• 16.

    בנימה ידידותית

    סנונית , 27/07/10 14:29

    אולי תענה לעצמך על כמה דברים:
    1. האם עשית כל מה שיכולת ?
    2. האם אתה ממשיך לעשות כל מה שאתה יכול ?
    3. האם אתה יכול להמנע מתחזיות שליליות שאתה לא יודע שיקרו ?
    4. האם אתה מאמין בעצמך ?
    5. האם אפשר להמנע מהגדרות בומבסיות (נסיקה מטורפת, חדלון, סדרי עולם) שגורמות גם לי קוצר נשימה... ?
    6. בהמשך לסעיף 5 - נראה שהמחשבות שלך רצות מהר מדי וגבוה מדי, צריך להוריד הילוך, להשתמש במילים יותר צנועות, לחשוב יותר קטן, לפתור יותר תשבצים/סודוקו, לשטוף הרבה יותר כלים ולהיות עסוק בדברים הקטנים של היום יום.
    7.ותמיד תמיד תמיד - לקוות לטוב :-)

    • בתודה ידידותית

      אהרון, 27/07/10 19:02

      המון תודה על התייחסותך,
      אתחיל בכך שמדובר במשהו באמת בסדר גודל מאוד גדול,אינני יכול להציג זאת לעצמי כלא כזה, גם עובדים בכירים שגויסו למיזם בהתחלה ענו בדיוק כמוך וכיום מרגישים כמוני(ואף יותר).כיזם,עד כמה שזה נשמע מוזר, אינך יכול רק לעשות כל מה שאתה יכול ,אתה כל הזמן(פשוט כל הזמן) חייב לחשוב על דרכים יצירתיות מאוד,לא להיכנע,וללכת עם האני מאמין (שלעיתים רבות זה נגד מנוסים וחכמים לכאורה ממך).זה לא עסק יציב אלא עסק שהאפשרויות הן נסיקה או התרסקות.כשהדברים הם כאלה קשה לא להיות במתח.אגב לפני המיזם (ועד היום) אני שותף בעסק נוסף שהיה לי ממנו סיפוק רב (וגם הכנסה מצויינת) אולם המיזם הביא לכך שליבי נמצא במיזם ובעתידו וקשה לי למצוא סיפוק בעסק הקיים עקב הבדלי הפוטנציאל (ואני לא מדבר רק על הכלכלי)
      לגבי לחשוב יותר בקטן, כנראה זה משהו מובנה (חינוך ,גנים?) ורצון ולממש פוטנציאל
      שוב המון תודה

  • 15.

    נוכח,כאן ועכשיו ?

    אהרון, 27/07/10 08:48

    הקמתי חברת סטארט אפ לפני כ-3 שנים (תוך השקעה אדירה של אנרגיות זמן וכספים),יחד עם שותפים בכירים מאוד בעולם ההיי טק ביידינו פיתוח שבאמת כנראה ישנה סדרי עולם בהנדסה ובכלכלה (כך גם חושבים מומחים חיצוניים, ותניח בבקשה שזה נכון) אולם כהרבה סטארט אפים המצב הוא בין נסיקה מטורפת לחידלון
    פעילות .קשה מאוד אם לא בלתי אפשרי להיות כך בהווה .אני מרגיש כל הזמן בעתיד ומה יהיה
    והבנה שאם לא אתכנן היטב את העתיד (ונילווית לכך התרגשות רבה ומתח רב) אקטין את סיכויי להצליח.כך שכאמור קשה על אף שמאוד רוצה להיות נוכח כאן ועכשיו (ואגב זה מכניס גם לחרדות)
    אשמח מאוד אם למישהו יש תובנה ודרך לצאת מהמילכוד

    • אומר ש -

      שנטידווה, 30/07/10 19:23

      הנוכחות כאן ועכשיו אינה כל הסיפור של במדיטציה, כפי שכה רבים מעדיפים להדגיש, אלא רק חלקו. מדיטציה, לפחות על פי תורתו של הבודהה, הרבה מאוד היבטים יש בה שצריך לשים אליהם לב. האחד הוא, שמדיטציה היא בין היתר מאבק פנימי מודע בין ההרגלים בהם תודעתנו פועלת לבין אי-היענות להם ופעמים אף התנגדות מתמדת להם. היבט אחר הוא, אי-ההזדהות המתמדת עם כל האירועים המנטאליים והרגשיים על אף עוצמתם המטלטלת. למצב שתיארת אין פתרון-בזק, אלא נדרשת עבודה מתמדת, ולעיתים אף מאומצת.

      • תודה (ל''ת)

        אהרון, 05/08/10 21:09

  • 14.

    למערכת- מדוע אתם מצנזרים את תגובתי לאהרון??

    אחד, 27/07/10 07:31

    מדוע ??

    • תוכל בבקשה לשלוח שוב (ל''ת)

      אהרון, 27/07/10 08:30

  • 13.

    שאלה על מדיטציה

    אהרון, 26/07/10 17:24

    היי,
    קרה לי מס' פעמים בעבר שכאשר ראשי היה מלא (מפוצץ) במחשבות בעיקר על ''הדרך הנכונה'' ראיתי שאני לא יוצא מזה והחלטתי להפסיק לגמרי לגמרי לחשוב למעשה לא נתתי לאף מחשבה להיכנס פנימה (ולו רק כדי להינות מכמה רגעים שלווים מאוד.התוצאה (לאחר כ-10 דקות)היתה כמעיןRESET למחשב ואולי הארה גדולה והרגשת זיכוך,חשיבה מופשטת והבנה שאין דרך(ואולי הבנה שלמעשה כשיש דרך אז אין חשיבה אמיתית).
    אבקש לשאול האם לדעתך נכון יותר לתת למחשבות להיכנס אולם עקב הריכוז בנשימה המחשבות ברכות חוזרות לנשימה.
    בניסיונות ההתמקדות בנשימה (ובכך שאיפשרתי למחשבות להיכנס ולצאת) לא הצלחתי להגיע לאותה הרגשה נהדרת.
    אודה על התייחסותך

    • למיטב הבנתי

      שנטידווה, 30/07/10 19:16

      המדיטציה, לפחות כפי שהיא נלמדת על פי תורתו של הבודהה, אינה מכוונת רק להשגת מצבי-תודעה מדיטטיביים מענגים זמניים, כפי שתיארת, אלא למהפך של ממש בתודעה שלנו, מתודעה שתופשת את קיומה שלה ובהתייחסות למציאות החיצונית לה באופן חלקי ושגוי, לתודעה שתופשת את עצמה ואת המציאות החיצונית לה באופן בלתי-אמצעי וישיר, ללא כחל ושרק כפי שהן כשלעצמן, או כפי שתורתו של הבודהה קוראת למצב זה - התעוררות.

      אם הינך רוצה ללמוד ולתרגל מדיטציה ברצינות, אולי כדאי שתבהיר לעצמך קודם כל מה תרצה להשיג בתרגול שלה?

      להבנתי, אין שום בעיה עם המחשבות שבאות והולכות, אלא החשוב באמת הוא - לא להזדהות עם אף אחת מהן באופן גורף.

      • תודה ושאלה טכנית

        אהרון, 06/08/10 08:21

        תוכל בבקשה לפרט / לתת דוגמא ,את אופן ההתייחסות במהלך המדיטציה כאשר מחשבה ''נכנסת פנימה'' וההתמודדות איתה עד ''יציאתה'' (איך למשל לא להתייחס אליה באופן גורף)
        אודה לך מאוד

        • ישנם כמה דברים שאפשר לעשות

          שנטידווה, 08/08/10 20:12

          הראשון הוא, פשוט להיות בתשומת-לב מלאה ככל שניתן למחשבות ברגעי התהוותן הראשונים. אם אנחנו מצליחים לשים לב לכך, המחשבות מתפוגגות מעצמן כבר ברגע ששמנו אליהן לב.

          במצב אחר, אם שמנו לב למחשבות לאחר שעלו, אנחנו פשוט נמנעים מלהיסחף אחריהן ומלבנות עליהן תילים נוספים של מחשבות.

          במקרה ואנחנו עובדים עם טכניקה מסוימת, נאמר התבוננות בנשימה, ועולות מחשבות, אנחנו פשוט חוזרים אל הנשימה שוב ושוב. המחשבות לוכדות את תשומת-הלב שלנו, אבל ברגע ששמנו את לבנו לכך, אנחנו חוזרים אל הנשימה. אין מה להתנגד למחשבות. פשוט לאפשר להן להיות, ולאפשר להן לעזוב מעצמן.

          מה שחשוב הוא בזמן התרגול עצמו - להרפות מכל מחשבה או ניסיון ''להצליח'' בתרגול. פשוט, עד כמה שאפשר, לתרגל עם מינימום ציפיות כאלה או אחרות.

          כך הם הדברים, לפחות על פי ניסיוני והבנתי בהם.

  • 12.

    לדעתי,שנטידווה היקר, אתה מוותר על כל כך הרבה

    אהרון, 26/07/10 07:45

    נהניתי לקרוא ,ואני מאוד מתעניין בנושא, אולם אני סבור שויתור על מין טוב בעיקר עם אהבה אמיתית ובכלל זוגיות נהדרת ואהבה (שיכולים להיות ממש חיים משוגעים), האושר העצום והסיפוק שבילדים מביאים אותי למחוזות אושר שמי שלא חווה אותם בעיניי לא חווה את האושר האמיתי.מדוע לא ללכת בדרך האמצע הטיבעית, הבריאה (והנכונה כל כך).יש בתורתינו כל בך הרבה יופי ומימושם מביא לחיים יפים מאוד (כמו לא תחמוד(כל אשר לרעך),מדבר שקר תרחק,לא תרכל,תורת המידות ומשמעותה הרבה (על משה רבנו נאמר שהיה עניו מכל אדם ואני באמת חושב שכדי להגיע לגדולה אמיתית וכדי שהאדם לא יתרחק ממקורו הפנימי, עליו להישאר עניו (למה לא כאן?) אהבת הגר,לא תעשה לך כל פסל או מסכה (אינני דתי אולם אני יודע ומרגיש שזאת האמת הניצחית הכוללת גם אהבה,חברים וידידויות, משפחה, נישואין, מין והאושר הרב והאהבה העצומה לילדים)

    • מה עוד נותר לי להוסיף?

      שנטידווה, 26/07/10 10:00

      זה בסדר, כל מה שאמרת. היהדות, היא פשוט לא ''כוס התה שלי'', בתרגום לעברית של הפתגם האנגלי הזה. כל טוב לך ותודה על תגובתך :-)

      • סוף סוף יצאה האמת לאור.

        סנונית , 26/07/10 11:18

        היה לי שווה לכתוב כל כך הרבה, כי לא הבנתי כל הזמן את המניעים שלך, ולא השתכנעתי בכל ענייני השלווה שהצגת.
        כל הדברים שכתבת על האמת שלך ולהיות אתה עצמך, זה פשוט לא נכון. הבנתי, שהיהדות אינה מספיק סקסית עבורך. גם שאתה לא מכיר שמינית ממנה, נחשפת למעט מאוד, אתה לא מכיר חסידות, חז''ל, קבלה, רמח''ל, רמב''ם, אולי אפילו לא שמעת פרשות שבוע מזויות קצת אחרות, ובעצם כמעט כלום. זה פשוט לא נראה לך.
        יודעת מתי אני משתמשת בביטוי על כוס התה. משתמשת בזה כשלא בא לי על משהו. לא מדובר על משהו מעמיק, יסודי, מהותי, חשוב - אלא אם לבחור קפה לאטה או מקיאטו...
        התאכזבתי ממך, שלמה (שקיבלת שם של מלך ישראל, שלא רק היה מלך, אלא גם סמל לחכמה משך דורות, עד עצם היום הזה) שבחרת לך שם של עובדי באבא-בובה שאין להם קשר אליך כלל, אבל זה תופס יותר טוב, יותר נעים לדבר על זה בבתי קפה, ומה לעשות - זה יותר COOL.

        אין קשר לחיפוש האמת. יש קשר להכחשת האמת היסודית של היות אדם יהודי.

        • סנונית היקרה...

          שנטידווה, 26/07/10 14:48

          אני מודה, הצלחת להוציא אותי משלוותי. אם זה מה שרצית, הצלחת. אשרייך! אינך מכירה אותי כלל, ובכל זאת את ממהרת וחורצת עליי משפט. אם את האמת את רוצה, אזי היהדות היא לא כוס התה שלי דווקא משום ששתיתי ממנה. שתיתי ממנה די והותר כדי שאדע שאינה טעימה לי. אולי האמת הפשוטה הזו לא מוצאת חן בעינייך ובעיני רבים אחרים, אבל ככה זה. תחיי עם זה. אני חושב שלהפעם הזאת סיימנו את הדיאלוג בינינו.

          • לא מיהרתי לחרוץ. שאלתי המון שאלות ואינספור טוקבקים - עד שלבסוף ענית. (ל''ת)

            סנונית , 26/07/10 16:00

            • תגובה לסנונית

              אחד, 26/07/10 18:34

              סנונית הו סנונית
              כמה יהירות ! כמה רעש וצלצולים !

              את יודעת מה ? בואי נסכים שהיהדות היא הדת האולטימטיבית, אם היית מבינה באמת באמת את הסוד שביהדות היתה בך מידה של צניעות, היית מבינה שאת האחדות האלוקית חייב אדם למצוא ולממש בתוך ליבו פנימה, היית מבינה שלהיות יהודי זו חובה ולא זכות להתהדר בה ולהתפלמס דרכה עם מי שלא בחר בדרך שלך.
              לצערי את וגם כל מגיבים ''היהודים'' כולל חבריך מהטור המקביל {המכונה טראנה} משתמשים ביהדות כדי להפריד את עצמך כדי לקבל את אותה תחושת עליונות ביהדותך ואמונתך, מה שאת עושה זוהי אלימות- כוחנות-פירוד-
              בשפת הבודהא כל הדברים הלו נגרמים בגלל דבר אחד והוא- בורות-או בשבילך טיפשות.

              עוד אמר הבודהא- הסתכל במציאות כמו שהיא, לא כמו שהיית רוצה שתהיה, אלא כמו שהיא !!
              האם את מסוגלת לזה ??

              לטעמי שנטידווה הרבה יותר קרוב ליהדות {כפי שמשה רבנו התכוון} מאשר את וכל חבר המקרקרים המטיפים לדת שמסביב.
              ואם את לא מבינה, כדאי שתלמדי על משה רבינו.

              • כפי שמשה רבנו התכוון ???

                אהרון, 26/07/10 21:41

                אני חושב שאתה מפגין כאן התנשאות ובורות , אני מנסה לבחון את הדברים באובייקטיביות, ולדעתי לפחות מחלק מהשאלות (שקראתי) מצד סנונית התרשמתי שהיא באמת מנסה לחקור ולהבין.כשאתה כותב ''לטעמי שנטידווה הרבה יותר קרוב ליהדות (כפי שמשה רבינו התכוון) מסנונית,על מה אתה מתבסס? פשוט סתם לזרוק מילים ריקות וחסרות בסיס. היכן בתורתו יש מצוות שבין אדם למקום,המצוות והחוקים בין בעל לאשה,בין הורים לילדיהם (איזה קשר יהיה בהתנזרות וללא ילדים?),השבת,כשרות לא תעשה לך פסל מסיכה.. אגב גם במצוות שבין אדם לחברו כתוב בנוסף בתורה: אני השם...
                אינני חושב שאת האחדות האלוקית יש לממש בלב פנימה בלבד ולראייה כל המצוות החוקים והמשפטים ואגב מה שכתבתי מספר שורות מעל.
                שוב אני כותב זאת כלא דתי. מותר לשאול את השאלות כדי באמת להבין
                אשמח לתגובתך

                • תודה אהרון על תגובתך. באמת ניסיתי להבין אותו, ולבסוף הבנתי. (ל''ת)

                  סנונית , 26/07/10 23:11

              • לא מסכימה איתך על כלום. מאיפה באת פתאום, מאיפה ? שאלתי

                סנונית , 26/07/10 23:02

                כל כך הרבה שאלות, העלתי כל כך הרבה נושאים, ניסיתי לקבל תשובות בכל צורה ודרך, הזכרתי שמות, סיפרתי סיפורים, חשבתי על המשך הדרך של הכותב.
                ואתה בא, מין ניתוח בוטוקס בלי ראש, ומתחיל לתקוף ?
                אני יהודיה ברה. לא מבינה מספיק יהדות, לא מכירה מספיק, קוראת הרבה ונשארת פעורת פה כל הזמן, כי לא מצליחה להבין את המורכבות, לא מתיימרת להבין, או להסביר את דרך היהדות. קטונתי, הלוואי וידעתי לדבר יהדות.
                לא מענין אותי הבאבא-בובה הזה שאתה מצטט אותו - וזה שבטיעונים שלך יש רק ציטוטים של הבובות האלו מעיד משהו על ההשכלה התאולוגית שלך.
                ואני לא עושה תחרות מי קרוב ליהדות, ואם היתה תחרות כזו, הייתי שמחה מאוד להפסיד גם לכותב וגם לך ולצאת פחות יהודיה מכם. כי הייתי מאמינה שיש תקווה לכולנו.
                אתה חתיכת קשקשן של פורים שלא מחובר לשום מקל.

                • חבל מאוד שהאתר מצנזר את תגובותי לצנונית ולאהרון....

                  אחד, 27/07/10 21:57

                  מעניין גם למה ?

              • התגובה שלי שפרסמתם "לא מסכימה איתך על כלום" צריכה להיות תשובה ל'אחד'

                סנונית , 27/07/10 12:50

                ולא איפה ששמתם אותה,

      • תודה על תשובתך,אבל אבקש להבין עוד בהתייחסות לסנונית

        אהרון, 26/07/10 14:43

        אני חייב להודות שהתאכזבתי מתשובתך,ואני מבקש להבין,כאמור אינני דתי אולם האמת והיושר בעיניי הם ערכי יסוד. הרי הכל נמצא במקורותינו (הקפדה על התרחקות מהשקר, מהרכילות,מהוצאת הדיבה מהחמדנות .הקפדה על תום הלב ,הענווה,היושר,לא תעשה לחברך מה ששנוא עליך) אינני מבין מה זאת אומרת ''לא כוס התה'' האם האמת לא נחשבת . ''לפי הכתבה
        ''אתה סובל מבדידות ומסגפנות זוגית'' ואני חייב לשאול למה? האם לא עדיף להיות עם האשה (המקודשת לך)ילדיך (יצירי הבריאה)ולגדול איתם ולהגיע למחוזות אושר שכנראה לא תדע בדרכך (הלא טבעית!)?
        מדוע לא להינות גם מנפש אמיתית,ישרה,תמימה,ענווה ובעלת מידות,וכן גם
        ממשפחה,מין ילדים,וחיי חברה בריאים ומספקים.
        פתחתי וכתבתי שאני מאוכזב מתגובתך ,אולם כעת אני מרגיש הוקרת תודה רבה על מה שהתורה מציעה לנו-חיים אמיתיים,מאוזנים ונכונים

        • לאהרון, הסיפא של דבריי :-)

          שנטידווה, 30/07/10 19:07

          תקצר היריעה מלפרט את כל הדברים הללו בפורמט המוגבל של טוקבקים, ואני מקווה שאינני מאכזב אותך שוב, אולם הפעם באמת אסתפק בדבריי אלה.

          כל טוב לך :-)

        • התגובה במלואה

          שנטידווה, 30/07/10 21:17

          גם עוד לא עלתה. משום מה חלקה השני עלה לפניה (הסיפא של דבריי).

    • אהרון היקר...

      שנטידווה, 30/07/10 18:51

      קודם כל, הבהרה: כל האירועים המתוארים במכתב, כולל כתיבת המכתב עצמו, הינם אירועים שהתרחשו לפני כחמש שנים. אינני נזיר, וכבר הבנתי שאני יכול ללכת בדרכו של הבודהה גם מבלי שאצטרך להיות נזיר.

      ובהתייחסות ספציפית יותר לדבריך, ישנם סוגים עילאיים של אושר ושמחה שאינם קשורים כלל למשפחתיות על היבטיה השונים, או לקשרים אנושיים.

      אינני מתווכח איתך, או עם כל אחד אחר על מהי האמת הנצחית, אולם מוסר ואתיקה יש גם בתורתו של הבודהה, ואין שום צורך באלוהים כדי שיהיו המוסר והאתיקה. האמונה באל כפי שתיארת אותה אינה קשורה כלל למוסר, אלא לדרך בה קבוצה אנושית בחרה להתייחס למה שנתפש אצלה כמוחלט עליון. כן, יש בתורה היהודית דברים טובים רבים, אך גם דברים פחות טובים ואף רעים מאוד, לכל הפחות להבנתי שלי.

      בשבילי תורתו של הבודהה היא תמצות וזיקוק של כל הטוב אותו אוכל אי פעם לבקש ולמצוא.

      בברכה לך :-)

  • 11.

    אני מוכרח להודות שאני צבוע נגוע בבורות קשה ומאוד לא מואר

    גרי הלא מואר, 16/07/10 23:11

    אבל הדיונים בכתבה ממש מרתקים,זה נפלא לקרוא נקודות מבט מגוונות של אותו אני,של אותו חיפוש ואותה כמיהה לחופש.שנטידווה המקסים,אל תפחד מהצללים של האמונות השגויות שהשארת מאחור,אין דבר כזה ''אלוהים היהודי'' זאת בסך הכל מחשבה,רעיון מנטאלי וסיפור שאנשים סיפרו לעצמם מספיק פעמים עד שהם כמעט השתכנעו בו,אבל הם מוכרחים ''אחרים'' שיחזקו את אמונתם השגויה באותה אשליה,הם מוכרחים משהו שירגיע את הספקות והפחדים שלהם,אז הם משתמשים בך,שחס וחלילה לא תפריע להם להאמין יחד באותה אשליה.לך לבד שנטידווה,אל תפחד,תמשיך לכתוב לנו,אתה נהדר.ממני גרי הצבוע.

    • האם עליי להסיק מדבריך

      שנטידווה, 17/07/10 11:03

      שמה שהתכוונת אליו הוא בדיוק ההיפך ממה שכתבת?

      • בכלל לא,התכוונתי לכל מילה. (ל''ת)

        גרי הצבוע, 17/07/10 18:51

  • 10.

    שבת מבורכת שלמה, תודה רבה רבה.

    רחל, 16/07/10 08:29

    איזה יופי. תודה רבה רבה.

    • תודה רבה לך על תגובתך :-)

      שנטידווה, 16/07/10 11:43

      ושבת מבורכת גם לך :-)

  • 9.

    שלמה שבת שלום,אתה ממשיך את 'המסע הרוחני' ?למסע זה אין סוף. (ל''ת)

    dafna57, 16/07/10 07:58

    • יכול להיות שאין סוף

      שנטידווה, 16/07/10 13:26

      ויכול להיות שגם יש סןף. אני לא יודע :-)

      • שבת-שלום,סליחה שאחרי שבוע עונה,

        dafna57, 24/07/10 16:45

        'מידע לידע אין סוף ' כמו שמהבוקר 'בשיא-אושרי' והאושר עכשיו על-עליון...אוהבת אותך ומאחלת לך המשך של 'מסע דעת הרוחני'.

        • תודה!

          שנטידווה, 25/07/10 08:16

          מאחל גם לך בהצלחה בדרכך. שבוע טוב והמשך יום נעים :-)

  • 8.

    לכל היהודים המטיפים. בבקשה רק על תעלו על המוקד את אלו שלא בדיוק

    חושבים כמוכם. נכון אתם החכמים הגדולים בעולם. אבל, 16/07/10 03:46

    בכל זאת...

  • 7.

    חיוביות כאסטרטגיה.

    ע., 15/07/10 18:54

    אתה יודע, אפילו אם אני לא מאמין לאף מילה מתגובותיך האוהדות לנוכח תגובות עוינות, יש משהו מרענן בכך.אבל אני פשוט לא מאמין לך. אתה מאמין לך? נראה כאילו איבדת חצי מהאפשרויות...חצי שלפעמים ובמקוםו המתאים הוא בעל ערך וכן... אפילו חומל.

    • כן, אתה צודק

      שנטידווה, 16/07/10 08:59

      מצד שני, איני רוצה להיות אותו אחד שמזין את רגשותיהם השליליים של זולתי. עליי לסמוך על תבונתי, קטנה ככל שתהיה, שאני אכן, עושה את הדבר הנכון. וגם בזה יש מן החמלה.

      • אני מכבד את תשובתך. (ל''ת)

        ע., 16/07/10 10:53

  • 6.

    חבל אח שלי-אתה מפספס בגדול...זכית להיות יהודי!!!

    דוד, 15/07/10 18:48

    ומסתבר שאין לך מושג איזה פוטנציאל רוחני עצום טמון בך רק בגלל שאתה בן ישראל.

    פשןט חבל...

    הלוואי ויום אחד תתעורר...

    • די לי בהיותי מי שאני

      שנטידווה, 16/07/10 12:13

      כדי שיהיה לי פוטנציאל רוחני, וכמו כן די לי בהיותי בן אנוש. אין צורך שאהיה יהודי, או בן כל מוצא אחר כדי שיימצא בי פוטנציאל רוחני.

      סופ''ש נהדר שיהיה לך :-)

  • 5.

    אתה כותב יפה כל כך. לאן נעלמת?

    גיא ש., 15/07/10 14:47

    כל כך יפה שלמה. ביליתי איתך בכל מילה ומילה. פרסם עוד. עוד הרבה.
    הפחד הזה כשהאמת נוגעת, אני זוכר אותו מתחילת הדרך. אני זוכר אותו גם עכשיו.
    תודה איש יקר.

    • תודה, תודה תודה!

      שנטידווה, 15/07/10 16:57

      על מילותיך הטובות, על לבך הרחב. תודה :-)

  • 4.

    גם הנזירים יודעים שהקב''ה הוא בורא עולם וכל השאר חרטות !!!

    תפילין ניסית? אוכל בכיס הקטן כל מדיטציה., 15/07/10 13:20

    לחפש ולחפש ולחפש ...
    הכל נמצא בבית
    מפחיד? ממש לא !!!
    ביהדות תמצא הכל !!!
    את התורה קיבלנו מבורא עולם !!!
    לא מבודהה בובה !!!
    אנחנו מצחיקים,די לפחד מהצל של עצמינו (שזוהי היהדות חמודים מצחיקונים)

    לכו לשיעור תורה

    תטעמו ואז תבינו

    אוהב אותכם גיא.

    • גס רוח מתנשא. (ל''ת)

      ע., 15/07/10 14:43

    • מה הטעם ללכת בדרך הזאת אם התוצאה שלה (אתה) היא טפשות בורות וזחיחות? (ל''ת)

      דורית, 15/07/10 14:58

    • גם אני אוהב אותך

      שנטידווה, 15/07/10 16:58

      ותודה על הערותיך המאירות :-)

    • ברכות, מסתבר שהוזכרת בקהלת

      חי בחלום, 15/07/10 17:33

      להלן ציטוט :

      ''שמר רגליך כאשר תלך אל-בית האלהים וקרוב לשמע מתת הכסילים זבח כי-אינם יודעים לעשות רע.''

      אוהב אותך

  • 3.

    נהדר...אשמח לקרוא עוד (ל''ת)

    שרי, 15/07/10 12:31

    • תודה :-) (ל''ת)

      שנטידווה, 15/07/10 16:58

  • 2.

    תפסיקו לחפש ..האת היא היהדות

    צבי כהן, 15/07/10 11:14

    תפסיקווווו .''זן'' בודהה ישו בלה בלה בלה

    הכל שקר!!!

    היהדות היא האמת!!

    • כולם אמת וכולם הבל הבלים (ל''ת)

      איתן, 15/07/10 13:03

    • גם אתה. (ל''ת)

      ע., 15/07/10 14:44

    • תודה לך על תגובתך :-) (ל''ת)

      שנטידווה, 15/07/10 16:59

    • לאדון צבי כהן

      קישקשתא, 15/07/10 23:08

      לפי הסגנון של כתיבתך

      אתה רחוק מהאמת כמו שמזרח רחוק ממערב.

      קבל טיפ קטן:

      האמת לא נמצאת בשום מקום,,{גם לא ביהדות)

      האמת נמצאת בהוויה עצמה ומתאפשרת לכל אחד

      לכן השם המפורש הוא י ה ו ו ה

      לכן: הפסק להטיף והבט פנימה, אולי כשתגיע לשקט תוכל למצוא רסיסים של אמת בהווייתך.

    • חשבתי שאין מיסיונריות ביהדות

      סביח, 16/07/10 15:11

      מה כל כך נורא בקונספט של ''אדם באמונתו יחייה''?
      למה הכל חייב להיות שחור / לבן?
      ומי אתם שתגידו שהאמת המוחלטת בידכם?! כי הרב נתן לכם אותה? בכל דת טוענים זאת, אז מי צודק? :)

      • בטח שיש מיסיונריות ביהדות

        שנטידווה, 30/07/10 20:54

        ברובה היא אינה מכוונת 'החוצה', כלפי אלה שאינם יהודים, אלא פנימה, אל היהודים ש'סרחו', או אל 'התינוקות שנשבו'.

        הקונספט אותו אתה מתאר הוא פראפרזה על המאמר
        'צדיק באמונתו יחיה', והיהדות מראשיתה ועד היום הייתה אקסלוסיבית ובלתי-סובלנית לחלוטין כלפי דתות אחרות, ובייחוד בלתי-סובלנית כלפי אלה שנולדו אליה והחליטו לא להאמין בה, או גרוע מכך, להמיר את דתם. אלה זוכים לתואר הנפלא משומד. לאור כל זאת, על מה אתה מתפלא? :-)

  • 1.

    למה צריך לנסוע עד למזרח בשביל לעשות מדיטציה

    דנה, 15/07/10 10:27

    אתם מחפשים סתם קשיים בשביל למצוא את האמת.
    האמת לא חייבת לבוא מקושי או מסבל היא יכולה להגיע גם מאושר ושימחה וקלות.
    האמת קיימת תמיד, בין אם אתה שמח או עצוב בין אם אתה סובל או שטוב לך.
    גם אני פעם חשבתי שאפשר להגיע לאמת רק דרך הסבל ורק מהמקום הזה יש רצון למצוא אבל למדתי שגם אם קל לי בחיים ונחמד לי אני עדיין רוצה למצוא את האמת אז למה לרדוף אחרי כל הקשיים של המנזרים במזרח? (החרקים, הנחשים....אלוהים ישמור)

    • גרעין אמת בדבריך.

      ע., 15/07/10 14:45

      האמת קיימת.

    • דנה יקרה, פיספסת את הכל.

      גיא ש, 15/07/10 14:53

      יש אנשים שמוצאים את האמת בכל מקום.
      יש כאלו, כמעט כולם, שצריכים להתאמץ בשבילה.
      אין חובה בסבל בדרך אל האמת, אבל החיים ה''רגילים'' טומנים הרבה מכשולים בדרך. קל להשתעבד לאושר רדוד, לחיי משפחה ומין ושוקולד. מריבות והצלחות. קל להשתעבד לכסף.
      האם בכל אלו נמצא את האמת? אולי, אבל רק כשנבין את טיבן האמיתי וטבעם הטהור.
      בדור הנוכחי, אנחנו צריכים להתאמץ מאד כדי להתעלם מכל הסחות הדעת המרדימות.
      בהצלחה.

    • נסעתי כי רציתי

      שנטידווה, 15/07/10 17:02

      לראות ארצות שלא הייתי בהן, כדי לראות איך תורתו של הבודהה חיה ומתקיימת בין חסידיה, נסעתי כי רציתי להפוך לנזיר בעצמי.

      לא נסעתי כדי לעשות מדיטציה וגם לא כדי למצוא את האמת, תהיה אשר תהיה אמת זו.

      תודה על תגובתך! :-)

      • אבל אם שינית את שימך מכהן/לוי/לישינסקי לשנטידווה - זה כבר שקר

        סנונית , 15/07/10 20:20

        אז איך אדם יכול לחפש אמת כשהוא שם לעצמו את המסמר הראשון בגלגלים שלו כשהוא משקר לעצמו וקורא לעצמו בשם אחר ?

        • לסנונית

          סתם אחד, 15/07/10 22:20

          מומלץ לך לקרוא שוב את המאמר..

          לקרוא שוב את תגובתו של שנטידווה..

          ולחפש מעט צניעות וענווה בתגובותייך

          • הערתך נרשמה (חבל שהיא נשמעת כמו ציווי), בכל אופן, דומה הדבר

            סנונית , 15/07/10 23:23

            לציפור שיצאה מביצה ועכשיו היא בודקת אם היא יכולה להיות היפופוטם. אולי נכון יותר לבדוק מנין הגיעה הביצה שלה ?
            קפיש ?
            הבחור ישראלי, יהודי - אולי טוב, אולי לא טוב, אינני יודעת - אבל גם הוא לא יודע.
            בשביל לדעת את האמת, קודם שיבדוק את שורשיו שלו ושם יראה אם יש אמת או לא. אם יש שם שקר, אז באמת יש טעם לנסות להיות היפופוטם, נזיר וכל השאר.
            אבל יהדות - היא לא טעות ! שורשים של 3500 שנה הם לא טעות !
            אולי לא מקובל עלינו שזה ככה אבל זה ככה.
            להיות נזיר ? ואם היתה נמצאת שם אמת ? אז מה זה אומר ? שהוא נולד בשקר ? שהוריו הם שקר, ששורשיו הם שקר ? שאבות אבותיו הם שקר ? כולם שקר, רק נזירות היא אמת ?
            זה לא קצת פסיכי ?
            אפשר כן להבין את הרצון לחיות תקופה אורך חיים סגפני משהו ולגלות דברים על עצמך, זה מענין ויכול לגרום לאדם לגלות עוד דברים על עצמו, אבל לרצות להיות 'נזיר'. למה ? הכותב אינו שיח שצף על המים. הכותב הוא עץ עם שורשים עבים, ומסורגים שמסתעפים על פני אלפי שנים, על פני יבשות, ומשמשים דוגמא ומופת לעוד שתי דתות מרכזיות בעולם.
            ואם כבר, הצעתי לך, ההתחסדות מחבלת ביכולת החשיבה הצלולה, וחבל.

            • את נוסעת בכביש מקביל

              גיא ש, 16/07/10 05:32

              כל התפיסה שלך את היהדות, הטענה שלך לאן ואיך צריך להתנהג לפיה ולראות אותה, היא נסיעה בכביש מקביל.
              את לא צינית וגסה כמו הצביקים והיהודי הטוב השני מהטוקבקים שאוהב את כולם, אבל גם את, פשוט לא נוסעת באותו הכביש עם שנטידווה.
              התפיסה שלך את האמת והשקר היא לא באותה השפה.
              הדברים, סנונית יקרה, פשוטים הרבה יותר:
              הבחור נולד יהודי. מצא דרך שלתפיסתו מקרבת אותו לשורשים שלו טוב יותר. הוא בודק אותה. עצות העשה אל תעשה, של כל חובש כיפה או חובשת שביס לא נוגעות כאן. אלו מילים לריק.
              אני מבין את מחשבתך, גם אני הייתי שם וכל מה שנותר לי לומר לך הוא: היי יהודיה טובה, בתוך ביתך, לא בבתים של אחרים ובתוך נעליהם.
              לגבי השם: אוכל לשתף שאין כאן דבר ממה שאמרת. השם החדש שמצורף לשמו הוענק לו כסמל, כתזכורת לדרך החדשה בה בחר.
              אולי את לא אוהבת את זה. אבל זו בחירתו של אדם.

              • איזו תשובה יפה ומעוררת מחשבה. תודה גיא, סוף סוף, אני מקבלת תשובה

                סנונית , 16/07/10 08:41

                בתוך כל הבלגן הזה.
                תראה, אני מקשה, נכון, זה לא קשור לדרך שלי כיהודיה. אבל אני מקטרגת בכדי לקבל תשובות, והנה קבלתי תשובה ממך. לא הצלחתי להבין אותה מהכותב.
                ממנו הבנתי שהוא רוצה להיות נזיר כי הוא רוצה לבדוק אם הוא מסוגל להלחם בעצמו בכל מה שקשור בפיזי. ואז בעיני דומה הדבר לכך שמישהו שם לעצמו משקולת 10 ק''ג על הרגל (שינוי השם שלו), ועכשיו הוא רוצה לצאת למסע הליכה של כמה עשרות קילומטרים. ובעיני זה מבלבל, כי המסקנה שהוא יכול להגיע אליה היא: אני לא מסוגל להלחם ברצונות הפיזיים שלי, אני חלש, אני פוחד, אני לא יודע מה אני רוצה. ואם הוא כן מצליח לנצח את המסע הזה - הוא יחשוב - הנה: נזירות היא התשובה.
                אז זה מצב לא טוב, בעיני.
                מה שהבאת בדבריך, זה שבעצם הניסוי והתהיה, בסופו של דבר יכולים ליצר תשובות אמת בשבילו, וכאשר התשובות תהיינה (או שהן כבר כאן), אשמח לשמוע מה המסקנות שהגיע אליהן.
                תודה רבה לך ושבת שלום
                סנונית

                • תגובה לסנונית - חלק ראשון

                  שנטידווה, 16/07/10 10:57

                  אני יודע שלא אצליח לסבר את דעתך בכל אחד מהעניינים אותם את מעלה בתגובותייך, אולם בכל זאת אנסה לתת מענה, ולו חלקי, לכמה מהם.

                  לא נסעתי כדי לחפש, או למצוא, אמת כלשהי. מה שריתק ועניין אותי כבר מילדות, ובבגרותי הפך להשתוקקות גדולה, הוא הרצון לחקור, ללמוד ולהבין את טבעה של מה שאנו קוראים לו 'תודעה' או 'הכרה', באופן כללי ובפרט את זו שלי. מכל הדרכים והמסורות הרוחניות שפגשתי עד היום, כולל זו היהודית אותה אני מכיר טוב למדי, או לפחות טוב למדי ביחס ליהודים חילונים רבים אחרים שאני מכיר, רק תורתו של הבודהה ענתה להשתוקקות זו שלי בצורה המלאה ביותר. הן מבחינת מה שאפשר להתייחס אליו כה 'תאוריה' של תורתו של הבודהה, אבל בייחוד מבחינת המתודות הפרקטיות של תורה זו ללימוד, חקירה וידיעה של התודעה בכלל ושל תודעתי בפרט.

                  אין מה לעשות: את מה שחיפשתי לא מצאתי ביהדות, ולא רק זאת, אלא האמת העובדתית היא שאין במסורת היהודית את *הכל*. גם בתורתו של הבודהה אין את *הכל*, אבל גם אינני מחפש משהו שיקיף ויכיל את ה *הכל* הזה. חיפשתי משהו ספציפי, ומצאתי אותו, ובפשטות, הוא אינו נמצא ביהדות.

                  • לנטידווה היקר- מגיא שאוהב את כל עם ישראל

                    גיא סלע., 16/07/10 12:28

                    אם אתה כ''כ בקי בתורתנו הקדושה,אתה אמור לדעת על המתנות שנתן אברהם אבינו ליצחק ולשאר בניו (בני קטורה וכו')
                    בדוק במקורות מה יצחק קיבל...(מסתבר שלא את הכל אתה ואני יודעים...) אבל הכול מהכול ניתן לנו...
                    ואילו בני קטורה קיבלו שמות קדטשים אבל מצד הקליפה (לשון חסידות)
                    חבל להשתמש בקליפה שיש את הפרי...

                    נראה לי שלא העמקת מספיק בכדי לומר
                    לא מצאתי מה שחיפסת (נ''ב-פרקי אבות יגעת ומצאת תאמין, יגעת ולא מצאת אל תאמין... וכו' )
                    ''רבי מאיר רימון מצא. תוכו אכל וקליפתו זרק''. חקור ותבין...

                    יש לי עוד דברים לומר לך,המשך יבוא ...
                    אולי בבית מקדשינו בקרוב ממש
                    או אולי בטיקבוק (-:

                    • כן, מכיר

                      שנטידווה, 17/07/10 10:39

                      ולא מקבל :-)

                      שתהיה לך המשך שבת נעימה ושבוע טוב.

                  • להרגשתי החיפוש שלך הוא כן ואמיתי, ולא בהכרח שלא אסכים עם

                    סנונית , 16/07/10 13:50

                    מה שאתה אומר.
                    קראתי מה שכתבת (מדברת על חלק ראשון) ואני מאמינה שלא מצאת את התשובות שחיפשת באמת (לא בהכרח כי אין תשובות, אלא פשוט אתה לא מצאת אותן), ואז ברור שתמשיך לחפש הלאה.
                    אני כן מכבדת את דרכך ואת הרצון שלך למצוא תשובות שיניחו את דעתך.
                    רוצה לתת לך דוגמא מסיפורי חז''ל, רק כדי להראות לך, שכמו שיש קואנים אצל הבודהיסטים ושאלות של תודעה, מהות, והכרה, גם לנו יש.
                    חסיד אחד בא לרבי יששכר דב מוולברוז' ואמר: ''רבי, אני ומזומן לעשות תשובה, אבל בתנאי שבזכות זה אגאל מיסוריי הקשים''. השיבו רבי יששכר דב: ''האם גם חטאיך נעשו על תנאי ?''
                    ואם רגע, נשמיט את השם 'חסיד' ו'רבי' ושמות יהודיים - האם לא נשאר כאן חומר למחשבה ?

                    • דומה ויחד עם זאת שונה

                      שנטידווה, 17/07/10 10:49

                      אני יכול ללמוד מהרבה חוכמות, אבל לגביי ובשבילי החוכמה העליונה ביותר, התורה העילאית ביותר, היא זו שמסר הבודהה.

                • תגובה לסנונית - חלק שני

                  שנטידווה, 16/07/10 11:11

                  מי שמחפש ומוצא דברים אחרים ממה שאני חיפשתי ומצאתי, והיהדות נתנה לו מענה הולם, מענה שיישב על לבו ויניח את דעתו - אשריהו.

                  נסעתי כי רציתי להיות נזיר, ורציתי להיות נזיר לא כי רציתי 'לבדוק את גבולותיי הפיזיים', בציטוט חופשי של דברייך, אלא משום שהנזירות נתפשה בעיני כדרך האולטימטיבית לשחרור והתעוררות, בשבילי כפרט ובשבילי כפרט שיכול לסייע לאחרים בדרך הזו, בכל צורה שיבחרו, אם כנזירים או אם כאנשים שאינם נזירים.

                  היום אני יודע שהנזירות אינה בהכרח הדרך הטובה לכל אחד להגיע לשחרור ולהתעוררות, או לפחות לא בשבילי. בשבילי הדרך לשחרור והתעוררות היא לא דרך הנזירות.

                  לעניין שמי: לא שיניתי את שמי, אלא קיבלתי שם חדש כשבחרתי לקחת מקלט בבודהה, דהרמה וסנגהה. כפי שאת יכולה לראות, הוספתי את שמי החדש לשם שבו נולדתי (כמו שמופיע תחת הכותרת של רשומותיי), אם כי אני מעדיף להתייחס אל עצמי בשם הרוחני שקיבלתי ממוריי בדרך הרוחנית בה בחרתי מתוך מודעות, ידיעה והכרה עצמית, ולא מתוך בורות או שטות של רוחי ודעתי. אני מכיר את היהדות טוב מספיק, כפי שכבר כתבתי קודם לכן, בכדי שבחירתי תהיה, ואכן היא, אחרת.

                  • בקשר לחלק השני, אם אוכל לשאול וזה לא אישי מדי, מהי הדרך שמצאת לשחרור ?

                    סנונית , 16/07/10 14:02

                    אני לא רוצה להקשות עליך, באמת שלא, אבל אני רוצה לדעת דברים עד הסוף, אז אשאל, ואם לא נוח לך, אל תענה, ולא אעלב. אני לא חושבת שאתה נוהג ברוח שטות. ולכן אשאל:
                    קבלת שם חדש כשמצאת מקלט במקום מסויים. אם הבנתי נכון, הגעת למסקנה שהמקום לא מתאים לך, אז למה נשארת עם השם הזה ?
                    או שלא הבנתי, והשם הזה כן מחובר לדרך שמצאת לך למצוא את מה שחיפשת בחיים, דרך בודהיזם ?
                    אולי הבנתי עכשיו שתוספת השם שנתת לעצמך, היא אולי תזכורת עבור עצמך שאתה בעצם התחברת לדרך חדשה והשם החדש מזכיר לך בכל פעם את הדרך החדשה הזו ? האם זה כך ?
                    עם יד על הלב, אני קצת נעלבת בשביל היהדות, שבחרת שם עם קונוטציה דתית אחרת כלשהי שאיננה יהודית, אבל זו אני, ואם אתה שלם עם הבחירה הזו כי זה מציין בפניך בחירה בחיים שלך, לא נותר לי אלא לכבד את הדרך הזו
                    שתהיה לך שבת שלום, וגם מאחלת שתמצא את דרכך ותהיה שלם עם חייך כפי שהם.
                    סנונית

                    • כנראה שיש פה חוסר הבנה כלשהי

                      שנטידווה, 17/07/10 10:45

                      מקלט - לא לקחתי מקלט במקום מסוים (לדוגמה במנזר), אלא לקיחת המקלט היא בבודהה כמורה העילאי, בדהרמה כבתורה העילאית ובקהילת ההולכים בדרך הבודהיסטית כקהילה והעילאית שלי. קבלת שמי הוא חלק מתהליך לקיחת המקלט, ולא שם חדש שקיבלתי במקום כלשהו. לקיחת מקלט היא עניין שיכול להתרחש בכל מקום וזמן ואינו קשור למקום גיאוגרפי כלשהו. אני מקווה שהצלחתי להבהיר נקודה זו.

                      גם לך שתהיה שבת שלום, ומי ייתן ואיחולייך הטובים אליי יחולו גם עלייך :-)

                    • אה, כן, כמעט שכחתי

                      שנטידווה, 17/07/10 10:46

                      בשבילי הדרך לשחרור והתעוררות היא אכן הדרך כפי שלימד והורה אותה הבודהה.

                      • הבנתי עוד משהו

                        סנונית , 18/07/10 08:14

                        בשלב מסויים אתה תוותר גם על השם הנוסף הזה - כי אם אתה מחפש שחרור והתעוררות - הרי להצמד לשם נוסף שכורך בתוכו דרך ומחוייבות - הוא בדיוק ההפך משחרור.
                        כי בעצם דרכך היא NON-ATTACHMENT

                        • התגובה נשלחה תוך כדי שאני באמצע. אכתוב מחדש: הבנתי שבשלב מסויים

                          סנונית , 18/07/10 11:20

                          אתה גם תוותר על השם הנוסף. זאת, כי אם אתה בוחר בדרך של שחרור והתעוררות - הרי שלא תרצה לקחת על כתפיך משאות נוספים, כמו למשל שאמרת שמספיק לך להיות אתה (תגובה לטוקבק 6) ואין לך צורך לשאת את משקלך היהודי, ומכאן שגם לא תרצה לשאת את משאותיהם של הבודהיסטים (כי די לך במי שאתה), אז בשלב מסויים, זה יעיק עליך כי זה מחייב אותך לקחת מהם עוד כל מיני דברים שקשורים לדרך שלהם וזה לא מתאים לך (גם להם אולי יש אנשים כמו אצלנו שמנסים לגייס אותך לטובתם, מין מסיונרים בודהיסטים, לא ? וגם להם תצטרך לומר שאתה מאכזב אותם)
                          לא יתכן שתיקח על כתפיך מסורת נוספת כי דייך להיות אתה.
                          אז זה לא מסתדר לי, האם תוכל להסביר לי ?
                          ואם השם הנוסף הוא רק תזכורת לעצמך, באותה מידה יכולת לשים צמיד על היד שיזכיר לך בכל רגע את הדרך שלך ויעזור לך לשמור על קווי היסוד ולא לסטות ממנה, וגם את אותו צמיד בשלב מסויים תצטרך לזרוק - כי תיקשר אליו יותר מדי, ושוב - שחרור פירושו שחרור מכבלים, מסורות, דרכי חשיבה וחובות חברתיים, לאומיים, דתיים ועדתיים.
                          אשמח לשמוע את תשובתך, וגם אם תוכל לומר האם יש פירוש לשם שבחרת ?
                          בתודה,
                          סנונית

                      • התגובה נשלחה תוך כדי שאני באמצע. אכתוב מחדש: הבנתי שבשלב מסויים

                        סנונית , 18/07/10 08:24

                        אתה גם תוותר על השם הנוסף. זאת, כי אם אתה בוחר בדרך של שחרור והתעוררות - הרי שלא תרצה לקחת על כתפיך משאות נוספים, כמו למשל שאמרת שמספיק לך להיות אתה (תגובה לטוקבק 6) ואין לך צורך לשאת את משקלך היהודי, ומכאן שגם לא תרצה לשאת את משאותיהם של הבודהיסטים (כי די לך במי שאתה), אז בשלב מסויים, זה יעיק עליך כי זה מחייב אותך לקחת מהם עוד כל מיני דברים שקשורים לדרך שלהם וזה לא מתאים לך (גם להם אולי יש אנשים כמו אצלנו שמנסים לגייס אותך לטובתם, מין מסיונרים בודהיסטים, לא ? וגם להם תצטרך לומר שאתה מאכזב אותם)
                        לא יתכן שתיקח על כתפיך מסורת נוספת כי דייך להיות אתה.
                        אז זה לא מסתדר לי, האם תוכל להסביר לי ?
                        ואם השם הנוסף הוא רק תזכורת לעצמך, באותה מידה יכולת לשים צמיד על היד שיזכיר לך בכל רגע את הדרך שלך ויעזור לך לשמור על קווי היסוד ולא לסטות ממנה, וגם את אותו צמיד בשלב מסויים תצטרך לזרוק - כי תיקשר אליו יותר מדי, ושוב - שחרור פירושו שחרור מכבלים, מסורות, דרכי חשיבה וחובות חברתיים, לאומיים, דתיים ועדתיים.
                        אשמח לשמוע את תשובתך, וגם אם תוכל לומר האם יש פירוש לשם שבחרת ?
                        בתודה,
                        סנונית

                        • האם דבריי כל כך מבלבלים?

                          שנטידווה, 22/07/10 10:38

                          סנונית היקרה,

                          כל מה שאמרתי הוא - שאין צורך שאהיה יהודי, או בן כל מוצא אחר כדי שיהיה בי פוטנציאל רוחני.

                          אין לי עניין במסורת, באף מסורת, כ''מסורת'', אולם כן יש לי עניין במסורת רוחנית מעשית וברת-יישום, שיכולה לעזור לי להוביל את עצמי לשחרור ולהתעוררות. ואם המסורת הזו כוללת קבלת שם חדש, אז אני לוקח על עצמי שם חדש, בדיוק כפי שאם הייתי עובד בתפקיד מסוים שמחייב אותי לכינוי מזהה או למספר מזהה כלשהו הייתי עושה זאת. שום ביג-דיל.

                          מעניין לעניין באותו עניין, במובנים רבים, כל מסורת רוחנית היא גם אוסף של סיפורים. ההבדל הגדול לדעתי, בין תורתו של הבודהה למסורות אחרות הוא, שמסורות אחרות מתעקשות על אסופת הסיפורים שלהם כאמת אחת אובייקטיבית ואקסלוסיבית, ואילו תורתו של הבודהה היא התיאור התמציתי והמדויק ביותר של החיים האנושיים הן בפנימיותם והן בחיצוניותם כאדם לפני התעוררות (מצבם של הרוב המכריע חברי האנושות), במהלך עבודתו הרוחנית ועד להתעוררותו, למי שבחר בדרך לשחרור והתעוררות.

                          • שבת שלום לך, וכן - דבריך מבלבלים ולא אחידים בעיני. זאת כי

                            סנונית , 24/07/10 00:39

                            תנסה לחיות עם אוכל של נזירים כמה שנים - תסבול מתת תזונה ועוד כמה מחלות חלילה. שלמה - אתה לא בודהיסטי - אתה יהודי שגופו, נפשו וכל הוויתו הם מזרח תיכוניים - אתה יכול להיות בודהיסטי לרבע שעה, אבל תישאר בזה קצת יותר - ותסבול מתת תזונה, חוסר B12 ועוד כל מיני תחלואים. אדם לא יכול להיות מה שהוא לא נולד להיות. תשאיר את נפשך בתוך הבודהיזם לקצת יותר מרבע שעה, ואז נפשך תסבול מכל מיני תחלואים חלילה, ככה זה, ככה נולדת. לא פלא שנבהלת שם במנזר, הכול שם פועל נגד ההוויה הטבעית שלך כאדם.
                            אני כן מבינה את הצורך שלך לזקק את עצמך מכל דבר אחר שאיתו נולדת, בעצם להיות אתה עצמך, נטו, ולראות מה יש בך, ולחפש כלים ויישומים שיאפשרו לך לראות את עצמך נטו - זה מאוד יפה. אבל חולקת עליך לגבי הקשר שלך לבודהיזם כאמת מוחלטת, תשתמש בכלים של הבודהיזם להכיר את עצמך עוד ולהרחיב את גבולותיך הפנימיים,
                            להדביק לעצמך שם בודהיסטי, להרגשתי, חוטא לאמת הפנימית, במיוחד שיהודים רואים בבודהיזם עבודת אלילים. ונפשך, מה לעשות, יהודיה הייתה ויהודיה תישאר כל חייך, ואתה איש מעניין, כן ורגיש בעיני – אבל בודהיסטי אתה לא, גם שיש משהו סקסי בזה.

                            • כמובן

                              שנטידווה, 25/07/10 08:15

                              שאינני מסכים עם רובם המוחלט של דברייך, ובייחוד עם סופם, שם את מחליטה בשבילי מה אני כן ומה אני לא :-)

                              המשך יום נעים ושבוע טוב :-)

                              • גם אם תתכחש ליהדותך תצטרך להתנצר - זה לא אני החלטתי.

                                סנונית , 26/07/10 08:50

                                מכיר את הסיפור על היהודי בעיירה ברוסיה שאין לו פרנסה, הוא הולך לפריץ ומבקש עבודה. אומר לו הפריץ: אוכל לתת לך עבודה אבל לשם כך עליך להיות נוצרי. היהודי שואל: במה זה כרוך ? הפריץ מספר לו, וגם מוסיף שלא יוכל היהודי לעשות דגים כמדי יום שישי ולעשות קידוש. היהודי מסכים. הפריץ שופך על היהודי מים 3 פעמים וקורא בקול גדול: אתה נוצרי, אתה נוצרי, אתה נוצרי.
                                היהודי מקבל את העבודה וממשיך את חייו.
                                בערב שבת אחד נכנס הפריץ לביתו של היהודי המומר, הוא רואה דגים על השולחן ושואל את היהודי: למה יש דגים על השולחן ? סיכמנו שאתה נוצרי, נכון ?
                                ''זה לא דגים'' עונה היהודי המומר. הוא לוקח מעט מים, שופך על הצלחת 3 פעמים וקורא: ''זה עוף, זה עוף, זה עוף''
                                האם יש צורך להוסיף ??
                                יום מקסים לך

                                • המשך יום מקסים גם לך :-) (ל''ת)

                                  שנטידווה, 26/07/10 09:56

                • one way to go

                  KeM, 16/07/10 11:12

                  All religions arises from the need of man for inner peace. Man is walking trough life, and hardship and pain, fear and suffering is there. Instead of indulging this feelings and influences, human mind starts questioning the meaning of life. What is it all about?
                  It ask for courage, it ask for devotion, it ask for great faith and surrender to the unknowable, which is so much bigger then the known and the knowable.
                  Than came religions, as an answer, as a philosophy- base- ground for man’s greatest quest. It asked for a change in the way people treated each others, the way they shared love and respect, the way they went trough life. So came some “do’s- and don’t’s”, when you have faith, you don’t ask, you believe deep inside that the actions themselves will bring peace, health and wealth into one’s life. You follow a way. You are being the way itself. You have peace. you are Peace. You bring peace to others.

                • 2

                  KeM, 16/07/10 11:13

                  When the way itself, turn and becomes, the center and most important, this is when you are loosing peace. This is when you try to make others believers, perhaps to make “your” choices acceptable, Again, for your own sake, because you lost the peace that you worked so- so hard to gain and claim as “your own”.
                  When you can stand aside and see the search of others, as searching for a way to reach the Peace, you have in your life; When you can observe their doing as only one and only single way to get to the same place, where you are coming from. This is when you are Peace. And we believe you. See that in your eyes, feel that from your presence, hear it from your words and language, read it from your messages.
                  Look beyond the weakness of man’s mind for names and new look or other external expressions. Conquer the mind and ego, even in the light of other minds and egos. This is the challenge of man who claim to be peaceful and in righteousness.

                • 3

                  KeM, 16/07/10 11:13

                  Have faith! Have love to your fellow brothers! As a religious person (what ever your religion may be), you got a great gift of faith and love of god in your life. don’t judge. It is a weakness, it is a void! So sorry, it is painful to feel your pain. So glad, it was a joy to clash into this rare discussion and sense your caring affection.

                  Love to all- a Jewish nun.

                  • thank you

                    צ'כי, 16/07/10 14:58

                    for your great and beautiful words

        • האחזות בשם וצורה...וכו' (ל''ת)

          ע., 15/07/10 22:22

        • אני לא בטוח

          שנטידווה, 15/07/10 22:42

          שהבנתי את דברייך.