• 9.

    שאלה

    א.ה., 03/07/10 18:22

    שי שלום

    איך אפשר ליצור עימך קשר על מנת ללמוד ?

    IP: 89.138.165.13דווח על תגובה זו

  • 8.

    אני חושבת שזה טקסט קצת בעייתי

    מירב, 11/05/10 11:14

    ושלהדיוטות הוא אכן עשוי לעשות קצת בלאגן או סתם לעצבן. זה מאוד בעייתי לבוא ולהודיע לאנשים שאין אני, הם ימשיכו לחוות את העולם שלהם דרך האני, ואז זה אכן עשוי ליצור פיצול כמו שנכתב פה בתגובות, או שהם ינסו לדחוק כל צורך ותופעה נפשים שתעלה בהם, וזה מסוכן וגורם סבל (לאני.... ).
    הדרך לטעמי היא תרגול קודם, ורק לאחר הרבה שנות תרגול לפחות מנסיוני אפשר לטעום טעם כלשהו מהדיבור הזה של ''אין אני''. כמי שפעם היתה מנסה לומר לאנשים שאין אני, שכן להבין את זה בשכל זה הרבה יותר פשוט מאשר ממש להרגיש כך, היום אני מרגישה את זה יותר בדגש שהדברים קורים לנו גם בלי המחשבות שלנו עליהם, וללא המחשבות הדברים באים והולכים ויש ימים שהמציאות נראית כל כך פשוטה, עדיין יש קשיים והחוויה הזאת אצלי היא לא תמידית, אבל אני מרגישה שיכולה לגעת בה לפעמים. ושוב, היא פחות אין אני, היא משהו שיותר מרגיש כמו חיבור קוסמי והיות חלק מהעולם ולא רק אני-עצמי.

    IP: 77.124.33.222דווח על תגובה זו

  • 7.

    מעורר השראה, מעורר חלקים רדומים

    רוני, 11/05/10 09:06

    תודה רבה!

    IP: 89.138.34.223דווח על תגובה זו

  • 6.

    איזה יופי

    גיל, 10/05/10 02:11

    כל הכבוד שי.נהנתי. רעיונות יפים ממש!
    סחתיין

    IP: 89.138.195.123דווח על תגובה זו

  • 5.

    שאלה לי אליך שי אם אפשר

    תום, 08/05/10 23:49

    אני יתקשה קצת בניסוחה כי חמקמקה היה לי אבל אנסה בכל והעריך את תשובתך
    מי הוא החווה את החוויה אתה אומר שאין מרכז ובכל זאת התחושה\\חוויה\\רגש נרשם היכן שהוא ,אני מנסה להבין לפי תורה זו בעצם קיימת אפשרות שהאדם יתקיים כרציפות כתהליך רגשי מחשבתי תחושתי שאינו בוחן ומגיב לעצמו מה שנהוג להגיד חשבתי לעצמי או אמרתי לעצמי (אולי חלק מהדיאלוג הפנימי)בעצם גם הניסיון לא להזדהות מה שנהוג לקרוא להתבונן בעצמך זה עדיין לפעול מתוך מרכז מסוים
    נראה לי שחמקה ממני שאלתי אפשר להיות ללא אני ? כמו סוג של זרימה
    כמו שאומרים מורים מסוימים דברים נעשים ואין עושה, מחשבות נחשבות ואין חושב
    מתנצל על חוסר המיקוד הצורך בהבנה ''תשובה''
    מנחה אותי לפעמים תודה רבה

    IP: 81.218.162.107דווח על תגובה זו

    • תשובה לתום

      שי דרורי, 09/05/10 10:45

      הי תום
      אכן עניין חמקמק.
      לא רק ש ''אפשר להיות'' ללא ''אני''. זוהי המציאות היחידה כפי שהיא כבר עכשיו. בפרק על הזהות האישית, שחלקים קצרים ממנו פורסמו בכתבה, מופיע הסבר מפורט לאופן שבו נוצרת הפרדה בתודעה בין תופס ונתפס, וכפועל יוצא אשליית זהות אישית מוחלטת ונפרדת.חשוב--אמירה זו אין משמעה כי אתה לא קיים באמת! זה מעט ארוך מדי לטוקבק, ממליץ לך קריאה בספר כדי להבהיר מעט (''בודהיזם'' של לידיה ארן מומלץ מאוד או בספר שלי). ברמה המעשית, תרגול מדיטציה עקבי יפתור לך, קרוב לודאי, את התסבוכת המושגית. כל התיאוריה הבודהיסטית אינה מקור להתפלספות, אלא אצבע מכוונת בלבד.
      מקווה שעזרתי במשהו
      כל טוב תום

      IP: 87.69.148.45 דווח על תגובה זו

      • תשובה מפוספסת לדעתי (ל''ת)

        מושון, 13/05/10 20:49


        IP: 91.135.102.197 דווח על תגובה זו

      • תשובה מפוספסת לטעמי

        מושון, 13/05/10 20:52

        הייתי יותר מכוון בתשובה לכך שלא שאין אני, אלא שאין אני קבוע ויסודי אשר נפרד משאר הקיום, לא שאין תופס אלא אין הבדל עקרוני בין תופס ונתפס, לא שהכל ריק, אלא שאין *אין* שמפריד בין יש ליש...

        אמרתי יותר מפעם אחת שהטרמינולוגיה של הריקות הייתה מזמן צריכה להיהפך לטרמינולוגיה של מלאות.

        יום טוב

        IP: 91.135.102.197 דווח על תגובה זו

  • 4.

    שי והכביסה

    יואל, 08/05/10 19:14

    שהריצפה חמה אז ניתן לייבש את הכביסה עליה, אך שהריצפה קרה המאוורר יעשה אותה עבודה, שי ידע לייבש כביסה על ריצפה חמה ובלעדיה.
    ברכות על הכתבה לשי מיואל
    קיול=צה ווא גאי סא קוריאה.

    IP: 109.67.41.155דווח על תגובה זו

    • יואל!!!

      שי דרורי, 09/05/10 10:31

      יואל חמוד
      טוב לדעת שאתה עדיין כאן (שם?)
      מקווה שאתה פוגש בטוב
      מתי עוד קיול צ'ה?...

      כל טוב

      IP: 87.69.148.45 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אם אכן באיזשהו אירוע מיסטי

    כשל בודהיסטי-נפשי קטלני, 08/05/10 00:58

    אשליית האני של אדם x תתנפץ ותעלם אותו אדם לא יצליח לשמור על שפיותו ויכנס לפסיכוזה בדומה לאדם שכל חייו הילך על רגליו וברגע אחד ניתנת לו היכולת לעוף, הוא יהנה מהיכולת ויעוף לראש פינה ולאוסטרליה וללומביני אבל גם בהדרגתיות יאבד את שפיותו.
    לא להתעסק יותר מדי עם האני , לא מומלץ, בודהיזם אחרי גיל 40 , כשיש לך אישה וילדים ומשכנתא ורגליים נטועות באדמה, אומרים את זה על קבלה אבל הבודהיזם גם כן נפיץ.

    IP: 87.68.232.227דווח על תגובה זו

    • מחזק אותך ומוסיף משלי

      שמים, 08/05/10 23:55

      מסכים לגמרי מנסיון אישי התעסקות ולמידה של נושאים כאלה מאוד מערערת , לא פשוט לקחת את הידוע התפיסה הרגילה ולהתחיל לנסות לשנות אותה באמצעות כל מיני תורות השמרו לנפשותיכם
      הלוואי וגל עצום ישתוף אותנו אנושות מבובלת וסובלת שכמותנו ועיננו היפקחו ונחייך ונצחק על כל הבלבול הכעס הייאוש ונשמח

      IP: 81.218.162.107 דווח על תגובה זו

      • האנאטמן הוא האמת לאמיתה - האין אני

        כשל בודהיסטי-נפשי קטלני, 09/05/10 02:10

        אבל היא חרב פיפיות - מצד אחד היא רוצחת את אשליית האני היציב והנפרד ומצד שני היא משסעת את הנפש.

        IP: 87.68.232.227 דווח על תגובה זו

  • 2.

    דיון פילוסופי ''מלומד'' סביב ''כתם'' תפיסתי בשם בודהיזם

    אהוד, 08/05/10 00:19

    יתכן ובודהה מתהפך בקיברו לשמע ההתפלפלות הפילוספית (בסגנון יוני רומי) בשמו.

    בודהה ובודהיזם הינם תופעות חולפות ביקום . שהמחבר מבקש לעצור ולבנות סביבם תילי תילים של מילים וגבולות . גבולות המגדירים היכן מתחילה ונגמרת בורות רוחנית.

    לפעמים כדאי להתבונן בראי רגע לפני שיוצאים מהבית.

    IP: 89.138.42.104דווח על תגובה זו

    • לאהוד

      שי דרורי, 09/05/10 11:25

      אהוד שלום
      התפלפלות? בקושי הסבר.
      פילוסופי? כדי לשפוט מהקונטקסט האמיתי של הכתוב בכתבה הקצרה והערוכה הזו תיאלץ לפתוח ולקרוא את הספר. הכי קל לקשקש משהו שנשמע חכם בתגובה ולהמשיך הלאה.

      הפוסל במומו פוסל. וזה מחז''ל, ולא יוון או רומא.
      כל טוב
      שי

      IP: 87.69.148.45 דווח על תגובה זו

      • תרפה שי, תרפה.... (ל''ת)

        אסף, 11/05/10 23:44


        IP: 87.68.153.134 דווח על תגובה זו

  • 1.

    ספר נפלא

    בודהיסטווה, 07/05/10 19:34

    ציטוטים שנספגים
    מסר חשוב ונוגע ללב
    ספר מומלץ בחום
    ישר כוח

    IP: 85.64.170.137דווח על תגובה זו