• 13.

    גמור, אל תיגמר כולכך מהר, רק התחלנו, העתיד לפנינו, והעבר בידינו.

    AAA, 04/12/10 13:41

    לגבי, ובכן - בארץ מתפקד בעיקר כאנליסט של סוכנות הביון של gyanganj מסייע להטיל כידונים, הישר למטרות, חובב שח מט ידוע ומעריץ את יהודה ארזי. בחו''ל (ז'ה טם מיס יו, אנד לאב יו טרמינל) מבצע משימות יחיד בעומק האויב, שכול פרטיהם חסויים.
    סליחה, מישהו יכול לקרוא ל ''דיוויד סופר'' בבקשה?

  • 12.

    גריג מנצל מינית את תלמידותיו.מידיעה (ל''ת)

    אמיר, 04/12/10 00:41

    • כולנו יודעים כמה ברצינות צריך להתייחס לכאלה תגובות...

      ארנאלדו, 06/12/10 15:47

      שכתוב משהו רע בכותרת ואין שום בסיס או עדויות למה שכתוב, פשוט רכילות רעה.

      כל אחד יכול לכתוב על כל אחד אחר, אבל זו רק צורה להשמיץ אנשים בצורה שפלה.

  • 11.

    הדיון מעניין

    עצוב, 03/12/10 23:12

    גם אצלי ככל שהסקס יותר טוב גדלה תחושת הריקנות שאחריו ומשך הזמן לחידוש הקשר עם עצמי מתארך. חשבתי שאני יצור מוזר. בכל אופן
    נראה לי שגם פתרונות הטנטרה לא מספקים בדיוק
    את הרצון לסיפוק פיסי אלא מציעים סיפוק אחר.
    אשמח אם אורי (שאת כתבותיו אני אוהב) או אחרים יגיבו, העיקר שיהיה מנסיון אישי אותנטי לא מספרים ותאוריות. בתודה.

    • אני אגיד לך מה שאני חושב למרות שזה לא הולך בקו שלאור (ל''ת)

      מחובר לעצמו, 05/12/10 21:43

    • אני אגיד לך מה שאני חושב למרות שזה לא הולך בקו של אורי מקווה שתקשיב

      מחובר לעצמו, 05/12/10 22:08

      כשגבר פולט את זרעו הוא לא פולט רק זרע הוא פולט אנרגייה מאוד חזקה. לכן אחרי שזה קורה אתה מרגיש ריקנות וחוסר אנרגייה. ואתה לא היחיד כל הגברים כך.
      יש שיאמרו שלכן זה בזבוז לגמור, בזבוז אנרגייה. וייעצו לך לא לגמור בכלל.
      אני לא חושב כך אני חושב שככל שבן אדם מוציא אנרגייה ככה הוא מקבל חזרה מאלוקים.
      ככל שבן אדם יותר בעשייה יש לו כח לעשות יותר. ככל שבן אדם עושה יותר כושר(כמובן בצורה נכונה) יש לו יותר כח. וכדומה גם בנושא האנרגייה המינית.
      זה עכשיו לא נותן תירוץ לגמור בלי סוף. בכל פעם שגבר גומר יוצאת אנרגייה מאוד חזקה מגופו והיא יכולה לבנות או להרוס זה תלוי בך.
      כל הדתות כל האמונות בעולם ניסו לספק פתרון לצורך בסיפוק הזה.
      אני חושב שאם הצורך קיים בך אתה לא צריך להתכחש אליו אתה צריך להשתמש בו לטובתך. איך? אתה יכול להקים משפחה לעשות אהבה ליצור זוגיות. אתה יכול לעשות את כל הדברים האלה בבת אחת שזה הכי טוב.
      בסך הכל תסתכל על זה כך, הרצון לסיפוק פיסי זה רצון טבעי והכרחי על מנת להמשיך את הגזע האנושי ובלעדיו אני חושב רובנו לא היינו קיימים.
      לכן אל תתכחש אליו תזרום איתו רק אל תיתן לו לשלוט בך.

      • הדבר הורס התודעה מספר אחד זה פליטת זרע. אני מת על נשים וויתרתי (ל''ת)

        לחלוטין על סקס. כי התודעה חשובה לי יותר., 06/12/10 01:17

  • 10.

    המחובר לאגו של עצמו, אנא קרא את תגובתי כאן.

    AA, 02/12/10 13:05

    הבונים החופשיים, והפרוטוקולים של זקני ציון הומצאו בין היתר ע''י האילומינאטי של בוואריה, שהומצאו ע''י מסדר הישועים בשנת 1540 ע''י ליולה, כול ניסיון לקשור אותם ליהודים, איננה אלא קונספירציה נתעבת. דבריו של התלמוד אודות ישוע (היהודי) מבטלים את הספר הזה על כול הכתוב בו. דבריו של ישוע כפי שהופיעו במגילות נא'ג חמדי, ובכתבים נוספים מהווים את הנצרות האמיתית, לא הנצרות השקרית של הכנסיה הקתולית הפגאנית. מישהו דיבר על ''אור ואהבה''? אתה מגיב לדברי או לדברים של מישהו אחר? תתמקד אתה בלחסוך ממני את הטפות שלך, הספרים שלך, הדעות הקדומות שלך, עצותיך וסיסמאותיך, תודה.

    • אני יודע טוב מאוד למי אני מדבר ודווקא בשל כך

      מחובר לעצמו, 02/12/10 14:38

      תסתכל טוב תראה איפה אתה נמצא כי אתה לא איפה שאתה חושב שאתה.
      נכון לתלמוד הייתה מחלוקת רצינית עם ישו(שמלכתחילה נחשב לממשיך דרכו של הרב שלו, רבי עקיבא אם אני לא טועה).
      אני לא חושב שצריך להרחיק לכת כדי לראות שחכמי התלמוד צדקו ולא ישו. תראה מה נוצר מהנצרות תראה כמה נזק היא עשתה יותר מכל דת אחרת בעולם. אני יכול להתחיל לפרט ואני לא אסיים(אציין את מסעות הצלב רצחי עם ללא ספור שחיתות אונס וכו').
      ואתה יכול להגיד זה לא הנצרות האמיתית וכו' וכו' אבל במבחן המעשה זה מה שנתן את הטון בהיסטוריה ולא הנצרות של נאג' חמדי יהיה אשר יהיה.
      זה שספר מסויים מתנגד לאיש מסויים לא הופך את הספר ל"נתעב" ועוד איזה כמה דברים שרשמת שם.
      מה שהופך את הספר לנתעב זה מה שרשום בתוכו. זה שהגמרא מתנגדת לישו זה דבר טבעי(ובינינו צודק) אבל זה לא הופך את כל הספר לנתעב.
      נ.ב. אני באמת מחובר לאגו של עצמי וגאה בכך. כי רק אדם שחי עם עצמו וחי עם חולשותיו ולא רק עם מעלותיו רק הוא יוכל להיות שלם עם עצמו ועם אלוהיו(ותכלס זה אולי ההבדל הקריטי והחשוב ביותר בין הנצרות ליהדות או בין התלמוד לישו אם תרצה).

      • תתחבר לזה

        AA, 02/12/10 15:50

        קודם כול,אל תגיד לי איפה ''אני'' נמצא שאתה לא יודע היכן אתה נמצא. אתה משייך לי דברים שלא קשורים אלי, מתערב בשיחה עם יוש, שופט ומעביר ביקורת, זאת יוהרה והתיימרות - הנגרמת מזיהוי עם האגו. הלאה - אם ''חכמי'' התלמוד מכנים קדוש - ''ימח שמו וזכרו'', אז יש כאן בעיה! לגבי הנצרות, הכנסיה הקתולית של היום (האימפריה הרומית של אז) הינה דת פגאנית, שלקחה את הסיפור של ישוע, סילפה את דבריו (המופיעים במגילות נאג' חמדי ומקורות נוספים) החליפה את המשמעויות, כמו son ל sun, יצרה חגים פגאנים על בסיס מועדים ממצרים העתיקה,שאין בינם לבין האמת דבר. אותה כנסיה קתולית הייתה זו שהובילה לאינקוויזיציה, אינוס יהודי ספרד, מלחמות העולם - השואה, עד למלחמות בימינו אנו, כולל מעשי אונס בילדים כדי לקחת מהם אנרגיה טהורה ועוד. היהדות כמו הנצרות, מגוונת ומכילה זרמים רבים. שלמות של אדם עם אלוהיו היא מטרת כול מסורת רוחנית שמכבדת את עצמה. הכנסיה הקתולית עושה בדיוק ההיפך, הכנסיות הענקיות גורמות לאדם להרגיש קטן מול האל, בכדי להרחיק אותו ממנו - במקום לקרב, או ללמדו שהם אינם נפרדים זה מזה, כפי שמלמדת מסורת אדוויטה וודנטה, או דבריו של ישוע.

        • לצערי לא התחברתי

          מחובר לעצמו, 03/12/10 00:24

          שיהיה לך חיים נפלאים מקווה שתמצא את ייעודך ותגשים את נשמתך.
          אותי הדיון הזה כבר ייגע ממזמן.
          מקווה שמשהוא ממה שכתב כל אחד ואחד איכשהוא ייגע בשני לא אכפת לי במי.
          אחרת חבל זה היה בזבוז זמן מוחלט שהייתי יכול להעביר אותו בצורה יותר פרודוקטיבית.
          שיהיה לך חנוכה שמח(או סילבסטר מה שאתה חוגג)
          אולי יום יבוא ותוכל לראות את היהדות כמו שהיא.
          אני אסיים בסיפור מהתלמוד הכה שנוא עליך.
          בן אדם מגיע אל הלל ומבקש ללמוד ממנו את התורה כולה כשהוא עומד על רגל אחת אומר לו הלל ''מה ששנוא עליך על תעשה לחברך ואידך זיל גמור(יענו בעברית השאר לך ולמד)''
          כל עוד אתה לא פוגע באף אחד תעשה מה שבא לך אתה רוצה תלמד נצרות אתה רוצה תלמד יהדות.
          אם אתה עושה את האמת שלך זה כבר בינך לבין אלוהים. (מצחיק אבל הראשונים שטבעו את המושג חיה ותן לחיות הם גם מהתלמוד, מעניין, אבל שכחתי זהו ספר לא מוסרי ונבער ולא יכול להיות שמושגים שהיום מרכיבים את בסיס המוסר האנושי הוא טבע אחרי הכל הוא לכלך על ישו. נו באמת זה לא קצת ילדותי כל הטענות האלה תעשה לי טובה)

        • גם כאן

          מוסיף, 03/12/10 02:30

          A צודק שוב, לגבי היותה של סטייה מן "המקור הנוצרי" (שאינו אלא יהודי טהור, יהודי במיטבו או פשוט: רוחני באמת), זה של המורה הגדול, ישוע (ולא "ישו", כפי שמכנה אותו התלמוד עפ"י ראשי התיבות שציין A) מנצרת. אך באותה נשימה זוקף A פשעים רבים לזכותה הבלעדית של הכנסייה, קביעה המהולה בהגזמה היסטורית, משום שמדובר היה תמיד בפלגים מסוימים של זו, שסטו מדרך הישר והמיתו על העולם (ועל עצמם) רעות חולות שונות ומשונות (האינקוויזיציה למשל, לא הייתה מקובלת על כמרים רבים, שמרדו בה וזקיפת השואה לחובתה האקסקלוסיבית של הקתוליות מוטעית לחלוטין, משום שהמהלך ההיסטורי שהביא אל זו מורכב יותר. מעבר לכל, כדאי לזכור שלמרות תחלואיה הרבים, הצליחה הכנסייה להצמיח ענקי רוח (פרנציסקוס מאסיזי ויוחנן מן הצלב, אם לציין רק שניים), קדושים (כמו איגנציוס מלויולה, שצוין ע"י A), לוגיקנים (כמו תומאס מאקווינס), מיסטיקנים (כמו מייסטר אקהרט), כמרים אמיצים (מרטירים למיניהם) ואנשים פשוטים וטובים (כמו כמה חסידי אומות עולם) וגם בכך השפיעה על ההיסטוריה של כולנו!

          • תודה רבה לך מוסיף

            A, 03/12/10 09:25

            יש ברשותי את מרבית הכתבים הגנוזים של הוותיקן. מכיוון שכאן לא מעלים קבצים אלו, לא הייתה לי ברירה אלא להעלות אותם בבלוג של ליבסקינד - אם תחפש שם בהודעות את gods man תראה מה אני מנסה לומר כאן, בקושי רב. כמובן שהיו ענקי רוח בנצרות, אך רובם נרצחו ע"י אותה כנסיה קתולית, שלאחר מכן הפכה אותם לקדושים. מכיוון שהם היוו איום על שליטתה המוחלטת של הכנסיה, ובראשה מסדר הישועים, או מסדר אבירי מלטה, אופוס דאי ועוד. הכנסיה הקתולית הרסה את היופי של הנצרות, והיא מהווה עיוות משווע של דברי ישוע.בשנת 1980 נמצאו קבר עם עצמות של ישוע ותלמידיו בירושלים. ג'ימס קמרון (במאי טיטניק) תיעד את זה. ניתן לראות את הסרט דרך הלינק הזה:
            http://www.youtube.com/watch?v=pRE-_lJqIMU&feature=player_embedded
            סרט זה מוכיח למעשה, שהכנסיה הקתולית הוליכה שולל את העולם למעלה מ2000 שנה.
            חג חנוכה שמח, ושבת שלום.

            • בכדי לא לייגע אותך בחיפושים אנא ראה תגובות 29 35 84 87

              A, 03/12/10 10:04

              דרך הקבצים האלו, ניתן להגיע ישירות לאתר הראשי, שקיבץ מידע רב שהוסתר מהציבור, או צונזר. יש שם ידע רב בנושאים שונים, כולל כתבי מגילות נאג' חמדי, המגילות הגנוזות של ים המלח, מידע אודות ישוע - הגוספל האחרון של יהודה, קישורים לספרים חיצוניים ביהדות כמו ספר חנוך האתיופי והסלבי, ספר אדם וחווה, ועוד המון המון ספרים ומידע רב.

            • בשמחה

              מוסיף, 03/12/10 10:47

              הדיון שאתה מעלה היסטורי יותר ורוחני פחות, לכן לא אפתח אותו לכל עומקו... אוסיף עניין אחד עקרוני. הכנסייה, כקונגלומרט דתי, מכילה "טוב" ו"רע", אותנטי ומעוות, טהור ושרחוק ממנו, זה לצד זה. בתוך הממסד הזה צמחו קדושים - הצצים תמיד כריאקציה לסיאוב חברתי כלשהו! - רבים. מה שחשוב באמת היא העובדה שישוע, שסביב מילותיו (אמתיות ומסולפות) נבנה הממסד הנוצרי, מעבר להיותו "נאמן" / "כופר" / "יהודי" וכו' וכד' וגו' ולא גומר (תרתי משמע וא-פרופו הוויכוח ה"טנטריסטי" עם אורי, נציין את מילותיו האלמותיות: "יש סריסים המסורסים על-ידי אדם ויש סריסים אשר סרסו עצמם למען מלכות שמיים" ואשר אוזניים לו ישמע), היה בראש וראשונה אדם שהגיע להגשמה עצמית וככזה, ניתנה לו הסמכות והיכולת ללמד אחרים להגיע לשם, או לראות שהם כבר שם: ("מלכות השמיים הנה, בתוככם"), גם אם לא בדרך של יוש. מכל מקום, מי ייתן וירבו המוכנים להאזין לו או לדומיו, מורי אמת שלא מתפשרים - לא עם עצמם ולא עם תלמידיהם - על תענוגות ארציים המרחיקים מן הרוח. אמשיך להתדיין בשמחה, A, בנושאים או במקומות אחרים ולשמוע עוד ממך ואף עליך.

              שבת שלום.

              • מוסיף יקר

                A, 03/12/10 12:18

                מוסיף,כול מילה אמת צרופה. אם זאת, אינני רואה "הבדל" בין התפתחות היסטורית "בלתי נראית" במהלך 2000 השנים האחרונות לפחות, לבין הדיון הרוחני הנלווה להתפתחות היסטורית זאת, מאחר שאותה היסטוריה היא למעשה השחתה פושעת של האמת כפי שנתגלתה בדרכים שונות, לקדושים נוצרים שונים שנרצחו בשיטה הידועה "כוס התרעלה של בורג'ה".
                ההשחתה המוסרית המשוועת ביותר היא של דברי ישוע, כפי שתוכל לקרוא בהפניות בתגובה למעלה, לאותם ספרים סודיים שהיו בבעלות הוותיקן, אך כיום נגישים, דרך אותו אתר - לכול החפץ בהם. ראמאנה מהארשי מיודענו פירש את צליבתו של ישוע, כצליבת האגו, ישוע בן האדם - "קם לתחיה" כעצמי העילאי הנשגב. כמו כן, הוא נהג לשוחח עם מערביים בשפה שהם מבינים, והדגיש בפניהם פעמים רבות ש "ממלכת גן העדן נמצאת בתוכך".
                אשמח להתדיין איתך כאן בשם A, או דרך מכתב לעורכת היקרה של מדור זה, שתוכל להעביר את האימייל אלי, בהנחה שהיא יודעת מיהו A..
                נראה לי שכן. תודה לך על כול הדיונים המרתקים, במהלך החודשים האחרונים.
                אומנם שנינו כותבים בשמות שונים, אך בהחלט מזהים זה את זה.נמסטה ושבת שלום ומבורך.

                • ולא מוסיף (כרגע)

                  גומר, 03/12/10 22:52

                  אינני זוכר דיונים קודמים בינינו, A, אבל הדיון הנוכחי בהחלט מעניין. כמה מילים - אחרונות לעכשיו מצדי - באותם נושאים.

                  קראתי מעט בחלק מן האוונגיליונים האפוקריפיים והעמקתי באחד (של ''התלמיד האהוב'', תומא). אני מודע לסילופים ומכיר מעט את המחקר המתחקה אחר המקורות האותנטיים של הנצרות (למרות שאישית, מספיקה לי קריאה בדברי ''אבות המדבר'' למשל, כדי להבין מאין באו הדברים ומה הייתה רוחם הראשונית), אבל אבדוק בשמחה את המקורות אליהם הפנית אותי ותודה לך על כך.

                  הפירוש של המהרשי לצליבה יפהפה ומתאים במיוחד, כמובן, לדרך הוראתו. נראה לי, עם זאת, שנוצרי מן השורה יתקשה עם פרשנות שכזו, שתתקבל בקלות, לעומת זאת, אצל ה''נון-דואליסט'' המצוי.

                  אשמח, כאמור, להתדיין אתך במדור זה על נושאים חשובים (ואנסה לזכור לזהות את עצמי אם וכשניפגש פה בעתיד).

                  ולפני שניפרד, ברשותך, שאלת סיום: למרות הידע התיאורטי שאתה מפגין, אתה נשמע לי - רק לי? - מעט כעוס ודי אגרסיבי... הכיצד? בלי לרצות להרגיז: היש פגם בצד הפרקטי של הרוחניות, שמא מדובר ב''הפיכת דוכני הרוכלים בבית המקדש''?

                  • מוסיף היקר

                    A, 04/12/10 09:07

                    חשבתי שכן, לא עפ''י השם A אלא לפי רוח הדברים, אותה רוח דברים שגרמה לי לזהות אותך.דרך הבלוג של ליבסקינד, ניתן להגיע לעמוד הראשי של האתר שהפניתי אליו, צריך לקרוא היטב את ההפניות בכול עמוד, ולהגיע לאתר הראשי - שם דרך מנוע החיפוש ניתן להגיע לכמעט כול נושא שיש - כול הנושאים מחולקים לפי קבצים. בעניין הנוצרים וראמאנה - היו הרבה נוצרים שהגיעו אליו, הם דווקא קיבלו את הפרשנות הזו, מעטים אף הבינו, כפי שניתן לראות בשיחות רבות שקיים ראמאנה עם מערביים. ''הכעס'' או ''האגרסיביות'' האלו כאן הן תוצר של יותר מדי שנים במדור הזה, שבהן עברו הרבה מים בנהר, או ביוב הניו אייג', התהפכו הרבה דוכני רוכלים. ''הכעס'' איננו באמת כעס, אם הוא נראה כזה לרגע, הוא נכון לרגע קריאת תגובות כמו של ''מחובר לעצמו'' או יוש. הכעס הזה, עובר 10 שניות אחרי, ואיתו האגרסיביות גם כן. הכעס והאגרסיביות הזמניים והאינטואטיבים מתייחסים לגופו של הכתוב, לא של הכותב, גם אם הכותב, לא מודע למה ''שהוא'' כותב, או לכוחות שגורמים לו לכתוב את אשר נכתב. תקן אותי אם יש טעות בידי - אתה נתת דוגמא ל''זעם'' מסוג זה, בכתבה של יעקב נגן, ותיארת אותו כ''זעם קדוש''?

                    • אך מוסיף

                      גמור, 04/12/10 11:13

                      כן, קראתי את ה''שיחות'' עם רמאנה ואני זוכר את אותן אנקדוטות עם נוצרים למיניהן. אני מודה, עם זאת, שלמרות ההיגיון הצרוף בלוגיקה של המהרשי, הפרשנות שלו לצליבה נראתה לי בזמנו קצת ''יבשה''... אבל אולי זה רק בגלל האופי ה-passionate המערבי שלי.

                      יש לך זיכרון טוב! כשלעצמי, שכחתי לגמרי מן האפיזודה שציינת, אך כשבדקתי את כתבותיו של יעקב נגן וגיליתי תגובה כזו מצדי, הבנתי מי אתה. עכשיו אבדוק ביתר עניין את הבלוג של קלמן ליבסקינד (הגם בפוליטיקה אתה עוסק?).

                      שמח לשמוע שהכעס שלך הוא מן הסוג שלא מעורר תופעות לוואי שליליות. מניסיון (שהיה לעתים מר), אני יודע כמה מסוכנות יכולות להיות רגשות שליליות לשוחר הרוחני, גם כשביטויין קצר ואף כשנראה שהן מחויבות לעניין בו עסק כשהתעוררו אצלו (למשל, כחלק מביקורת הכרחית, ז''א כ''כעס חינוכי'')! יש אומרים ש''רק לאדם מוגשם מותר לכעוס '', מה שמזכיר את הטענה כי ''רק לאדם מוגשם מותר לקיים יחסי מין'', משום שגם בהם אין לגביו כל סכנת היצמדות או נפילה מסוג אחר...

                      בברכת המשך סופ''ש שקט.

              • איזה כיף בואו נתדיין רק עם מי שאנחנו מסכימים (ל''ת)

                שלום, 03/12/10 13:08

        • לצערי לא התחברתי

          מחובר לעצמו, 03/12/10 13:06

          האמת שהדיון הזה מייגע אתי והטיעונים שלכם עוד יותר. מיסיונרים אתם מוזמנים להיות כלפי מישהוא אחר.
          אני יצא לי לפגוש כמה שעזבו את רומניה מלאים בצלקות מהאשראם שלכם בשביל לדעת טוב מאוד שדיבורים לחוד ומציאות לחוד.
          אם אתם מאמינים שאתם באור וברצון הפנימי של נשמתכם שיהיה לכם לבריאות.
          אל תשכחו שחשוב בחיים לפעמים להטיל ספק ולא כל הזמן לדעת הכל על הכל.

          שיהיה לך בהצלחה בדרכו הרוחנית של המאסטר שלך. אולי בעתיד תמצא את דרכך שלך.
          חג חנוכה שמח עוד חג שמראה איך היהדות אחרי כל הבבלט של כולם עדיין הדת האלוקית היחידה(אולי אתה מעדיף סילבסטר שמח אז שיהיה)

          • למה אתה חושב שלי או למוסיף יש קשר לרומניה?

            A, 03/12/10 14:24

            למה אתה מסית ככה? מה מטרתך? חוץ מהטפות מוסר, סיסמאות לריק, ושאר הבלים אתה לא אומר כלום! מה זה המשחק הזה שאתה משחק כאן? ועל חשבון מי בדיוק? אתה מרמה רק את עצמך, מי המיסיונר כאן, זה שפותח צוהר למידע רב, או זה שמטיף ליהדות? לאיזה יהדות בדיוק? על מה אתה מדבר שאתה מדבר על ''יהדות'', ימימה אולי?? המממ נראה לי שגם אני יודע אל מי אני מדבר, אגו רוחני, הוא אסון, ''מורים'' עם אגו רוחני, מהווים סכנת נפשות, לתלמידיהם! דרך אגב, אינני מורה ולא רוצה להיות. פשוט לא מבין איך כול מיני סו קולד, מעיזים לקחת כסף ולהעביר סדנאות ''אושר'' על ידע שאין שום תג מחיר עליו, מכיוון שהוא קיים בתוך כול אדם, צר לי אם פגעתי לכמה ''מורים'' בכיס, ממש אבל ממש צר לי..

  • 9.

    איזה שיעמום.. מתיי נתבגר כבר מן הרוחניות הילדותית הזאת? (ל''ת)

    מתרגל הדוק לשעבר, 02/12/10 11:34

  • 8.

    חשיפה

    אלעד, 01/12/10 14:26

    הי אורי,
    כתבה יפה ואישית.
    כמו הרבה פעמים יש לאנשים שוים אמונות שונות והם מגיבים לפי אמונתם.
    בכל מקרה אדם לא יכול להעביר לגמרי את מה שהוא עבר, אבל מה שכתבת יכול לעורר דברים אצל אנשים אחריאחרים ולכן זה חשוב.
    שלוחה אליך אהבתי .
    בהצלחה.

  • 7.

    הזוגיות הופכת לדרך רוחנית, כי אהבה היא ה-דרך

    אהבה, 01/12/10 01:44

    לא פילפולי המוח יוביל לחרות לאמת רק אהבה היא הדרך. הרמה הרוחנית של אדם נמדדת על פי המידה שהוא אוהב. מה יותר פשוט ונכון מזה.

  • 6.

    אורי תקרא

    מחובר לעצמו, 30/11/10 17:34

    דבר ראשון הסיבה שה''מאסטר'' שלך בדירת חדר היא בגלל שהוא מבוקש על ידי הרשויות.
    זה דבר ראשון לכן זה לא כל כך גאווה שהוא.(והאמת צניעות זה באמת הדבר האחרון שאפשר לכתוב עליו)
    דבר שני בעשרת הדיברות אולי שמעת עליהם (מה שבטוח ''הבית ספר'' שאתם נמצאים בו ברומניה מאמין בהם). בכל מקרה הדיברה השנייה היא ''לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני''.
    לצערי מר אורי יריב ההתייחסות שלך איך שאתה כותב עליו ואיך שאתה מקשיב לכל דבריו, מעידה עליך שאתה עברת את הסף. גריג אצלך כבר הגיע לדרגת אלוהים.
    אלף בית במסע האין סופי אל אלוהים ובעיקר אל עצמך הוא להטיל ספק לשאול את עצמך אם אתה באמת בדרך שראויה לך.
    אם בן אדם מדבר כל כך הרבה על הארה סימן שהוא מאוד רחוק ממנה כמו למשל אם אני צמא אז אני כל הזמן אחפש מים.
    כתבת יפה אמרת:
    ''ולפעמים נדמה לי שמטרת הדרך הרוחנית היא לא אחרת מהאחווה והאהבה שבה אנחנו לוקחים מחסה.''
    מטרת הדרך הרוחנית היא לא איזה הארה עלומה ונסתרת היא היום יום. תחושות האהבה האחדות והעשייה. תחושת הנתינה ותחושת הקבלה.
    מכל הדרך הרוחנית שאתה מציג הכי חסר לי זה העומק. וחבל.

    • כמה עובדות

      שבדיה, 30/11/10 18:42

      גריג עבר רדיפות בלתי פוסקות במשך 30 שנה, בגלל הרדיפות הללו הוא קיבל מקלט מדיני בשבדיה, בית המשפט העליון שם קבע שיש חשש שירדפו אותו ברומניה בגלל האמונות הרוחניות שלו.

      • כמה עובדות נוספות

        מחובר לעצמו, 30/11/10 22:41

        הפכת את גריג לקדוש מעונה שהוא ההפך מזה.
        האמת שגריג אשם ברוב הדברים שמאשימים אותו.
        הידעת שבשנים האחרונות כמה וכמה מורים בכירים עזבו את ה''עבודה הרוחנית'' הזאת.
        עכשיו אנחנו לא מדברים על מורה או שניים אלא על מספר לא מבוטל של מורים מהשמנה והסלתה של האשראם.
        הידעת שלגריג יש שיטה מאוד פשוטה להתמודד עם כאלה דברים. כל מי שעוזב/מתנגד לדרכו לפתע באורח פלא שדים החלו לתקוף אותו(או יותר נכון ככה לפחות גריג טוען).
        וזה קצה הקרחון יש דברים שאני לא יכול לכתוב פה שיסתמרו שערותיך.
        טול קורה מבין עיניך וקרא לילד בשמו אנחנו מדברים על כת ועל גורו על כל המשתמע וכל הדברים שעולים בדימיונך ואפילו יותר.

  • 5.

    זה נשמע כמו גיבוש בצנחנים רק קצת יותר מדכא.איזו רוחניות טרחנית (ל''ת)

    מקווה שתמצא את האושר הפשוט, 30/11/10 17:30

  • 4.

    חברות

    פוקה, 30/11/10 16:25

    היתי אם אורי באותם הימים אני איתו גם עכשיו ו אכך החברות והאחווה הרוחנית הך כמו גלגל הצלה ומצפן באותו הזמן
    הכתבה כנה ואמיתית
    תודה

  • 3.

    24 שעות במדיטציה בלי לשתות לאכול או ללכת לשרותים?!

    24 שעות?!, 30/11/10 12:44

    או שזו הגזמה או שזה תופעה באמת יוצאת דופן.

    • היא קמה מדי פעם ללכת לשירותים

      אורי יריב, 30/11/10 14:14

      לא רציתי להכביד בפרטים, היא שותה מים והולכת לשירותים, חוץ מזה היא יושבת זקוף ונמצאת במדיטציה עמוקה 24 שעות, זו לא הגזמה זו תוצאה של 20 שנים של אימון אינטנסיבי.

      • מי שמחפש לא מוצא

        יוש, 30/11/10 15:11

        חיפוש רוחני הוא המחלה הכי קשה והדרך הברורה לא להגיע לשיחרור, כדי להשתחרר צריך לוותר על כל הדרכים, מה שאתה מחפש זה ריגושים של המיינד ושם אין אמת.

        • יוש האם לקרוא ניאו אדוויטה איננה חלק מחיפוש רוחני?

          A, 30/11/10 15:40

          אתה הולך ונהיה הזוי, קראת הרי כמה דברים לפני ''ההארה'' החלקית שלך, לא?
          איך זה שכול המאסטרים הגדולים של האנושות הורידו דרכים כדי שאחרים יוכלו ללכת בהם - אם יבחרו בהם, ופתאום בא יוש ואומר שצריך לוותר על כול הדרכים, מה הטעם לוותר על כול הדרכים אם זה שטוען שיש לוותר על כול הדרכים, הזוי ושבוי ברעיונות של מסוממי גואה משנות ה60?

          • אתה צודק

            יוש, 30/11/10 18:16

            לא קל לוותר על כל הדרכים, זה גם מאד מרגיז לשמוע את זה, מדוע? כי מי שרוצה להשתחרר חייב לוותר על הזהות הפרטית שלו וזה דבר לא הגיוני אלא הזוי. אבל השיחרור הוא קודם כל מההיגיון, ההגיון מקורו במיינד שחושב שהוא יודע מה טוב, מי שאמיץ לחקור יגלה את האמת. לגבי גואה, לא יצא להיות שם, לגבי סמים הגוף הזה נקי לחלוטין ותמיד היה.
            A יקר, שיחרור זה דבר פשוט עד כדי כאב, אין שם זיקוקי דין נור, אלא החיים כמו שהם באים.

            • יוש ידידי.

              A, 30/11/10 19:01

              זה מעבר למרגיז, זה מקומם! אתה מדבר על מישהו שרוצה להשתחרר כאילו השתחררת, ההגיון אומר שהיו מורים דגולים שבזכותם, הגיע אליך ידע מעובד כמו זה שקראת אצל המורה שלך טוני פרסונס. שוב, האם קריאת ספרי רוח איננה חלק מהתרגול? החיים כמו שהם באים ואומרים לך, שיש הרבה שקר בעולם הניו אייג', מישהו ''מתחיל'' עוד עלול ליפול שבי בהבטחות שלך, ויחשוב שהוא צריך לוותר על הזהות הפרטית שלו! הזהות הפרטית היא סיפור, כמו הסיפור שאתה מספר לעצמך, שאין מישהו שכותב, אלא שאלו ''החיים עצמם''. אתה מתחמק מהדבר היחידי שאמיתי - עצמך, ומוליך שולל, טועה ומטעה.
              ''אי הדרך'' ו ''הוויתור'' שאתה מציע נקרא self surrender ומדובר בכניעה לכוח גבוה ממך, הבעיה שהדיוטות כמוך, או מאמיניך עלולים להיכנע לכוחות נמוכים, שישתמשו בגוף -מינד שלך, ללכת ולהרוג, כי לא אתה עושה זאת, אלא החיים עצמם..במילים אחרות - המצב שאתה שרוי בו מתואר כ HIGHER MAYA זה לא שחרור סופי. אתה לא JIVAN MUKTA והמילים שלך גנובות ממסוממים - היפים, שנדפק להם המוח וההגיון מרוב ''אתה כבר זה'', תעשן גראס, ותטמב'ל את כול השאר אחריך.

              • A יקר

                מחובר לעצמו, 01/12/10 10:07

                אתה צודק באמת לקרוא ספר רוח יכול להיות חלק מהתרגול כמו שיוגה יכולה להיות חלק מהתרגול וכמו שלאכול יכול להיות חלק מהתרגול.אבל זה לא חייב להיות חלק מהתרגול.
                מה שיוש מנסה להגיד לך זה שהכל עניין איך אתה תופס את זה. אם אתה תופס את החיים כתירגול כעול כמשהוא שהוא בדרך למשהוא אז אתה לא חי את החיים.
                לחיות את הרגע קוראים לזה בניו אייג' התחברות לרצון האלוהי ביהדות.
                זה לא משנה איך תקרא לזה. אף אחד לא אמר לך לא לעשות יוגה או לא לקרוא.
                אבל כן אמרו לך לא להכריח את עצמך לעשות משהוא, שהוא בניגוד לרצונך הפנימי ביותר באמתלה של ה''נתיב להארה''.
                הארה זה לא דבר קיים במציאות כל עוד אנחנו בני אדם יהיו לנו כעסים וחולשות ואין כל רע בהם להפך שם אנחנו לומדים הכי הרבה.
                אין בן אדם ומי שיגיד לך אחרת הוא משקר לעצמו שהגיע להארה אין סופית.
                בתלמוד יש וויכוח מי בדרגה יותר גבוהה מלאכים או בני אדם.
                התשובה שם היא שבני אדם בגלל שבני אדם מתמודדים עם חולשות עם בעיות וקשיים, לעומת זאת המלאכים לא צריכים להתמודד עם זה הם מוארים הם מחוברים לגמרי.
                אתה יכול לנחש מה התשובה שלהם.
                עכשיו השאלה מה התשובה שלך?

                • למה אתה מפרש מה יוש ניסה לומר לי?

                  A, 01/12/10 10:53

                  התקיימו שיחות קודמות בינינו בעבר.
                  אם באת לתרגל כאן שיחות על הא ודא, אז תחסוך ממני את הפרשנות שלך, ואת איך ''אני'' תופס או לא תופס את החיים. אתה מכיר אותי? לא! מישהו הכריח מישהו לעשות משהו? לא!
                  אתה עוד אחד שקרא ספר על מה זאת הארה, ובא לומר מהי הארה ומיהם מוארים, אתה יכול לקחת את התלמוד שלך ולזרוק אותו לאלף עזאזל!
                  עם כול דברי השטנה והבלע הכתובים בו.
                  לסיום, אם אתה מחובר לעצמך, דבר בשם עצמך, ואל תשתמש במינוח ''אנחנו'' כדי שאשמע אותך ולא את הבלי הניו אייג' שקראת.

                  • אם ככה אתה מגיב כנראה באמת התגובה שלי הייתה מיותרת

                    מחובר לעצמו, 01/12/10 21:38

                    סאחה על הזלזול שאפו אני בטוח שזה הנתיב להארה.
                    אבל בנימה יותר רצינית אם אתה לא מתכוון להתייחס לדברים כלשונם אלא להגיע לפסים אישיים(בין אם זה לגביי או לגבי התלמוד שכנראה אתה באמת לא יודע עליו דבר וחצי דבר אלא רק קראת שמועות), כנראה באמת בזבזתי אנרגיה עליך וחבל גם לי וגם לך.
                    אז אני מתנצל לא התכוונתי לדבר בשמו של יוש דיברתי אך ורק בשמי ניסיתי להסביר לך את מה שחשבתי ככוונתו יכול להיות שטעיתי יכול להיות שאתה. האמת שזה לא משנה.
                    נ.ב. לא השתמשתי אף פע ם במילה אנחנו במה שכתבתי.

                    • מחובר לעצמו יקר

                      A, 02/12/10 08:58

                      לא ירדתי לפסים אישיים, מהסיבה הפשוטה שאינני מכיר אותך. ביני לבין יוש התקיימו שיחות קודמות בהם התרעמתי על דבריו, שאינני מוכן לקבל אותם, ואם צריך אשלוף סכינים וחרבות ווירטואלים כדי לחתוך את האשליה הזו, מכול הכיוונים, וכן - אלעג לה ולמשמריה. לגבי התלמוד - מכיר את הספר היטב, מלבד דברי בלע ושטנה אין בו אמת ואין בו חוכמה.
                      קבל את התנצלותי אם פגעתי בך, פשוט נכנסת לקו האש, יום טוב וחג שמח.

                      • לגבי התלמוד

                        מחובר לעצמו, 02/12/10 12:44

                        פשוט אין לך מושג. אתה מקשיב לאיזה כמה גורואים רומנים שמטיפים לך שטויות על הפרי מייסונים על הפרוטקולים של זקני ציון וכן הלאה וכן הלאה.
                        תגיד לי דבר בלע אחד בתלמוד חתיכת חצוף. של נעליך מעל רגליך ותלמד קצת לפני שאתה מבלבל במוח או יותר נכון מעביר בלבולי מוח של אחרים על הכתב.
                        התלמוד הוא אחד מדגלי המוסריות היותר חזקים שהעולם הזה הוציא. נכון שזה לא ספר פשוט הוא מורכב ומסובך ועמוק וקשה מאוד לעיכול.
                        תגיד לי דבר אחד לא רק שאני אוסיף עשר אחרים שמייצגים מוסריות ומחשבה עצמאית אלא גם אני אסביר לך את מה שלא הבנת נכון.
                        אתם שם ברומניה לומדים קבלה לומדים תנך, אבל מהתלמוד מתנערים?
                        אני לא מבקש ממך בגלל שאתה יהודי (למרות שאתה עדיין יהודי כמה שלא תנסה להתנער מזה)
                        אני מבקש ממך להקשיב לקול ההיגיון לא למשהוא שמאכילים אותך בבית ספר, אלא לעצמך.
                        כשבן אדם בוחר לטעום מכל העולמות. הוא לוקח קצת טנטרה קצת מיסטיקה הודית קצת קבלה קצת נצרות הרבה ישו.
                        אבל רוב האנשים שעושים ככה לא מגיעים לעומק.
                        תתמקד במשהוא ותלמד אל תזרוק סיסמאות ריקות.
                        תעמיק אל תבלבל לי במוח על אור ואהבה.

            • איו''ש

              א-יושני''ק, 01/12/10 19:42

              ''לא קל לוותר על כל הדרכים'', אומר לנו יוש, ז''א שהוויתור עליהן מצריך מאמץ כלשהו ומאמץ המושקע בדרך הרוחנית פירושו... נכון: תרגול, אותו תרגול שמוסד בצורה זו או אחרת ע''י שושלות ארוכות ימים של אנשים מוגשמים אך נגדו יוצא יוש, בטענה שהוא דווקא מרחיק את האדם מן המטרה לשמה בא לעולם, הגעה להארה.

              ככלל, ניאו-אדוויטיסטים קלילי-מישנה כדוגמת יוש, משכתבים אימרות שפר של מאסטרים (בעיקר מזרם ה-'ניאנה'), כשהם מוציאים אותן מהקשרן הלוגי ו- חשוב ממנו - מן הסיטואציה הספציפית בה הן נאמרו ולה התאימו. כשרמאנה מהרשי טוען ש''אין צורך לתרגל משום שהעצמי כבר מצוי בך ואינך צריך לרדוף אחריו'', הוא אינו מתכוון שעל האדם להתחיל לדמיין שהוא כבר מואר. עליו להבין לעומק את משמעות היותו אלוהי ולחיות בהתאם לתובנה זו! כשניסרגדתה נהאראג' מסביר ש''אתה הוא זה'' הוא יודע שאינך יודע זאת ומבקש ממך לא להפסיק לשנן את האמת הזו לרגע.

              החיים עצמם הם תרגול, יוש... עדיין בא לך להפסיק אותו?

        • אם זה היה ככה אז כל האנשים שלא מתעניינים ברוחניות היו כבר מוארים

          הלוואי, 30/11/10 18:44

          יש בעולם איזה כמה מילארדים שלא מחפשים ולא מתרגלים למה הם לא הגיעו? הלוואי והיית צודק, כי הרוב לא מחפש ואם הרוב היה מוצא בלי לחפש היינו חיים בגן עדן עליי אדמות.

  • 2.

    רק שהתלמיד מוכן המורה מגיע, איללו ההכנות הקודמות לא היית פוגש מורה

    אין מורים בחינם, 30/11/10 12:15

    לדעתי היכולת לפגוש ולזהות מורה רוחני, היא בעצמה מראה כבר איזו התקדמות בדרך שנובעת מהשקעה ורצון אמיתי מצד התלמיד.הפגישה עם המורה היא המתנה שהתלמיד מקבל אחרי שהוא הוכיח את עצמו ראוי.

    • אני מסכימה לכל מילה, אבל....

      בשם הספק, 01/12/10 22:04

      לצערינו הרב יש מורים ויש מורים. מורה היא מילה גדולה שאחריות היא אולי הדבר הראשון שמורה צריך שתהיה לו לו, אחריות כלפי התלמידים שלו והתכנים אותם הוא מלמד. כפי הנראה המורים שדורשים מהתלמידים כל מיני הוכחות מגוכחות על כך שהם ראויים, מוכיחים את חוסר הנתינה שלהם. אלוהים לא צריך הוכחות הוא יודע, מורה לא ישלח אנשים לעבוד בשבילו כדי לספק את גחמותיו, הוא לא ירצה מהתלמידים שלו לנתק את עצמם מאחריות ומחיים פשוטים של משמעות שכוללים עבודה, משפחה, ועזרה. אבל גורו יעשה את זה, גורו יבקש מהתלמיד להתנתק מהחיים הקודמים שלו,את הגוף והנפש שלו ובתמורה הוא יעזור לו להגיע ''להארה'', או במילים אחרות להיות מסומא באור ולא להיות מסוגל לראות שום דבר מעבר. המעבר זה העניין...

  • 1.

    אורי יקר, משבוע לשבוע הסיפור נהיה יותר מעניין.

    A, 30/11/10 10:53

    שהסיפור כנה ואמיתי ולא מועתק, אותנטי ולא מתעלם מכול המהמורות בדרך ליעד הנכסף שומעים מילות אמת כמו אלו כאן, וזה מבורך בתוך כול כאוס הניו אייג' השקרי שכול זב חוטם גובה כסף עבור ידע שמעולם לא היה בבעלותו. לגבי נשים - אשמח אם תאיר את עניין הזוגיות הרוחנית - מהי לדעתך זוגיות אידיאלית? האם היא אפשרית? אם ישנה כזאת, מדוע המאסטרים הגדולים התנזרו ממין ומנשים? הרי גם טנטרה בסופו של דבר היא עונג של המוח, לקשור את זה לרוחניות, היא תירוץ בעיניי, מהסיבה הפשוטה שהאדם כמו כול החיות עצוב אחרי אורגזמה, גם ללא פליטה -הוא עדיין משתוקק לעונג הבא.. אשמח לשמוע את ראייתך בעניין. שוב תודה לך על האמת הכנות, שכולכך נדירים במחוזותינו.

    • בקשר לטנטרה

      אורי יריב, 30/11/10 15:54

      בהמשך הסדרה מתוכננת כתבה שתיוחד לטנטרה ושם ההסבר יהיה מקיף יותר. על רגל אחת ניתן לומר שהטנטרה שואפת לזוגיות אידאלית והיא טוענת שזו דרך רוחנית שלמה.

      הטנטרה אינה מכוונת להמנע מהעונג אלא דווקא למצוא את הרוחני שבעונג. כאב מכווץ עונג מביא להתרחבות. העונג המיני ממלא את המצברים וטוען את האהבה, הטנטרה מכוונת אותך להיות מאוהב כל הזמן ומהבסיס הזה להגיע לאהבה האוניברסלית ולמציאות הרוחנית. הנושא הזה רחב מאוד ואם יש עוד שאלות אני תמיד שמח לענות.

      מעבר לזה
      היו הרבה מאסטרים גדולים שלא התנזרו ממין, כמו למשל פאדמהשבהווה (הבודהה השני) מחבר ספר המתים הטיבטי, כמו גם פפה-גי, להירי ממהסיה, ניסרגדטא ממהראג שלכולם היו משפחות וילדים.

      באהבה

      • אורי היקר, מחכה בציפייה לכתבה (שלך) על טנטרה.

        A, 30/11/10 16:14

        תראה, אין לי בעיה עם טנטרה, העניין שאתה יכול להיות מאוהב בהכול, לא מאוהב באובייקט מסוים (אישה) אלא מאוהב בהכול - שיכור מאהבת האל, או שליחיו. מחבר ספר המתים הטיבטי עשה עבודה טובה, פפה ג'י הוא גירסא יד שניה של ראמאנה מהארשי, שהובילה לגירסאות יד עשירית, מהסוג הנפוץ במחוזות הניאו אדוויטיסטים. ניסרגדתא מהארג' היה איש משפחה לפני שפגש את הגורו שלו. הוא יצא למסע להימלאיה, ועזב את משפחתו - שהגיע לוורינדן, הוא פגש מאסטר שאמר לו לחזור לחייו הקודמים, וכך עשה.
        שוב, המאסטרים הדגולים נמנעו ממין - האם סקס איננו פשרה על עונג זמני ויחסי, לטובת עונג נצחי מושלם ושלם?

        • ולא גומר

          מוסיף, 30/11/10 22:59

          A ואורי יקרים,
          תוספת קטנה לדבריו הנכוחים של A בעניין המין בדרך הרוחנית, בציפייה לתגובה - מושכלת, כרגיל - של אורי: חלק מן המאסטרים שהוזכרו ע''י אורי ולגביהם דייק A בהערותיו אכן היו פעילים מינית, אך זאת בעיקר (אם לא אך ורק) בטרם התעלו מבחינה רוחנית. לאחר מכן, כשככל הידוע כבר קרה ''להם'' (ז''א לגוף דרכו פעלו, אך לא היו עוד מזוהים איתו) משהו מיני, היה זה לגביהם עניין שולי לחלוטין (ההתרחשות היחידה הידועה - פרט למקרה הבעייתי של פאפאג'י - אירעה בחייו של לאהירי מהסאיה שציין את השוליות שלה: ''סקס בא. חזרתי למדיטציה'').
          הסקס הוא חרב פיפיות: משעבד, אך משחרר יחד עם השחרור ממנו. גם הטנטרה הקלאסית לא התכוונה להעצים את התענוג המיני אצל האינדיבידואל, אלא ללמדו שליטה עצמית ו/או להביא אותו לאקסטאזה בדרך של וויתור על תענוגות ודרכם על... עצמו!
          מה עושים עם זה?
          אליך, אורי!
          תודה,
          אני

          • המשך

            אורי יריב, 01/12/10 01:06

            קולה ארנווה טנטרה אומרת: ''רק סיפוק מודע של התשוקות מוביל לשחרור (מוקשה)''. לא להבין את זה כמובן בצורה שיטחית.

            העונג המיני מחבר שמיים לארץ, העונג סופג אליו בצורה ספונטנית את כל הוויה ואז ניתן לכוון אותו למעלה.

            אורגזמה ארוכה, מודעות וללא התפוצצות לא רצונית, יכולה להביא לסמאדהי. לא בתיאוריה אלא בצורה מעשית, לא רק בקשמיר או בטיבט של לפני אלף שנים, אלא היום בעולמו אפשר לעשות את זה.

            זוג אוהב שיש לו שאיפה רוחנית נחושה ואהבה גדולה וחניכה טנטרית יכול להגיע לכך. כמו שמדיטציה היא דרך, כמו שהכיבוי התשוקות היא דרך, כמו שקארמה יוגה היא דרך, גם הזוגיות הרוחנית היא דרך והיא מתאימה לאנשים מלאי תשוקה ומלאי חיים.

            באהבה

            • אורי, והמוסיף ולא גומר --:

              A, 01/12/10 04:53

              צודק המוסיף שאומר שהתוצאה של התרגול הטנטרי הינה אקסטזה, טועה אורי שקורא לאקסטזה - סמאדהי, יש הבדל של שמיים וארץ בין אקסטזה רוחנית לבין הסמאדהי מהסוג הזה. האורגזמה שאתה מתאר היא ההפך הגמור מסמאדהי מכיוון שמדובר בעונג מוחי ואקסטזה חושית, שיוצרת חווית עונג זמנית, המובילה להשתוקקות לעונג זמני נוסף. כלומר, אותו ''אושר'' שאתה מתאר, תחום בין 2 גדות של סבל - הסבל שלפני, והסבל שאחרי, עד העונג הבא, בין 2 מצבי הסבל הקבועים. מעניין לענין -היו הרי אינספור מורים מוכשרים, שנפלו בדיוק שם - ''שהגיעו'' כביכול ליעד הנכסף, ואז נתנו דרור לכול התשוקות ''שנכבשו'' על ידם בדרכם הרוחנית. החל מרמות אלו, זה לא גם וגם, אלא או זה או זה -זה מה שהוביל את המורים הדגולים להימלאיה, ולמערות, עד שחזרו לציביליזציה כדי לשחרר את אלו שעדיין כלואים בה. אורגזמה ''אלוהית'' איננה היתה המטרה של אותם מורים, הם הלכו הרבה מעבר - אל מקום חסר מקום, שבו תענוגות ארציים כאלו אינם אלא צל חיוור של העונג האמיתי, האינסופי והנצחי שאיננו כלה לעולם, ששום עונג אחר לא משתווה לו. את זה הם לימדו, את זה רק מעטים מסוגלים לתפוס.

              • A למה אתה לא אומר שאתה כותב גם בכתבות ראשיות, ובבלוג של ליבסקינד? (ל''ת)

                מימי, 01/12/10 07:55

                • מעניין ששמת לב.

                  A, 01/12/10 10:14

                  אין ל god's man שום דבר להתסיר, לא בבלוג של ליבסקינד, לא במדור הכלכלה, וגם לא בכתבות ראשיות - האמת צריכה להיאמר, כול הקלפים תמיד היו מונחים על השולחן, כולל הג'וקר.

              • מוסיף עוד

                לא גומר, 01/12/10 19:29

                מסכים עם A לגבי המורים שהרחיקו הרבה מעבר לחוויות החושים והמיינד, למקום בו התענוגות הארציים כולם - בלי יוצא מן הכלל - נראים בסה''כ כצל חיוור אל מול האהבה בצורתה העליונה (Prema), אהבה ל''אובייקט'' שאיו משתנה וכלה, האהבה האלוהית, שאינה אלא אהבה עצמית (או אהבה לעצמי, או אהבת ה-עצמי) המצוי בכול, לכול. אהבה זו, מלווה בעונג (Rasa) עצום, שמיימי (שעוצמתו, עפ''י פרמהאמסה רמקרישנה, עזה ''פי מיליון'' מהתענוג האנושי החזק ביותר שניתן לדמיין), עונג זה גם הוא אינו אלא תוצר לוואי של ההגשמה העצמית ולא מושא חיפוש של שוחר רוחני כלשהו. דווקא בגלל שוויתר לחלוטין על תענוגות החושים, נהנה האדם המוגשם בין היתר מרגישות היתר של חושיו ומחדות מוחו...

                • אלי אלי שלא ייגמר לעולם.

                  A, 01/12/10 21:22

                  גילוי העצמי - האחד הבלתי מחולק, שאין שני לו, בכול - הוא גילוי העצמי האחד בכול - אלוהים הנוכח בכול, קיים בכול, שהכול קיים בו, ומתקיים ממנו. לגלות אותו זה לגלות שכול מה שישנו, זה הוא ורק הוא, כלומר - אתה הוא זה, אבל ''זה'' הוא לא רק אתה - הוא הכול - האחד הבלתי מחולק, שאין שני לו, החובק את הכול, נמצא בכול, נוכח בכול - תמיד וכול הזמן, כלומר הוא זה אתה, תמיד ולנצח.