• 15.

    ארבעת הרוחניקים רעיון נפלא

    נוני, 01/10/10 19:36

    זיר יקר,
    אני אוהבת את סגנון הכתיבה שלך, את הרעיון ומה שביניהם.
    כל רוחניק שציינת, ניזון גם משאר הרוניקים ללא ספק ואינו יכול להיות מקוטלג למין אחד, אך בהחלט מתקרב לאותו טיפוס.
    לא לחינם במסורת איגדו אותם ביחד.
    מי יתן וכל הרוצה בכך יצא אתרוג!
    אתה בשבילי מזמן יצאת אתרוג.

  • 14.

    האתרוג מהזן המנצח = ''תודעת העל''

    hamber1 , 26/09/10 17:08

    האתרוג מהזן המנצח = ''תודעת העל''
    תודעת העל = מידע מהמחשב המרכזי של הבריאה.
    כאשר אנו פונים לבורא , למעשה אנו מתחברים
    לצבא השמיים , בצבא השמים יש .
    1). יהוה. = מנהיג העולם הפיזי הארצי.
    2). אלינוס = מנהיג העולם בעידן החדש.2012
    3). תודעת העל = מחשב על מרכזי.
    4). המישורים = הבית ממנו היגענו לעולם
    הזה ואליו חוזרים הנשמות בסיום החוויה
    5). כל בקשה עוברת בין המושלים 1 עד 4 .
    6). רק בקשה שקבלה אישור מכל הגורמים,
    המושלים על העולם הזה מתבצעת בפועל.

    • זה כמו אישורי בנייה. . . .יש גם מאכרים שמטפלים בבקשות ? (ל''ת)

      reuvenholzer, 27/09/10 11:38

  • 13.

    מי אני?

    טלי מרקוס, 25/09/10 16:49

    כתבה חכמה ומצחיקה- ומעוררת שאלות- מי אני שם בתוך הארבעה?

  • 12.

    הערבה נשמעת לי מוכרת (ל''ת)

    שירלי - ערבה, 24/09/10 18:02

  • 11.

    יצאת אתרוג בפייסבוק

    לולבית, 24/09/10 17:44

    זה מגניב לא יודעת מי עשה את זה, אבל אפשר למלא שם בחן את עצמך והם אומרים לך איזה מין אתה מארבעת המינים :) http://apps.facebook.com/eizemin/ אני יצאתי לולב

  • 10.

    משמעות אלתרנטיבית לארבעת המינים בעולם העתיק

    reuvenholzer, 23/09/10 14:23

    לולב - ניצחון והישגים
    הדס - יופי ואהבה
    ערבה - בריאות (והשראה ?)
    אתרוג - פירין האשה

    חג סוכות שמח

  • 9.

    האתרוג בעולם העתיק

    reuvenholzer, 23/09/10 14:20

    אחת הסיבות למקור ייחוסו של האתרוג, ואולי אחת הסיבות לבחירתו כ''פרי עץ הדר'' היא העובדה שהוא
    נותן פירות חדשים בעוד הפירות הישנים נמצאים עליו, ואין הפירות הישנים נושרים ממנו. כמו כן הוא עץ ירוק
    עד, פרחיו גדולים וריחניים והעלי - איבר המין הנקבי של הצמח - בולט יחסית לצמחים אחרים . תכונות
    אלו הן שהקנו לו את סמליותו כמייצג אביב נצחי, כפי שמתאים להיות בתנאי הפוריות המתמידים שהיו בגן עדן.
    העובדה שהעלי בולט, גרמה לכך שהגננים הפרסיים הבחינו בכך שרק הפרחים בהם היה עלי-התפתחו
    פירות, ואילו הפרחים האחרים היו עקרים. יתכן שתכונה זו היא שגרמה לכך שלאתרוג יוחסו גם תכונות של
    מגביר פוריות. יתכן שהשילוב בין תכונות אלה גרם לכך שהאתרוג, שהיה ועודנו סמל לפוריות, נזכר גם כפרי
    עץ הדעת של גן עדן.
    ברפואה העממית נקשר האתרוג גם לסיפורי פריון, ובניגוד לתמר שמקושר בעיקר לפוריות הגבר, האתרוג מתקשר לפוריות האישה.
    ''לנשים הרות ממליצים ברפואה המסורתית לתת אתרוג בגלל הריח שמסייע להן לעבור את ההיריון'',
    (מתוך מאמר של רבקה בן-ששון
    האוניברסיטה העברית בירושלים)

  • 8.

    ערבה בעולם העתיק

    reuvenholzer , 23/09/10 12:52

    היפוקרטס במאה החמישית לפני הספירה גילה שאבקה מעלי ערבה מיובשים מורידה חום ומקילה על מיחושים וכאבים. זה היה ה''אאספירין'' של היוונים.
    התרופה הזאת מוזכרת גם במצרים שומר ואשור
    פולחן המוזות היה נפוץ בכל רחבי יוון העתיקה, אך בייחוד באזורים הרריים ליד מעיינות ונחלים.
    המוזות בהר הליקון ישבו ליד כס מלכותו של זאוס אביהן, שרו תהליתו, סיפרו על בריאת העולם ובריאת האדם לימדו את האלים ובני האדם לשיר,
    הן העניקו למשוררים מטות השראה עשויים ענפי עץ ערבה,
    הערבה הייתה מקודשת לאל המצרי אוזיריס, את מקום קבורתו של אל השאול המצרי אוזיריס מציינים בחורשה מקודשת של ערבות.

  • 7.

    כפות דקלים בעולם העתיק

    reuvenholzer , 23/09/10 12:04

    ענף הדקל ידוע כסמל נצחון במזרח העתיק ובעולם היווני והרומי.
    גיבורים ומנצחים בתחרויות או במלחמות היו מתכבדים בנשיאת ענף דקל לאות ניצחון. כך העולם, שהושפע מתרבויות אלה, עשה אף הוא את הלולב לסמל ניצחון.
    כניסתו של ישו הנוצרי לירושלים נחגגה בכפות תמרים.
    טביעת ענף הדקל הייתה מוטיב מרכזי במטבעות המרד הגדול ומרד בר-כוכבא. כך ניתן להסביר את הטביעות על גבי מטבע בערך של סלע (טטרדרכמה) מן השנה הראשונה למרד בר-כוכבא (133-132 לס'): בצדו האחד של המטבע מתוארת חזית בית-המקדש והכתובת ''ירושלים'' בכתב עברי עתיק. בצדו השני מוטבע ציור לולב ואתרוג, המוקפים בכתובת ''שנה אחת לגאולת ישראל''. באותה התקופה היה ציור הלולב למוטיב יהודי חשוב ורווח יחד עם המנורה, המחתה והשופר.

    (מתוך מאמר של דוד שפרבר חוקר ומבקר אמנות.)

  • 6.

    ההדס בעולם העתיק

    reuvenholzer , 23/09/10 10:52

    ההדס היה צמח מאוד משמעותי בעולם העתיק ונקשרו אליו מספר אלילות פגניות מתרבויות שונות.
    אסתר הוא שמה של המלכה היהודיה שנישאה לאחשורוש כדי להציל את עם ישראל. אסתר (אישתר) הוא גם שמה של אלה שסימלה את פריחת האביב והאהבה בתרבויות בין הנהרות (הפרת והחידקל). שם נירדף לאישתר הוא ''הדסה'' ששמה ניגזר משמו של שיח ההדס. אישתר מופיעה כאשר זר עלי הדס מאתר את ראשה.
    היוונים העתיקו את ''הדסה \\ אישתר'' לאלת האהבה והאביב ונוס. ונוס בציורי הכדים והצלחות היוונים ובפרסקו והמוזאיקה היוונים תמיד מופיעה כאשר זר עלי הדס מאטר את ראשה.
    חג סוכות שמח

    • לראובן

      מליץ יושר, 23/09/10 11:17

      חייב לציין, ראובן יקר, שתגובותיך במדור השתנו לטובה ובזמן האחרון הפכו לא רק מעניינות, אלא גם נעימות לקריאה.

      שא ברכה,
      מ.

  • 5.

    נהנתי לפתוח את הבוקר איתך ועם החברים.....מקסים! (ל''ת)

    קארן, 23/09/10 10:13

  • 4.

    אושפיזין

    סכך, 23/09/10 07:50

    זיו יקר,

    טוריך במדור זה הם תאווה לחיך הרוחני וכיף צרוף לכל קורא באשר הוא. בניגוד להרבה טורים אחרים - טרחניים, שנקודת התורפה שלהם (האופיינית ל-99% מהשיח הרוחני ה''לא-מואר-עדיין-אך-מתמצא-בנדרש-כדי-להגיע-לשם'', היא הכתיבה ה''מבינה'' אודות עניינים שטרם נחוו ע''י הכותב/ת) - המעייפים בידענותם והמצמיאים ביובשם, אני קורא את מאמריך בשמחה ועד לסופם.

    בעת הקריאה אני מדמה לפני אדם אינטיליגנטי, שלא שכח עדיין את היכולת לשמוח ולצחוק (בסרקאזם ובשילוב לא מעט ציניות ''אנטי-רוחניקית'' בעליל), בעיקר על עצמו, שכן: האין אתה בין אותם אושפיזין שתיארת והאינך חושש בעצמך מאישפוז בעקבות המרדף ההזוי של כולנו אחרי אותה מהות המקפידה לחמוק מאיתנו? אתה אדם שלמרות שלוקה וודאי באחד או בכמה מאותם חוסרים שתיארת (טעם? ריח? שניהם?), הייתי שמח להכיר!

    עד כאן התרשמותי ממך וכעת, שאלה קטנה: האם אתה מכיר, או לפחות מעלה על הדעת ומדמיין סוג של מחפש רוחני המהווה בעצמו - עוד בטרם מצא את שחיפש! - סוג של אתרוג, או שכולנו נידונו לחיים השזורים באותם פגמים מצחיקים ומעציבים?

    • תוספת

      סכך, 23/09/10 11:12

      אם במונח ''אתרוג'' אכן התכוונת למחפש רוחני אותנטי ולא לאדם מוגשם (כפי שהינחתי לפני שקראתי את המאמר בשנית), התוכל להרחיב את הדיבור אודותיו: האם פגשת אדם כזה מימיך ואם כן, מי הוא? מה אורח חייו? האם הוא נזיר, או שמא הינו איש משפחה שמח בחלקו? במה הוא עוסק למחיתו והאם הוא חי באשלייה המשותפת לנו, או שהוא מת לה זה מכבר וקיים רק במציאות, אף מבלי ''הארה'' רשמית?

      תודה וחג שמח!

      • האתרוג הנדיר

        זיו, 23/09/10 14:02

        אכן, התכוונתי למחפש רוחני אותנטי. פגשתי כמה ספורים כאלה במהלך חיי, כמה מהם משום שהתעוררו והפכו למורים רוחניים, ועוד כמה פה ושם שעדיין לא, אבל האותנטיות שלהם היתה ניכרת.

        איך נראה המחפש האותנטי? כמו האדם הער, גם לו אין לו צורה מסויימת. הוא יכול להיות בעל משפחה או נזיר, רציני או ציני, והוא יכול להיות גם בשלבים שונים של החיפוש. המאפייין היחיד שלו הוא שבתוך תוכו, החיפוש הרוחני הוא הפריט הראשון ברשימת סדר העדיפיות בחיים, וגם הפריט היחיד.

        ולא, הוא לא השלים עם קיומו במציאות האשלייתית. הוא לא מוכן להתפשר על חיים כאלה, וכמיהתו להתעוררות מאשליה זו היא חד משמעית ועקבית. פשוט, כי ככה הוא החליט.

        אם אתה זקוק למידע נוסף על אתרוגים, המייל שלי מופיע בקרדיט בראש הכתבה. חג שמח

        • זיו יקר

          סכך, 23/09/10 15:19

          בחפץ רב אשמע עוד על אתרוגים שכאלה (ואם מדובר דווקא במורים ולא בשוחרי-אמת שעל הדרך, יש לי אפילו אחד - יחיד ומיוחד לגמרי! - להכיר לך), אלא שתוכנת Outlook אינה מותקנת על המחשב בו אני משתמש בימים טרופים אלו. אם תרצה להמשיך את ההתכתבות באתר - כך שגם אחרים יוכלו ליהנות ממנה - מה טוב ואם לא, אשמח לכתובת מייל כלשהי מצדך.

          רוב תודות.

          • ziver@nrg.co.il (ל''ת)

            זיו, 23/09/10 16:13

  • 3.

    מקסים ! (ל''ת)

    ירדנה, 22/09/10 23:42

  • 2.

    הייתי עונה אבל אז מסגירה את העובדה שקראתי עד הסוף (ל''ת)

    מקום להיות, 22/09/10 15:38

  • 1.

    התמונה הראשונה מעולה (ל''ת)

    עמית, 22/09/10 13:12