• 14.

    למה בתי המרקחת דוחפים תרופות הומאופטיות?

    י, 27/10/10 08:23

    כי הם יודעים שהלקוח יחזור לקנות גם את התרופה האמיתית. בית המרקחת מרוויח פעמיים.

  • 13.

    אז מצאתי את הלינק של Vithoulkas

    reuvenholzer, 26/10/10 20:29

    ואכן יש שם סיפור ארוך איך הם הזמינו והסכימו אם ג'יימס ראנדי ואיך הוא לא הגיע בזמן ובגלל זה אי אפשר לעשות יותר את הניסוי כי הבית חולים באתונה חזר בו מההסכמה לעשות את הניסוי.
    ובכן - באתר של ג'יימס ראנדי פאונדיישן מצאתי סיפור קת שונה. כלומר הם הגיעו להבנות אבל אחר כך התברר שויטאלקאס רוצה לשלוט באופן בלעדי בהכנת הניסוי אז ג'יימס ראנדי אמר שזה לא בא בחשבון ושהוא זה שרוצה לפקח על הביצוע.
    ובכן זה התחיל מניסוי שעשה הומאופט צרפתי בשם ז'אק בנווניסט שלכאורה הוכיח שרמידי מדולל משפיע על אלרגנים של תאי דם.
    לאחר מכן תוכנית של BBC בשם הורייזון התנדבה לחזור על הניסוי ולבדוק אותו פעם שניה. בניסוי הזה השתתפו כמה מהרופאים הבכירים ביותר באנגליה וג'יימס ראנדי היה מעורב בזה. הוא דאג שהביצוע יהיה על פי כללי ''דאבל בליינד'' כלומר - מי שבדק את התוצאות של כל תמיסה לא ידע אם זאת תמיסה מדוללת או מים. התוצאה הראתה שאין הבדל בין מים ורמידי ואי אפשר להבחין בהבדלים ביניהם בכל הנוגע להשפעה על תאי דם.
    לאחר מכן, ההומאופט מאתונה ויטאולקאס טען שהניסוי הזה לא משקף את ''מדע'' ההומאופטיה.

    • אל תבלבל אותם עם עובדות

      פרדי בן-זאב , 26/10/10 21:00

      הם ימשיכו לספר איך ראנדי לא הופיע וכו' וכו', ויתעלמו מכך שעד היום, גם מחוץ לאתגר של ראנדי, שום ניסוי מדעי שיטתי לא הראה תוצאות טובות יותר מפלאסבו.

      • דווקא חשוב לדעתי

        reuvenholzer, 26/10/10 22:52

        אתה יודע. זה קל מאוד להפריח משפטים באלמה שמרמזים על כך שאתה יודע על מה אתה מדבר.
        אבל זה מתחיל להיות ''מסוכן'' לעשות את זה כשיש מישהו שממש קורא את המקור ועונה על זה.
        ועל זה נאמר ''כל המביא דבר בשם אומרו מביא ברכה לעולם''.
        וכמו שאמרתי : ג'יימס ראנדי הקשיש הוא אחד האנשים החביבים עלי. זה תמיד נחמד וכייפי לקרוא (או לשמוע) מה הוא אומר.

        • למה התכוונתי -

          פרדי בן-זאב , 29/10/10 21:06

          התכוונתי לומר שברובם הגדול מאמיני ההומיאופתיה לא מגיעים לזה מתוך חיפוש ראציונלי אחרי מה עובד ומה לא, ובגלל זה הם לא ישתכנעו על ידי נימוקים הגיוניים.

          לא שאני שולל את מה שאתה עושה, יש תמיד מיעוט (בעיקר בין הצעירים יותר) של כאלה שלא יודעים את העובדות אבל מעוניינים לדעת.

      • פרדי, תיקון קטן לדבריך

        יחזקאל, 27/10/10 11:59

        תוכל למצוא מאמרים על מחקרים שתוצאותיהם מעידות של אפשרות של יתרון מסויים של הומיאופתיה על פני פלסיבו, למשל באתר PubMed.
        המסקנות שהוסקו בד''כ מהתוצאות, לעומת זאת, הן כי התוצאות אינן חד משמעיות, בעלות קשר סטטיסטי קלוש וכי דרושים ניסויים נוספים על מנת לאשש את המסקנות.
        יש לציין כי בניתוחי על של עשרות ומאות מחקרים דומים בנושא, הניסויים ''החיוביים'' הללו בטלים בשישים, ובחלקם אף נמצאו ליקויים משמעותיים.
        המסקנה מניתוחי העל הללו היא חד משמעית: אין להומיאופתיה שום יתרון סטטיסטי מובהק על פני פלסיבו.
        זה לא מפריע להומיאופתים למיניהם להיאחז בניסויים החיוביים האיזוטרים למיניהם כבקרנות המזבח.

        • אני מאמינה שלא טרחת לקרוא ולו מחקר אחד עד סופו

          חלומות, 06/11/10 08:27

          אחרת לא היית כותב את מה שכתבת.

          • וההוכחה שלך לכך היא - ??? (ל''ת)

            פרדי בן-זאב , 09/11/10 08:31

    • אז מצאתי את הלינק של Vithoulkas (המשך)

      reuvenholzer, 26/10/10 21:07

      צריך להזכיר שג'יימס ראנדי הציע פרס של מיליון דולר למי שיוכיח שהוא יכול לחזור על הניסוי של בנווניסט ולקבל את אותן תוצאות בתנאים מבוקרים.
      ובכן על בסיס זה אותו וויטאולקאס פנה לקרן של ג'יימס ראנדי ומכאן יש שתי גירסאות של הסיפור. אחת של וויטאולקאס ואחת של ג'יימס ראנדי.
      אבל נשאלת שאלה יותר בסיסית:
      ידוע שכל תרופה מדיצינית עברה (בהיותה תרופה מוכרת) מבחן קליני שבו משווים את השפעת התרופה ל''ללא טיפול בכלל'' ול פלצבו.
      עושים מיבחן סטטיסטי מסודר שבו 3 קבוצות : אחת מקבלת תרופה, שניה מקבלת פלצבו והשלישית לא מטופלת. אוספים נתונים ומשווים את התוצאות הן מבחינת ממוצעים והן מבחינה סטטיסטית. כלומר בודקים אם התרופה ''עוזרת'' באופן מובהק.
      למה שהאקדמיה להומאופטיה לא תעשה מבחנים קליניים לרמידיס ותוכיח שרמידי מרפא באופן מובהק מה שהוא אמור לרפא.
      אם הם יעשו את זה כולם ייסתמו את הפה ולא יהיה יותר מה להגיד.
      למה ללכת לכל מיני בדיקות אזוטריות של השפעה על תאי דם. למה לא ללכת ישר לרמידי ולבדוק אם הוא עושה מה שטוענים שהוא עושה?
      למה לא? אולי מישהו יתנדב לענות על השאלה הזאת ?

      • כנס לאתר של The Lancet, זה כבר נעשה

        יחזקאל, 27/10/10 01:55

        כבר נעשו ניסויי דבל בליינד בהמוניהם לבדיקת יכולת הריפוי של תרופות הומיאופתיות, למעשה נעשה גם ניתוח-על יסודי שניתח תוצאות של 110 ניסויים כאלו, והתוצאה הייתה וילון מספר שלוש: להומיאופתיה אפקט זהה לפלסיבו.
        לא יותר.
        חפש באתר של The Lancet, עיתון מדעי יוקרתי, את המילה Homeopathy ותתקל במאמר אחד בנושא.
        אבל לצערי, תמיד יהיה ביקוש למים בטעמים.

  • 12.

    ואוו כמה לכלוך באמתלה של ''חשיפת שקרים''

    יצא לי פעם אחת להיות מטופל בהומואופטיה למשך 3 חודש, 24/10/10 16:51

    כיום כבר אין לי בעיית אלרגיה/נזלת כרונית בעונות מעבר.

    להגיד שאני יודע איך זה בדיוק עבד?
    פלסבו? מגיל 18 ועד 24 לקחתי תרופות נגד אלרגיה שלדעתי משמשות בתפקיד הפלסבו (לא עושות יותר מידי) ללא הטבה משמעותית.

    מה הקריטריון שלכם לשקר או בלוף? אם אדם עובר את הטיפול הנ''ל ומעיד שחל אצלו שיפור - האם זה עדיין שקר או בלוף - לפחות עבורו?

    אני בטוח שכל מטפל שפיתח טיפה ניסיון בתחום, יוכל להפנות אל מטופלים רבים שעליהם זה עבד - אחרת היה עד מהרה פושט את הרגל..

    אולי טיפה כבוד לאדם שמתפרנס בכבוד ממקצוע שמטרתו להיטיב עם אחרים?

  • 11.

    מעולה

    עדי, 23/10/10 13:37

    הא, מעולה!!! ההתחלה שלך קרעה אותי מצחוק :-))) אני מסכימה עם כל מילה, כבר אמרו ששנקראן אמר שאפשר ליטול את הרמדי בתוך הקפה :-) וזה יעבוד

    מה העניין עם כל ''פניני החכמה'' של הציניקנים פה? אתם מרגישים כאלה קטנים שכל כך חשוב לכם לרדת על המקצוע והעוסקים בו? אם לא מתאים לכם אל תבואו לטיפול. אבל דיבור כזה פוגע ומעליב, ובאמת אף אחד לא ניסה פה לשכנע אתכם להאמין או לא בהומאופתיה. המאמר מיועד לאלה שמתעניינים בנושא. והשאלה הגדולה היא, אם ההומאופתיה היא לא בשבילכם- למה נכנסתם למאמר? המממ... בטח להראות כמה אתם חכמים כשאתם יורדים על ההומאופתיה. ולהראות לכו-לם איזה גאונים אתם כשאתם אומרים ''זה מים, הומאופתים שרלטנים, זה לא עובד''. וואו, זו פעם ראשונה ששומעים את זה, אתם כל כך מחדשים עם הדעה הזאת שלכם! עכשיו כדאי לרוץ ולהוציא חוק נגד זה :-)

  • 10.

    זה נכון, סיפור אמיתי

    ליאון, 22/10/10 01:47

    לפעמים אני נזכר בילדותי בכפר.
    איך בכל חורף היו מגיעים לבית סבי החברים דואבי הגב.
    כל אורח היה מתקבל בחיוך חם של סבתי עליה השלום ובספל קפה תורכי לוהט.
    לאחר שתיית הקפה, סבתי הייתה קוראת להם את עתידם בכוס הקפה הריקה, ולאחר השיחה הלבבית הם היו עוברים לחדר העבודה.
    שם סבי היה עושה להם כוסות רוח עם ספלי אספרסו.
    כבר אז ידענו שקפה מרפא, לא צריך לקנות מים בשביל זה.

  • 9.

    עובדות מדעיות על הומיאופתיה

    יחזקאל, 21/10/10 13:00

    אני מתנצל על כך שאני מעתיק תגובה שלי מכתבה קודמת, אבל ידידיי שוחרי ההומיאופתיה שוב דורשים סימוכין מדעיים:
    * בשנת 2005, קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ברנה שבשוויץ פרסמה ניתוח תוצאות 110 מחקרים מדעיים שנערכו בשנים האחרונות ברחבי העולם.
    מסקנתם הייתה כי אין בכוחה של הומיאופתיה לרפא מחלות.
    עוד קבעו החוקרים, כי השפעתה של הומיאופתיה זהה למתן תרופות דמה (פלצבו) ללא חומר פעיל, וכי אין לה כל השפעה על גוף האדם.
    * בשנת 2009, ארגון הבריאות העולמי פרסם אזהרה נגד טיפולים הומיאופתיים למחלות קשות (כגון אלו המוצעים ע''י הגב' שבי).
    * בשנת 2002 הבטיח האמריקני ג'יימס רנדי פרס בסך מיליון דולר לכל מי שיוכל להוכיח בתנאי מעבדה מבוקרים, כי בכוחה של הומיאופתיה לרפא אנשים.
    עד היום, לאחר שמונה שנים, אף הומיאופת לא הצליח להוכיח זאת במעבדתו.

    • אנקדוטה על ג'יימס ראנדי

      reuvenholzer , 21/10/10 17:35

      עד לפני שנה הוא היה נוהג , בהתחלת ההרצאה שלו ,לשלוף חפיסת כדורי שינה הומאופטים - ולבלוע את כל 21 כדורי השינה שבקופסה.
      לאחר מכן הוא היה קורא את ההזהרות על הקופסא : ''אם אתה בולע בטעות יותר מן הכמות המומלצת עליך לראות רופא באופן מידי מחשש להרעלה וכו'.....). כמובן שהוא מיד הרגיע את הקהל ואמר שהוא נוהג לעשות את זה בכל הרצאה ועד היום לא קרה לו שום דבר....
      ג'יימס ראנדי גם מכנה את ההומאופטיה ''ההונאה המצליחה ביותר בהיסטוריה'' .
      שבת שלום.

      • חסרת מר הולצר. כנס.

        גיא ש., 24/10/10 18:18

        אין כזה דבר כדורי שינה הומאופתים. פשוט אין. אז יכול להיות שידידך השרלטן בלע אותן?
        מצא לי בבקשה הומאופת אחד שרשם למישהו אי פעם כדורי שינה הומאופתים. הנה אותגרת.
        אגב כנס וקרא תגובתי על השרלטן.

        • הקפה במינון ההומיאופתי.......נדודי שינה ושלשולים

          reuvenholzer, 24/10/10 22:27

          ציטוט : ''אפשר להתחיל לדבר על המצבים שבהם הקפה במינון ההומיאופתי עשוי להתאים: כבר לא סתם ערנות אלא גריות יתר, עצבים מתוחים, רגישות קיצונית המתבטאת בקפיצה מכל רחש ועצבנות לנוכח כל מראה, חוסר יכולת להתרכז, נדודי שינה ושלשולים. ''

          תרופה לנדודי שינה זה כדורי שינה.... לא ?

          וג'יימס ראנדי לוקח אותם בהתחלת הרצאה בכמויות של עשרים ומעלה, ואחר כך מפנה לאזהרה נגד הרעלה במקרה של מינון מוגזם (ארבע).

          אתה יכול להפוך ציאניד לרמידי הומאופטי.
          תוכל להוסיף את זה לסלט וזה רק יוסיף לטעם (אם יש בזה מלח בכמות מספקת). בכל אופן, הרעלה לא תקבל.

          • לא הבנת את כל התהליך.

            גיא ש., 25/10/10 19:57

            אשמח להסביר לך אם תחפוץ.

          • כנס מר הולצר

            גיא ש., 26/10/10 06:35

            משום מה לא פורסמה תשובתי. אקווה שעכשיו כן.
            לינקים: כנס לאתר VITHOULKAS.COM
            תוכל לקרוא שם את השתלשלות העניינים כולה החל מההזמנה שנשלחה לו ומכתבי התשובה המגוכחים שלו.הטענה הייתה ש''הניסוי'' היה בדיחה. אתגרו אותו במיליון דולר נגדיים שיבוא ויעשה ניסוי מחודש מפוקח (כולל ע''י משרד הבריאות היווני). הוא סירב והתחמק, וחלה וכו'. לבסוף הניסוי יצא לדרך שנה שעברה בלי המפציץ החמקן אבל עם 2 מעוזריו שהתפטרו מצוותו. נראה.
            לגבי ''הניסוי ההומאופתי'' שהוא עשה: הוא לקח תרופה ''קונבנציונאלית'' ודילל אותה באופן האנמני. זה לא הופך אותה כאמור להומאופתית. רמדי הומאופתית נקבעת רק לאחר ניסוי שעשו עליה עם אנשים בריאים ולא בגלל שהיא מדוללת ומוכנת באופן המתאים.
            באותו ,ניסוי'', הוא לקח 100 מבחנות עם תאי דם חולים ול50 נתן פלסבו ול-50 נתן את ''הרמדי'' שהכין. זה מגוחך. רמדי הומאופתית ניתנת למערכת החיסונית של האדם (לא ממש מדוייק, אבל...) ולא לאיבר חולה שלו, כמו שהוא עשה. זו פארסה.
            מר הולצר היקר, אתה יכול להסכים או שלא, לצדד או לשלול. אני מכבד את דעתך באשר היא גם אם היא שונה משלי, קשה להבין את התוקפנות הזו.את המניע שלה.
            בברכה

            • - אין שם שום דבר על ג'יימס ראנדי VITHOULKAS.COM

              reuvenholzer , 26/10/10 09:25

              אדון גיא.

              אתה כנראה טעית. זה באתר אחר. אולי תהיה קצת יותר ספציפי ותתן את ה URL המלא כי אני לא מוצא את הסיפור הזה שם.

              ובקשר ל''ניסוי'' שעשה ראנדי. הוא לא עשה ניסוי. הוא לוקח בהתחלת הרצאה עשרות (רבות) של כדורים למניעת נדודי שינה ושיש אזהרה חמורה על גב הקופסה על הרעלה במיקרה של מינון יתר (דרך אגב, כדורים הומאופטיים שנמכרים בבתי מרקחת). זה כל ה''ניסוי''.

              ג''ימס ראנדי לא לוקח תאי דם וגם לא מכין ''רמדי'' בעצמו. הוא במקצועו קוסם. לא רופא ולא רוקח.

              היום הוא עוסק בחשיפת הונאות ותרמיות והוא גם מרצה על כך.

              ג'יימס ראנדי הוא אחד מגיבורי התרבות שלי (אישית) . תודה לאל שיש עוד כמה אנשים שמנסים לעצור את נהר הנוכלים ומאחזי העיניים שמציף אותנו ומאיים להטביע את התרבות המערבית בהבלים ונוכלויות.

    • שלום יחזקאל: (ל''ת)

      גיא ש., 24/10/10 18:11

    • יחזקאל, תיקונים.

      גיא ש., 24/10/10 18:16

      שלום יחזקאל:
      *אשמח להפניות.
      *ארגון הבריאות העולמי לא לא לא פירסם אזהרה. זה היה התרגום לעברית של העיתונות הישראלית. עשה עבודתך יפה וכנס לאתר ה WHO והבא את האמת בבקשה.
      *ג'יימס ראנדי לא ערך מחקר הומאופתי. הוא ערך מחקר הונאה בו ערך כביכול ניסוי על תרופה הומאופתית שאינה קיימת (אף הומאופת לא ערך עליה ניסוי הוכחה) על מבחנות של תאי דם ולא על בני אדם חיים.
      אגב, אותו ג'יימס ראנדי נקרא למחקר תגובה באתגור נגדי ע''י פרופ' ויתולקאס. לאחר 3 שנות דחייה חוזית מבחינתו הוא הודיע שעקב בעיות בריאות לא יקח חלק בניסוי.
      התופעה נקראה בשם ''גיימס ראנדי פרוד (הונאה)''.
      חבל לתת פרטים לא נכונים לאחרים ויותר מזה לעצמך.
      אם תרצה פרטים נוספים אשמח לעדכן אותך.

      • אדון גיא. אני אשמח לקבל פרטים נוספים על ג'יימס ראנדי פרוד (הונאה)

        reuvenholzer , 25/10/10 09:34

        מאחר ולא מצאתי בחיפושי בגוגל את הניסוי הזה שאתה מספר עליו ושג'יימס ראנדי סירב להתתף בו, לא נותרת לי ברירה אלה לבקש את הלינקים המתאימים כדי לקרוא על הנושא.

        (ואל תשלח לי מאמר של 20 עמודים שצריך להתחיל לחפש איפה זה - תציין בבקשה מראה מקום מדויק)

        בברכה

        • בבקשה מר הולצר.

          גיא ש., 25/10/10 11:38

          כנס בבקשה לאתר vithoulkas.com
          הניסוי שאמור היה להתבצע היה אמור להיות בפיקוח של משרד הבריאות היווני.
          בנוגע ל''ניסוי'' המקורי של מר ראנדי, אתה יכול להיכנס לאתר של ראנדי ולראות את התכנית עצמה בה הוא ערך את הניסוי.
          התכנית עצמה מחולקת לשני חלקים. הקפד בבקשה לשים לב לפרטים המוזכרים.
          ה''רמדי ההומאופתית'' הוכנה מתרופה רגילה בדילול בשיטה ההאנמנית. אבל זו לא רמדי הומאופתית. אתה יכול להסכים או שלא וזו זכותך והיא מכובדת בעיני,
          אבל בדרך ההומאופתית, רמדי נחשבת שכזו לא אם היא מדוללת אלא אם עשו עליה ניסוי הוכחה באנשים בריאים.
          עניין נוסף שתראה בסרט הוא שנתנו את החומר שהכין ראנדי ל 100 מבחנות המכילות דם ולא לאנשים חולים.
          אתה ודאי יודע שאין בין זה ובין ההומאופתיה שום קשר.
          ברכות.

      • תיקונים? אתה מתכוון לדיסאינפורמציה...

        יחזקאל, 26/10/10 13:57

        שלחתי לך לינקים מלאים אך לא פרסמו את תגובתי.
        כנס לאתר המגזין היוקרתי The Lancet ותמצא שם את המחקר המדובר עם התוצאות והמסקנות.
        אזהרת ארגון הבריאות העולמי התפרסמה גם ב BBC, כנס לאתר שלהם ותמצא שם ציטוטים מלאים של בכירים בארגון הבריאות העולמי.
        כל טוב.

  • 8.

    הגיון הומאופתי בפעולה

    מדע, 21/10/10 11:15

    "המממ התרופה ההומאופתית שלקחתי לא עושה כלום. למה זה? רגע, שתיתי קפה! בטח קפה מבטל השפעות של תרופות הומאופתיות!"

  • 7.

    איך קפה יכול לבטל משהו שלא קיים?

    פטוציני, 20/10/10 21:26

    הומאופתיה היא מדע בדיוני לכל היותר

    • הסבר לי משהו ידידי הידען

      ג.ש.ד., 21/10/10 09:32

      לנסיוני אתה טועה ובגדול. עוד יותר מכך, אתה מדבר מתוך אופנתיות וחוסר ידע בנושא.
      אבל הסבר לי בבקשה, אם זה שטויות, ומדע בדיוני, מדוע טורח אדם שכמוך להקפיד ולהיכנס ולהביע את דעתו בנושא בדיוני שכזה?
      האם אתה מקפיד להיכנס לכל מאמר על הומאופתיה? גם למאמרים על מורים רוחניים ומדיטציה? על רפואה סינית? על יוגה?
      האם אתה דואג לקרוא חומר על הומאופתיה לפני שאתה מגיב?
      ובכלל, מה גורם לאדם מן השורה לתקבק שליליות על מישהו אחר ולא ליצור משהו טוב בעצמו? חשוב על זהף אתה נכנס, מחפש מאמר לטקבק בו, מוצא, משחית את נפשך ברע, למה?
      (ולדעתי אוסיף, וכל זאת לריק ולטעות)

      • תגובה ניו אייג'ית טיפוסית

        סטודנט, 21/10/10 11:51

        ''אם אין לך מה להגיד, עדיף שלא תגיד כלום'' - גם אם זה אומר להצביע על שקרים.

      • Taking On Homeopathy in Germany

        fettucini, 21/10/10 13:13

        Homeopathy is having a bad year. From a scientific point of view, it has had a couple of bad centuries. The progress of our scientific understanding of biology, chemistry, and physics has failed to confirm any of the core beliefs of homeopathy. Like does not cure like (this is a form of superstition known as sympathetic magic, with no basis in science). Diluting substances does not make them stronger – a notion that violates the chemical law of mass action and the laws of thermodynamics. And countless clinical studies have shown that homeopathic preparations are nothing more than placebos. That homeopathy cannot work and does not work is settled science, as much as it is possible for science to be settled.

        Despite the science, homeopathy has persevered through a combination of cultural inertia and political support. But in the last year there are signs that this trend may be reversing. In the UK The House of Commons Science and Technology Committee (STC) released a report, Evidence Ch

        • is this your ''research''? (ל''ת)

          g, 21/10/10 20:11

      • אני מגיב גם על שרלטנים רוחניים ומנהיגי כתות

        פטוציני, 21/10/10 13:32

        הגבתי בעבר על מאמרים של גורויים שונים ומנהיגי כתות וכל קשקוש ניו אייגי שמתימר להיות מדעי. לא תקבקטי שליליות על איש אלא על ''מדע'' ההומאופתיה.
        ארגוני בריאות כמו שירות הבריאות הלאומי של בריטניה,האיגוד הרפואי האמריקאי והתאחדות האגודות האמריקאיות לביולוגיה ניסיונית פרסמו את מסקנותיהם בעניין, לפיהן אין ראיות מדעיות משכנעות התומכות בשימוש בטיפולים הומאופתיים ברפואה.
        הומאופתיה היא לא יותר מפלאסבו.

        • אתה נשמע רציני. אז מה הקשר?

          ג.ש.ד., 21/10/10 20:23

          אין חולק על כך שלא ידוע הכל העל האפקט ההומאופתי.
          אף הומאופת לא יגיד לך בבירור שהוא סגור על כל מה שקורה. על התוצאות כן.
          אבל ידידי המלומד והחקרן,
          אם לא הייתי אחראי מספיק הייתי אומר לך בוא ונתאתגר.
          ודאי, הייתי מייעץ לך לגשת לבימ''ח הומאופתי קרוב למקום מגורייך, וליטול (בבקשה) NUX_VOMICA 30CH
          מנה כל 5 שעות במשך 5-6 פעמים.
          ודאי שדבר לא יקרה לך ובטח גם האגודות האמריקאיות לביולוגיה ניסיונית ושירות הבריאות הלאומי הבריטי יסכימו לכך, הלא זה רק מים.
          וחוץ מזה אני אחראי אז לא אמליץ לך לעשות כך לעולם.

          (עצה אישית, אם הייתי ממליץ לך לעשות זאת, ואני לא, הייתי אומר:קח איתך גם דלי)

          • הבעיה היא בדיוק בכך שאין תוצאות (מעבר לאפקט הפלסאבו). (ל''ת)

            פרדי בן-זאב , 21/10/10 23:23

          • אתגר ריק

            סטודנט, 22/10/10 11:03

            אם אתה רוצה לעשות את זה מעניין באמת, אני אשמח ליצור קשר ולתעד את זה. עזוב מנה כל 5 שעות, אני אקח שתי קופסאות מלאות מ''הרמדי'' של הרופא מארץ עוץ.

            • הוא אתגר אותך. עשה מה שביקש. (ל''ת)

              גיא ש., 24/10/10 18:19

            • אגב, עשה גם כמו (!) שהוא ביקש.

              גיא ש., 24/10/10 18:20

              ותעד זאת. אני כמוהו אשמח לשמוע את התוצאות.

    • אל תעליב את המדע הבדיוני. הוא דוקא אפקטיבי מאד! (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 21/10/10 23:21

  • 6.

    הומאופתיה ופרחי באך

    יוש, 20/10/10 18:42

    מנסיוני פרחי באך יותר פשוטים ואפקטיביים ואין איתם שום מגבלות וגם הם לא שנויים במחלוקת. היתרון הגדול זה שאתם יכולים לפל בעצמכם וזה כמובן יתרון אדיר כי ריפוי אמתי הוא ריפוי ברמת המודעות.

  • 5.

    שתיית עראק לא מנטרלת הופעת חייזרים (ל''ת)

    כוכב אבידנקו, 20/10/10 15:37

    • דוקא כן. זה מאד אפקטיבי! (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 21/10/10 23:30

  • 4.

    אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק...

    סטודנט, 20/10/10 15:33

    הקפה מוכח שוב ושוב במחקרים מדעיים כחומר בעל סגולות רפואיות חיוביות למדי, בעוד שההומואופאטיה מוכחת שוב ושוב במחקרים מדעיים כחסרת השפעה.

    זה כ''כ מגוחך...

    • please, show me one. one reasearch.

      g, 21/10/10 09:26

      are you a student?
      a serious one?
      please, do find me one, one serious research, that prove it and we'll discuss about it.
      one.

  • 3.

    לידיעה שנתקבלה זה עתה

    סטודנט, 20/10/10 13:28

    עישון סיגריות אינו פוגע באפקטיביות של אבקת פיות.
    או כפי שמורי ורבי ד"ר סקפטיולי נהג לומר: אם זה היה נכון, לא היו יותר סיגריות בקהילייה ההומיאופתית.

  • 2.

    מקסים. מאוד מובן ומעשיר ידע (ל''ת)

    שרון, 20/10/10 11:14

    • קפה לא מנטרל הומיאופאתיה כי אין מה לנטרל. (ל''ת)

      אייזיק ניוטרל, 21/10/10 06:41

  • 1.

    ידעתי!

    השותה בקפה, 20/10/10 10:26

    סתם נג'סים כל ההומיאופטים שרוצים להשתלט על החיים...