• 17.

    כמו שמי שרוצה ללמוד תורת המחשב ילמד מהר יותרו וטוב יותר אם יקח קורסים

    מרוכזים ויתרגל אותם באינטנסביות ממישהוא שילמד, 13/09/10 08:23

    תוך כדי חיי היום היום תוך כדי ניסוי ותיקון שגיאות. כך מי שמתרגל את התודעה באופן מרוכז ורציף יתקדם יותר מאדם ששקוע ביום יום. זה כמובן לא סותר שישנם רבים שאינם מתאימים לכך כמו שרבים אינם מתאימים ללימודי מחשבים.

  • 16.

    דברים יפים של חכם אמיתי (ל''ת)

    עמיר, 12/09/10 00:49

  • 15.

    פרשנות מדוייקת במקצת תסייג את הנאמר כאן.

    איתי, 09/09/10 06:23

    שרי ראמנה מהארשי הכיר בכך לאנשים שונים ישנם אנרגיות וצרכים שונים אותם הם צריכים לכלות בתוך חיי היום יום, בטרם יוכלו באמת לצאת אל מסע החקירה העצמית.
    ניתן למצוא הרבה מקרים בהם הוא המליץ לאנשים שביקשו להיות בסביבתו ולהפוך לסאניסים, לוותר על הרעיון ולהמשיך בחייהם.

    מספר פעמים הוא ציין בעיקר בשיחות עם באלארמה ראדי, שבכדי להיות מוכן לטרנספורמציה של התודעה אל תוך עצמה, על נשמתו של האדם, ה''אטמן'', להיות בשלה, כזו שעברה מספר מסלולי חיים בתוך הגלגול לתוך דמות האדם, והזהות האנושית.

    לכן, לכל המתרגלים, חשוב להבין כי ההבשלה של התודעה נעשית גם בתוך החיים עצמם, ויש לאמצם ולעבור דרך כל אותם צרכים ואנרגיות לא סדורות בתוכינו, עד אשר האנרגיה הפנימית תרגע, תלמד לנוח בתוך עצמה.

    רק אז לתפישת שרי ראמאנה, יכול האדם להפוך לתלמיד אמיתי בעל מוכנות להתמוסס פנימה מעבר לאנרגיית המינד והזהות החיצונית הנבנית בכל פעם שאנו מזדהים עם רובד כזה או אחר של תנועת המחשבות.

    אום נאמו בהאגווטה שרי ראמאניה...

    • תוספת

      תוספתן, 09/09/10 21:11

      נכון ועם זאת, מול מי ששאל אם לפני שפונים לחיים המוקדשים בשלימות לרוח, אין צורך לתת קודם כל פורקן מלא לכל התשוקות המעיקות על האדם, טען רמאנה בפירוש (ראה למשל: ''שיחות'') כי הדבר דומה ל''ניסיון לכבות שריפה באמצעות בנזין''.

      ייתכן שלא כל אחד מוכן לתפנית פנימה באותה מידה - מורים אחרים טוענים דווקא כי אם ישנו שוויון כלשהו בין בני אדם, הוא קיים אך ורק ביכולת ההגשמה העצמית, משום שזו אינה אלא חזרה לטבע האמיתי של אחד מאיתנו - אבל למרות שגם אם נודה כי החיים בעולם מהווים סוג של ''תרגול רוחני'' (האגן, החוטף בחיים אלה עוד ועוד מכות, לומד בסופו של דבר ''להתקפל''), הם לא מהווים תרומה של ממש וודאי שלא תחליף לחיים המוקדשים לחיפוש רדיקאלי של האמת!

      • החיים בעולם לגמרי מהווים תרומה של ממש

        קשת, 13/09/10 13:47

        לחיפוש אחר האמת, לא חייבים להיות רדיקאלים, הכל תלוי בכיוון הפנימי שלך ולמה אתה מייחס משמעות, החיים עצמם הם הבית ספר הכי טוב שיש, אם יש תלמיד ששואל, מתבונן וכמהה, ולא רק עובר אותם בחוסר תשומת לב. הקדושה נמצאת בפרטים הקטנים רק צריך להרגיש, היא נמצאת בחיפושית כמו שהיא נמצאת בהר געש.
        יחי האהבה והכמיהה לקדושה כאן כפי שאנחנו בדיוק

        נ.ב
        כמובן שגם לפרוש לנזירות (חיפוש רדיקאלי אחר האמת) יוביל להתבוננות עמוקה, אבל זאת לא הדרך היחידה

  • 14.

    פששששששששששששששש

    עמית, 07/09/10 17:34

    דברים חזקים מאוד נאמרו כאן!

  • 13.

    לדוד מארץ ישראל

    זר כבוד, 07/09/10 12:28

    איש באמונתו יחיה,זה במקורותינו שלנו

    ההתיחסות,הדתית בכלל ובפרט גם המוסלמית וגם שלנו,לצערי,אינה דנה בדברים לגופם-לתוכנם מספיק אם בכלל בוודאי לאחרים

    ראה נא ההתיחסות לגוי ,לגר בתורתנו ובמסורת שלנו ולהבדיל בהתנהלות שלנו היום

    כבוד התורה גם האחרת תיצור אחווה והבנה בין
    אנשים ועמים וככל שרב המשותף יטב

    • במקורות זה...

      מושון, 12/09/10 00:01

      צדיק באמונתו יחיה ולא ''איש''...

      ההתייחסות הדתית ''שלנו'' דנה בפשט בדרש ברמז ובסוד, ובתור מישהו שלא זוכר אפילו את הפשט עדיף שלא ''תעיד'' עליה...יש לך ידע אינסטנט על המקורות ואתה צורך בורגר-בודהיזם ניו-אייג'י שלא מצריך עבודה קשה ומסכם המוני רבדים רוחניים בכמה משפטים על הבנה ואחווה...תתחיל להתעמק, בכל דרך שתבחר...

      שנה טובה

      • תוקפני משהו , לא ? (ל''ת)

        פוק, 13/09/10 01:24

  • 12.

    אפשר היה להביא במקום ציטוטים מספרי מוסר ומאות מאמרי חסידות ...

    דוד, ארץ ישראל, 07/09/10 09:53

    שמסבירים את העקרונות הנ''ל רק הרבה יותר אמיתי ונכון, אבל משום מה יש אצלנו כאלה שמעדיפים להקשיב לדברים מפי איזה מהרישי גוי כזה או אחר.. העיקר שלא יצטרכו להתחייב ללכת בדרך האמת.
    ההתבטלות בפני השם מתוך ענוה אמיתית שפירושה הכרה שהכל הוא מאת השם [ שיויתי השם לנגדי תמיד] בהשגחה פרטית וכל שהוא עושה עמנו הוא לטובה, היא אבן יסוד ביהדות, וזהו בעצם התיקון לחטא האדם הקדמון.
    רק צריך לפתוח ספרי מוסר ביהדות ( כגון מסילת ישרים של הרמח''ל ) להבין וללמוד.
    אבל בלי אשליות. דרך היהדות אינה דרך של התנתקות מחיי היום יום כמו שנוהגים אותם יוגיסטים למינהם. השם לא הוריד אותנו לעולם הזה כדי שנתנהג כמלאכים אלא כדי שנתקן עצמנו דווקא אגב ביצוע המטלות הגשמיות. לכן, אדם לא יכול לתקן את עצמו בלי עבודה יומיומית ותוך הקפדה על שמירת המצוות, שרק ע''י עשייתן אנו מרגילים עצמנו להתבטלות אמיתית ונכונה, ותוך הבנה שלא כוחי ועוצם ידי עשו את החיל הזה.
    ''שיר למעלות אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי.'' - כאשר אני מתייחס אל עצמי כאין ( ביטול האגו ) משם יבוא עזרי.

    • המצב הוא כזה דוד

      אחד, 07/09/10 15:59

      שני אנשים קובעים להיפגש בירושלים. אחד מגיע מאילת והאחר מגיע מקריית שמונה. הם מגיעים לירושלים ומתווכחים איזה דרך טובה יותר, אחד אומר הנוף כזה וכזה האחר אומר לא הנוף כזה וכזה, שניהם בירושלים ומתווכחים איזה דרך טובה יותר להגיע לירושלים.זה לא נראה לך אבסורד?

      • הבדל קטן בשכונות של ''ירושלים''

        מושון, 12/09/10 00:02

        אצל אחד יש בורא.

        השני חושב שהוא הבורא.

        יחי ההבדל ה-''קטן''

        יום טוב
        ושנה טובה

        • מעניין דוד,

          אחת, 12/09/10 15:48

          מה שאתה מציג , בעיקר האופן בו הסברת מאין יבוא עזרי , רק חבל על ההתרסה וביטול ידע אחר , זה קצת מפרע לשמוע את דברי הטעם שלך ..
          דרך אגב ,הטענה כאן אינה שהעצמי הוא אלוהים אלא שהוא ממוזג עימו , טענה תקפה גם ביהדות

    • ספרות

      קול קורא, 13/09/10 07:53

      בתור מי שקרא את ''מסילת-ישרים'' לרמח''ל, בנוסף לספרים חשובים אחרים מן המסורת היהודית, אך במקביל, לא ראה לעצמו כחטא, כפשע וכאות קלון לקרוא דברי חכמה ממסורות דתיות ורוחניות אחרות מרחבי העולם - של אותם ''גויים'' שאתה מציין! - אני יכול להעיד בלב חפץ ושקט, כי אין לנו, ''עם הסגולה'', שום חזקה בלעדית על האמת וכשם שהיא נמצאת ב - או נמצאה ע''י - חלק מחכמי המסורת שאנו צאצאיה, היא נמצאה ונמצאת במקומות אחרים בעולם.

      האלוהות היא אוניברסאלית, לא פרטיקולרית ולכן, פשוט לא ייתכן אחרת: היא ''שייכת'' לכל אדם באותה מידה או נכון יותר, היא עצמה כל אדם וכל אדם כפי שהוא באמת, אינו אלא היא! זה מה שטוען התנ''ך וזה מה שאמר רמאנה מהרשי (שבניגוד לאי אלה יהודים ''שומרי טוהר'' גזעי או דתי הזוי לחלוטין, ציטט את התנ''ך בלי לחוש שום בעייתיות בכך שאין זו המסורת ''שלו'').

    • אולי תעשה ותלמד מה שאתה רוצה ותפסיק להטיף מה טוב לי ואל תפרש לי (ל''ת)

      את מה שאינך מכיר., 13/09/10 08:17

  • 11.

    כניעה, לפי רמאנה, היא ויתור על עצמך לטובת הסיבה הראשונית של היותך

    שובל, 07/09/10 08:54

    הייתי מנסחת זאת כך: ויתור על אחיזה במה שאתה רואה כעצמך.

    והבנה עמוקה כי הכול, בסופו של דבר אחד, ולא ניתן להפריד מחשבה מחושב ומאובייקט.

  • 10.

    מאתגר ועם זאת נגיש

    מיכל, 07/09/10 07:06

    גם התוכן וגם המאמר
    תודה לך אמיר!!

  • 9.

    אין צורך להגיד לאלוהים מה אתה רוצה או צריך: הוא יודע זאת טוב ממך וידאג (ל''ת)

    איך שהוא המשפט הזה לא עושה לי את זה. השאר כן. ירמי, 07/09/10 06:05

  • 8.

    אנליזת האדם ומרכיביו

    אדם, 06/09/10 20:12

    כתבה מענינת ומעוררת בפרוס שנה חדשה מיהו האדם בכלל,מרכיביו בכלל והרוחניים בפרט בשנה בחלום וכשהוא ער ובהתעוררות

  • 7.

    זו התשובה?

    אלהים?, 06/09/10 19:38

    לחתול ולכלב אין אגו ואין אלוהים והכל בסדר. למה לוותר על דבר מומצא כמו אגו בשביל המצאה אחרת בשם אלוהים?

    • לחתול ולכלב יש האםאמא של האגו. תנסה להכניס כלב לחצר של כלב אחר

      ומי אמר שאצלם הכל בסדר. בטח לא סירסו אותך. למה שלא, 07/09/10 06:00

      תשאל את החתולים איך הם מרגישים אחרי סירוס, ובלי אלוהים. יש לי הרגשה שתופתע.

  • 6.

    תודה, אמיר

    שובל, 06/09/10 17:38

    תודה על הדברים שאתה מביא.
    ותודה על הדרך שבה אתה עושה את זה.

    שתהיה שנה נפלאה

  • 5.

    אמיר - JNANA מבוטא בעברית נייאנה (ל''ת)

    N, 06/09/10 16:59

  • 4.

    איזה יופי

    אושרי, 06/09/10 15:31

    כמה חכמה ובאיזו פשטות ויופי מוצגת האמת, תודה אמיר על הסידרה הנפלאה

  • 3.

    מדהים! (ל''ת)

    דנה, 06/09/10 12:49

  • 2.

    כמה אמיתי, כמה יפה עד שבא לבכות (ל''ת)

    חוה, 06/09/10 11:37

  • 1.

    כל יום בפקק של הבוקר אני מקבל ג'ננה

    חי בחלום, 06/09/10 11:26

    זה אומר שאני מואר ?

    • זה אומר שאתה מג'נון ! (ל''ת)

      בקבוק בלי פקק, 06/09/10 17:42

    • הביטוי הוא Jnani ומבוטא יאנני.

      ונקאטרמאן, 06/09/10 22:07

      ג'אננה, זאת יצירתיות יתר של הכותב שעושה
      עבודה טובה, עם פרשנות מעט יצירתית מדי.