• 14.

    אזרח (ל''ת)

    לא ברור מה הקשר לבודהיזם כאן..., 25/07/10 12:08

  • 13.

    אזרח (ל''ת)

    לא ברור מה הקשר לבודהיזם כאן..., 25/07/10 12:08

  • 12.

    תוספת לדברי קונרד

    חכמולוג, 13/07/10 08:26

    ''כדי שתוכל להכאיב לאדם אחר, אומר לנו קונרד, אתה מוכרח לשכנע את עצמך שהוא שונה. אתה מוכרח להאמין שמה שמכאיב לך אינו מכאיב לו. הוא אינו רעב כמוך, אינו אוהב את ילדיו כמוך, אינו חולם כמוך ואינו פוחד כמוך. לא השנאה היא שמשחיתה אותנו, אלא האדישות. אם היא משתלטת עליך הרי שאתה נמצא, באמת, בלב האפלה''.
    ''כדי שתוכל להכאיב למישהו'' יש סיבה נוספת: יכול להיות גם הגנה עצמית מטילים ופעולות טרור.

  • 11.

    שאלה לי לכם,כנסו...

    אורן סעדיאן, 13/07/10 08:24

    הבודהיזם מאמין כמובן ברעיון הקארמה, מאז קום מדינת ישראל מעשי התושבים הערבים וישראלים יצרו קארמה כלשהי, ככל הנראה קארמה של רצון לכיבוש,נקם,החזרה של שטחים,כעס ועוד..
    כיום אנו עומדים במצב של תשלום קארמתי כואב ,ללא אמון , הרבה שנאה ומאבקי כוח.
    איך אפשר ממצב זה להשתמש באי אלימות במיוחד לאור העבודה שלא מכירים במדינת ישראל ויש רצון ואולי אפילו חזון לסלק את ה''ציונים'' ממדינת ישראל?

  • 10.

    יופי של מאמר

    אוהד, 12/07/10 11:05

    תודה

  • 9.

    אתה הוא העולם. נקה עצמך, והעולם יעקוב. (ל''ת)

    א, 12/07/10 07:22

  • 8.

    כל מי שהיה פעם פעיל פוליטי

    sravaka, 12/07/10 01:59

    יודע שחלק בלתי נפרד מפעילות כזו היא מאבקי כוחות בלתי נמנעים בין כל מיני גישות, השקפות ואינטרסים של האנשים השונים שמארגנים את הפעילויות. האם אתם רוצים להכניס התנהלות בינאישית כזו לעמותה שעוסקת בדהארמה?

    דבר שני, קהילות דהארמה הן מטבען היררכיות ולא דמוקרטיות. יש מורה, יש מתרגלים ותיקים, ויש מתרגלים מן השורה. עירוב של פעילות בעלת משמעות פוליטית תיצור הכתבה מגבוה של מה נחשב ראוי ומה נחשב לא ראוי, תוך שירבוב של רטוריקה דהרמית כדי להצדיק את מדיניות שמוכתבת מגבוהה, וכדי למנוע ביקורת מצד אלו ש''נמצאים עדיין ברמה רוחנית נמוכה'' ולכן חושבים בשונה מהמורה.

    דמוקרטים באשר הם צריכים להתנגד לכל קשר בין תרגול רוחני לפוליטיקה.

  • 7.

    בקיצור, תתכחשו לעצמי שלכם, למה שאתם חושבים ויודעים (ל''ת)

    בשם אוסף סיסמאות לעוס. תרגול רוחני מוצלח., 11/07/10 23:20

  • 6.

    די עם כל ה"צריך" הזה

    אוריה, 11/07/10 22:56

    על פי דרכו של אושו - אם אין בך את האור, איך תוכל להאיר את הדרך לאחרים? לך בדרך שלך, וכשתהיה מלא בטוב עד גדותך הנתינה תקרה מעצמה, טבעית וספונטנית.

    Sitting silently, doing nothing.... spring comes, and the grass grows by itself

    • הציטוט באנגלית

      לא אושו, 12/07/10 02:25

      שהכנסת הוא מהזנרין
      אושו נחמד אבל לא היה מקורי במיוחד

  • 5.

    סאנדייה, הלוואי על הכל שלום שמחה ואהבה,שאלתי היא מה היה קורה לישראל

    אילו החליטה להגיב באיאלימות על פעולות הערביים, 11/07/10 17:52

    מאז תחילת המאה. ומה היה קורה ליהודי אירופה אילו התלכדו כולם תחת כוח אחד שהיה מגיב באלימות וכוח כנגד פעולות הגרמנים? ירמי.

  • 4.

    דיון חשוב

    בועז, 11/07/10 17:16

    בבסיס, יש לבדוק טוב טוב האם הפעילות\\האקטיביזם, מפצלת או מאחדת.האם היא כנגד משהו מסויים, או בעד משהו מסויים.
    האם הפעולה באה מחמלה או מתפיסה מסויימת - אלה שני דברים שונים בתכלית.
    עד שהאדם לא רואה כיצד הוא עצמו מהווה חלק מהסבל של אחרים וניקה חלק ניכר מהבורות שמצעפת את עיניו, אין טעם בכלל לצאת לסוג כלשהו של אקטיביזם.
    לצערי, יש מעט מאוד אנשים בעולם שנמצאים בקטגוריה זו.ואלה שכן דווקא מבינים שהאקטיביזם הכי נכון בעולמנו הוא בעזרה לאחרים להתעורר. אז כל פעולה ממילא נעשית מתוך מודעות לסבלם של אחרים.

    • אני מבינה את ההיגיון במה שאתה אומר,

      מתרגלת, 11/07/10 17:38

      אבל זה התירוץ החביב ביותר על מתרגלים למיניהם שיש להם זמן וכסף לריטריטים, סדנאות וטיסות להודו, אבל לא לתרומה לנפגעים בהאיטי. לא כל אקטיביזם מפצל. יש מספיק ארגונים הומניטריים וסביבתיים לא שנויים במחלוקת.

      • שאלה פשוטה

        בועז, 11/07/10 22:08

        מה יותר קל? לעמוד מול השדים שלך או לעסוק בעבודה הומנטרית ?
        עוד שאלה: כמה מהעוסקים בעבודה הומניטרית לוקחים פסקי זמן להסתכל פנימה וההפך, כמה מהאנשים שמקדישים את חייהם לחקירה פנימית גם עוסקים בעבודה הומניטרית ?
        אני לא יודע על איזה אנשים את מדברת כשאת אומרת "מתרגלים למיניהם שיש להם זמן וכסף לריטריטים", אבל רוב המתרגלים שאני מכיר לא רואים בריטריט סוג של חופשה בגן עדן, מדובר על עבודה פנימית סיזיפית ולא תמיד נעימה.

        • לבועז

          מתרגלת, 12/07/10 10:26

          אתה לא יכול לעמוד מול השדים שלך כשאתה עסוק בעבודה הומניטרית? ממש לא מסכימה איתך כאן.
          ריטריטים יכולים להיות עבודה סיזיפית, אבל לעתים קרובות מאוד הם מפגש חברתי שמח (ולא שזה רע) במקום יפה בארץ שעוסקים בו בלימוד דהרמה ומדיטציה אבל גם מבלים אחד עם השני.

          אתה לא צריל לחכות עד שתהיה בודהא כדי לעזור למי שזקוק לעזרה

          • למתרגלת היקרה

            בועז, 12/07/10 16:48

            אם תסתכלי מקרוב, תראי שרוב הסבל בעולם שבשלו יש צורך בעבודה הומניטרית נגרם ע''י בני האדם. את אומרת ''לעזור למי שזקוק לעזרה'', אז אני שואל אותך - מה זאת עזרה ?

            תארי לעצמך שהבודהה, כאשר ראה את הסבל בעירו היה מצטרף לאגודה הומניטרית שעוסקת בעזרה לזקנים וחולים במקום לצאת לחיפוש הבודד שנמשך 6 שנים.
            אני לא נגד אקטיביזם הומניטרי, אבל אם אנחנו באמת רוצים לעזור לעולם עלינו לחפש את המקור האמיתי של הסבל. כאשר נדע אותו, נדע גם לתת עזרה היכן שבאמת צריך.

  • 3.

    רקפת לא העלית על דעתך לרגע שאולי את נמנית עם הרשעים?

    י, 11/07/10 16:49

    תעשי בדק בית.

  • 2.

    כל כך נכון (ל''ת)

    קומו מכרית המדיטציה ותרגלו חמלה, 11/07/10 16:42

  • 1.

    עם כל הכבוד ויש כבוד:

    נא לא לצנזר, 11/07/10 16:27

    באותה נשימה שציטטת את ''כל מה שנדרשת כדי שהרשע יצליח'', הפרחת משפט כמו ''אלימות ודיכוי בעזה''.

    אני מניח שהתכוונת לאלימות והדיכוי שמפעיל חמאס כנגד אזרחיו, הוצאות להורג ברחוב וגרירתם למאבקים אלימים בעל כורחם.
    להזכירך, עזה פונתה לגמרי מישובים בכדי שתהפוך לעצמאית ומשגשגת, לאחר כן חמאס השתלט שם על העניינים והחל לזרוק במשך שנים טילים על שדרות. זאת הסיבה שכיום מפקחים על מה שנכנס לשם.

    האם זו האלימות והדיכוי שהתכוונת אליה?
    האם זהו הרשע?

    אם כן, ישנו כתם מובהק על חלונית התודעה שלך שאלף מדיטציות לא יבריקו.

    ואגב, פירושה של חמלה היא לדאוג בצורה אוהדת לאחר, בלי לנסות לשנות אותו, מתוך הבנה שכל מצב בחיים נבחר על ידי מי שחווה אותו, גם אם אינו מודע לכך.

    בקיצור, אני מקווה שלא הבנתי נכון את דברייך, אחרת זה ייצוג נוראי ליופי שבבודהיזם.

    • החמלה שלך (ל''ת)

      האקטיביזם הזה הוא מקום נוסף לבנות קריירה רוחנית, 26/07/10 22:24