G. Bar, 15/08/10 22:47
הימצאות של התודעה (או המודעות) בחוויה, אם (אידיאלית) בזמן אמיתי, או בשלב מאוחר יותר, היא כנראה, באמת תנאי ראשוני ואמיתי להתפתחות. השלב הבא (אם יותר להציע) הוא הניסיון לשמר מורעות זו בטהרתה, משימה קשה הרבה יותר (אם להשתמש באנלוגיה התנכית ''והגית בו יומם ולילה'') שהיא ה''ערות'' של הזן.
כל חוויה, בנאלית ככל שתהיה, מהנה או מענה, מספקת לנו את ההזדמנות ללמוד את עצמנו –החווה- כמות שהוא, עירום ועריה (האני ה''אמיתי'', האשיות המותנית, תכונות מולדות). את מושא החוויה (האחר, האובייקט) לא נוכל כנראה לדעת לעולם.
הניתוק מהאגו (במובנו הטהור ללא קונוטציות מוסריות שנדבקו אליו), שעליו מדבר מר רעם, הוא המשימה האמיתית, ומאפשר הבנה אמיתית של החווה ומרכיביו השונים והמשתנים).
נוכחות האגו מחליפה את אותה הבנה טהורה, חסרת פניות, בתחליפים (גאווה, בושה, השתוקקות, חרטה, התמכרות וכיוצא בזה) שמטרתם שימור ישות דמיונית שממנה אנו מפחדים להיפרד.