• 8.

    חד-הוריות

    אביב, 16/09/10 00:05

    טבע הוא טבע הוא טבע. ילד צריך 2 (שני) הורים. שניים. האחד ממין זכר והאחת ממין נקבה. לא, איני שמרן. כן, אני ליברלי ונאור. כן, אני אתאיסט.

    שנה טובה

  • 7.

    כל הכבוד

    יעל, 25/04/10 19:02

    נשים, שבוחרות להיות אימהות חד הוריות ומוכנות לשלם את מחיר הנון-קונפורמיות, הן בעיניי אמיצות וראויות להערכה. יפה לראות כתבה שמכירה בזכותן להביא ילדים לעולם ומתייחסת לכך.

  • 6.

    אויש שאת מטומטמת

    יהלי, 23/04/10 23:02

    איזו כתבה פרימיטבית, המון בורות ונבערות, כאילו נכתבה במאה ה 19

    מוזר שעיתון כמו מעריב מפרסם כזה דבר... זה לא מקומון זניח. תמוה

  • 5.

    חוצפת הנשים החד הוריות, מצאתם אחלה עיסקה כלכלית

    סער, 23/04/10 10:54

    כל אחת שמתגרשת צועקת רחמו עלי. (לא טוב לי עם בעלי)
    הדבר דומה לאדם העוזב את מקום עבודתו וצועק תתמכו בי.(לא טוב לי בעבודה)
    הסיבה ש90% מיוזמי תיק גירושים ברבנות הן נשים כי זה מיטיב איתן כלכלית.
    כל מי שרוצה להתגרש, להביא ילדים וכל שגעון אחר שיהיה בכייף, רק תרדו מעל האחרים, האחר לא צריך לממן את המעשים שהאחר טעה בהם.

    • אתה כנראה חי בעולם מושלם, בללנד...

      מיכל, 23/04/10 12:01

      אין לך רבע מושג על מה אתה מדבר, בושה שנותנים במה לטיפוסים כמוך!

    • היחידניות לא מקבלות פרוטה מאף אחד.תגובתך מעידה על בורות

      נטע, 24/04/10 13:22

      וההתלהמות על אישיות לא מצודדת...

  • 4.

    יותר קל להציב גבולות לבד כי אז אין מי שיפריע וישבור את המילה (ל''ת)

    שירה, 23/04/10 08:15

  • 3.

    לא צריך מכבסת מילים. הבאת ילד מחוץ לנישואים זו אנוכיות.

    רות, 22/04/10 20:41

    ראשית זה עול לילד, שגדל כמו אסופי, ופגיעה וקרע ברקמת העם. המשפחה בעם היהודי, היתה הדבק שהחזיק אותנו בכל הצרות, בניגוד לעמים אחרים שנעלמו. אני יודעת, שלרבים זה לא אומר דבר, וחבל.
    טיעון אחר הוא, הטלת העול על המדינה והמשפחה. אין שום הצדקה, שהמדינה תתמך בהם. אם האשה בוחרת בדרך חיים זו, עליה לדאוג לכך, ולא לבוא בדרישות. חבל שאני נשמעת נוקשה, אבל לצערי נראה בעוד 20 שנה את התוצאות המרות של תהליף זה, שהתפשט בעם.

    • מאחל לך שתהפכי להיות חד הורית ואז נראה איך תגיבי (ל''ת)

      ttt, 22/04/10 21:29

      • סיבות להיותך חד הורית נובעות מעצם היותך

        מיכל, 22/04/10 22:07

        מכוערת מעבר למגבלות או שהאישיות שלך כזו איומה שאף אחד לא מוכן להתקרב לסביבתך ואם בגדת בבעליך אז את באמת סחורה פגומה וזה כבר נושא לדיון אחר לפי כך אין סיבה לרחם על חד הוריות

      • לttt קודם כל למה לאחל לה להיות חד הורית? אם יש לה בעל אז שיזכה לחיים

        יעל, 23/04/10 08:22

        ארוכים ושיזכו לעוד הרבה שנים של זוגיות ונישואין מאושרים.

        לא נראה לי שרות מתכוונת לחד הוריות שלא מבחירה (אלמנות) או חד הוריות שמלכתחילה ילדו בתוך מסגרת משפחתית(גרושות) או אפילו נשים שהרו ''בטעות'' ומחליטות ללדת.
        הכוונה לנשים שמראש מחליטות ללדת ילד מחוץ לנישואין.
        הבנתי אותך, רות?

        • נכון!

          רות, 23/04/10 11:08

          חס ושלום, איני פונה אל הגרושות או האלמנות, אלא לאלו שבחרו מתוך בחירה חופשית, ללדת ולגדל ילד לבד. אפילו אם יש להם מצב כלכלי טוב, ואינן נזקקות לעזרת המדינה. אם ההריון קרה בטעות, זה ענין אחר, ועדיף שהתינוק יולד.

          • יש לי חרוז שלא מסתדר! רות ונאורות

            חד הורית מבחירה, 30/07/10 09:32

            רות המיושנת, לידיעתך
            - לעזרת המדינה נזקים גם חברייך המסורתיים שעושים חמישה ילדים.
            -לידה שקרתה בכוונה, אלא מתוך ציפייה לילד, היא הרבה יותר ראויה מילד שקרה בטעות.
            -פתחי קצת את ראשך, יש נשים שלא הסתפקו בבחור הראשון שהסכים לרצות אותן, ולא מצאו את אהובן. אז נאלצו להביא ילד לבד, אבל לבית אוהב, מצפה, ושאין בו הורים שרבים ועוד רגע מתגרשים.

    • להביא ילד זו אנוכיות, בין אם מדובר במשפחה רגילה או חד הורית. (ל''ת)

      אז מה?, 23/04/10 00:12

    • זה לא שאת נשמעת נוקשה את פשוט

      אני, 23/04/10 09:46

      לא מכירה את קבוצת האוכלוסיה שאת מגיבה לגביה. אם מישהו יבדוק את פרופיל המשפחות הנתמכות על ידי המדינה - אין לי ספק שמשפחות חד הוריות שבהן האם בחרה ביחידנות - יהוו שם אחוז קטן מאוד.

  • 2.

    הבעיה ש''חד הורית'' הפך כבר לעסק כלכלי עתיר זכויות

    דרור, 22/04/10 18:38

    נשים חד הוריות מנצלות את המעמד כאל גזרה משמיים ומבקשות עוד ועוד זכויות.
    הן שוכחות כי הן בחרו להתגרש או להביא ילד בלי מפרנס נוסף,
    אין זה מתפקידה של החברה הישראלית לממן הרפתקאות גירושין או הבאת ילדים.
    מי שרוצה לתכנן את חייו בבקשה רק שלא יפול עול על הציבור וקופתו.
    (חד הוריות אין כוונתי לנשים/גברים אלמנים אלמנות שהרי הם לא בחרו את מצבם החדש)

    • מסכימה איתך

      יהודיה, 22/04/10 20:57

      רק בבקשה אל תצמיד את המילה ''אם חד הורית'' לגרושה. גרושה אינה אם חד הורית.יש לילדים אבא שחי בבית ממול.

      • תתבישו לכם

        אורלי, 22/04/10 21:26

        כמה רעים ומגעילים אתם יכולים להיות?
        אף אחת לא רוצה להיות אם חד הורית אבל לפעמים אין ברירה.
        בתור חברה בחברה שלנו אני שמחה לעזור ולהעניק להם יותר ממה שאני שחיה עם בן זוג מקבלת
        אני ממש מתבישת בכם מה עם סבלנות וקבלת החריג?
        בחרו להתגרש או לחיות לבד? קצת אינלגנטציה

      • תבדקי שוב את ההגדרה של אם חד הורית

        אורלי, 22/04/10 21:28

        יהודיה?
        ככה יהודיות לא מדברות.
        יהודיות אמיתיות אמורות לתרום ולעזור לחלש ולא להיות צרות עין כמוך.

        • מלחמת אשה באשה היא מלחמה ללא רחמים (ל''ת)

          יוסיפוציק, 22/04/10 22:09

    • מסכים איתך לחלוטין. (ל''ת)

      אדם, 22/04/10 21:09

    • מעניין אם היית כותב אותו דבר אם שמך המלא היה מופיע

      אורלי, 22/04/10 21:27

      פחדן קטן

    • רוב החד-הוריות משלמות מיסים ומפרנסות - אם יש לך בעיה עם קצבאות ועזרה, (ל''ת)

      דבר קודם כל על האוכלוסיה החרדית, שלא תורמת דבר, 23/04/10 00:14

    • על איזה ''עתיר זכויות''

      אם חד הורית, 23/04/10 12:24

      אתה מדבר? תאיר אותי אולי יש לי עוד זכויות שאני לא יודעת עליהם?
      אני בחורה שעובדת למחייתי והזכויות היחידות שעומדות לרשותי 20% הנחה על ארנונה בין הגבוהות בארץ וכמה מאות שקלים עזרה בשכר דירה.הנחה לגנים זה לפי רמת הכנסה למספר נפשות בבית שאת החישוב הזה עושים גם לאישה נשואה.

    • אין לך מושג ירוק. היחידניות לא מקבלות פרוטה מאף גורם!. (ל''ת)

      יעל, 24/04/10 13:23

    • לחד הורית אין כמעט זכויות! תתעדכנו.

      אלא רק בגני ויצו/נעמת, 30/07/10 09:35

      בקושי יש זכויות, אתם מדברים מבורות.
      הנחה משמעותית יחידה היא בגני ויצו.
      (והיא ניתנת משום מה גם לנשים שחיות עם אב הילדים וסתם לא טרחו להתחתן).

  • 1.

    הגיע הזמן

    חן, 22/04/10 16:31

    אני חושב שהגיע הזמן שנשים ירגישו לגיטימציה להביא לעולם ילד גם ללא גבר ושהסביבה לא תשפוט אותן על כך.
    לא ברור לי למה אישה צריכה להרגיש אשמה על כך שהיא מגדלת ילד ללא דמות אב. האם עדיף היה לילד לא להיוולד? או שאולי עדיף לילד לגדול במשפחה בה יש דמות אב שלילית?
    ואותו דבר לגבי גברים, גם להם צריכה להיות אופציה להביא ילד גם אם הם לא מצאו ''את האחת''.

    • כנס ואולי תבין

      הסבר, 22/04/10 21:48

      זה לא הסביבה, זה פשוט טובת הילד, אכזרי להביא לעולם ילד שלעולם לא יזכה אפילו להכיר את אביו בתמונה ולדעת את שמו. תחשוב שהיית ילד כזה - לא היה צורב לך בלב התחושה הזאת?
      וזאת רק דוגמא אחת הנוגעת נטו לטובת הילד

      • אין שום הוכחות לכך שהעדר אב בחברה שמקבלת זאת כנורמה, בעייתית

        ל.ק, 23/04/10 12:25

        אפילו בטקסט כאן, מדובר על ''דמות אב מיטיבה'' והמשמעויות הן - אב לא מיטיב, עושה נזק גדול יותר מהעדר אב.

        אם החברה לא עושה מזה עניין, גם הילדים לא.

    • הלוואי וכולם היו חושבים כמוך

      מישהי, 23/04/10 08:41

      לדעתי המחשבה המקובעת היא הרבה מעבר לדיון בילד ללא נישואין. היא קשורה בראייה שמרנית
      של מקום קטן וחברה ביקורתית שחושבת שמה שנפוץ
      זה מה שטוב, מבלי להסתכל בפרטים.תא משפחתי קלאסי אבא אמא ילדים כלב, זה מה שטוב ונכון
      כי זה מה שיש לי. לא חסרות משפחות כאלו שהן יותר תא עסקי ולגיטימי מאשר תא משפחתי חם.
      משפחות בהן אין זוגיות אמיתיתואין אהבה, שהן הלב.ישראלים חושבים שהם תמיד צודקים, שיש רק דרך חיים אחת שהיא הנכונה והם גם אוהבים להתייחס לאחרים ברגשי עליונות על הבחירות שלהם.