• 16.

    מקסים, תודה

    תמי, 07/09/10 23:47

    המילים שלך נכנסות לי ישר ללב.

  • 15.

    מאוד נהניתי לקרוא...........

    דפנה, 05/07/10 21:56

    חושבת ומרגישה שאת מפרשנת את ימימה בחינניות מדויקת.....תמשיכי כך....זה ממש כיף....ואני מבטיחה להמשיך לעקוב...
    ............תודה........................

  • 14.

    ממש עוררת בי השראה, והשפיע עלי הכתבה הזאת לדברים מאוד מעשיים אצלי.תודה (ל''ת)

    יוני, 13/06/10 11:46

  • 13.

    דיוק

    הימלאיה, 09/06/10 13:21

    זה היופי שבלימוד.. רק ימימה יכלה לכתוב את ימימה כמו שרק סיגל יכולה לכתוב את סיגל... כל אחת ואחד מאיתנו שונים לחלוטין באיך שרואים, מבינים ומגיבים לדברים אך המהות שבכולם הינה אחת מופלאה ואינסופית....

  • 12.

    את עשר לא– עשר ועשרה

    שרה, 09/06/10 11:12

    אין אין עלייך סיגל אני מה זה מסכימה עם כל שירה שלך

  • 11.

    יופי של טור!

    אחת, 09/06/10 10:50

    מדוייק לעניין, ושולח אותי להתבוננות בעצמי.מחכה לטור הבא!

  • 10.

    האחריות שלי בתנועה הקטנה-להודות לך סיגל על מדור זה והוספה

    לומדת, 09/06/10 10:12

    להבנתי. מה התוצאה בסופו של עניין? לא עליי, וזה גם לא מעניין אותי...מה שכן, אני נהנית מאוד מאוד !!!

  • 9.

    מקסים

    עדי, 09/06/10 09:47

    ציטוט סיגל: ''ואפרופו אחריות. בהזדמנות חגיגית זו, אני מסירה מעליי כל אחריות לפרש את ימימה באופן מלא, מדויק או אפילו טוב. כל מה שנכתב בטור הזה הוא רשמיי ותחושותיי מהלימוד של ימימה. שום דבר מעבר. כל מי שירצה לטעון שהדברים שאני כותבת זה לא ימימה, צודק במאה אחוז. לא ימימה. זאת רק אני שמספרת על הלימוד, דרך העיניים שלי.''

    יפה.הלימוד הוא אישי. כשהחלקים נכנסים לתוכנו (input) הם עוברים במערכת הפנימית והאישית ואז מה שנכתב אח''כ במלאכות או בטור שלך זה output של הלומד. לכן, אי אפשר לומר לו ''אתה לא צודק'', כי אין פה נכון-לא נכון: ''הלימוד הוא אישי ולפי יכולתך''.

    • אחריות לשימוש בשם ימימה זל

      ציפור, 10/06/10 11:26

      סיגל משתמשת בשם ושאת משתמשת בשמה יש לך אחריות. ואײַם את לא אחראית אל תשתמשי בשמה. זה לא מוצר בקניון

      • ציפור יקרה

        סיגל אלגרנטי, 10/06/10 17:27

        את שוב מוזמנת, בשמחה רבה, לנהל איתי את הדיון הזה בצורה גלויה, בלי להתחבא מאחורי ניקים אלמוניים, הרבה סימני ניקוד, ומילים לא יפות.

        אני אשמח לשמוע את דעתך, ואף לנהל דיון בענייני אחריות ואינטרנט, וקניינים רוחניים,

        אז שוב, את מוזמנת בשמחה לצאת מהקן,

        בברכה,

        סיגל

        sigalalg@bezeqint.net

      • זה לא מקורי להשתמש בשם ציפור

        סמי הכבאי, 13/06/10 22:20

        אולי תנסי דחפור?

        ואם יתברר שאת באמת ציפור אני מניח שאת סוג של נקר שחופר וחופר וחופר וחופר באותה נקודה בעץ עד שהוא מגיע ל ... צד השני של העץ. לא עדיף פשוט לעוף מסביב ולהגיע לצד השני של העץ בלי הקדיחות האלו...???

    • ציפור מושכת חום

      חתול רחוב, 12/06/10 11:20

      אומרת דוקא כדי שיגיבו לה
      פעם אחת קורה
      פעם שנייה מקרה
      פעם שלישית שיטה.!!
      ציפורלה עזבי אותך זה פרורים תנסי ברגש טוב לייצר חום במקום קור וביקורת ואז תצליחי לפרוש כנפיים ולעוף סופסוף למחוזות המרחב שם תגלי שגם במוצר מדף בקניון יש מהות ואינסוף גילויים

  • 8.

    מקסים וכל כך נכון, תבורכי. (ל''ת)

    יפה, 09/06/10 09:24

  • 7.

    תודה לך סיגל

    כיף, 09/06/10 09:24

    באת לי בזמן, בדיוק צריכה לשחרר אחריות...
    נהנית מאד מהטור שלך,ואגב, לא משנה איך תבחרי לקרוא לזה, אם זה ימימה או לא, זו אמת מנצחת, ואולי בגלל שזה חידוש גדול קשה לאנשים לעכל... קל לנו להיות אחראיים, שיפוטיים ובקורתיים, בעיקר כלפי עצמנו, כך שברגע שנוטלים מאיתנו את ''הזכות'' לדרוש מעצמנו אנחנו לא בדיוק יודעים איך נושמים שם..אולי תכתבי על זה כמה מילים בטור הבא?
    קיצור, את כותבת משו משו. תודה.

  • 6.

    תודה

    טל, 09/06/10 09:20

    רבה על השיתוף. את מאירה אצלי הרבה מקומות חשוכים ומזכירה לי דרך שתמיד קיימת ללכת אותה.
    תודה.

  • 5.

    יישר כח סיגל, יפה מאד (ל''ת)

    לומדת, 09/06/10 09:18

  • 4.

    אני חולה עלייך

    שרה, 09/06/10 08:23

    אין אין עלייך סיגל את מ–ה–מ–מת את מה זה כאילו הוצאת לי את המילים מהפה כפרה על הטור הזה.

  • 3.

    עכשו את מתחילה לדייק

    ציפור, 08/06/10 22:24

    ועל דברייך ימימה אמרה. ’את אחראית על כל מה שקורה לך.

    • שלום רב שובך

      כלבלב, 08/06/10 23:28

      ציפורה נחמדת...

      את בהחלט מדויקת להפליא,
      נותנת ציונים מהמחבוא,

      נו באמת...

    • ציפורה נחמדת

      חתול, 09/06/10 00:19

      ציפור חביבה, לא תשאי את שם ימימה לשוא!!!
      ולא תוציאי דברים מהקשרם, עדיף לעוף למקום אחר.תזהרי, חתולים אוהבים לאכול ציפורים

      • מה זה הגן חיות הזה? (ל''ת)

        אני, 09/06/10 09:38

    • מציע לקרוא את הבית האחרון בשיר ציף ציף על הרציף ומסקנה קטנה...

      סמי הכבאי ונחום תקום, 13/06/10 21:53

      ציף ציף מעל הרציף

      השלושרים

      מילים: ירון לונדון
      לחן: דני ליטני


      בלב הפרדסים תחנה ניצבת
      ועל ידה פסים - פסי רכבת
      ועומד רציף ישן
      אשר שנים רבות
      הוא לא ידע עשן -
      קטרים ורכבות

      רק ציפור לבנה מעל הרציף
      ציף ציף מעל הרציף
      ציף ציף מעל הרציף.

      באמצע השרון ספסלים לשבת
      ושלד של קרון אך לא רכבת
      ובחור אחד ישן ובשנתו חולם
      אודות קטר עשן
      שברציף בולם.

      רק ציפור לבנה מעל הרציף
      ציף ציף מעל הרציף
      ציף ציף מעל הרציף.

      תחמיץ את המסע אם תשכב סרוח
      קוראת היא וקולה נישא ברוח
      כי לכל אדם קטר
      הבא מבלי לצפור
      ומי שלא עולה
      נותר עם הציפור.

      רק ציפור לבנה מעל הרציף
      ציף ציף מעל הרציף
      ציף ציף מעל הרציף.

      כלומר, מי שרוצה להקשיב לציפור יישאר מסריח בתחנה ומי שיצטרף לרכבת של ימימה יגיע למקום נעים הרבה יותר...

  • 2.

    יופי של טור

    ריקי, 08/06/10 17:57

    מעניין ומחדד

  • 1.

    קל להוכיח שאין לנו ''אחריות''

    יוש, 08/06/10 14:53

    אחריות יכולה להיות רק למי ששולט. אז נבדוק האם אנו שולטים על המחשבות שלנו, קל לראות שהם צצים בעצמם, נסו לשלוט על המחשבות שלכם ותראו. אם היתה אפשרות לשלוט על המחשבות, היינו חושבים רק מחשבות טובות. אז אין לנו שליטה על המחשבות. וכעת למעשים, מעשים נעשים בצורה ספונטנית או בעקבות מחשבה, על הספונטניות אין לנו שליטה ועל המחשבות גם כן. מסקנה, אין לנו שליטה על המחשבות והמעשים אז אין לנו אחריות. האם ''נדרשת'' אחריות? לא אין לנו שליטה אז ממי נדרשת האחריות?

    • לדעתי אתה טועה

      יוחאי, 08/06/10 18:39

      לדעתי יש לנו אחריות על המעשים שלנו , נכון להרבה מחשבות צצות בראשנו ללא שליטתנו אולם
      למעט מקרים בודדים ונדירים יש לנו שליטה על מעשינו, לא קרה לך שמישהו עשה לך עוול נורא ובא לך היה לפגוע בו ןבכל זאת לא פגעת בו ?
      זה משום שאתה שולט במעשיך , גם החוק בכל מדינות העולם מכיר בכך שכל אדם אחראי למעשיו
      למעט חריגים ( לא שפויים וכו' ).אם נקבל את הגישה שלך שאין לנו אחריות למעשנו אז צריך לשחרר את כל האסירים שנמצאים בכלא בכל העולם
      כי הם לא אחראים לפשעים שלהם .

      • יש לנו אחריות על המחשבות ועל המעשים,יש השתדלות אבל-

        רוני לומדת-יש הרבה רוני מה אכפת לי?, 09/06/10 18:55

        בסופו של דבר יש בורא עולם ויש תוכנית על.
        כמו שנאמר:''הכול קבוע והרשות נתונה''
        יש איזון ונשיאת הפכים.
        מצד אחד יש מקום ללקיחת אחריות מצידנו ולא לשבת רגל על רגל ולחכות ומצד שני יש להבין שיש בורא לעולם והוא בסופו של דבר כנראה הקובע..
        שנזכה ללמוד עוד ועוד..
        תודה סיגל

      • נכון

        יוש, 14/06/10 22:41

        קשה לקבל את העובדה שאין לנו שליטה, הסיבה היא שבנינו ''אישיות'' לחושבת שיש לנו שליטה, אבל בדיקה פשוטה מראה שזה פשוט אשליה. תנסה לשלוט על מחשבה שלך ותראה שזה לא יצליח לך. תנסה לנחש מה תהיה המחשבה הבאה שלך ולא תצליח. העולם פשוט קיים כמו שהוא רק ''אנחנו'' לא קימים, אין בעולם טוב או רע,יש פשוט מה שיש. אם תפסיק להיות בהפרדה, ותוותר על הזהות שלך, תדע, החיים הם לא דבר הגיוני. ומקומות ששחררו אסירים לא בהכרח הפשע עלה. אלפי שנים האדם חושב שהוא שולט ומה התוצאה?

    • שליטה על המחשבה

      לומדת, 09/06/10 09:37

      גם אני חשבתי כך שאי אפשר לשלוט על המחשבה שהיא משטלת עלי, ובלימוד גיליתי שניתנת לי האפשרות גם להוביל את המחשבות ובעצם כל העבודה שלנו היא על מחשבה דיבור ומעשה שהם שלושת לבושי הנפש, את המחשבה ניתן להחליף במחשבה אחרת, קל לראות שאפשר לעשות, אין צורך להשטלת על המחשבה שעולה כי ע''י כך יוצרים התנגדות ונותנים לה עוד יותר תוקף במציאות
      ולגבי המעשה זה אכן כמו שצוין בתגובה שהוא בא כבר אחרי המחשבה וזה כמו מעגל- מחשבה דיבור ומעשה כל אחד מהם משפיע על השני , אך המעגל עצמו מורכב מנקודות נקודות ובכל רגע ניתן לשנות ולהשפיע על הנקודה הזו ומשם הכל יכול להשתנות