• 13.

    תודה אמיר על כל הכתבות המעוררות השראה שאתה מביא לנו. (ל''ת)

    מיה, 23/09/10 10:47

  • 12.

    לגלות את האני זה וויתור על הכל. המיינד שלך או בעולם או באני. אם הוא (ל''ת)

    בעולם, אתה לא באני. הבחירה שלך., 22/09/10 07:58

  • 11.

    תודה

    יפצ''וק, 17/09/10 06:27

    תודה אמיר על מאמר מאלף, על האפשרות להחשף לרמאנה מהארשי,על היכולת להביא הדברים בצורה כה בהירה וברורה, כל שנותר לי הוא להמשיך ולתרגל ולהאמין שידע מסוג זה וחשיפתו לעוד ועוד ישפיעו עלינו ויגרמו לנו להיות אנשים יותר טובים באופן אישי וכחברה, שנה טובה וגמר חתימה טובה

  • 10.

    הבהרות נוספות

    אמיר, 16/09/10 14:18

    מיישר - הנה המקור:
    the aspect of being is emphasised by jnanis who are said to repose in the essence of being after incessant search and to have their individuality lost in the supreme

    במקום אחר רמאנה אומר :''כאשר אתה חושב שאתה האגו או אינדיבידואל אתה חושב שיש אותך, את הקוסמוס ושאלוהים נמצא מעבר לקוסמוס, כך נוצר הרעיון של נפרדות. הרעיון הזה חייב ללכת, מכיוון שהקוסמוס ואלוהים אינם נפרדים ממך. אלוהים הוא לא רק הלב של הכל, ממנו הכל מתחיל ונגמר. הכל מתקיים ממנו, קיים בתוכו ומתפרק לתוכו, לכן הוא איננו נפרד. העובדה היא שאלוהים הוא הכל ובלתי מחולק. הוא קיים תמיד ונמצא בכול מקום. האדם בכול אופן איננו יודע זאת, הוא חייב לדעת זאת. ידע עצמי משמעו התגברות על המכשולים שחוסמים את גילוי האמת הנצחית שהעצמי זהה לאלוהים. המכשולים יוצרים את הרעיון של החלוקה האינדיבידואל. כל המאמצים הנוכחיים יסתיימו בכך שתגלה שהעצמי האמיתי איננו נפרד מאלוהים.''

  • 9.

    הבהרות

    אמיר, 16/09/10 13:57

    תגובה 6 -''ליצן חי''ר'' יש לך טעות רצינית לגבי אופיו של רמאנה. מעבר למה שאחד כתב לך שרמאנה לא טען שהוא גורו, יהיה נכון להוסיף שהפכו אותו לכזה. רמאנה היה חסר כל גינוני ''גורו'' מכל סוג שהוא, הוא היה אדם פשוט וצנוע מאוד, הוא התייחס לכולם בשוויון מוחלט. אנשים ניגשו אליו בכל שעה, גם בשלוש לפנות בוקר והוא תמיד היה שם בשבילם, גם שעות לפני מותו הפיזי. במשך תקופה ארוכה הוא נהג להתעורר לפנות בוקר ולעזור בהכנת האוכל שניתן חינם למבקרי האשראם, ותמיד המתין שכולם יסיימו לאכול ורק אז אכל בעצמו.
    הסרט הזה מ 1946 נותן מושג קצת יותר ברור לגבי הפשטות, הצניעות והאהבה הגדולה של רמאנה לאנשים ולבעלי חיים שחיו באשראם.
    http://www.youtube.com/watch?v=1-OS8LU6JW8

  • 8.

    ''תרגול עקבי ומתמשך יביא לשליטה מוחלטת במיינד'' זו האמת האחת והיחידה (ל''ת)

    כתבה של זהב טהור. ירמי., 16/09/10 10:02

  • 7.

    שליטה על המיינד? שליטה?

    א, 15/09/10 22:29

    חשבתי שכל העניין הוא שחרור שליטה, הרפיה באחיזות וכו

    מי יכול להסביר בצורה פשוטה את התרגיל שניתן בתחילת הכתבה? הניסוח מאוד לא ברור.

    תודה

    • זה אמור להיות די פשוט

      חי בחלום, 16/09/10 12:01

      אתה יושב עם עצמך ומסתכל על מחשבות שעוברות לך בראש. בכל פעם אתה חושב ''של מי המחשבה'' ומנסה לרדת לאותו ''מסך'' שעליו מוקרנות תמונות בראש שלך.
      כך אתה מתחיל לחוות את המציאות במקום לחשוב אותה.

      דוגמא טובה נוספת היא שבגדול, הקשר שלנו למציאות הוא קצת כמו קשר של פסיכופט לרגשות : הוא מבין אותם, מבין מתי הם אמורים לצוף ומה הם אמורים לגרום לו להרגיש אך למעשה אינו חווה אותן.
      תרגול רוחני מביא את חווית המציאות קצר יותר קרוב לצורה שבה אדם נורמלי חווה את הרגש - לא דרך השכל כי אם כחלק מקיומו.

      מקווה שעזרתי, אבל ממליץ לנסות לחפש אנשים שמבינים בזה יותר ממני :)

  • 6.

    האיש הזה הולך נגד אלוהים שיצר את החיים והאדם, ומטיף לחידלון החיים

    ליצן חי''ר, 15/09/10 21:42

    זה חסד זה?
    ציטוט: ''חסד, המודגש אצל זה שהתמסר לאלוהים לחלוטין, המשתכר מאהבת אלוהים בחוויה אקסטטית מלאת חסד שבה הוא מאבד את האינדיבידואליות שלו אל תוך האלוהות''-
    מי יצר את האינדיוידואליות? לא אלוהים? למה חסד זה איבוד אינדיבידואליות? האם אלוהים שיצר את האדם ואת האינדיבידואליות שלו לא עשה מעשה של חסד?
    אולי את האדם ואת האינדיבידואליות המאפיינת את האדם ונותנת לו את האישיות שלו ואת הרצון שלו יצר השכן מלמטה?

    האם איבוד האינדיבידואליות אל תוך האלוהות הוא לא מעשה הנוגד את מעשה האלוהים שנתן לאדם את האינדיבידואליות שלו ו''הוציא'' אותו כביכול, מתוככי האלוהות? האם לפי המהראשי הזה האדם מתמזג לנצח אל תוך האלוהות ונהיה אלוהים בעצמו, ומחר הוא יספר לי שאני צריך להשתחוות לאדם כי הוא עתיד להיות, או שהוא בפוטנציה אלוהים?

    מה זה עקום המהראשי הזה, חבל על הזמן.

    • מסילת ישרים

      מיישר, 16/09/10 08:51

      המהרשי לא ''עקום'', ואינו סותר במאום את עיקריה של תורת ישראל, שנראה שאתה יוצא לגונן עליה באבירות, או כל תורה רוחנית אותנטית אחרת.

      את האינדיבידואליות אכן לא צריך - וגם אי אפשר - לאבד (ישנו כאן שימוש לא נכון במונחים מצד הכותב). ''אינ-דיווידואום'' הוא מילולית ''מה שאינו ניתן לחלוקה'' וזוהי בדיוק אותה מהות אלוהית של האדם (אם תרצה: ה''צלם'' בו נברא עפ''י התורה) עליה מדבר החכם ההודי. עם זאת, דווקא כשאדם מאבד כל מה שאינו אותה אינדיבידואליות (כל מה שיצר בעצמו: תלי תילים של מבנים אינטלקטואליים נפוחים, תפיסות אידיאולוגיות ו''אמונות'' למיניהן, של עומסים רגשיים וקשר הדוק לגוף פיסי, שלמעשה אינו אלא ערימת מזון מעובד, שנצרך מבחוץ ואינו קשור כלל למהות האדם), הוא חוזר אליה, ז''א לאלוהותו.

      רמאנה מהרשי לא ''המציא'' את עניין אלוהותו של האדם. היה זה, בין היתר, דויד המלך, שכתב ב-'תהילים' שלו:''כי אלוהים אתם ובני עליון כולכם''. האם גם הוא היה ''עקום'', שמא פספס משהו עקרוני לגבי מהותו - האלוהית, כאמור, על פיו - של האדם?

    • מחר הוא כנראה כבר לא יספר לך כלום...

      אחד, 16/09/10 09:32

      ואולי זאת הבעיה ? שאתה מנסה להשליך עליו את רעיון ה''גורו'' הבעייתי בזמן שהוא בעצמו אף פעם לא טען שהוא גורו ?

    • היכול בשר ודם להמרות פי אלהים ?

      חי בחלום, 16/09/10 11:48

      מה שאתה כותב נכון מנקודת מבט דואליסטית. ז''א, כפי שרמאנה עצמו אמר, נכון כמו שזה שאתה הגוף נכון.
      אישיות או האגו הם נקודת מבט נוספת של הכל.
      כדי להבין יותר טוב, ממליץ לקרוא את הספר ''שיחות עם שרי רמאנה מהרשי'', שבו , אגב, הוא יוצא נגד הקביעות שאותן אתה משייך לשיטתו.

  • 5.

    מהרשי

    ארז,חופית, 15/09/10 19:12

    מהמם.תודה

  • 4.

    המצב המתואר הוא דמיוני

    יוש, 15/09/10 18:51

    מצב שיחרור הוא מצב טבעי שבו האני האינדיבידואלי נעלם ואפשר להבין מצב זה במידה ונתבונן בתינוק. לתינוק אין ''אני'' נפרד והוא חי את החיים כמו שהם קורים לו ללא שיפוט. ברגע שנוצרת הנפרדות של האני (גיל שנתיים שלש) מתחיל הסבל כיזה לא טבעי להיות בנפרד. בתהליך ההפוך שנקרא שיחרור, נוצר ויתור על האני מכל הקונספטים שנאספו ונשאר המצב הטבעי של התינוק עם המודעות של השכל הבוגר. ההבדל של המצב הזה למה שמתואר בשם ראמנה מהרישי הוא שלכאורה יש תרגול שמביא אותנו להארה אבל כל תרגול לוקח אותנו יותר רחוק מהמצב שתואר פה. התעוררות קוראת כשיש ויתור על הידיעה עצמה, על התרגול עצמו, זה כאילו שהאגו מתאבד ונעלם ונשאר רק החיים עצמם כמו שהם.

    • יוש, על מה אתה מדבר?

      סתם אחד, 15/09/10 20:49

      אם אדם רוצה להשתחרר, הוא אמור לדעת מה כובל אותו כדי שהוא יוכל להשתחרר ממנו, איך בדיוק הוא אמור להשתחרר כשהוא לא יודע ממה? איך הוא ישתחרר מכל מה שכובל אותו ללא תרגול? איך רגע אחד הוא נפרד ורגע אחר הוא מוותר על האגו ומתעורר?
      מה קורה בין לבין? כל מה שהוא עבר במודע או לא, עד הרגע שהוא התעורר לא נחשב תרגול? לוותר יום אחרי יום במודע על האגו עד שהוא מחוסל, זה לא תרגול? שפסנתרן רוצה להגיע לשליטה מסוימת בפסנתר - איך הוא ישיג שליטה כזאת ללא תרגול? הוא יכול במקרה הטוב לדמיין שהמוסיקה אולי תתנגן מעצמה יום אחד ללא מאמץ.במקרה הרע הוא יתעורר בוקר אחרי בוקר אל אותו פסנתר וחוץ מלדפוק את הראש בפסנתר ולחשוב שהוא פסנתרן הוא לא יתקדם לשום מקום.שהוא ישב ויתאמן המוסיקה תתחיל להתתנגן בטבעיות.בסוף, כשהוא יגיע לשליטה מוחלטת בפסנתר הוא יוכל להפסיק את התרגול, לזרוק את התווים,לוותר על הרעיון שהוא מנגן ולתת למוסיקה להתנגן מעצמה.

      • עוקב אחרי יוש

        בלש, 15/09/10 22:39

        מזה זמן מה, ונראה לי שהוא חי בהזייה הניו-אייג'ית הנפוצה (גם אם היא עטופה בעילה של ''תחכום'' מסוים, המבדיל אותה מהפשטנות הפופולרית של רוב מורי ההמונים המקובלים כיום) ש''אי-תרגול'' הוא ''התרגול הטוב ביותר''!

        מה שיוש -כמו רבים אחרים, הנוהים אחרי מורי ''ניאו-וודנטה'' שמשבשים דרכים רוחניות שהוכיחו את עצמן בשם איזו הבטחה פופוליסטית ''להגיע למטרה ללא מאמץ'' - שוכח, זה שה''אי'' הנ''ל מוצמד תמיד ל''תרגול'' ולכן, אפילו מבחינה סמנטית, הוא עדיין תלוי בו! אי אפשר ''לא לתרגל'' כדי להגיע לאיזשהו מצב (אפילו אם זה המצב ה''טבעי'' לנו), משום שאי תרגול = תמיד תרגול מסוים (הימנעות מעשייה היא עדיין סוג של עשייה).

        מעבר לכך: מהיכן יודע יוש איך ''מתבטל האגו''? האם זה קרה לו? מנימת כתיבתו, לא נראה לי שכך הוא! וכידוע: אי אפשר לקום ולהכריז שמשהו קורה לבני אדם ''רק בתנאים מסוימים'' ולא קורה באחרים כל עוד זה לא קרה לנו עצמינו. הטענה פשוט אינה תקיפה מבחינה אקזיסטנציאלית!

        • לא מכיר את יוש

          חי בחלום, 16/09/10 11:56

          אבל יש משהו מוזר בכל עניין ה''תרגול המוכח''.
          נגיד, משום מה ללכת לעבודה, לצפור ברמזור וכאלה הם ביטוי מובהק של האגו, כשלקפוץ באשראם כזה או אחר ולחבק אנשים זרים הם ביטוי ל''שחרור'' של האגו ?
          האם יש משהו בהגדרת ה''אגו'' שמונע ממנו לאמץ לעצמו מסכה ''רוחנית'' ופשוט להתנהג יפה ?
          ז''א, האם במקום לכעוס ולחמוד הוא לא יכול ללמוד לתת ולחבק ? האם זה ''מעלים אותו '' ?
          רמאנה אגב דיבר רבות על תרגול - במיוחד על חקירה וכניעה לכוח עליון.
          לפי רמאנה , אגב, האגו לא מתבטל לעולם, מפני שלא היה קיים לעולם.
          כמו ש''תודעת רוצח'' אינה מתבטלת ע''י כך שתחליט לא לרצוח - אתה פשוט לא מזדהה עם מחשבה לרצוח מישהו אלא רואה אותה כצפה בתודעה.
          אם נקח דוגמא מקבלה יהודית, לדוגמא, אזי אגו הוא תוצר רגעי של הזדהות של נפש המשכלת עם נפש הבהמית או האלהית. אלה שוב מושגים, כדי להמחיש את העיקר.
          רמאנה מדבר רבות עם אחיזה ב''מחשבת האני'' כשלב האחרון של תרגול אפשרי - אחיזה חזקה במחשבת האני כמקור לכל תופעות בעולם שבו אנו חיים מפרידה את המחשבה הזאת מסבך מחשבות אחרות שנקראות ''אגו'' ומותירה בסופו של דבר את המציאות כפי שהיא.

  • 3.

    תודה

    G, 15/09/10 17:59

    על מאמר מאלף וממצה המעביר בבהירות את עיקרי תורתו של רמאנה, ושם דגשים חדשים על נקודות שנעלמו ממני לפני כן.

  • 2.

    דבר אחד הבנתי, הארה היא לא בשבילי, הארה זאת פיקציה (ל''ת)

    דניאל, 15/09/10 17:51

  • 1.

    מדוייק,אולם...

    אברהם, 15/09/10 10:31

    אני משוכנע שמי שבונה משפחה. אשה ילדים והחובות והאחריות שמתלווים לכך אינו יכול בשום אופן ופנים להגיע אל השלב השלישי(סהג'ה נירוויקאלפה סמדהי)לפחות לא בחברה המערבית הטורפת,אלא עם כן הוא מתבודד עם משפחתו בתוך קהילה רחוק מן הכרך.
    מנסיון אני אומר זאת.

    • סיינטולוגיה מאפשרת להגיע לשלב הזה בצורה הדרגתית (ל''ת)

      איציק, 15/09/10 16:23

      • אני מקווה שאתה לא רציני

        סתם אחד, 15/09/10 16:57

        עלק תביא אותך לשלב הזה בצורה הדרגתית. השלב היחיד שהסיינטולוגיה תביא אותך אליו הוא ריקון הדרגתי של חשבון הבנק, הרצון החופשי והאישיות שלך.

        • like (ל''ת)

          עוד אחד, 15/09/10 17:55

        • עוד לייק - סיינטולוגיה כת הזויה במסווה אינטיליגנטי (ל''ת)

          שמוליק, 28/04/11 03:48

      • בסנטולוגיה זה לגיטימי אבל..

        יוש, 15/09/10 18:55

        סנטולוגיה הולכת בדיוק הפוך ממה שראמנה מתאר. רב האנשים שמתרגלים שנים רבות סנטולוגיה נתקעים באגו טריפ עוד יותר גדול מזה שהם התחילו. פה מדובר בויתור על האגו הדמיוני שנותר בחיי כל אחד מאיתנו בגלל התניות החיים.