• 18.

    קראתי את כל התגובות

    nissim, 10/11/10 05:10

    קראתי את כל התגובות וכל אחד בדרכו שילך ואמונתו.
    הבורא מכיר מחשבות האדם ומשלם לו לפיהם
    האמת קימת מעבר מחשבות שזה כל האדם.

    אהבה וחסד הולכים לקראת כל אדם החפץ בהם אם הוא מכון אליהם.

    נשמת האדם היא מעל הכתוב.
    הגות פנימית מעלה את הנפש.

    התור.. אמת.


    והאדם אמת בלבו מעל לכל ..

    אהבה תמיד בדרך

  • 17.

    אהלן

    ונס, 11/06/10 21:02

    חמוד אחד
    מלא זמן..
    שמחתי לקרוא,יודעת כל כך מבפנים
    במובנים מסויימים עדיין מתאוששת
    ובסך הכל תודה לאל!
    נשיקות

  • 16.

    התעוררות

    עמית, 08/06/10 22:33

    הייתי שם
    בהודו גואה ועוד
    הייתי בקומבמלה במשך חדשיים חייתי עם הסדואים ואני אומר לך
    הרוחניות נמצאת ביום יום בעבודה בילדים
    במציאות היומיומית עם הקשיים והרגעים הקטנים היפים
    לא חייבים ברסלב ימימה קבלה ושאר מיני תורות שמזמן התמסחרו ונאבקות כל אחת בדרכה
    על כל כיס ועל כל קול

  • 15.

    טרנה חזר להיות רן, מזל טוב.. (ל''ת)

    אי.טי., 07/06/10 20:22

  • 14.

    אחח..איזה טרק (ל''ת)

    איציק, 07/06/10 19:00

  • 13.

    תחשבו על זה ש

    בהצלחה, 07/06/10 11:58

    כל הדרכים זמניות.
    ותדביק לדרך איזה השם שתבחר.
    כולן עתידות לחלוף כשם שבאו.
    הגלימה תנשור.
    והטלית תחליק.
    ונשאר נקיים.

  • 12.

    שאלה

    שחר, 07/06/10 10:19

    לאחר שעלית על דרך היהדות ולמדת דרכיה?
    איך אתה מרשה לעצמך לקרוא לאובדן האישי שאתה אני ומלא אנשים אחרים עשו לדרך רוחנית?
    למה אתה לא מודה שהיית כמו שאומרים ביהדות,
    תינוק שנישבה. אין בזה רוחניות. אין בזה מוסר.
    בשורה התחתונה אין בזה. יש בזה שקר. וקליפות.
    מחפש רוחני זה המצאה של עידן הניו אייג'. זאת הגדרה שנועדה לתחזק את כל השקרים שקורים מסביב. מפתיע אותי שלמרות שגילית את היהדות.
    אתה שם את המשך הדרך שלך כרפרטואר אחד.
    אתה לא אמיתי רן. ויש בך סתירה.
    בשגעון שנות העשרים שלי עצמי חוץ מקידוש ההרס העצמי הזה והלבדיות הזאת. לא היה שם כלום. על זה אתה כותב בעצמך. רק שאתה עדיין מיחס לזה איזו שהיא חשיבות יתרה.
    איפה היושר הפנימי שלך. תהיה אמיץ וקרא לילד בשמו. זה לא רוחניות וכפי ששנינו מכירים רוב או כל אותם מחפשים רוחניים לא הגיעו לכלום. עד עצם היום הזה.

    • תוספת למה שכתבתי

      שחר, 07/06/10 10:49

      אני כותב את הדברים באהבה לא במטרה להתנגח.
      אני לא מתכוון לפגוע באנשים אלא לנקוב בתופעה הזאת שהייתה חלק מחיי הרבה שנים. מה שלמעשה מפריע לי הוא שעד היום אני לפעמים מספר לאנשים על החיפוש הרוחני שלי ומנסה עדיין לתת לדברים משמעות. כשלבד מצאתי שזאת הייתה עבודה זרה. פשוטו כמשמעו. העתקה ממוצאת של תרבות זרה שנבלעתי לתוכה מגיל 20. למדנו לטלטל את הנפש שלנו בסמים ותהליכים פסיכולוגים מסוכנים.
      ולכל תזוזה לקרוא התבוננות ומדיטציה.
      סיקר seeker זה השם של הכתר. כמה שאני התגאתי שיש לי את הכתר הזה...
      ותמיד אפילו מול אושו בתוך עצמי ידעתי שאני משקר לעצמי כל הזמן. וקראתי לשקר הזה מדיטציה. הרבה שנים התבוננתי בשקר הזה.
      וכיוויתי שיום אחד אני התעורר כמו שאומרים.
      ויום אחד זה קרה לי ואז מצאתי את עצמי בלי השקר.

    • לשחר

      בועז, 07/06/10 16:59

      בסופו של יום הכל ריק. אין יהדות, אין אושו, אין עבודה זרה אין דרך רוחנית, את זאת שנותנת משמעות למושגים האלה.
      משום כך לא כדאי לשפוט דרכו של אחר משום שהיא בסה''כ מייצגת את הפיצול של התודעה שלך עצמך.
      אם תקחי מהיהדות רק את ''העבודה הזרה'',זה יהיה עולמך.אם תקחי את ''אהבת לרעך כמוך'', זה יהיה עולמך.
      מה את מעדיפה ?

      • תגובה

        שחר, 07/06/10 22:49

        אהלן, קודם כל אני בן! :)
        שנית. אני הייתי רציני בתגובה שלי.
        זה לא קשור לאם אני אוהב את רן או לא.
        ויש לי אהבה לרן. (אהלן רן).
        הייתה לי דעה לגבי כל הסיפור הזה של מה שקוראים לו מחפשים. תאכלס מעבר למה שיש שם ששווה משהו עד גבול מסויים. אין שם כלום. אתה יודע כמה שנים לקח לי להתנער מכל "החומרים" שאכלתי בצעירותי בשם ההתעוררות?
        ותחשוב שיש עדיין ילדים שבמשך שנים הולכים סחור סחור בכדי להגיע למשהו שהחברה קוראים לו הארה. אם לפחות היו קוראים לתינוק בשמו האמיתי ולא עוטפים את הטריפ המגניב הזה שאנשים לוקחים בטלית ההארה. זה מגניב להיות פריק שעושה סמים,סקס,הכל מותר,כל הקטרזיס,כל הטימטום.כל הניצוצות.יחד עם מוסיקת טרנס. עד גיל מסויים.אם אתה עושה סמים, יש מצב שתזדקן עם זה. ואז שאתה באמת מחפש רוחניות. אתה תמצא את עצמך תקוע.
        לפחות לדעתי.

        • אתה מתוק שחר (ל''ת)

          רן, 07/06/10 23:30

        • לשחר

          בועז, 08/06/10 09:56

          היי שחר (הבן),
          הדרך היא הדרך.אי אפשר למחוק אותה ובדרך כלל היא רוויה בטעויות רבות וקשות.אם לא היית עובר את הדרך הזאת איך היית יכול ''להתנער מהשקר'' כפי שאתה מכנה זאת ?
          אולי אתה כועס על מי שהתווה אותה ונתן לך להאמין שתמצא משהו דרכה, על גורואים מסויימים או זרם ניו-אייג'י כלשהו.אולי אתה מרגיש שהונו אותך ואת רן ושכמותו.
          אני חוזר לנקודה מהתגובה הקודמת שלי - אתה יצרת ויוצר את הדרך במו ידיך ובמו תודעתך.
          אין אף אחד אחר שעושה זאת בשבילך.
          זאת אכן אמת כואבת, יכול להיות שהיא הכי כואבת שיש.אבל היא בסופו של דבר גם תשחרר אותך מהכעס על עצמך ועל הדרך שעשית.
          ואיך אומרים - העיקר הכוונה, והכוונה בכל אחת מהדרכים הללו היא למצוא את עצמנו.בין אם זה יהדות, איסלאם, נהיליזם, אושו או קפיטליזם.
          יום טוב ידידי

          • אהלן בועז

            שחר, 08/06/10 12:49

            אתה צודק. אני לא מסכים אם חלק מהדברים שכתבת כי יש לי הבנות אחרות. אך זה לא ממש חשוב כרגע. היה לי עניין לנער את רן לכיוון יותר בוגר לטעמי.
            יום טוב

  • 11.

    אתמול הפכת דתי וכבר אתה מעביר שיעורים?

    זוהר, 07/06/10 06:59

    לא באמת, מה נסגר?
    זאת התנהלות שאופיינית לזמנים של היום ולא מבדל אותך במאומה מהגורו הקודם שלך, טיוהר.
    רק שהוא החליט שהוא מלמד אושו ואתה מלמד רבי נחמן שניה אחרי שהתחלת לנהל אורח חיים דתי. גילית את אור התורה וכבר אתה ממהר להפיץ. יפה שגילית את האור, מעולה, אך תחילה שב ולמד טוב טוב גמרא, משנה, פוסקים, ראשונים, אחרונים וכן הלאה.
    באהבה אני אומר, מוטב שתעמיק ושתעסיק את עצמך בלימוד כדי שאולי יום אחד תוכל למסור משהו עמוק במובן התורני מלבד ההתלהבות, שובת הלב יש לציין, שלך ושעליה נאמר: במקום שבעלי תשובה עומדים, גם צדיקים גמורים אינם עומדים בו :)

    • מאיפה הידע הנרחב?

      ידיד נפש, 07/06/10 08:28

      תגיד - אתה מכיר אותו? אולי הוא כן לומד? מאיפה לך מתי הוא חזר בתשובה?
      הכי קל להעביר ביקורת מהכיסא האחורי

      • מכיר את הסיפור שלו בקוים כלליים, משם המידע

        זוהר, 07/06/10 14:05

        וברור שהוא לומד, שכוונתו טובה ועשייתו היא למען קירוב הלבבות, זאת לא שאלה.אני בעד חידושים ובעד מורים ורבנים, אדרבא, כל המוסיף הרי זה משובח. אך רן היקר מייצג תופעה עליה הצבעתי בתגובתי. ואני אומר שזה אותו גורואיזם בתחפושת אחרת. עשר שנות לימוד כחוזר בתשובה זה יפה, אבל זאת עדיין טיפה בים.
        שוב השאלה היא לאיזה מקום רוצה לכוון רן, ברור לי שאהבת ישראל לנגד עיניו אבל שוב, צא ולמד! ולמד ולמד ואולי לאחר שקדנות רבה וספר או שניים של חידושי תורה, כולל הסכמות מרבנים מוכרים שיוציא, אולי אז כדאי להעביר פה ושם שיעור תורה וגם אז בזהירות רבה.

    • כן הוא כבר מזכה את הרבים ומה כבודו עושה? (ל''ת)

      ליאור אילוז, 07/06/10 08:49

  • 10.

    אומץ...עידוד חיזוק

    מירב, 06/06/10 17:53

    רן היקר
    באומץ לב גלוי אתה מביא את סיפורך האישי ואת מסע ההשתלשלות הרוחנית שלך מאז ועד היום ועל כך אין לזלזל ולו במילה מיותרת.

    אנו חיים במציאות שמכוונת כל אחד מאיתנו למצוא את דרך האמצע שלו ואת המקום הבטוח ששם ירגיש ''הכי בבית שאפשר''. האם משנה באיזה שם בוחר כל אדם לעטוף את אמונת אמצע הדרך שלו?
    מציאות אחת היא אולם מסתבר שהדרכים אליה רבות כמספר הלבבות הפועמים בה.
    רבים מאיתנו חוו קצוות דרך אבל האם יש בהבנות ''האמצע'' משום מנוחה בדרך שקוראת לאהבת הזולת?
    האם סבלנות וסובלנות הם ערכים שבאים לידי ביטוי מול הזולת?
    האם אני מסוגל להכיר ולקבל את האפל בתוכי ועל כן להיות ראוי לחמול אחרים שנמצאים שם ...?
    האם ברגע של אמת שבו חבר מושיט יד לעזרה אני נמצא שם כדי לחזק את ידו?
    יש בי התחושה שבכל מקום בין אם בבודהיזם ובין אם ביהדות נמצא את אלו שיענו ''כן'' וגם את אלו שלא.
    אהבה עצמית בעיני נרכשת עם כל חוויית קצוות כזו או אחרת, עם הבנה שלא תמיד יש בידינו את היכולת לקחת אחריות על האחר כשלפעמים נדמה שהאחריות העצמית גדולה ממילא.

    ואולי דוגמא אישית היא שתביא את הגאולה???ועד אז חזק וברוך בדרך שבחרה אותך.

  • 9.

    אחי איך התבלבלתה כל כך

    ליאת, 06/06/10 17:37

    כל כך קיצוני סמים חיפושים ושטויות
    סמים מבלבלים לך את המוח בגלל זה רקדתה כמו דפוק במסיבות משם
    המשכתה לשקרן המואר עלק טיואר חחחח
    ובסוף דפקתה חריקת בלמים וחזרתה בתשובה
    זה רק מראה שאין לך חוט שידרה בקרוב תבוא רוח חדשה ונראה לאן היא תעיף אותך
    ואל תגיד שאתה לא זוכר
    כי אני יכולה להזכיר לך נשכחות
    ליאתוש 99

    • כשטועמים מהיין ההונגרי אי אפשר לבלבל אותך יותר (ל''ת)

      ליאור אילוז, 07/06/10 11:25

    • למה את חושבת שאת יותר טובה ? (ל''ת)

      טריפונס, 18/06/10 00:15

  • 8.

    חברים ומסעות

    מיכל, 06/06/10 16:40

    ולא חשבת שאולי החבר שלך הוא האגוצנטרי מבין שניכם, שאולי הוא זה שרואה רק את עצמו? אני מזכירה לך שרבים מגדולי ישראל עזבו את משפחותיהם לצורך מסעותיהם הרוחניים כי כנראה שלפעמים המסע פנימה מחייב יציאה החוצה - אני מקווה אגב שהחבר שלך עדיין נשוי באושר. לצערי, יש סיכוי סביר שכבר לא. וזה לא באשמתך.
    ותמשיך לכתוב. זה מעניין. תודה.

  • 7.

    הכתבה הזאת באה לי בדיוק במקום (ל''ת)

    ליאור אילוז, 06/06/10 16:31

  • 6.

    הניצוץ נידלק...

    אלון יוזנט, 06/06/10 15:50

    גם אני הייתי שם בחיפוש ובטקס המעוות שהנהיג היהודי המחופש לבודהיסט טיוהר ומשום מקום פתאום ניכנס בי כעס עצום כלפיו כשראיתי אותו מדליק את האש הזרה של השריפה...אח''כ הוא שאל על מה כעסתי כל כך ורק שנים אחרי הבנתי שזה היה על העבודה הזרה שהוא הנהיג וסחף אליה נשמות טהורות....באותה סדנא הוא עשה קטרזיס והדריך לעשות מה שבא...ואני ניגשתי ישר לבמה והכיסא שהוא ישב עליו,לקחתי תכיסא וזרקתי אותו לבריכה שהייתה מאחור...הוא כעס ושאל למה עשיתי את זה ..עניתי שהוא אמר לעשות מה שבא וזה מה שהכי בא לי....יהודי נישאר תמיד יהודי גם אם הוא חושב שלא....חיבוק גדול רן יקר....

  • 5.

    ''הכל סובייקטיבי''

    Yatha-Bhuta, 06/06/10 15:15

    סיפורי המייטריקס וספקנות לקיום עולם חיצון, הם בעצם פילוסופיה של המאה ה-17 שהופרכה מאז וחיה היום בעולם הניו אייג'. האמונה החרדית עומדת גם בניגוד לכל כך הרבה גילויים מדעיים חד משמעיים.

    האם חיפוש רוחני חייב להיות בריחה מהמציאות?

    • דווקא כאן הוא נוגע במציאות ולא מייפה את הדברים....

      חנה, 06/06/10 16:52

      הכל הוא רק נקודת מבט תלוי מהיכן מסתכלים,
      את/ה בוחר/ת איך לראות את המסלול!!!!

      רן אתה אלוף

  • 4.

    רן ובר, אתה איש אמיץ....! (ל''ת)

    דפנה, 06/06/10 14:35

    • תודה.. למה אמיץ?? (ל''ת)

      רן, 06/06/10 15:47

      • אתה מוזמן לקרוא את

        דפנה, 09/06/10 01:53

        הטור המופיע בעמוד זה מעל התגובות, הכתוב מסביר זאת טוב מכפי שאני יכולה...:)

  • 3.

    איזה יופי

    אני, 06/06/10 12:56

    ואין, לא יעזור, כמו האמת היהודית, שבאה לתוך הוריד ומנערת את האשליות, את האגוצנטריה במיטבה.

    ברוך השם ישתבח שמו לעד.

  • 2.

    כמה קלאסי - ריצה מקיצוניות אחת אל השנייה....

    קליסקו רוחניקו..., 06/06/10 12:50

    ברור.. מלחיות באופן שלא רואה אף אחד לעבור אל מימד של אבא שבשמיים ת מ י ד רואה אותי ואני רואה אותו. שיהיה בהצלחה אח! מקווה שאתה מאושר בדרכך,
    ואני, אני אמשיך לחיות באמצע - בין הודו (הפנימית והחיצונית)לישראל (גם - הפנימית והחיצונית), בין העולם הפנימי שלי לדרישות של החיצוני, ואתן לתנועתיות בלתי פוסקת של העולם להתוות את דרכי - דרך האמצע.

    נ.ב. אפשר לחיות בהודו בלי להיות כזה פאקינג אגוצנטרי, גם בגיל 26...

    • כמה קלאסי - ''דרך האמצע''

      רוחניקו בליסימו, 06/06/10 14:17

      לפי הציטוט של דרך האמצע ומה שכתבת מסביב אני משער שאתה מדבר על דרך האמצע של הבודהיזם ולא של הרמב''ם (הרי אם זה של הרמב''ם מפורש שם שצריך ללכת לקיצוניות כדי להתאזן ורק אז ללכת לאמצע...).

      ובודהיזם זה.. ניתוק. ניתוק מוחלט.
      NON ATACHMENT ווטסון??

      איך אפשר לא להיות מנותק בהודו? איך אפשר לא לצרוח לשמיים כשרואים את העוני, הדלות, הכאב, אי הצדק החברתי. איך אפשר אחי?

      דרך אגב - מי אמר שאחרי הודו ישר בא ברסלב? אולי יש עוד פרקים באמצע?!@

      • קלאסי, פשוט ועובד...

        רוחניקו קלאסיקו, 06/06/10 15:34

        אח שלי.. קודם כל אני אחות...
        אפשר לחיות בהודו ולא להיות מנותק. היו לי חברים מהמעמדות הבינוניים וגם מהקבצנים. אני עושה את מה שבמידה שלי. התהליך הרוחני והמדיטטיבי של הודו, לא עצר מבעדי לחזור לארץ לחתונה של חברה. נאן אטצמנט של בודהיזם הוא לא חוסר איכפתיות אלא הבנה שהמהות שלי היא משהו עצמאי שקיים בפני עצמו, תמיד היה קיים , תמיד יהיה - והוא משותף לכולם ובו כולם מאוחדים. איך אתה אומר שבודהיזם הוא ניתוק? בודהיזם הוא דרך חיים מלאת חמלה וקשב לעצמך ולזולת. ליהדות יש הרבה מה ללמוד ממנה בכל מה שקשור לניתוק...

        מה שניסיתי להצביע עליו הוא גישתו האגוצסנטרית של הכותב. אני באמת מאחלת לו בהצלחה בדרכו אבל לדעתי, הבחירה בקיצוניות היא הבחירה הקלה. מאף אחד שלא אומר לו מה לעשות הוא בחר בדרך שכל הזמן אומרת לו מה לעשות.

        • אחות יקרה

          רונית, 06/06/10 15:57

          שוב הגישה המצערת בה העולם חושב שלהיות יהודי זה שיגידו לך כל היום מה לעשות... איזה בורות. ממש לא נכון! נכון שיש גם כאלה אבל כאלה יש בכל מקום - גם מי שרואה האח הגדול הוא גם חסר שכל שמחפש שיגידו לו מה לעשות, איך להתלבש ומה לחשוב. תרבות הבודהיזם והטמבלביזיה לא הצמיחו ולא יצמיחו אף פעם ענקי רוח כמו הרמב''ם, רש''י, הבעל שם טוב, רבי נחמן שלמה קרליבך ועוד ועוד... אלה אריות ואילו הם, עכברים...

          • לרונית

            בלק קט, 07/06/10 02:14

            הבוזהיזם לא הצמיח ענקי רוח? על נגרג'ונה שמעת? האם זו יהדות? לזלזל בכל התרבויות האחרות?

        • אחותי, מבלי להעליב, לא הבנת בודהיזם

          בלק קט, 06/06/10 19:09

          זה בדיוק הפוך- הבוזהיזם מלמד שאין דבר כזה 'מהות' ואין לאף אחד ושום דבר קיום עצמי, עצמאי ובעל מהות נצחית.

          זה הינדוהיזם.

      • אין לך מושג בבודהיזם

        בליסימו או ברוטיסימו, 06/06/10 15:38

        אבל אם אתה חובב הרמב''ם אז הנה קטע שאולי אתה מכיר, על הלכות הריגת גויים:

        ''... ואינה נקראת רציחה אלא בישראל, דכתיב: 'אשר ירצח את רעהו', רציחת רעהו נקראת רציחה, בגוי אינה נקראת רציחה''.

        וזו פנינה אחת מרבים...

        • פניני הרמב''ם

          רונית, 06/06/10 16:28

          זו לא חכמה לצתת רמב''ם בלי להבין.. אין שום היתר לרציחת או הריגת גוי או יהודי ללא שינויאלא אם הוא בא להרוג אותך וזה כמו חוקי העולם. זו סתם סמנטיקה וכמובן שיש בה עומקים רוחניים לאין שיעור. אבל אם המטרה שלך היא להסית נגד תורת ישראל הצלחת.

        • אין לך מושג ברמב''ם ובציטוט בכלל

          מוישי, 08/09/11 05:50

          בציטוט חובה להביא את ההשלכה הנגזרת ואם לא לפחות לציין מקור שנוכל להשכלך בינה באם יש צורך (במקרה זה -צורך דחוף)

          קראתי מלא רמב''ם אני לומד כל יום את ספר ההלכתי שלו ''משנה תורה'' וסימתי אותו כמה פעמים
          ומצטער לא זכור לי כזה קטע

    • ב''ה הודו להשם כי טוב-תודה שהוציא אותנו משם!!!!

      חנה, 06/06/10 16:53

      הלוואי שיציל אותך גם....

  • 1.

    אחחח.... איזה נוסטלגיה!

    רונית, 06/06/10 10:52

    חואן... כמה אהבתי את הטרק הזה. פרדיסו, אני הולכת להרגיע את עצמי... :-)

    • אחד הטראקים :) איזה תקופה (ל''ת)

      ליאור אילוז, 06/06/10 16:35