• 16.

    חופש הוא לא אידאל

    רני, 06/02/11 09:07

    בס''ד
    וגם לא הוכיח את עצמו. לכל אור נחוץ כלי. אדם שמדבר על איבוד האוטנטיות של המסורות ב''זכות'' הניו אייג'יזציה... שי, האם היית מספיק ישר עם עצמך ובחנת את האוטנטיות של היהדות לפני שהלכת לרעות בשדות זרים? מנסיון, הרבה יותר קל להתחבר לרוחניות שהיא לא שלך. אין בה חובות אמיתיות. כלומר כאלה שמכריחות אותך ולא אתה את עצמך....
    אבל חוץ מזה באמת מוכשר. בתקווה שתחזור הביתה.

    • נודניקים נמאסתם

      איתי(), 13/05/11 17:02

      כל המיסיונרים היהודים רק ממאיסים עלי את היהדות ומרחיקים אותי ממנה.
      אני אוהב ללמוד תורה ותלמוד, אבל לא סובל את הטוקבקיסטים צרי האופקים האלה.

  • 15.

    אתמל חשבתי שפגשתי את אלוהים בהופה. (ל''ת)

    עמית, 01/05/10 20:47

  • 14.

    ענק ענק ענק וכל כך צנוע. אין דברים כאלה.

    שושי, 01/05/10 09:36

    ווואווו הייתי אתמול ברידינג והרגשתי כאלו העולם אוהב אותי. איזה מוזיקאי. איזו מוזיקה ואיך הוא לא לוקח את כל הבמה. אזו אנרגיה היתה שם. וההודים-אדירים.

  • 13.

    נשוי לפגנית, חי בהודו, מדבר על ה'צדיק' ח'זרת ניזם אודין אול, מכור לבשר

    סנונית , 01/05/10 08:28

    היה עדיף שהיה מתאר עצמו כישראלי מוסיקאי שמצא דרך מוסיקלית במדינה אחרת.
    אבל הכותרות המתהדרות הזו של רוחניות, קשר לבורא עולם, לא מתמכר לכלום - יוצרים הילה של אדם מיוחד, על מישהו שהוא די מבולבל בזהות שלו, לדעתי, ובבחירת הערכים שהוא מגדיר בחייו.
    יתכן שהוא יוצר בחסד, לא שמעתי אותו - אבל פיגורה רוחנית המשמשת דוגמא - הוא ממש לא!!!

    • האם קראת את הראיון או שרק אנחנו

      תגובה לסנונית, 01/05/10 09:16

      אני לא חושב ששי בן צור מתיימר להיות פיגורה רוחנית. אני משער שקראת בעיקר את התגובות ולא את הראיון איתו וכך נוצר רושם מוטעה.

      הנה כמה ציטוטים מתוך הראיון שכנראה לא הספקת לקרוא:

      ''להיות אדם ישר, אמיתי, מאמין, בעל לב רחב ופתוח... אני כמובן, לא מתיימר להיות כזה.''

      ''אני לא חושב על הארה''

      ''...ואולי בגלל זה אני לא מתעסק בעתיד האנושות...''

      ''הייתי שמח אם הייתי מסוגל להיות מסור יותר, אוהב יותר וקשוב יותר לבורא עולם במסגרת הזהות הנוכחית שלי, גם אם רק ליום אחד. ''

      האם יש צורך בעוד ציטוטים כדי לשכנע אותך?
      אני משער שאת הראיון והכותרות לא הוא כתב. הוא ענה לשאלות בצניעות וביושר. אולי קשה לך לראות שמישהו שיש לו ערכים שונים משלך הוא אדם נקי, צנוע, ובעל דרך רוחנית.
      האם יש לו זהות מבולבלת כפי שאת מתארת? מהראיון איתו קשה להחליט. מה שבטוח זה שיש לו זהות מורכבת, ולך קשה להכיל את זה.
      הוא יוצר בחסד, על זה קשה להתווכח, תקשיבי למוסיקה ולשירה שהוא כותב ותווכחי.
      פיגורה רוחנית הוא כנראה לא מתיימר להיות אבל האם הוא כן או לא על כך כל אחד\\ת מאיתנו ת\\יחליט
      ...

      שבת שלום וקחי הכל באיזי בלי להרגיש מאוימת, מהשונה ומהאחר.

      • מי שעושה לו עוול, בעיני, הוא כותב המאמר. 'רוחניות' זולגת בלי הצדקה

        סנונית , 01/05/10 10:37

        ממה שהכותב מתאר על הבחור - הרי שהוא באמת בחור ישראלי שמצא את יעודו המוסיקלי במדינה אחרת.ואז באופן טבעי, מצא לעצמו אשה הודית, והוא מקבל השראה ממוזיקה מקומית הודית - עד כאן בסדר.
        ברגע שהכותב מכניס 'רוחניות' לתוך המאמר - פה נוצרת הבעיה בעיני.
        הכותב מספר שיש לו מורה רוחני, שהשראה הוא מקבל מ'צדיקים' הודים (כתוב 'צדיק' הודי, אבל בעיני זה לא פחות מלהגיד עבודת אלילים). אתה יודע למה? כי הוא מדבר על זה כל כך קרוב לליבו. הוא לא אומר: לפי ההודים - זה מישהו מהמסורת ההודית. לא ! זהו 'צדיק' ! לא צורם לך?
        ברגע שיש לו מורה רוחני ודרך - אז יש לו כבר אמירה.
        ולהבנתי - אין לו אמירה והוא לא משמש דוגמא. גם אם יש בו יכולת נגינה מופלאה, וגם אם הוא ישר כלפי עצמו ונוהג בצניעות - עדיין - מפריע לי שמערבבים בחירה טבעית של אדם בחייו, לאיזו רוחניות שאינה קימת. תבין, זהותו היהודית נעלמת, לארץ הוא לא חוזר, ילדיו יהיו הודים, באותה מידה יכולתי לקרוא על סטינג.
        לא עדיף לגרום לו להתעורר ולחשוב שאולי כדאי שיבדוק את שרשיו שוב ? כי נראה לי שהוא שכח מהם מקורותיו.
        אתה רוצה להראות פירגון לאמן - אבל אני רואה בחור מבולבל..

    • סופים זה פגאנים? מעניין מאוד. תלמדי קצת

      נשר, 01/05/10 09:38

      עליהם לפני שאת קוראת לאשת פגאנית

      • כשיהודי מדבר על ה'צדיק' ח'זרת ניזם אודין אוליה - בעיני זה פגניזם

        סנונית , 01/05/10 10:40

        וזה ממש לא מענין שהוא סופי. וכן - אני בהחלט מכירה סופיזם.

        • פגאניים, סופים ועניינים אחרים

          תגובה לסנונית, 01/05/10 14:44

          ראשית אומר שההערה של נשר בהחלט נכונה. סופיזם זה לא פגאניזם, זו דרך רוחנית שמאמיניה דוגלים באחדות האל, או במלים פשוטות יותר: מאמינים באל אחד.

          את הופכת את המושג פגאניזם על פיו ויוצרת בלבול. מה שאת מנסה להגיד זה שאת נגד... כי זה לא יהודי וכו' וכו'.. וזה בסדר רק חשוב לזכור שלכל דבר יש שם וחשוב לא לעשות סלט בין המושגים.

          אני לא מסכים לקביעה שלך שלמי שיש מורה יש לו גם אמירה רוחנית עבור אנשים אחרים. לא חושב גם שיש צורך לנמק את מה שכתבתי הרגע, בעיני זה נראה מאוד פשוט.

          לא נעים לי להיות קטנוני אבל כמדומני שנינו כותבים ומגיבים בשבת (לא ממש עולה בקנה אחד עם ההנחיות של ההלכה היהודית). זה אומר שהזהות הדתית והרוחנית שלנו קצת מורכבת, אנחנו יהודים אבל גם עוד כמה דברים, ומסוגלים לראות לא רק את המקורות שלנו אלא לשאוב דברים ממעיינות אחרים. זה לא אומר שאנו מוותרים על המקורות שלנו, אדרבא, צרות אופקים מעידה פעמים רבות על חולשתו של הקנאי ולא על אמונתו בצדקת הדרך.

          הייתי מציע שתיזהרי בלשונך, הלבנת פני אדם (או אישה) ברבים אינה מומלצת באף דת...
          שבת שלום

          • האם בין מאמיניה של הסופיזם נמצא שי בן צור ?

            סנונית , 01/05/10 17:38

            כי אם כך, בהחלט כדאי שאקרא מחדש מהו סופיזם. לא חושבת שיש יהודים סופיים.
            סופיזם הוא פלג מהאיסלם - הפלג הרוחני שלו, אמונתו בהחלט נושקת לאמונתם של המוסלמים, וזה בגלל שהם מוסלמים בדתם. אם כי הם התברכו ביותר אהבת אדם וכבוד אדם - וג'יהאד לא נמצא אצלם באג'נדה.
            אני לא טענתי שאני יהודיה דתית או חרדית. טענתי שאני יהודיה ואני כן כותבת בשבת ועושה דברים נוספים. אבל לפני שאני לומדת בעל פה שמותיהם של 'צדיקים' סופיים ששמם מכיל 4 מילים בשפה לא מוכרת - אני אולי אלמד קודם את שורשיי שלי.
            הלוואי והיתה לי דרך להסביר לך שמה שגרם לי סלידה הוא ככה:
            האיש חי בהודו, נשוי להודית, יש לו מורה רוחני הודי, הוא מנגן בכלים הודים, הוא מזדהה באופן כלשהו עם הסופיים, מנגן מוזיקה הקשורה לקברי קדושים (זה כמו שאתה ואני נשיר גוספל).
            על דרכו האישית הוא אומר: ''הייתי שמח אם הייתי מסוגל להיות מסור יותר, אוהב יותר וקשוב יותר לבורא עולם במסגרת הזהות הנוכחית שלי, גם אם רק ליום אחד'' - מהי הזהות האישית שלו ? יהודי ? ישראלי שחי בהודו לנצח ? איש בעולם ? מהי הזהות שלו ? כי כל שאר סממני חייו לא קשורים לשורשי הזהות שלו מלבד האמירה שלו.

          • ועוד דבר

            סנונית , 01/05/10 17:57

            יש מין ההתנשאות בתגובתך לדבריי, ואני מצטטת:
            ''את הפכת את המושג פגאניזם על פיו ויוצרת בלבול'' - טוב שהגעת לתקן אותי. בהחלט מבינה את ההבדל בין פגניזם לסופיזם - יחד עם זאת, בחרתי להשתמש במילה הזו.
            ''צרות אופקים מעידה פעמים רבות על חולשתו של הקנאי..'' - הלכת קצת רחוק מדי. אתה לא מכיר אותי
            ''הייתי מציע שתיזהרי בלשונך'' - לא נדיב מצידך לחלוטין לומר זאת.. אפילו מרגיש קצת 'מאיים'.
            לא משתפת פעולה עם נסיון לקחת אדם מן השורה שעושה את חייו בכל מקום בעולם מבחירה חופשית ולהפוך אותו לאיטם. הוא לא איטם !
            והוא לא פיגורה רוחנית. הוא לא דוגמא ומודל לחיקוי. הוא כנראה אמן טוב ויש לו מה להציע מבחינה מוסיקלית. אך כפי שאמרתי, כותב המאמר הכניס רוחניות לתוך המאמר הזה - ופה נוצר הבלגן.
            להזכירך, רוחניות היא תמצית החיים הנוספת של האדם (הלא חומרית), הדרך, הזהות, הקיום, הלימוד, הבחירות, העשייה, ההתקדמות, המטרות. ושוב - האיש מוסיקאי - ותו לא !!!
            מכל מה שקראתי במאמר, לא הייתי לוקחת דבר מדרכו של האדם הזה. מה שכן, הייתי הולכת לשמוע אותו מנגן. השאלה אם הוא לא יכול להיות מוסיקאי מצויין מבלי להיות מזוהה כל כך עם הסופיזם

            • ועוד משהו על סופיזם

              נשר, 01/05/10 20:44

              אמרת שהוא נשוי לפגאנית - והיא, אשתו סופית.
              לכל אדם יש זכות לשאוב מידע והשראה ממקורות רבים
              אין זה אומר התכחשות למקורותיו הוא.
              זה אומר להעשיר את עצמו ואת היצירה או את חייו.
              ומה ביהדות אומר לך לשים דגש על רוע?
              אפשר לבוא מאהבה ולהסתכל על היופי, על הטוב.
              לא מכיר את הבחור אך שמעתי עליו הרבה.
              הייתי בהופעות שלו והמוזיקה מחשמלת, יש אנרגיות טובות וזה עושה טוב בנשמה. מה יותר רוחני מהיכולת לשמח ולרומם את רוחו של הזולת?
              איזי
              בן אדם .להנות לשיר לשמוח. כל היתר לא מעניין.
              שכל אחד יבחר לחיות את חייו כמו שמתאים לן.
              יהוד, נוצרי, הינדו, בודהיסטי, מוסלמי- כולם רוצים לאהוב ולהיות נאהבים. היתר לא חשוב.
              שבוע טוב.

              • כמעט התעייפתי, אבל בכל זאת

                סנונית , 01/05/10 21:20

                זה קל להשתמש במילה 'רוע' כדי שאחרים לא ידברו בשם מה שחשוב להם.
                'רוע' בעיני זה לפגוע בבטן הרכה של אדם, לפגוע במקום שכואב לו, לנצל את חולשתו, להפחיד אותו ולגרום לכך שהאדמה לא תהיה מוצקה תחת רגליו. זהו 'רוע'.
                נשר, לי - אין את זה.
                יש לי דבר אחר. אני מתעקשת להגיע למקום שבו יש קשר בין איך אדם חי, מתבטא, מנהל את חייו - לבין האמירות שלו. גם אם זה להגיד דברים שלא נעים לשמוע כל כך.
                ואם אני רואה (להבנתי) סתירה בין מה שהוא אומר למה שהוא עושה - אז אני מגיבה.
                אתה רוצה לקרוא לזה 'רוע' ? זכותך.
                אני אמשיך, כל עוד נשמה באפי, להגיד את דעותי, גם אם הן נראות לך לא בסדר.
                זה לא חכמה להעמיד אותי כ'רעה' - עכשיו תתמודדי.
                ועכשיו אליך, אתה מדבר בשם האהבה. עם יד על הלב, מתי כעסת כשעקפו אותך בכביש ? מתי השתמשת במילה לא יפה כשניסו לקמבן אותך בכל מיני מוסדות ? מתי ניסית לתכמן את המערכת כשלא מצאת חניה הולמת, או אחרת ? האם יש קשר בין מה שאתה כותב לי בתגובה לאופן שבו אתה חי?
                אם בלב, אתה מסכים עם מה שכתבתי - הוכחתי את טענותיי כלומר אתה אומר א' ועושה ב'. ואם אתה באמת חף מכל דבר שהוא - סחטיין עליך, יש מה ללמוד ממך

              • כשילד לא יכול לסבול החלטה של אימו, הוא אומר לה: את רעה. גם אתה עושה כך

                סנונית , 01/05/10 21:57

                זה קל להשתמש במילה 'רוע' כדי שאחרים לא ידברו בשם מה שחשוב להם.
                'רוע' בעיני זה לפגוע בבטן הרכה של אדם, לפגוע במקום שכואב לו, לנצל את חולשתו, להפחיד אותו ולגרום לכך שהאדמה לא תהיה מוצקה תחת רגליו. זהו 'רוע'.
                נשר, לי - אין את זה.
                יש לי דבר אחר. אני מתעקשת להגיע למקום שבו יש קשר בין איך אדם חי, מתבטא, מנהל את חייו - לבין האמירות שלו. גם אם זה להגיד דברים שלא נעים לשמוע כל כך.
                ואם אני רואה (להבנתי) סתירה בין מה שהוא אומר למה שהוא עושה - אז אני מגיבה.
                אתה רוצה לקרוא לזה 'רוע' ? זכותך.
                אני אמשיך, כל עוד נשמה באפי, להגיד את דעותי, גם אם הן נראות לך לא בסדר.
                זה לא חכמה להעמיד אותי כ'רעה' - עכשיו תתמודדי.
                ועכשיו אליך, אתה מדבר בשם האהבה. עם יד על הלב, מתי כעסת כשעקפו אותך בכביש ? מתי השתמשת במילה לא יפה כשניסו לקמבן אותך בכל מיני מוסדות ? מתי ניסית לתכמן את המערכת כשלא מצאת חניה הולמת, או אחרת ? האם יש קשר בין מה שאתה כותב לי בתגובה לאופן שבו אתה חי?
                אם בלב, אתה מסכים עם מה שכתבתי - הוכחתי את טענותיי כלומר אתה אומר א' ועושה ב'. ואם אתה באמת חף מכל דבר שהוא - סחטיין עליך, יש מה ללמוד ממך

            • תגובה לסנונית

              סופים יהודים, 01/05/10 23:57

              בודאי שיש התנשאות בדברים לי והיא כוונה כלפי ההתנשאות שלך, ושל הדרך העדיפה כביכול אליה את משתייכת, האם יש צורך לצטט?
              בכל אופן הכוונה לא הייתה להעליב ולפגוע ואם זו התוצאה: מחילה!

              ''חולשתו של הקנאי'' התייחסה לצרות אופקים באופן כללי וחלילה לא אליך. אני לא מכיר אותך..

              זו חכמה מאוד קטנה להכפיש מישהו בטוקבק, אפשר להביע דעות בצורה שקולה יותר. הנה עכשיו הדיון והתגובות שלך הפכו להיות ענייניות.

              שאלת לגבי סופים יהודים הנה דוגמאות שאספתי ברשת, במיוחד בשבילך, לדעתי את תהני מהן, באמת אני אומר...
              http://www.masa.co.il/article/277/%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9D%3A-%D7%91%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D/

              בויקיפדיה ערך על בנו של הרמב''ם תחת הכותרת הגותו, (לא כתוב שם הרבה על הקשר לסופיזם):
              http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D_%D7%91%D7%9F_%D7%A8%D7%9E%D7%91%22%D7%9D

              יש עוד הרבה תלמידי חכמים שהיו קשורים לעולם הסופי. בייחוד מהעולם המזרחי אבל לא רק. ישנם אפילו חוקרים ורבנים שמתעסקים בקשר הזה. ויש מי שטוען שר' נחמן הכיר ושאב מהגותו של רומי.

            • תגובה לסנונית

              המשך לסופים יהודים, 02/05/10 00:09

              בקיצור תקראי על זה קצת , עולם מרתק. אני לא בקי כל כך תחפשי על זה חומר (כמובן רק אם זה מעניין אותך). מסתבר שהיו וישנם בתוך היהדות האורטודוקסית זרמים פתוחים יותר שקולם אינו נשמע מספיק בימינו.
              חשוב להשמיע אותם, לא רק כדי שנהיה פתוחים יותר, אלא כדי שנהיה ריקים פחות...

              סחטן על הדיון שפתחת, ראי כמה תגובות. שבוע טוב ואל תרגישי מאויימת (לא בכלל ולא אם מציעים לך לא לפגוע באנשים אחרים...)
              :-)

              • הדשא של השכן (הסופי) לא ירוק יותר. חבל שלא רואים את יופי הדשא שלהם (ל''ת)

                סנונית , 03/05/10 09:31

        • מה יש רק יהודים צדיקים?

          צחי, 01/05/10 21:00

          זו מחשבה עצובה וצרת אופקים .

  • 12.

    מוזיקאי בחסד ונשמע גם אדם מדהים, פשוט וענו.

    ירדן, 30/04/10 19:49

    יבורכו מעשה ידייך ומי יתן וההשראה והאהבה ימלאו את ליבך. תודה לך על מוזיקה משובחת.

  • 11.

    יופי של מוזיקה! (ל''ת)

    מנשה, 30/04/10 18:10

  • 10.

    ראינו אותו לפני שבוע בשוני. היה גדול

    מיכל, 30/04/10 17:27

    היה פשוט סוחף. אמן ענק ומופע ברמה אחרת.

  • 9.

    אדם של אמת ודברים חיים של אמת. שאפו (ל''ת)

    סמדר, 30/04/10 16:38

  • 8.

    מורים רוחניים בהודו שאלו פעם ישראלי מה הוא מחפש

    יוסי, 30/04/10 15:38

    הוא אמר רוחניות.
    אמרו לו - אתה יהודי ואתה מחפש כאן רוחניות??
    לך למקורות שלך - אנחנו אמורים ללמד ממך...
    סיפור אמיתי - האיש היום רב ועוסק בקירוב צעירים שחזרו מהמזרח

    • מה זה רוחני בכלל אם לא אהבה? (ל''ת)

      משה, 01/05/10 21:03

    • המשך.......

      משה, 01/05/10 21:06

      שי בן צור בא מהלב. בא מאהבה לעולם. תקשיבו למילים, הן כמו תפילות. שכל אחד יבחר לעצמו מה לעשות בחיים שלו.
      שבוע טוב.

  • 7.

    מצטערת "לבאס" אותך, ועוד לפני כניסת השבת, אבל

    אתה יה'ודי מה שאומר בין השאר שאסור לך להתחתן עם לא, 30/04/10 15:25

    י'הודי'ה...אתה מחויב בכך מעצם היותך י'הודי, אבל אל תתבאס כל כך זו חובה עם הרבה זכות. מקוה שתמצא את שורש נישמתך בקרוב!

    • מי את שתגידי לו איך לחיות?

      ליאת, 30/04/10 16:23

      כל בנאדם חופשי לבחור את החיים שלו בעצמו.
      אסור לו להתחתן? הנה הוא התחתן בלי לשאול אותך או את מי שאומר לך איך להתנהג.
      כי הוא אדם חופשי, כנראה שלהיפך ממך.

      • ועוד עם הודית

        בודהה, 30/04/10 19:36

        כפרה עליה :-)

        • לכל אחד הדרור לעשות מה שבא לו

          דרור, 01/05/10 20:54

          להתחתן עם מי שהוא רוצה. אלו חייו.
          תגידי-הוא עשה לך משהו רע?
          מה זה עניננך? זו רכילות וצרות עין. תתחתני עם יהודי/חרדי/חכם/אדיוט/צדיק/רשע למי אכפת?
          המוזיקה- המוזיקה היא כמעט מוזיקה דתית.
          אדם יכול להיות קרוב לבורא עולם בלי קשר לדת. זה משהו בנשמה.
          נשמה-תהני מהחיים. חייכי ותאהבי. בלי רכילות וקשקושים.

      • ''עבד ה' הוא לבד חופשי'' (ל''ת)

        על קצה המזלג..., 01/05/10 21:09

  • 6.

    אחד המוזיקאים הישראלים הכי גדולים היום

    עדי, 30/04/10 14:47

    ואחד המיוחדים שיש

    • ישראלי?? הוא לא ישראלי....אולי נולד בארץ. (ל''ת)

      אורן התורן, 30/04/10 21:57

  • 5.

    הוא מדהים

    גלית, 30/04/10 14:14

    פשוט מוזיקאי גדול

  • 4.

    עוד מתבולל. בושה וחרפה! (ל''ת)

    אני, 30/04/10 14:05

    • Relax

      gam ani, 30/04/10 15:12

      He is happy where he is and with what he does. This is what's important, and it does not matter if 'here' or 'there'. I hope you will be one day too.

  • 3.

    שי שולט!!!

    מעריץ, 30/04/10 13:22

    אחלה מוסיקה, חזקה מהלב, עוד נשמע עליו הרבה!!!

  • 2.

    תודה רבה

    מוטי, 30/04/10 13:17

    איזה אדם מעורר השראה ואהבה...

    • איזה אדם מעורר חיים.

      חיים, 01/05/10 20:56

      אני מאוהב במוזיקה. מקשיב לדיסק ומתרגש כל כך. הוא אבן דרך במוזיקה העולמית.

  • 1.

    שי בן צור: השם הבא במוסיקת עולם

    ח'אן צ'אצ'א, 30/04/10 12:38

    כל כך פשוט כנה ואמיתי
    וכל כך חסר במחוזותינו
    ...
    מעט מוסיקאים מסוגלים לשלב בין אינלגנציה מוסיקאלית ועומק ומבע רגשי
    היצירה של שי גדושה בהם...

    בהצלחה בהופעה ברידינג 3
    ובאחרות שעוד יבואו..