משום מה התגובה הקודמת שלי נחתכה באמצע.
בחיים לא פגשתי את טיוהאר אז אני לא יכול למתוח עליו ביקורת ממשית. עדיין, הטור שלך מציג גישה מאוד ביקורתית כלפי טיוהאר כסמל מסויים. אני מקווה שהסמל הוא לתרבות הניו אייג' השטחית שאליה יש גם רבנים וקבליסטים שמשתייכים ולא סמל לעומק הרוחניות הקיים במזרח.
דוגמה למורים רוחניים גדולים במזרח הינם ראמהקרישנה, ראמאנה מהארישי, ניסארגדטה מהאראג'. ממליץ מאוד לעיין מעט בדברי אחדים מהם. סוואמי שיבאננדה הוא מורה ענק, גם אם רוב ה''מורים לשיבננדה יוגה'' מודעים רק למתי מעט ממה שהוא לימד, כלומר התייחסות עיקרית לזרם ה''האטה יוגה'' (תנוחות של הגוף וטכניקות נשימה) כאל עיקר משנתו. הרשימה של המורים המשוחררים מכלל אומות העולם כמובן ארוכה מאוד.
להעניק שם לאחר זה דבר עוצמתי מאוד. אני לא מעוניין לבקר את טיוהאר על המקום שממנו הוא בחר את השם עבורך ועבור חסידים אחרים, אך מדבריך מצטייר שהוא שמע כמה דברים על משמעות הבחירה של שמות חדשים וזרם קצת עם האינטואיציה שלו, לא משהו עמוק במיוחד לתהליך חניכתי עמוק כזה כמו הענקת שם רוחני.
יום נפלא ובריאות רוחנית שלמה