• 16.

    קניתי SMOKE TURKY עם הביס הראשון הרגשתי שאני לועס את הגוף של

    התרנגול הודו, הנקניק היה טעים, אבל התחושה של, 13/10/10 19:53

    אכילת גוף חי לא פסקה. עברתי לגבינה צהובה.

  • 15.

    שלי, שלי...

    עוד צמחוני, 12/10/10 06:45

    כצמחוני מזה שלושה עשורים אהבתי את המאמר.
    אבל בד בבד, אני יכול להגיד שלמרות ההרגשה המטהרת (לי, באופן אישי), הצמחונות יצרה גם בעיות רפואיות.
    נתקלתי במאמר שנקרא The naive vegetarian ואני מציע לכל צמחוני לקרוא אותו, רק ע''מ לקבל נק' מבט שונה

    (ולמרות שקראתי והשתכנעתי, אני עדיין לא רוצה להכניס בשר לפי...).

    יום טוב לכולם

  • 14.

    הטענה שלך היא: צעקה = רצח (ל''ת)

    יחזקאל, 11/10/10 20:35

  • 13.

    כל הטיעונים נגד אכילת בשר תקפים ומוצדקים.

    מימי, 11/10/10 16:27

    אך הטיעון החשוב ביותר לא נאמר, והוא שאכילת בשר מורידה את האדם ''מטה'' מבחינה רוחנית, מעצם היות הבשר אוכל בעל איכות רוחנית ירודה - tamas. הגוף בשרני בעצמו, כשמוסיפים לו עוד בשר התחושה הפיזית היא של קיום ''כבשר ודם'' בלבד. לעומת זאת, אוכל בעל איכות רוחנית גבוהה - satvva מאופיין בכך שהוא מאפשר לאדם להעלות את תודעתו ''מעל'' הקיום הארצי היומיומי, אל עבר הקיום הרוחני והאלוהי שלו.

  • 12.

    לא חייבים להיות יפי נפש...

    אוכל בשר פעם בחודש, 11/10/10 15:47

    הצמחונים הפנאטים שמגיבים פה, תפסיקו לחשוב שהשמש זורחת לכם מהתחת ואתם יודעים הכל ויותר טוב
    ולמה בכלל החלטתם שאסור לאכול בשר?
    הבעיה של העולם היא איזון ואתם לא תורמים לאיזון אפילו די מזיקים בקיצוניות שלכם
    המצב האידיאלי היה שהאדם היה ניזון מצמחים פירות קטניות שורשים, מיד פעם היה מצליח לצוד איזו חיה, בדרך כלל אחרי מאבק די הוגן, במצב הזה האדם היה אוכל בשר רק לפי מידת הצורך, כמות קטנה פעם בכמה זמן וכמובן שמשתמש בכל חלקי החיה להכנת מלבושים וכלים, בשר החיה היה כמובן בריא, בעל אחוז שומן נמוך וללא הורמונים ותרופות מסרטנות.
    הבעיה שהאיזון הופר והאדם החל להתחזר עד שהגענו להיום, משפחות שלמות מפרקות כמות בשר שיכלה להספיק להם לשנה, ביום אחד של על האש בפארק וכמובן שחצי נזרק
    הביקוש המטורף כמובן יצר את תיעוש הבשר וכל מה שכרוך בכך כולל התעללות בבעלי חיים והרעלת האנושות והעולם, בזבוז מטורף של משאבים רק כדי לספק תאווה
    אז אולי תבינו שלעולם יאכל בשר, לעצור את זה אי אפשר, עדיף להלחם על האיזון, אם אתם רוצים להטיף, תשכנעו אנשים לצרוך פחות קודם כל , זה הרבה יותר הגיוני מלצעוק רצח... אפשר לאכול בשר אבל לא להתחזר

    • אני איתך!

      ברי ג'יל, 11/10/10 22:20

      אני אונס רק פעם בחודש, לא משהו קיצוני.
      וזקנות אני שודד בקושי פעמיים בשנה.

      אבל לא. אני לא מנסה לנקות לעצמי את המצפון בגיבוב מילים אינסופי וריק ובשפה ג'ורה.
      עדיין אני יותר טוב ממך.

      • המאמר בדיוק אל מול קיצונים כמוך ברי ג'יל

        עודד, 12/10/10 03:17

        הסיכוי של אפרוח התרנגולת לשרוד עומד על 1 ל 5 אם לא פחות מכך בטבע,
        אין שום בעיה עם תרנגולים חופשיים בחווה חופשית ושבני האדם עושים את הברירה הטבעית
        לוע הזאב כואבת לו יותר מאשר שחיטה מהירה ויעילה
        למות כאפרוח, גם לא תענוג.

        הבעיה כמו שכותב 12 היא הכמויות..
        תעשיית הבקר המזהמת וההתעללות התעשייתית בנו ובבעלי החיים

        אך לא במעט בשר עוף אורגני ולעיתים איזה מנת דג קטנה, בהחלט יכול להיות חלק מתפריט בריא.

        • גאווה גדולה להיות קיצוני בענייני צדק

          ברי ג'יל, 12/10/10 11:07

          אם סיכויי ההישרדות בטבע כל כך נמוכים, בוא נגדל גם אנשים בשמורות.
          אגב, אם אדם יהיה כל חייו בתא, נאמר נקרא לתא כלא, סיוכיי ההדרסות שלו יפחתו, הוא לא ימות במלחמה, ובאופן כלללי ניתן יהיה להגן עליו משלל מפגעים מבחוץ, אז למה לא?
          כי חופש הוא ערך עליון. כי רוב האנשים עוזבים את בית ההורים המגונן בשביל לחיות חופשיים, על אף כל הקשיים.
          אם דרך המוות כה מפריעה לך, אתה חושב שעדיף לשדוד קשישות עם אקדח, לא עם לום? הרי לדבריך, אם המוות מהיר וחלק, ממש לא משנה שהסיבה היא מיותרת, רק שהקורבן יסבול כמה שפחות.
          ואם הבעיה היא כמויות, מה רע בלאכול בני אדם? מעט, אבל בני אדם.
          תפריט בריא לרוצח הסןציומט, תפריט נורא לא בריא למי שנרצח בשביל זה.

        • יש לך אפשרות לאכול אורז מטובל עם ירקות, אבל אתה בוחר להרוג

          תרנגולת שרוצה לחיות בדיוק כמוך, כדי שהמנה שלך, 14/10/10 02:40

          תהיה קצת יותר טעימה, זה לא שיא הרוע?

      • ,usv (ל''ת)

        אוכל בשר פעם בחודש, 12/10/10 10:20

    • אתה פופיי (ל''ת)

      פלוטו, 12/10/10 05:49

  • 11.

    על אי הטפה

    שחר, 11/10/10 13:51

    אחת הסיסמאות השגורות ביותר בשיח הרוחני והרוחניקי הוא ''אל תהיה שיפוטי''. אגב, זה מה שאני מקבלת לעתים קרובות מאלה ששופטים אותי. יש קצת בלבול מושגים בין הטפה, שיפוטיות וביקורת.

    כשמשהו חמור מאוד מתרחש, מותר וצריך לבקר אותו - לא מתוך שנאה וזעם, אלא מתוך רצון ליידע ולשנות.

    בכתבה שבעקבותיה נכתב הטור הזה לא גיניתי את אוכלי הבשר אלא את אכילת הבשר כפי שהיא נראית היום. תעשיית הבשר פוגעת לא רק בחיות אלא גם בבריאות הציבור ובאיכות הסביבה. אז למה לשתוק? למה לא לקום ולהגיד, שמעו חבר'ה, משהו פה ממש, אבל ממש, לא בסדר.

    להיות צמחוני זה טוב, אבל לא מספיק. אם מתעללים בילד בבית השכן ואנחנו מסתפקים, בשם הרוחניות, בלשבת בשקט ולא להתעלל בילד שלנו, אז זה לא מספיק טוב.

    אני לא מוכנה להתנצל על הצמחונות שלי. בעיניי זו הדרך הנכונה ביותר בהרבה מאוד מובנים. מצד שני אני גם לא משלה את עצמי שכולם יהפכו צמחונים עכשיו. מי שמתעקש לאכול בשר צריך להוביל את השינוי לתנאים הומאניים ולהגנה על הסביבה בחוות ובמשחטות.

    • נכון מאד. שלי, אשמח לשמוע את דעתך.

      גיא ש., 11/10/10 14:32

      אני חושב שההפרדה בין העושה והנעשה קריטית.
      הצמחונות היא תפיסה חברתית ברובה ולאו דווקא אישית.
      ואגב, יש הרבה אפור. אפשר לאכול פחות. אפשר לאכול רק לפי הצורך. אבל חשוב, מאד חשוב, להסביר למי שלא יודע, או למי שמתעניין את העיקרון שבדבר.
      ההתעלמות מהעניין שיש חיים מאחורי הסטייק היא שמביאה את האדם מאחד ש''גם אוכל בשר'', לאחד שחוגג על 3 סטייקים, קורא לעצמו קרניבור בגאווה וזורק לפח חצי מהפרה.
      מידה.

    • מסכים. (ל''ת)

      שור בגילגול קודם, 12/10/10 05:52

    • אני מאד אוהב בשר ומוותר מההבנה שאני גורם סבל לא יתואר (ל''ת)

      לאחרים., 12/10/10 05:55

  • 10.

    אני מסכימה עם רוב הדברים שלך

    אוהבת חיות, רמת גן, 11/10/10 13:50

    אך בשום פנים ואופן אינני מסכימה ש''מיסיונריות וניסיונות התרסה של צמחונים כנגד אוכלי הבשר דומה במידת מה לפגיעתם של
    אוכלי הבשר בבעלי החיים''. הלא אוכלי הבשר, בניגוד לבעלי החיים, אינם חווים פגיעה פיזית בגופם, אינם מוצאים להורג, והחופש שלהם אינו מוגבל בשום צורה שהיא.

    אני מסכימה שכפייה לא תשיג דבר מלבד התנגדות, וכי השינוי צריך לבוא מתוך האדם עצמו. אך אם אדם מכריח את עצמו להתאפק ולא לאכול בשר או שהוא אוכל בשר מתוך רגשי אשמה, אין שום רע בכך, משום שזה מצביע על הבנתו כי הוא פוגע בבעלי חיים. זהו לדעתי הצעד הראשון במעבר לצמחונות, וזהו צעד מבורך.

    בנושא זה אוסיף ואומר כי באותה מידה יכולת לומר כי מוטב לאדם לקבל את עצמו כמעשן, כנרקומן או כאלכוהוליסט מאשר להתאפק ולא לעשן/לצרוך סמים/לשתות אלכוהול או מאשר לעשות את כל אלה תוך רגשי אשם. הרי כל אדם יודע שהדברים הללו מזיקים, ועל כן, הצעד הראשון להיגמלות מהם הוא ההבנה שאתה מזיק לעצמך ו/או לאחרים ולאו דווקא ''התחברות רוחנית/פנימית''.

  • 9.

    בשר זה טעים (ל''ת)

    במבי גשם, 11/10/10 11:58

  • 8.

    התופעה חוזרת על עצמה - הסבר בפנים.

    עדי, 11/10/10 11:52

    שלי

    אלוהים יודע אם מטרת הטור היא בישביל להתריס, ליצור תגובות ורעש או שאת באמת מבולבלת.
    בקצרה - תרשי לי לההשוות אותך וכמותך לאותם אנשים שניתן להגדיר אותם תחת הכותרת :
    "SELF HATING JEWS".
    אין הבדל מהותי בינך לבין נועם חומסקי ושאר פעילי שמאל קיצוניים. למה? כי לקחת נושא - "צמחונות" שמגדיר כל כך הרבה אנשים בעולם שמנסים בכל כוחם לדחוף את הנושא למודעות שרצח זה רצח זה רצח! ולקחת את הצד המתייפייף של "לא צריך להטיף" ועוד העזת לומר שההטפה היא יותר גרועה מהרצח?! (את רצינית?)
    ברשותך הייתי רוצה להוסיף - למה לעשות כל כך הרבה כתבות על רצח העם בדארפור? שואת הארמנים? נערים שמתעללים בבעלי חיים? אונס נשים בכפרים באפריקה? אל-קעידה? שחיטות בפוליטיקה?....
    האם זה לא תהליך שאותם מבצעים צריכים לעבור "רוחנית" לבד?
    בדיוק בגלל זה לובשים כובע בשמש, שלי.

    • ממליץ (ל''ת)

      hawlk, 11/10/10 12:24

  • 7.

    ללא ספק את מהזן העלוב ביותר

    ברי ג'יל, 11/10/10 10:37

    "הצמחוני המתנצל"
    אני מעדיף אוכלי בשר מאשר צמחונים מתנצלים.
    ציטוט: "מיסיונריות וניסיונות התרסה של צמחונים כנגד אוכלי הבשר דומה במידת מה לפגיעתם של אוכלי הבשר בבעלי החיים. "
    את קולטת מה את כותבת?!
    לומר למישהו שהוא פוגע בחלשים ולנסות להסביר ולשכנע אותו שזה לא בסדר, גרוע כמו להתעלל במישהו? גרוע כמו לקחת למישהו את החיים?! מה נסגר איתך?!
    ואם ילד מרביץ לילד שלך אם מקל בראש, או ההיפך, את תכפי עליו להפסיק, או שתחכי שיתפתח לרמה רוחנית בה לא מרביצים עם מקלות בראש?
    ואם תראי שודד קשישים בפעולה, תנסי לעצור אותו? לקרוא למשטרה? או שתמשיכי בשלך, ןתמתיני שיתפתח לרמה הרוחנית.
    אבל חיים של חיות? אין שום בעיה, שימתינו להתפתחות הרוחנית הראויה.
    אל תפגעי במושג "צמחונית", תקראי לעצמך נמנעת מבשר וגם זה תוך התנצלות מעומק לב.

  • 6.

    את ריח האמת ניתן לזהות בקלות לפעמים

    צמחוני, 11/10/10 10:19

    ונראה לי שהוא עולה גם מהמאמר הנפלא הזה. בתור מצחוני הפיתוי שלי הוא כל הזמן ללכת להטפה אך חיזקת לי כרגע את הצד השני, השקול, האמיתי והבוגר יותר.

    תודה...

  • 5.

    מה שגיא (2) אמר. (ל''ת)

    תום, 11/10/10 09:39

  • 4.

    כל עוד תקראו לבחירה האזוטרית שלכם ''התפתחות רוחנית'' - הכשלון וודאי

    קרני, 11/10/10 09:14

    אין שום גדולה פילוסופית בהתנערות מהמורשת האבולוציונית והקולינרית שלנו כשם שאין רבותא בהקפדה על דיני שעטנז.
    בשני המקרים מדובר בקביעת חוקים סתמיים, בד''כ על רקע איזו אובססיה או פוביה, וחיזוקם בעזרת סוגסטיה חיצונים ושכנוע עצמי.
    כמו במקרים של הפרעות אכילה אחרות המדרון החלקלק מדרדר חלק מהבוחרים בו לעבר כל מיני דיאטות ביזאריות אפילו יותר (ע''ע אוכלי ירק חי אחד בלבד כל היממה).

    אתם רוצים לפעול למען רווחת בעה''ח?! הורידו נא את אצטלת הקדושים הזועמים והתחילו לקדם סביבות גידול נאותות לבעלי החיים שבלי צריכת הבשר של הקרניבורים בכלל לא היו נולדים לעולם.

    • שלום קרני, מה בעצם רצית לומר? (ל''ת)

      גיא ש., 11/10/10 11:01

      • תגובתי היא לניסוחים הפטרונאלים של הגברת ברעם

        קרני (ולא בהכרח בור), 11/10/10 23:13

        ובמידה מסויימת גם לטענות ה''לגליות'' שאתה מעלה (כשאצלה ההתעליינות על הזולת נשמרת ברמה הפילוסופית, אצלך זה כבר חצי צעד מכתבי אישום ומאסר ממושך...).

        לו הייתי צמחוני ממניעים ''מוסריים'' והאינטרס שלי היה לסייע לבעלי החיים הנאכלים - הייתי רואה בגישות הללו שירות דוב למי שאני מנסה להציל.

        במקום ההנדסה החברתית הנואלת שאתם מקדמים בין אם בשיטות של הפחדה (''זה רצח'') או בשיטת בגדי המלך החדשים (אני לא רואה בצמחונות שום עליונות פילוסופית) אני ממליץ שתקדישו את האנרגיות החיוביות שלכם לשיפור תנאי חייהם ונסיבות מותם של בעל החיים שאני ושכמותי נמשיך לאכול בהנאה (וללא רגשות אשמה).

        • ענית לעצמך. אבל בכל מקרה אסביר.

          גיא ש., 12/10/10 16:37

          אני מנסה למנוע מעצמי לעשות דברים שאני לא רוצה שיעשו לי. קפיש אמיגו?
          להיות רברבן וברברן (מדהים שאלו אותן האותיות) לא פוטר אותך מלהסתכל לבעיה בעינים. בלבן של העיניים.
          לקחת חיים לשם תענוג זה רע. נקודה.
          אם תקרא היטב את מה שקראתי, תוכל לקרוא שבהחלט אני מבין אכילת בשר למי שזקוק לכך, אבל לשם תאווה גרידה? ראבאק, מה עובר עליך?
          הצצת לתוך הפחים בפארקים בשבתות?
          אתה באמת חושב שאני צריך לדאוג לרווחת החיות שאתה אוכל? אני עושה זאת כי אני לא סומך על שכמותך! מוסרית,אם אתה אוכל אותם, א ת ה צריך לדאוג לרווחתם. אתה.
          אגב, זה שאתה משתשמש בהמון מילים לועזיות בעלות הרבה אותיות לא הופך את התשובה שלך לטובה. היא נשארת לא לעניין, רק בלועזית.

  • 3.

    אני צמחונית כבר 30 שנה, אבל המורה הרוחני הגדול ביותר

    שפגשתי ואני עדיין איתו אוכל בשר. תלוי בסוג הדם, 11/10/10 09:01

    יש כאלה (בעלי דם 0) שבאמת זקוקים לבשר.

    • אני בעלת סוג דם כזה, וממש לא זקוקה לבשר.

      לי, 11/10/10 21:18

      מאיפה ההנחה המופרכת הזו?

  • 2.

    שלי, אני חושב שאת מפספסת בגדול.

    גיא ש., 11/10/10 07:49

    הרעיון של הסבר הצמחונות וחשיפתה לקהל איננה בדבר הפיכת האחר לכמוני ואיננה בדבר העלאת רמת המודעות של פלוני לחיים מוסריים,
    כי אם יותר הצלת חיים.
    בעיני שכמוני, ואני חייב לומר שאינני אומר מילה לאיש אם אינני מוצא את הזמנתו לדיון, חיי החיה חשובים לקיום ולמעגל החיים בדיוק כמו חיי האדם יקרי הערך.
    וככזה, צפייה בקרניבוריות, היא כצפייה ברצח פר סה.
    חשוב להדגיש, אדם שבשר חשוב לבריאותו, שיאכלו ויבריא, זה חלק מהמעגל. אבל בחברת האדם אין כל צפייה בבעל בחיים כבעל חיים, אלא כמוצר מדף.
    קפצי לפארק הירקון וראי כמה פרות נטבחו לשווא ומוצאות את בשרן בפח האשפה. האם אנשים אוכלים לשם האכילה או לשם ריסון התאווה?
    והשאלה החשובה יותר, האם נכון ''לקבל'' אדם שלוקח חיים על מנת לספםק את חצי תאוותו?

    הדאלאי למה מדבר רבות על דרך האמצע, והדרך שאת מציעה איננה אמצע בשום פרמטר היא פשוט ניהיליסטית.

    • תיקון טעות, סיפוק תאווה ולא ריסון תאווה (ל''ת)

      גיא ש., 11/10/10 10:14

  • 1.

    מאמר חשוב ונכון

    בועז, 10/10/10 17:32

    נותן נקודת השקפה בוגרת ומאזנת.