• 8.

    ברור שאתה מדקלם

    יוש, 13/06/10 00:07

    כי המואר לא נותן עצות לאף אחד כי הוא מבין שאין מי שיתן את העצות, המי הזה כבר לא קיים.
    אנשים ימשיכו לשאול שאלות אבל ההתעוררות מגיעה איפה שהשאלות נגמרו.

    האם נוכל לתת אמון בחיים בלי שאלות, כמו הילד הקטן שמסתדר טוב בלי לדעת? מרגיש מוגן בלי לבקש? מרגיש נפלא בלי מיינד מפותח?

  • 7.

    תודה ! (ל''ת)

    מיכל, 12/06/10 15:24

  • 6.

    אתה הדבר האמיתי. אוהב אותך! (ל''ת)

    צייד עם תעודות, 12/06/10 11:13

  • 5.

    אהבתי (ל''ת)

    שירלי, 11/06/10 22:49

  • 4.

    בהתחלה לא לקחתי אותך ברצינות אבל התשובות שלך ממש טובות

    לי, 11/06/10 17:25

    כך שגם אם אתה מואר וגם אם לא, אני מתחברת לתשובות שלך וזה כבר עושה לי טוב, אז תמשיך :-)
    וכן אני עדיין מחפשת מה שיעשה לי טוב, עוד לא הגעתי לרצון למנוחה אמיתית, כנראה שהעולם עדיין לא נמאס עלי מספיק, עוד לא סבלתי מספיק.....

  • 3.

    לגורו הוירטואלי - מדוע אינך נחשף בשמך האמיתי ? איך אתה מצפה

    בועז, 11/06/10 15:52

    שיקחו אותך ברצינות ?

    • אני לוקח אותו ברצינות! (ל''ת)

      התוכן מעניין, לא השם., 11/06/10 20:58

    • תשובה

      Vguru, 12/06/10 02:37

      אתה מוזמן לשלוח את השאלה למייל המצורף בכתבה, ואענה עליה בטור בשבוע הבא.

      • אני בטוח שתמצא לנכון לענות על השאלה גם מבלי שאשלח מייל.

        בועז, 12/06/10 17:01

        דווקא משום שהיא השאלה היחידה ששווה לשאול בקונסטלציה בה אתה מציג את עצמך.
        כאשר דנים בנושא כמו ''אמת'' ישנם חוקי משחק בסיסיים, אחד הבסיסיים שבהם כמה שזה נשמע טריוויאלי הוא - לומר את האמת.
        על מנת לבסס שמץ מינימלי של אמינות לקוראייך והיות ולקחת על עצמך תפקיד במשחק זה, מן הראוי שתייצג את האמת נאמנה ותן את אחת האמיתות היחסיות הראשונות של האדם - שם.
        אחרת אתה מתחבא מאחורי מסיכה של אנונימיות שברוב המקרים מעידה על קונפליקט בין האמת שלך לבין הדרך שאתה מציג את עצמך - במילים אחרות, אגו.

        ובלי קשר
        לא יודע אם אתה מכיר או לא אבל יש לי תחושה שכן:

        https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/10/ART/777/613.html

        • המיינד מציק לך

          קורא אחר, 12/06/10 17:55

          הוא סקרן, והוא יירגע מיד אחרי שתגלה ששמו יוסי, דני או אחמד.
          אבל מה זה באמת ייתן לך חוץ מהקלה רגעית? ומדוע האינפורמציה הסתומה הזאת כה חשובה?
          הקשר (כביכול) בין אי אמירת השם לבין אמינות או אגו, זאת מחשבה שמתקיימת אצלך ותו לא.
          עובדה, אצלי כקורא אחר, המחשבה הזאת לא מתקיימת.
          בועז ממי, הקונפליקט הוא אצלך...

          • נכון

            בועז, 12/06/10 19:44

            נכון, הקונפליקט הזה מתקיים אצלי (מאמי), אבל כמו שאומרים במסעדת האווזים - אין עשן בלי אש.
            עכשיו,מבלי לקחת את כל הענין הזה יותר מדי ברצינות, בוא ונהיה רגע כנים עם עצמנו.
            אם האינפורמציה הזאת כה ''סתומה'' כפי שאתה מציג זאת,מדוע להשאר באנונימיות ?

            ואכן, המחשבה שמתקיימת אצלי כרגע היא זו - מי שעומד מאחורי הטור הזה פשוט פוחד להחשף.ומי שפוחד להחשף, לא ראוי שיתן עצות לאחרים בתחום שחשיפה היא עמוד תווך בו.
            (ניתן לבדוק זאת בפשטות במבחן המציאות ואני הראשון שאודה אם אני טועה)

            • הגורו מתקיים

              קורא אחר, 12/06/10 23:22

              גם כבן אדם, ויכול להיות שמתאים לגורו מסויים להיות גורו וירטואלי (אין סיבה להסיק שמדובר בפחד דוקא). אם תשפוט גורואים לפי כל בחירה ובחירה של האישיות שלהם, לא תמצא אף אחד שיהיה ראוי לתת עצות לאחרים.
              קח לדוגמא את ניסרגדתא מהרג' - מורה מוערך לכל הדיעות, שהיה גם חמום מוח.

              • נו קורא אחר....

                בועז, 13/06/10 11:07

                ציפיתי שתבוא עם משהו קצת יותר רציני מזה.... : )
                אתה מערבב פה שני דברים שונים שדווקא אולי מחזקים את הטענה שלי.
                אין לי וויכוח עם ענין האישיות,אבל אף גורו, מורה,מטפל או יועץ רציני שאני מכיר מעולם לא הסתיר את השם שלו.
                כולם ללא יוצא מהכלל חשפו וחושפים את עצמם בצורה אינטימית ביותר, למה ?
                אולי משום שתמצית הלימוד נעשית בצורה בלתי אמצעית,אדם לאדם, כאשר שני הצדדים נוכחים ללא יכולת להסתתר מאחורי מסך אנונימיות.
                ובמיוחד כאשר מדובר במדיה וירטואלית כמו האינטרנט, שבה אינטימיות היא דבר כמעט בלתי אפשרית, הדבר המינימלי שאדם יכול לתת מעצמו כאשר הוא מנהל דיאלוג עם אנשים הוא שמו האמיתי.
                תן לי סיבה טובה אחרת לבחירה של כותב הטור להשאר באנונימיות חוץ מאשר פחד כלשהו ואני מבטיח להשאר פתוח ולנסות להבין.

                • נו בועז...

                  קורא אחר, 13/06/10 16:21

                  כולם ללא יוצא מהכלל? רק מקודם קישרת לעוד מורה שמלמד רק באינטרנט...
                  את המסקנה שלך אפשר להכליל לכל בחירה - אתה אומר שבחירה ב-X מצביעה על פחד מ-Y.
                  זה לא בהכרח נכון.

                  • נו בועז

                    בועז, 14/06/10 23:46

                    זה שנתתי קישור לא אומר שאני לוקח אותו ברצינות,ראה את ההסבר שלך על x y,
                    ובענין זה אני לא טוב במתמטיקה, אתה תצטרך לסלוח לי, לכן גם ציינתי שאשמח לקבל הסבר יותר טוב ומניח את הדעת לבחירה באנונימיות, כרגע אני פשוט לא מוצא הסבר אחר.
                    ברגע זה, כל מה שאני שומע זה שההסבר שלי לא בהכרח נכון, איזה הסבר כבר יכול להיות ? שהוא גר באיראן והוא פוחד ממשמרות המהפכה ?

                • אתן לך סיבה

                  חושב לאט, 14/06/10 05:08

                  כי אולי אם הוא היה חושף את שמו היה עליו לדאוג באופן אוטומאטי לתדמיתו ולמוניטין. אזי מכאן המקום הכי נוח לדברי תבונה הם ממקור שחופשיים משיפוט . בדיוק כמו שפסיכולוג שנמצא עם פציינט בטיפול לא חושף את עצמו
                  למטופל כדי לשמור על מקום נייטרלי ונקי משיפוט ולהתרכז בעיקרי הדברים שמעלה המטופל .
                  מה הספר הכי מצליח בעולם? התנ''ך.
                  אתה חושב שאם היה ידןע שרחמים מקריית ארבע
                  רשם את התנ''ך הוא היה משפיע כל כך?:)
                  הטענה שמי שלא מוכן להחשף בשמו אז ''לא ראוי שיתן עצות לאחרים'' אינה במקומה משום
                  שזה כמו לטעון שאדם שאינו למד לתואר במנהל עסקים אינו ראוי לעשות עסקים.
                  ההסטוריה הוכיחה
                  שלא ניתן לכמת יחסים בין אדם לעולמו על ידי משוואות או הגדרות קבועות מראש שאינן ברות שינוי.
                  אז עכשיו תטען בטח ''אז איך הוא טוען לאמת?''
                  הוא לא, הוא פשוט משרבט אותיות שהסכמה שלהם מןבילים למסרים חיוביים. לא צריך יותר מזה.

                  • סיכמת את הכל במשפט הראשון.

                    בועז, 14/06/10 11:22

                    אבל רק בשביל הדיון המעניין אוסיף כמה דברים:
                    ראשית - האם אתה היית הולך לפסיכולוג מבלי לדעת מיהו ומה ההכשרה שלו ?
                    שנית,פסיכולוג טוב לומד לשמור על מקום נייטרלי ונקי משיפוט מבלי להסתתר מאחורי פרגוד בזמן הטיפול.חלק מהענין הוא להתמודד עם ההשלכות של המטופל ולדעת לעמוד מולם.
                    כפי שמורה לאמנות לחימה תמיד יבחן את תלמידיו בקרב פנים מול פנים באופן חשוף לחלוטין כאשר כל המוניטין והתדמית שלו מונחים על הכף.
                    לתת לעצמך תואר ''גורו'',לשבת בצד ולתת עצות לאחרים זה באמת כמו להיות מרצה למנהל עסקים שבחיים לא עשה עסקה.

                    • דיון מעניין?? אותי הוא מתיש.

                      קורא אחר, 14/06/10 17:49

                      (פיהוק)

                      אבל הטקסט של Vguru מעניין!

                    • שוב פעם פיספסת את העיקר

                      חושב לואט, 15/06/10 02:38

                      בועז לפעמים צריך וראוי לבחור ברוח התמימות
                      שבדברים מאשר בנקודות המתנגשות רק בשביל
                      להוכיח איזשהי נקודה שהמשמעות הכללית שלה לא בהכרח משנה דבר כרגע.
                      האם אתה יכול לבטל את שיריו של אלביס משום שהתעסק עם סמים ?
                      האם אתה יכול לבטל את שיריו
                      של מלך הפופ המנוח לפי האשמות שהוטלו כנגדו ולפי התנהגותו הביזארית? הרי ברור שלא. כמו שלפי עדויות מסויימות מעשיו של אושו הגורו הנאור היו בלתי מתקבלים על הדעת ואף לא חוקיים -אך האם זה מבטל את את דבריו בעלי התבונה בספריו ובהרצאותיו?
                      המשמעות היא שהעצות שניתנות פה הן בגדר עצות בלבד. ולהפתענו העצות לא רעות בכלל.
                      אין טעם ליצור בעייה איפה שאין.

  • 2.

    ולמי שרוצה לעזור לאנשים (ל''ת)

    אני ממליץ להפסיק לבלבל את המוח, 11/06/10 14:53

  • 1.

    לגורו הוירטואלי

    קשת, 11/06/10 13:17

    שאלה קטנה, מדוע אתה כותב:
    ''למי שרוצה לא להרגיש כאב - אני ממליץ על קריירה אקדמאית''? סתם מעניין אותי לדעת...?

    • סתם כי זה נשמע לו טוב

      ניר, 13/06/10 01:45

      אל תחפש משמעות...

    • יש לי 2 פירושים

      חושב לאט, 14/06/10 04:47

      שברגע שיש לך קריירה אקדמאית אז יש לך
      תואר , ועם תואר אתה יכול למצא עבודה
      עם משכורת סבירה ולהתפרנס בצורה נורמלית.
      מה שיכול להעיד על הכך שהאדם שמאחורי הגורו הוירטואלי הוא רוחניק שהשקיע הרבה משנות ה20 לחייו ברוח וכך שלאחר מכן היה צריך להתמודד עם בעיות פרנסה כמו שקורה להרבה רוחניקים ובעיות פרנסה זה דבר כואב ומלחיץ
      ומכאן לעניות דעתי הגיע המשפט ''למי שלא רוצה להרגיש כאב-ממליץ על קריירה אקדמאית''.

      הפירוש השני הוא שהמשורר התכוון לקריירה אקדמאית יענו בתוך האוניברסיטה כלומר הוא רומז שקריירה אקדמאית זה לא התמודדות אמיתית עם המציאות. בקיצור..תבחרו..או לא