישו פעם אחת בספרו ''קדמוניות היהודים'', אך גם אזכור זה נכתב לפחות ארבעים שנה אחרי תאריך מותו המשוער של ישו, כהסבר לקיומם של הנוצרים ולא כעדות ישירה

  • 17.

    אח... אלו דברי תורה...

    נ נח נחמ נחמן ביאליק..., 01/01/11 21:28

    ועוד עם ציטוטים מהמקורות..
    יישר כוח!!

    אפשר גם להביא קצת הסטוריה על אברהם אבינו..
    משה רבינו, דוד ועוד..

    זה בהחלט יכול להוסיף..

  • 16.

    מה זה השטויות האלה?

    אליק בליק, 01/01/11 14:12

    כתבה על כלום. ישו לא היה במזרח והתורה שלו מבוססת על היהדות, ואהבת לרעך כמוך. חוץ מזה הוא היה יהודי שומר מצוות שאמר לתלמידיו אף להיות יותר אדוקים מן הפרושים והוא ידע את התורה על בוריה. אז צאו מהסטלה, הוא עשה הרבה ניסים כמו שצדיקים מסויימים בתלמוד גם עשו, כל התורה שלו באה מן היהדות, והוא היה מאוד דורשני לתלמידיו ולא איזה נווד היפי. הקיצור כתבה רדודה שלא אומרת כלום ומה שהיא אומרת פשוט לא נכון.

  • 15.

    שחר יקרה

    פול (לא התמנון), 01/01/11 13:07

    בכתבתך, הפכת את ישוע בסה''כ לעוד רוח'ניק מן המניין (נו טוב, עם יכולות ''הילינג''), בעוד שבמציאות, מדובר היה במשהו אחר לגמרי. אם ההיגיון הצרוף לא מספיק להכרה בכך, קיימות מספיק עדויות (כתבי הקודש הנוצריים, אך גם מכתבים של אנשים שפגשו בו פיזית ותיעוד פרי עטם של אחרים, שראו או שמעו אותו ו/או עליו בעת שעוד היה חי) המוכיחות שישוע היה ענק רוחני אמתי.

    לא מדובר בעוד מורה שנוי במחלוקת, שצץ לזמן קצר במקום כלשהו בעולם, פועל את פועלו המוגבל ונעלם, אלא במה שההודים קוראים Avatar (ובמקרה של ישוע מדובר באוואטאר מז'ורי), ז''א תאום רוחני של דמויות מיתיות ואפיות כבודהא ההיסטורי, זורואסטר, ראמה, קרישנה ואחרים...

    האמיתות עליהן דיבר ישוע הן אוניברסאליות והדרך (ה''סדהאנא'', אם תרצי) שהורה כדי להגיע להגשמה עצמית (''בהקטי'', במונחי המזרח) פתוחה גם כיום בפני כל אדם באשר הוא. כל שצריך לשם כל הוא ''אוזניים לשמוע'' את דבריו בישירות, בלי כל התחכמות.

    ברכות ושנה אזרחית טובה.

    אדם מסוג זה מופיע על במת

  • 14.

    יש פה איזושהי מריחה?

    אוהב עובדות, 01/01/11 08:28

    נו באמת, הרי בני כמעט כל דת משוכנעים שיש קשר בינם לבין בני ישראל. הטענה שישו ביקר בהודו היא מופרכת לחלוטין, מה עוד שהדתות של המזרח היו ברובן לא בשלות באותה התקופה- רוב אוכלוסיית הודו עבדה את חמש היסודות, וודאי שלא הייתה להם תורה מגובשת.

    כל המאמר הוא כדי ליצור עניין בקרב הציבור שנמשך להיפיות ותורת המזרח. מי שהיה בהודו יודע שהדת הזו לא הביאה הרבה טוב להודים, מדינה עם עוני מחפיר בכל קנה מידה

    • קצת צניעות

      הרצל טובי, 01/01/11 15:38

      איזה שטויות אתה מדבר. הינדואיזם היא דת שמצדיקה קצת כבוד, לפחות ממך. אני למדתי דת קומפרטיבית בלונדון והתרשמתי מהנדואיזם ובודהיזם מאוד. אני סבור שהטענות שלך נובעות מתוך אג׳נדה כלשהי. אולי אתה דתי. אנשים מהדת היהודית נותים לא להכיר במעלות של אף דת חוץ מדתם שלהם. איזו גישה שגויה ויהירה. וכמובן גם לא תכיר בשום דבר שאני אומר.  

  • 13.

    want to know about the real jesus, read oxford prof. geza vermes (ל''ת)

    jesus el nazareno, bonito caballero, 01/01/11 08:03

  • 12.

    אבל הצליח לגרום לרבנים אז, להשתגע ! לא שהם לא היו משוגעים לפני.

    uhuh6881233, 01/01/11 07:39

    העסקים בבית המקדש היו כ''כ טובים שהרבנים חששו מכל אחד שהיה יכול לפגוע בהם.
    העובדה הפשוטה הם דרשו את הריגתו.
    הספר החשוב ביותר מאותה נתקופה (היחיד) איננו נלמד בישראל.
    היום הכל זה ש''ס וכנופיות מטורפות אחרות.

  • 11.

    you write wonderful and you are right

    An Israeli muchilero, 01/01/11 01:28

    The rabanim that talk today against renting houses to arabs or foreiners would probably crusify again someone who talk about love and compasion

  • 10.

    The whole saga around Jesus is a fairy tale against Jews (ל''ת)

    RosahaSaparit, 01/01/11 00:19

    • do you know any ? (ל''ת)

      uhuh6881233, 01/01/11 07:42

  • 9.

    האמת היא..

    lao tze, 31/12/10 23:43

    האמת היא שכותבי הבשורות היו מושפעים מהרבה דתות שהיו סביבם גם דתות מהמזרח והם הכניסו לדברי ישוע דברים מדתות המזרח, מזה להגיע שהוא ביקר בהודו וטיבט נראה מופרך במקרה הטוב...

  • 8.

    בטיול שלי אחרי הצבא למזרח, עם שיער ארוך וזקן, תמיד קראו לי ישוע

    הגנן, 31/12/10 23:40

    מאוד חשוב לשבור כבר את התדמית השקרית שרבנים ואחרים בנו לבחור הסימפטי הזה. יש כאלה שמאמינים שהוא המשיח ובן האלוהים ויש כאלה שלא וצריך לחיות עם זה. אבל האמת היא שהוא היה יהודי שנלחם נגד השחיתות והטיף לאהבה ושלום אחד עם השני.
    את זה יש לקבל ולספר בבתי הספר ולא על ''ישו'' ''עוכר ישראל'' ועוד דימויים רעים כאלה

  • 7.

    טעית בתאריך ובעוד כמה נתונים

    איתן ענבר, 31/12/10 23:34

    ב-1.1 הוא נימול......נאג' חמדי אינו בסיני אלא במצרים העילית.

  • 6.

    למה ללכלך הרי עשה רק טוב. אתם קנאים מאז ומתמיד!!! (ל''ת)

    יעקב י-ם, 31/12/10 23:28

  • 5.

    jesus

    mathilda, 31/12/10 23:12

    ישו נולד יהודי הוא היה אנטי דתי ורצה לשנות את חוקי היהדות הגיע לסנהדרין והתחיל להרצות על דרכיו הפציפיסטיות דבר שלא מצא חן בעיני ראשי רבנינו דאז. ואז קרה מה שקרה היהודים כנקמה על יציאה בשאלה מכרו אותו לרומאים שצלבו אותו. הוא מת כיהודי לא ידע ולא חלם על הנצרות רק 30 או 40 שנה לאחר מכן אחד מתלמידיו פטרוס הגיע לרומא הפיץ את דבריו תורתו וייסד את הנצרות שסמלה הצלב..לישו לא היה מושג שהוא אבי הנצרות.

    • Herod's legionars arrested him and gave him to Pontus Pilate

      Simona / Dimona, 01/01/11 03:14

      The king Herod was installed by the colonial masters:The Romans.He was not a Jew,he was an Edomite who feared Jesus could dethone him .Jesus was already a noble guy from the Davidic dinasty.The 1et questuon he was asked:ARE YOU THE KING OF jEWS and so is written clearly on his cross:I.N.R.I Isus Nazarenus,Rex Iudaeorum
      ישו מנצרת,מלך (שרצה למלוך)היהודים

      • למה לא קוטבת במרוקיית שימונה ? (ל''ת)

        אלקסה, 01/01/11 09:49

    • מטילדה, קראת פעם ברית החדשה?

      אליק בליק, 01/01/11 14:15

      הוא היה אנטי דתי? זה השטות הכי גדולה שאפשר להגיד עליו, הוא אמר לתלמידיו להיות יותר אדוקים מן הפרושים ואמר שבא למלא את התורה. הוא גם לא אומר בשום מקום בברית החדשה שהוא רוצה לשנות את חוקי היהדות.

  • 4.

    הקטע שישו זה ראשי תיבות זה המצאה. זה בדיוק כמו ''חסוס''. (ל''ת)

    גל, 31/12/10 20:42

  • 3.

    ישוע נולד-חי -ומת כיהודי מאמין, הבעייה ששהתנגד לשחיתות...

    יהודיה, 31/12/10 20:22

    העניין הוא שהוא העז לפתוח פיו ולהביע דעות וביקורת על הסנהדרין ועל השחיתות והנהנתנות של העם.
    בנוסף כנראה שהאמין שהוא נשלח להושיע את העם (נו-עם שם כמו -ישוע...)
    והרומאים שהיו אז פאגנים עובדי אלילים הם שצלבו אותו למוות-וצחוק הגורל-שהיום מרכז הנצרות נמצא ברומא.
    וצחוק הגורל שבשמו של -יהודי דתי ומאמין-נרצחו מאז רבבות יהודים .....

    • תיקון קטן

      דניאל, 01/01/11 07:00

      אני מסכים בהכל

      רבבה זה 10000. לצערי, בשם הנצרות נרצחו אלפי רבבה.

  • 2.

    כתוב נפלא, מצחיק ושנון. תודה רבה. (ל''ת)

    א, 31/12/10 20:03

  • 1.

    ישוע היה ונשאר המורה הרוחני הגדול ביותר בכל הזמנים (ל''ת)

    אורי, 31/12/10 14:24

    • לא היא ולא נברא

      zigi, 31/12/10 16:01

      ואם היה. היה ממזר,,,ובעצם היה מה שאתם קוראים לו –רב חרדי

    • יש בזה משהו. (ל''ת)

      uhuh6881233, 01/01/11 07:41