אני חושב שזה לא לגמרי מדוייק אבל לצורך הדיון - גם היצר הרע יש לו תפקיד לפי ''שפתי''. אני לא אכנס לעומק של זה מפאת קוצר היריעה, אבל העניין עם היצר הרע הוא גם לחבר אותו לטוב. היצר הרע נחשב מלאך קדוש - זאת אומרת הוא כח רוחני מאוד חזק שצריך ללמוד ממנו.
בבראשית כשכתוב ''טוב מאוד'' הכוונה לפי המפרשים ליצר הרע. איך יכול להיות? שלבסוף יתגלה שהוא למעשה גם עוזר לך בהתעלות ולכן הוא גם טוב מאוד.
כל מה שיש בבריאה הוא טוב במהותו הפנימית ביותר - השאלה מה עושים איתו. כל מה שהוא רע בתפיסה שלנו הוא חסרון של אור. חסרון של אהבה.
לגבי ההערה הראשונה שלי - אני חושב שמה שמכונה ''אגו'' נקרא בעיברית הרבדים הנמוכים של הנפש. (ככל שאתה מתרחק מהמקור של האור, החושך מתרבה, ה''כלי הרוחני'' נהיה גס ועבה והנפרדות מתרבה. אז אם היחידה שקשורה לכתר היא מאוחדת כביכול באור אינסוף [יחסית לשלבים התחתונים יותר] ובה יש רק טוב - זה יורד ל''חיה'',''נשמה'',''רוח'' ולבסוף מגיע לנפש - שלה כמובן יש תתי רבדים.)
בכל אופן - תורת החסידות העניין הוא לרדת לעומקים הכי נמוכים (מלכות = אני) ולהאיר שם את האור הכי גבוה (כתר = אין).