• 7.

    כשמישהו מגדיר עצמו כ'גורו' ואפילו בצחוק, אני מצפה לתשובות אינטליגנטיות

    סנונית , 11/07/10 23:00

    ואין פה.
    דוגמאות:
    1. מדיטצית התבוננות - מה זה השטויות האלו ?
    2. אהבה וחופש - איך עונים על שאלה שיש בה 2 שמות עצם מופשטים עם עוד 5 שמות עצם מופשטים: אהבה, חופש, חכמה, הומור, שמחה, לא הוספת כלום לכלום שכבר נאמר. פשוט תרמת עוד כמה שמות עצם שכביכול יש ביניהם יש קשר.
    3. כיצד בן אדם בוחר לעצמו בת זוג ? - אז באמת, שאפילו התשובות אינן עונות לקריטריון של פסיכולוגיה בגרוש.
    מה, זה המקסימום שהצלחת להעלות בחכתך ? לפחות היית נכנס לפוזה של נפשות תאומות או איזה בולשיט אחר, אבל לפי האבא והאמא ? אלו הם העידן החדש מלפני שלושים שנה... זה מה זה ישן, וזה מראה בעצם לאיזו אסכולה אתה שייך. אתה ממש לא בחור צעיר. אתה איש מבוגר בגילך (שזה לא בעיה כלל), אך הייתי מצפה ממך ליותר.
    תשמע, אתה חייב קצת להתאמץ, המדור הזה נראה ממש לא טוב.אפילו די מביש. לפחות למען אלו שמכירים אותך באמת, תעשה מאמץ, כדי שזה יראה קצת יותר ברמה.

    • צריך להיות אינטליגנטי כדי להבין.תשובות אינטלגנטיות. (ל''ת)

      תתחילי עם רובין שארמה, 24/07/10 16:38

  • 6.

    ניתוק

    שילת, 07/07/10 12:00

    הי שלום יש לי מן בעיה מאוד משונה אני כבר 6 שנים מנסה להכיר מישהו ולא הולך לי? אני מרגישה מן נתק מהמציאות כהיותי בחורה רוחנית דבר אותו גיליתי מזמן לא הבנתי מה פשר הדבר ומה ניתן לעשות אני חייבת לציין ששיניתיאת שמי כי איזה שהוא רב טען שיש לי מין חסימה ואכן הרגשתי קצת שינוי כששיניתי את שמי מה פשר ניתוקים אלו? האם הם עיכובים בגורלי ומה ניתן לעשות??

    • 250 mg הלידול ישן וטוב. (ל''ת)

      פ., 08/07/10 17:01

  • 5.

    משעשע וחכם. תודה :) (ל''ת)

    סיון, 04/07/10 20:29

  • 4.

    גורו יקר- מה דעתך על חוויותיה של אודטה?

    ע., 03/07/10 15:40

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/55/ART2/127/799.html?hp=55&loc=5&tmp=3668

  • 3.

    ללא ההומור החביב הייתי כמעט משוכנעת שאתה שי טובלי (ל''ת)

    התשובות שלך מטעות וחסרות אחריות, 02/07/10 16:58

    • נכון, את הכי מבריקה ומוארת. (ל''ת)

      אפשר לקבל חתימה?, 03/07/10 10:55

      • על 'בני אדם מוארים'

        ha, 03/07/10 13:11

        אין בנמצא 'בני-אדם מוארים' מכיוון שיש רק עצמיות אחת נטולת-צורה. כשידע הורס את תחושת האינדיבידואל של האדם, 'הופך' האדם לעצמיות כברירת-מחדל. 'הופך' איננו שינוי פיזי או ההיעלמות של האינדיבידואליות כחוויה. מדובר בשינוי בהבנה. בדיוק כמו שידע על טיבעה של פטה-מורגנה ימנע ממני לחשוב עליה כעל מים, הידע שאני העצמיות מאפשר לי להבין שהחווה, האינדיבידואל, הוא רק מראית עין, ואינו העצמיות האמיתית.
        'בן-אדם מואר' אינו אלא העצמיות המתפקדת דרך מיינד שבורותו לגבי העצמיות הוסרה. יחד עם זאת, הסרת הבורות לגבי העצמיות לא מסירה באופן אוטומטי את הווסנות שבמיינד, למרות שבסופו של דבר היא הופכת אותן ללא-כובלות מכיוון שהן כובלות רק בגלל הבורות. מכיוון שמנקודת ההשקפה של העצמיות כל הווסנות אינן אלא העצמיות, אין לעצמיות כל העדפה לגבי סוג הווסנות אותן היא מאירה ולכן העצמיות פועלת דרך הווסנות הקיימות. בגלל שהווסנות הן הסיבה לאנרגיה, לגישות ולדעות, לבורות ולידע שבמיינד, ומכיוון שלכל מיינד יש ניסיונות מרובים וייחודיים, נראה שהעצמיות מגוונת וייחודית. 'נראות' זו נגרמת בגלל חוסר באבחנה, שהיא היכולת להפריד את האמיתי מהנחווה. אדם בעל יכולת לא מספקת של אבחנה יניח בטעות שישנם סוגים רבים של 'בני-אדם מוארים' ושלבים רבים של הארה.

  • 2.

    חווית העצמיות איננה הארה

    ha, 02/07/10 14:37

    וודנטה טוענת שהמציאות שלנו היא לא-דואלית ובה כל הקיים הוא העצמיות, כולל כל מה שנראה כ-'לא-אני', כלומר כל הניתן לחוויה((experienceable. אם אכן אלו פני הדברים, כל חוויה באשר היא וכל החוויות כולן הן כבר העצמיות. מנקודת מבט זו, לדוקטרינת היוגה הטוענת שעל האדם לעסוק בתרגולים מסוימים, כמו שליטה במחשבות, בכדי לייצר חוויית 'עצמיות' או 'להיכנס לתוך מצב של עצמיות', אין מקום והיא למעשה מיותרת. לפי וודנטה, הבעיה לא נעוצה בזמינותן של חוויות מובחנות של אחדות, אלא בכך שהאינדיבידואל איננו יודע שהוא כבר העצמיות... ושכל מה שקורה, כל חוויה, היא העצמיות. לכן, הבעיה יכולה להיפתר רק על ידי הידיעה מהו טבעה של העצמיות... וידיעה שאני היא (העצמיות).
    בסופו של דבר, אם אכן המציאות לא-דואלית , והארה היא החוויה של אחדות עם העצמיות, כיצד ניתן להסביר את קיומו של החווה? חוויה דורשת חווה ואובייקט נחווה...מה שמהווה, ללא ספק, מצב דואלי... העצמיות לא תחווה את עצמה מכיוון שהיא עצמה, ובמידה ואכן תחווה עצמה, היא אינה זקוקה לסוכן... אם אכן היה בנמצא סוכן המסוגל לחוות אותה , מה ששומט את הקרקע מתחת לרגלי הרעיון של 'חווית העצמיות' כחוויה מיוחדת הנבדלת מכל חוויה אחרת... .
    איננו יכולים להתעלם מהשקפתה של היוגה לחלוטין, מכיוון שמיליוני אנשים ישרי דרך ושואפי אמת 'חוו' את העצמיות במהלך עשרות-אלפי שנים, כך שעלינו לחפש אחר הסבר הגיוני לתופעה זו. הסבר אפשרי לתופעה נעוץ בשימוש לא מדויק בשפה. יתכן ש'חווית העצמיות' היא למעשה מעבר מנקודת מבטו של האינדיבידואל לזו של העצמיות... ובמקרה כזה יהיה מדויק יותר לומר שהעצמיות חווה את האגו, כפי שאכן פני הדברים. מכיוון שהמעבר עדין מאוד, ומכיוון שהשפה התפתחה בעולם האמפירי, החוויתי, היא איננה ערוכה לתאר מעבר כזה במדויק, ונאלצת לנסח את הראיה החדשה במונחים של אגו החווה אובייקט.
    הסבר סביר אחר לרעיון של חווית העצמיות כשחרור הוא המצב בו האגו, הסובייקט, חווה את ההשתקפות של העצמיות במיינד צלול, האובייקט, מניח בטעות שההשתקפות של העצמיות הינה העצמיות, ומכריז על חוויה זו כעל שחרור . הבעייתיות ברעיון הרואה הארה כחוויה נעוצה בעובדה שטבעה של כל חוויה להשתנות... כך שלא יכולה להיות 'חוויה קבועה'. עניין זה מסביר את תופעת 'היוגי שנפל' שבה חוויית העצמיות נעלמת, ועמה נעלם הרושם שהיוגי הוא אחד עם העצמיות, או חמור מכך, החוויה נעלמת, אולם הרעיון שהאדם הוא העצמיות נשמר, מה שמשאיר את האדם במצב מאוד לא מאושר, מכיוון ש'חווית העצמיות' היא אושר טהור.

    • לא הבנתי כלום (ל''ת)

      דן, 04/07/10 11:06

  • 1.

    אזהרה.

    תשובה לגל., 02/07/10 14:35

    לא כל תשובה שאתה מקבל אתה צריך לקבל. ' המורה' יתכן ו'המורה' מבלבל אותך. הזהר. הארה איננה חוויה.לכן תשובתו ' מה שחוויתה איננה הארה' נכונה רק בצרוף ההבנה שהארה איננה חוויה.