• 4.

    בשידוך יש סיכוי להתנהגות הולמת של הגבר והאישה בניגוד לחילונים שאחרי 5

    סנונית , 08/06/10 22:27

    דקות אחד משני הצדדים הולך כי לא מתאים לו) קצת הלך הכבוד בין בני אדם.
    הנשים הפכו קצת יותר מדי משוחררות, חופשיות, דעתניות וכיוון שליברליות - קצת נלקחת להן אולי הזכות להיות יותר רכות, נשיות וקצת יותר מוגנות (שלא תכעסנה עלי כל הנשים הליברליות).
    לעומת זאת, ההכרות של שידוך, לדעתי, היא יותר שטחית, כי בדיוק בשל ההגינות ששני הצדדים אולי נוהגים בה - הרי שמוקדי החיכוך בניהם יכולים להתגלות רק אחרי שהם כבר נשואים מאוד - ויתכן ומוקדי החיכוך לא ניתנים לפתרון ואז אנשים חיים באומלללות יחד.
    אז אני חושבת שאם אפשר לשלב בין השניים זה היה טוב:
    גם לאפשר הכרות באמצעות שידוך, אבל גם לתת ליחסים בין אנשים שהכירו אפשרות להעמיק את הקשר בניהם כמה שיותר, כדי לחסוך חיים עגומים לאחר הנישואין.

  • 3.

    הערות לסדר והבעת שאט נפש

    אברהם, 03/06/10 16:00

    אז מה היה לנו?
    כותב שמתחנף לקהל על ידי נפנוף במושגים עדכניים מעולמם החילוני. פרשנות ילדותית של אותם מושגים.
    הרבה מלל סתמי וריק מתוכן.
    והמסר מוזר: חייב להיות שדכן אחרת גברים ונשים ישכבו בדייט הראשון.
    ונעבור למבחן של עקיבות לוגית (וחסרונה בדברי הכותב)
    הנחות
    1. נשים וגברים שונים זה מזה
    2.התחברויות בין אנשים הן תמיד התחברויות בין הפכים
    3. לעולם לא נוכל להבין את הזולת
    4. צריך שדכן כי רק הוא מבין אותנו

    מסקנה:
    השדכן אינו אדם ואינו מאחד המינים המוכרים

    שבת שלום

    • אז מה היה לנו?

      יצחק, 03/06/10 17:00

      כותב שחושב שכל ציטוט של מושג עדכני הוא התחנפות ושכל פרשנות היא ילדותית.
      הרבה מלל סתמי וריק מתוכן.
      והמסר מוזר: כל מה שכתוב במאמר זה שאסור לשכב בדייט הראשון.
      ונעבור למבחן של עקיבות לוגית (וחסרונה בדברי הכותב)
      הנחות
      1. הכותב מתחנף לקהל
      2. הפרשנות שלו ילדותית
      3. המלל ריק מתוכן
      4. כל מה שהוא רוצה זה שלא נשכב בדייט הראשון.

      מסקנה:
      אברהם לא מבין את הזולת

      שבת שלום פתח תקווה

      • יצאת טונה

        אברהם, 03/06/10 18:53

        אם הייתי דתי הייתי פועל לפי הכלל של ''אל תען אוויל כאיוולתו'' אבל אני חילוני.


        ניסית לחקות אותי ובכך להגחיך את תגובתי וחשפת את ערוותך.

        למען תצא מבערותך, אסביר לך שההנחות חייבות להיות של הכותב ולא שלך והמסקנה חייבת לנבוע מההנחות שלו ולא שלך.

        שב לך שעה או יום או שבוע, קרא שוב את הכתבה ואת התגובה ואולי (וכנראה שלא) תבין

        • הוא לא יקירי, ערוותך היא הנחשפת. הן כאן והן מקודם

          יעקב, 03/06/10 19:53

          הנסיון הפטאתי שלך לשוב ולנגח אדם שאת שפתו אתה כלל לא מבין ואף לא מנסה להבין.

          • אני מתנצל בפני הטונה

            אברהם, 03/06/10 20:33

            לא מגיע לה שישוו אותה אליך תחת שמותיך השונים.

            תמשיך למולל מילים בבוהן. כשתכתוב טיעונים בעל מבנה, המתקרב אפילו למבנה לוגי, תקבל תשובה.

            • אני מתחנן בפניך אברהם! תן לי את תשובתך! אני מבטיח להיות לוגי! (ל''ת)

              יוסף, 04/06/10 02:45

          • הו חביבי, דווקא הוא כן הצליח לכוון לנקודה

            יוסף, 03/06/10 21:25

            מפני שיש לנו כאן מנה נוספת של בלילת שענטנז רוחניקי-חרדי-ניו-אייג' שעומקה כעומק בריכת פעטות.
            נקלה להבין את המלל הזה, שכן הוא מצוי בימינו לרב, ואף בגרסאות טובות יותר.
            ואם בפאטתיות עסקינן, הרי שאין דבר ששייך יותר לקאטגוריה זו מאשר נסיון לפסול טיעונים ראציונאלים על ידי אמרות נוסח ''הו, לו רק הייתה מבין את הנשגבות,.., אך כמו תמיד אתה מסרב להכיר באמת שלי, אמת נצחית וכו וכד'', אותה התנשאות ישנה של ''המאורים'', שבסיסה פחד מפני כל גילוי של ביקורת.

    • אבל זה נכון. השדכן הוא הדעת. הצדיק

      רבי אברהם, 03/06/10 19:59

      זה לא מין שאנחנו מכירים [לפחות לא ברמה האישית].

      • לא לזה כיוון הכותב

        אברהם, 03/06/10 21:17

        כך שגם אם מה שאתה אומר נכון, זה לא מחזק את הכותב

    • למה אברהם טורח כל כך עד דברים שלא

      נוגעים לו?, 03/06/10 23:15

      למה הוא חושב שמתחנפים אליו? למה הוא חושב שאלו מושגים מעולם חילוני? למה מישהו חשב שיש לאברהם הזה ערווה כלשהיא?

  • 2.

    נוסע דרך קייב עובר בשדות הקטל

    דער גרוייסע פישי, 03/06/10 15:52

    ''הדעת משדך כל השידוכים, כי כל השידוכים הם שני הפכים, והדעת הוא המתווך בין שני הפכים''
    זה נאמר על קפה ופטל

  • 1.

    רבנו הוא שדכן האמת. (ל''ת)

    איש הדעת, 03/06/10 12:25