• 10.

    למיטב הבנתי אם לא נלחמים בפחד ומוותרים על כל מה שפוחדים לאבד למשל,

    זה לא מסתדר עם הפרשנות שלך. (או שלא הבנתי)?, 29/07/10 16:21

    יוצאים מחוזקים ומשוחררים יותר.

  • 9.

    מרתק ומעורר מחשבה (ל''ת)

    נדיה, 28/07/10 09:12

  • 8.

    ציטוט בבקשה, מקור בבקשה.

    א.ב., 28/07/10 08:53

    מהיכן לקוחים הדברים בשם הבעל שם טוב ? מה הוא אמר שהביא אותך אל מה שכתבת ?
    תני מראי מקומות בבקשה.

    תודה ובהצלחה.

  • 7.

    תיקון קל , לפי ההבנה שלי :

    יוסף, 25/07/10 18:57

    אני קצת חולק על הפרשנות שנתת להכנעה הבדלה והמתקה. הכנעה הבדלה והמתקה זה שלבים ב''בירור הניצוצות'' , וזה עובד כך - נניח באותה דוגמה של הפחד :

    הכנעה - אני דוחה את הפחד בשתי ידיים , מכניע אותו , נלחם בו ולא נותן לו להתקרב אלי בכלל. הבעל שם טוב כתב את זה בנושא ''מחשבות זרות בתפילה'' - אז בעניין הזה אני דוחה את המחשבה בכח ולא מאפשר לה לשלוט בי. זו ''הכנעה''.

    הבדלה - לאחר שהכנעתי את הפחד והסרתי את ה''איום'' הראשוני , אני יכול להתבונן בו לעומק , לראות למשל ''היכן הפחד הזה משרת אותי ?'' ''מה השורש שלו ?'' לראות מה הניצוץ הטוב שיש בתוך הפחד הזה או המחשבה הזו. אני לוקח משם את הטוב , ואת הרע אני דוחה החוצה.

    המתקה - לאחר ביצוע ההבדלה , כל החוויה הופכת בעצם לחוויה חיובית. כי לאחר שביררתי מתוך הפחד את הטוב שהיה שם , יצאתי משם עם איזושהיא הבנה חדשה שלא היתה לי לפני זה.  

    • דו כיווניות

      יפעת, 26/07/10 14:13

      אכן זו פרשנות נוספת, ולפי דעתי קדומה יותר מהפרשנות שהצעתי. יש משהו יפה ומרתק בכך שיש דו-כיווניות, או שה'דבר' מכניע אותי, או אני אותו, וכך הלאה, והתהליך מבורך בכל אחד מן הכיוונים.

      • סבבה יפעת , והמון הצלחה ! (ל''ת)

        יוסף, 26/07/10 21:43

  • 6.

    ברכות והצלחה! מעמיק ומועיל! (ל''ת)

    אביגדור, 25/07/10 15:54

  • 5.

    מקורי ביותר, פנים רבות ליהדות. (ל''ת)

    שלו, 24/07/10 09:55

  • 4.

    כמה פשוט להבין כשיודעים להעביר המסר

    ורדה, 23/07/10 19:51

    בהתחלה לא הבנתי מה רוצים ממני אבל לשמחתי לא התייאשת וגיליתי מאמר מעניין, שמצאתי בו גם מעצמי.

  • 3.

    מאמר מדהים, מחכה לספר. (ל''ת)

    יעל, 23/07/10 19:48

  • 2.

    מברוק על הטור החדש

    ג'אקו, 23/07/10 14:44

    וסחתיין על המחשבה ליישם את התורה הבעשטי''ת על מערכות זוגיות, ועתה רק נצפה לממתיק בין קודש לחול.
    וזה אחד המקורות מספר ''תולדות יעקב יוסף''
    וכל מה שנתרחק האות נתרחק מהחיות ונתלבש בקליפות עד מלכות שבמלכות ששם מחשבות רעות וכו, וכאשר יתן לב על גלות השכינה שהיה ניצוץ השכינה מלובש בתוך כיעור הקליפות הזה יחרד חרדה גדולה ואז יתפרדו כל פועלי און,ונעשה יחוד עם נורא ונתברר ניצוץ הקדוש ונתחבר למעלה אל החיות בסוד והחיות רצוא ושוב וזהו גאולה מהשביה, וזהו הכנעה, כאילו הוא אינו מדבר רק השכינה, והבדלה להפריד הקליפות,והמתקה להעלותן להמתיקן בשרשן.

  • 1.

    you have missed understood the (ל''ת)

    london, 23/07/10 12:17