• 42.

    חבל- השמצות חשוכות אפלות פרימיטיבית וחרדתיות

    כתיבה חרדתית ומשמיצה יהודים, 13/09/10 16:24

    מוזר. ישנה תחושת פחד וארס והסתגרות ופרימיטיביות מהכתיבה כאן. קשה היה לכתוב את הכתבה הזאת בלי להשמיץ ולכנות בשמות ולהסית נגד יהודים חופשיים? חופשיים בדיוק כמו הכותב שמפרשים את עניין המצוות באופן חופשי שכל חטאו של הפירוש הוא ששונה משלו (החדש וה''חופשי'')הממשיך מזה אלפי שנה עד לתקופת האבות?
    רק אתה כביכול חופשי ונאור וטוב ויפה ואסתטי כי אין לך כיפה שחורה או צבעונית וכי אתה ממסגר את עצמך תחת תגית של ''חופשי''?? מה זה חופש בכלל? מכיר את השיר הזה?
    מתרה בך להתנצל ומהר על ההכפשות כאן נגד אנשים פרטיים ונגד ציבור כללי ש''אבוד ושחור וחשוך'' שמקיים מזה אלפי שנים את המצוות הכתובות בתנ''ך שצווינו על ידי האלוקים שאתה טוען שאתה מאמין בו ובספרו. וגם אם לא היית מאמין- מי נתן לך רשות להכפיש אוכלוסיה השומרת את המצוות?
    זה שעדיין קשה לך עם מושג המצוות וזה נראה לך לא אסתטי לא מודרני ולא מגניב ולא סטייל בומבמלה לציית לחוקים עתיקים לא הופך את אלה שמקיימים אותם מזה שנים עוד מתקופת סבי סביך לנחותים או חשוכים.
    רוצה להתלונן על המצוות? תתחכה אחרי השרשרת שמכילה גם את סבי סביך עד לתנאים ולמשה-''הרב האורתודוכסי'' הראשון.

    IP: 89.138.132.142דווח על תגובה זו

  • 41.

    ת

    מ, 20/06/10 15:19

    פחדן ובור בכל הקשור לעומק ולאמיתות התורה. מי שמסוגל להתבטא בכזו צורה כלפי אורתודוכסים, יהודים כמותו מוכיח את ריחוקו האדיר מהבנת התורה. זה שאתה בוחר בדרך חסרת מחוייבות אינו מוכיח את אמיתות דרכך אלא את הפחד מלהתבונן באמת.

    IP: 84.108.213.73דווח על תגובה זו

  • 40.

    מנחם, יש לי שאלה אליך:

    האם תיענה לאתגר?, 11/04/10 15:30

    האם תסרב ליטול תרופה שעלולה להציל את חייך, רק משום שפותחה ע''פי עקרונות דארוויניסטיים?

    IP: 195.177.212.225דווח על תגובה זו

  • 39.

    אדם שמגיע עם השכלה של יושב כורסא כותב מאמרים בנושא דת/אמונה

    סנונית, 09/04/10 17:02

    אם תוריד ''מקסימ/ה, מדהימ/ה, נהדר'' מה ישאר מהמאמרים שלך ?
    אין לך השכלה פורמלית בתחום המאמר. אתה לא בוגר לימודי אקדמיה תאולוגית, אתה לא איש דת, אתה לא חרדי, אתה לא רוחני. אתה ישראלי חילוני יושב כורסא שמצא על מה לדבר.
    אז אלו הן דיעותך בלבד והן לא מוסיפות ולא מחכימות ולא מעשירות בשום צורה.
    לי היה הרבה יותר נעים להקשיב לאדם שהוא דתי, או למד, או בחר בדרךם חיים של אמונה - ממנו הייתי למדה משהו. או מעובד אדמה שמתבונן על החיים בדרך אחרת מאשר אני מכירה.
    ממך אין לי מה ללמוד. פשוט מקסים, לא ?

    IP: 85.250.192.245דווח על תגובה זו

    • אתה, בקיצור, צריך תוויות כדי להשתכנע. ואיזה תווית היתה בדיוק

      סביר, 10/04/10 07:39

      לירמיהו הנביא? להרצל (עיתונאי), לאלתרמן?
      בקיצור, אל תהיה טיפש. פתח את הראש ושפוט את הטענות לעצמן.

      IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

      • אם אתה מחפש סתם הגיגים, כנס לבלוגים של בני העשרה, שם יש

        סנונית, 11/04/10 08:17

        רעיונות בטונות, אמנם לא מעוגנים בשום מציאות כזו או אחרת - אבל יש להם המון מה להגיד.
        כדי להתענין אני צריכה משהו מסוג:
        1. אדם שעבר דברים חזקים בחייו, כמו סיפור חיים יוצא דופן, ארועים דרמטים שהשפיעו על חייו, וכו'.
        2. אדם לומד, שהשקיע את מיטב מירצו בהכרת תחום מסויים לארכו ולרחבו וחשב שיש לו מספיק מה ללמוד ממלומדים ממנו (במקרה הזה, תורת ישראל, מלאה אנשים מסוג זה).
        3. אנשים שמבינים דת ו/או אנשים רוחניים במיוחד שהביאו 'קבלות' על כל הרעיונות שלהם.
        4. אנשים שהצליחו להעביר מסר ולהכניס שינוי חיובי בחברה, או שמועילים (ראה ערך הרב פירר שעוזר לכל כך הרבה אנשים חינם אין כסף, ועושה זאת באמונה שלמה. כן גם מדתיים יש מה ללמוד.
        5. אנשים שאין להם צורך להשתמש בכל כך הרבה סופרלטיבים כדי להעביר רעיון (מקסים, נהדר, אלוהי). האם אפשר לכתוב מאמר עניני בלי כל המילים הללו ? האם זה נשמע לך רציני ?
        יש מספיק אלתרמנים בחיים הללו שאפשר ללמוד מהם. אנשים שחוו אובדן משפחה בפיגועים, אנשים דתיים, אנשים שעושים מלאכתם בשקט ובאמונה כל חייהם שלא על מנת לקבל שכר, מורים, מרצים - מהם יש מה ללמוד.

        IP: 89.139.42.247 דווח על תגובה זו

      • מנחם, אתה לא הרצל ולא אלתרמן

        צא כבר מהסרט ותפסיק לגדף טוקבקיסטים פה, 11/04/10 10:40

        עצם העובדה שאתה שם את עצמך בשורה אחת עם ירמיהו הנביא, הרצל ואלתרמן מעידה על ניתוק מסויים שלך מהמציאות...
        צודקת סנונית שאמרה שאין לך את ההשכלה הרלוונטית כדי לכתוב מאמר שכזה, וזו הסיבה שהמאמר שטחי ומלא באי דיוקים.
        אתה גם כותב על דארוויניזם בצורה ילדותית, בלי השכלה בסיסית במדעים ובלי להכיר את היישומים הנרחבים של תורה זו במדע.
        הצנע לכת, ולשם שינוי כתוב על דברים שאתה באמת מבין בהם, מה שזה לא יהיה.

        IP: 195.177.212.225 דווח על תגובה זו

  • 38.

    שיר של ברי שאומר בדיוק ההיפך

    כרגיל מנחם לא יודע על מה הוא מדבר, 09/04/10 09:39

    ריבונו של עולם
    ---------------
    אנא הגבר עוצמת אותותיך
    כאן אני לא שומע, לא יודע
    האם שוב תקעת פרח ברזל בדש האנטנה?
    אתה עדין כל כך
    למה אתה כה רכרוכי?
    למה אתה תמיד אזרחי?
    האם אני נשמע היטב? עבור,
    עבור, גם אתה נשמע קטוע..
    אתה נשמע פצוע, אתה
    בעמק מאורגן היקיפית
    הרים וכינרת אחרת.
    אנא הודע עוצמת אותותיך
    במכ''ם לא רואים את פניך
    מדוע אינך מזוחל''ם?
    מדוע אינך נלחם?
    האם לשלוח אלייך סיור ממונע?
    אני מלא אמונה
    שלא יגיע ולא יחזור
    פצע שחור.. פצע שחור..

    אנא החלש עוצמת אותותייך
    אמירי הברושים
    לעת ערב לשווא לואטים שמך
    וכוכב הצפון הבודד
    אנה ינווט את צבא עגלותייך?
    לאן, הוא יוביל בהם את?
    אנא עצום את עיניך
    עכשיו אני שומע, רות
    אתה יכול סופית למות
    אב שכול אני כבר לא מרגיש
    דמעות החורף עליך יגידו קדיש.

    IP: 84.109.18.247דווח על תגובה זו

    • מה ההיפך בזה? זה שיר בין לוחם שנהרג לאלוהים, ויש בו

      מו''ס, 10/04/10 07:37

      כאב ותלונה - אבל זו פנייה לאלוהים. מה בדיוק ניסית להוכיח? לא ברור.

      IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

      • הלוחם בשיר מבין בשדה הקרב שאלוהים לא קיים (ל''ת)

        מנחם, קרא שוב, 10/04/10 13:55


        IP: 84.109.18.247 דווח על תגובה זו

  • 37.

    אמונה באל מחייבת גם להישמע לדבר האל(התורה)!אל תנסה להקים דת אלטרנטיבית

    רסקולניקוב, 07/04/10 12:32

    מנחם,קיום המצוות הוא חלק אינטגרלי מהיהדות מזה 3500 שנה (מאז מעמד הר סיני).
    זה מצער שאתה לוקח שברי משפטים מהגמרא ופסוקים מהנביאים ומעוות אותם בהתאם להשקפת עולמך.
    הרי אתה יודע טוב מאוד שהוצאת את דברי ישעיהו מהקשרם המקורי.
    בהקשר המקורי אלוהים אומר לעם ישראל שבמצב המוסרי הגרוע שאליו העם הגיע אין לקב''ה רצון בקורבנותיהם, אלא שיחזרו קודם בתשובה ויתנהגו בצורה מוסרית יותר.
    כמו שאומרים חז''ל ''דרך ארץ קדמה לתורה''.
    יהדות=אמונה ומחוייבות לאל ולמצוותיו.

    IP: 95.86.72.125דווח על תגובה זו

  • 36.

    יפה כתבת (ל''ת)

    נועם, 07/04/10 10:32


    IP: 194.90.126.1דווח על תגובה זו

  • 35.

    חבר'ה יש תורה, יש חוקים, אין מה להסביר כאן!!!! (ל''ת)

    חנוך שמש, 07/04/10 01:19


    IP: 85.130.250.254דווח על תגובה זו

  • 34.

    מנחם הגיב פה תגובה אחת וגידף את 8

    ממש יהודי אוהב אדם, משהו משהו, 07/04/10 00:23

    כל הכתבה שלו לא שווה כלום, אין לו עניין אמיתי ביהדות - הוא רק משתמש בדת היהודית כדי לשנוא אחרים, ביניהם יהודים שומרי מצוות (די מוזר לאדם המגדיר עצמו ''מאמין מוחלט באלוהים ובתנ''ך'').
    הוא לא שונה מקנאים דתיים אחרים בעולם, רק שהם לפחות אמיתיים עם הדרך שלהם ומקיימים את המצוות שלהם.
    מנחם כזה חרטטן שאפילו את זה הוא לא עושה.
    תזכירו לי למה נתנו לו פה טור?

    IP: 84.109.18.247דווח על תגובה זו

  • 33.

    יש לי חדשות בשבילך: אתה עובד אלילים!

    סטודנט בטכניון, 06/04/10 20:06

    עליך ועל שכמותך כבר כתב הרב קוק, שהאמונה שלכם היא אליליות רוחנית.

    IP: 195.244.23.42דווח על תגובה זו

    • וואו. הרב קוק. כנראה שהרב בן חושב אחרת. (ל''ת)

      אליה נ., 10/04/10 07:41


      IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

  • 32.

    נעלבתי

    דתיה אורתודכסית, 06/04/10 19:24

    תודה על הדחיה, התמיכה והעין הטובה. באמת נחמד לשמוע שלא כדאי להתקרב אלינו.

    IP: 87.70.54.184דווח על תגובה זו

  • 31.

    אמנים הם אנשים פגיעים ומבולבלים ולא פלא שהם נופלים לאמונה

    זו לא דוגמה לכלום, 06/04/10 17:00

    מי שחי על כישרון שלפעמים עובד ולפעמים לא, על פידבק מקהל ואהבה של מעריצים יכול ליפול ולהשכח בקלות, ולפעמים הפער בין החיים בתקופה מוצלחת לחיים אחרי ההצלחה הם קיצוניים ומטלטלים. לכן האנשים האלה נופלים לאמונה כדי למצוא נחמה. זה לא עושה את ההבלים שהם מאמינים בהם יותר נכונים.

    ובכלל - אם פלוני מאמין באמונה שלמה שצריך לקיים את כל המצוות לחומרה ע''פ העדה החרדית לדוגמה, הרי אמן שמאמין באלוהים אבל נוסע בשבת לבית הכנסת סותר את אמונתו. ואם לכל אחד זכות להאמין בשברירי אלוהות כזאת או אחרת ע''פ טעמו אז איך אפשר לטעון שיש אלוהים?

    IP: 62.219.46.100דווח על תגובה זו

  • 30.

    כתבה יפה

    מאור, 06/04/10 13:14

    תודה

    IP: 95.86.117.212דווח על תגובה זו

  • 29.

    לא לפחד

    רועי, 06/04/10 12:54

    לכותב המאמר:
    אין לפחד מחיפוש רוחני שמוביל לחיים קצת שונים מהמוכרים. לא לחשוב בקטנות דעת שברגע שמתקבלות כמה מסגרות בחיים כמו מצוות, אז נקברות האינטאוציה והמצוות של הלב כפי שאתה מכנה אותם. אי אפשר ללמוד על רגל אחת את הלימוד של חז''ל וגדולי ישראל במהלך הדורות איך המעשים מהווים כלי קיבול של הלב, של הדעת.

    אם רוצים לברר מהי יהדות צריך להשקיע קצת יותר מאשר קריאה חופשית ופירשון אישי לפסוק אחד בתנ''ך, אימרה קצרה מחז''ל וסוף סיפור. מי כמו היהדות השקיעה והקיאה את דמה על הספר, על ההעמקה בכתוב ועל הבירור הבלתי נפסק של הבנת הנקרא והבנת מה שאלוקים רוצה מאיתנו. אי אפשר לבטל מאמצים של גדולי עולם ועשרות דורות בחקירת הכתובים והבנתם, בגלל הרגשת לב בודדת, שגם אם היא נכונה- ההקשרים שלה בכלל לא מחויבים והיא יכולה למצוא את ביטויה בצורה יפה מאוד בדרכים אחרות יותר נאמנות להלכה.
    בקיצור, ביהדות כמו כל הרבה דברים בחיים דרוש לימוד ומסירות לטקסט, ולא חשיבה חופשית בלי בדיקה מה כתוב. אני מקווה שלא היית מקבל טיפול מרופא שלמד רפואה בדרך שלומדים לשיטתך יהדות.

    IP: 62.219.101.251דווח על תגובה זו

    • אלוהים לא ''רוצה ממך'' כלום כי אין דבר כזה. לטבע לא אכפת מה אתה אוכל (ל''ת)

      או מה אתה לובש, 06/04/10 17:01


      IP: 62.219.46.100 דווח על תגובה זו

    • אהבתי את התגובה שלך, באמת נראה שכל מה שאמר - עדיף היה שהיה כותב שיר

      סנונית, 09/04/10 17:17

      מאשר מביא מאמר המדבר על אמת נצחית כלשהי שרק הוא מאמין בה.

      IP: 85.250.192.245 דווח על תגובה זו

      • לא רק הוא מאמין בזה. גם אני. ועוד הרבה, כנראה. (ל''ת)

        נחליאל, 10/04/10 07:42


        IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

  • 28.

    אהבתי

    moshe, 06/04/10 08:49

    וזה אני כמו שכתבת..
    החשוב הוא להיות בן אדם...

    IP: 91.4.68.90דווח על תגובה זו

  • 27.

    אכן יש בברי סחרוף מן מיוחדות וגדלות שבשילוב עם אמונה זה מתכון לאור ענק

    עוד יהודי אורתודוכסי, 06/04/10 01:07

    מהעולם החילוני יכולות לצאת דמויות מפתח בדרכנו כעם וזה די קשור לכך שבמקום שבעלי תשובה עומדים וכו'

    כמו כן די מסכים עם הגישה של חזרה בתשובה האמיתית לא מתכחשת לעבר אלא מרוממת אותו

    לא כלכך מסכים עם הגדרת המקום של סמכויות רבניות בעולמם של מאמינים שכן תמיד יש כאלו שלמדו יותר ויכולים להדריך את העם מה רע בכך? מסכים שזה חייב לבוא עם מידות טובות ודרך ארץ אהבת הזולת וכו'

    IP: 77.124.108.75דווח על תגובה זו

    • מה זה אור? פרוז'קטור! לפני שנתיים קראתם לו ריק ופתאום הוא אור? (ל''ת)

      מוזיקאי מצוין, וזה הכל. לא סמכות רוחנית ולא נעליים, 06/04/10 17:02


      IP: 62.219.46.100 דווח על תגובה זו

      • תקרא את מה שכתבתי טוב לפני שאתה מתפרץ

        אורתודוכס, 09/04/10 00:15

        אמרתי אור אם זה בשילוב של אמונה, לא יודע מה המצב הרוחני האמיתי שלו. השיר עבדים מלמד על חשיבה עמוקה ולכן זה אור, לא יודע אם פרוז'קטור.

        מי אמר שהוא סמכות רבנית ? תקרא טוב.

        IP: 84.228.99.240 דווח על תגובה זו

  • 26.

    חלק ממה שמאפייין את המאמינים החדשים זה שהם לא פוזלים כל הזמן לצדדים ו

    תמר, נאות מדבר, 05/04/10 23:47

    הם פשוט חיים באמונה שלהם ומשתדלים לקיים אותה בצורה אמיתית ולכן רב עם זקן שומר מצוות בדרך קצת אחרת לא מאיים עליהם.
    זה שאורי זוהר כל כך מאיים עליך או שהעובדה שאתי אנקרי תחליט לא להופיע בנפני גברים גורם לך לכאלה פחדים כנראה שמשהו בך לא מספיק משוחרר וחופשי.
    אתה מנסה לברוח מהדת והחוקים אך יוצר לעצמך דת חדשה עם חוקים משלה- תרפה, תאמין במה שתאמין ותחיה עם האמת שלך

    IP: 79.179.2.207דווח על תגובה זו

    • תמר, הגישה שלך מתאימה למי שחי בנאות מדבר, אבל בן חי בעיר

      רוני, עירוני, 10/04/10 07:46

      וחושב גם על האנשים סביבו ומנסה להסביר להם כמה דברים ולשחרר אותם מבחינה רוחנית. את מציעה לו סוג של אגואיזם רוחני וחברתי. אם הבנת משהו אמיתי וחשוב על החיים - למה לא לחלוק את זה עם אחרים? זו המשמעות של חברה אנושית, לא?

      IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

  • 25.

    הרוב ממש לא קובע מה היא האמת.בדור של נוח כולם מתו במבול למרות שהיו רוב

    אדם צריך להיות אמיץ ללמוד ולהחליט:או שהתורה אמת, 05/04/10 23:02

    או שהיא שקר גמור.בעניין זה אין אמצע:אם אכן הבורא נתן תורה בהר סיני לעייני כל עם ישראל,צריך להודות בכך ולשאוף לקיים את כולה,ואם זו המצאה אין טעם לקיים אפילו מצווה אחת.

    הבורות של הכותב ביהדות זועקת בכל מילה ומילה.כל ההבנה ילדותית מסולפת ושגויה מיסודה.

    חשוב להעיר כי ליהודי מאמין אין כל יתרון רוחני אם איננו פועל עפ''י אמונתו ע''י קיום המצוות.לפי התורה כל נשמות העם (גם אלו העתידות לבוא לעולם) נכחו במעמד הר סיני.ומכיוון שאת הדיבר הראשון נתן השם בעצמו (ולא ע''י משה),האמונה בקיומו של הבורא חקוקה בכל יהודי,ללא קשר לחינוך אותו הוא קיבל.אלא שלאותה אמונה אין ערך ללא קיום המצוות.

    IP: 87.70.42.165דווח על תגובה זו

    • איך אפשר להאמין? עם כל הטעויות, המקורות שנתגלו, הדתות האחרות בעולם (ל''ת)

      איך אפשר ככה לעצום עיניים ולהסתגר בבועה?, 06/04/10 17:04


      IP: 62.219.46.100 דווח על תגובה זו

      • אם תלמד לא יהיו לך ספקות.היהדות בנויה ביסודה על שכל ישר,והמילה

        אמונה מביעה את הצורך להתאמן על מה שהשכל כבר יודע., 07/04/10 01:33

        כתוב בתורה:וידעת היום והשבות אל לבבך.כלומר הידיעה קודמת לאמונת (שוב מלשון אימון) הלב.
        אם היית לומד מעט יהדות במסגרות הנכונות,לא היית טוען את שטענת..

        IP: 87.70.42.165 דווח על תגובה זו

  • 24.

    מנחם שלום.

    noammt , 05/04/10 22:35

    אני אוהב את הכתבה ומנסה להבין את הכיוון שלך בתור היותך אדם חכם וחושב (בניגוד לכמה אתאיסטים ''משכילים'' בתגובות כאן). לצערי דעתך בכל הנוגע למצוות מזכירה את אמונת הנוצרים. אשמח להרחיב איתך את הדיבור בערוץ פרטי. האם יש דרך ליצור עמך קשר באופן אלקטרוני? באימייל, למשל?

    IP: 79.180.66.94דווח על תגובה זו

  • 23.

    מדוע נותנים כאן במה ללהט''בופוב? (ל''ת)

    מאוכזב, 05/04/10 22:15


    IP: 84.109.139.208דווח על תגובה זו

  • 22.

    ברי ברי ברי

    אני, 05/04/10 14:30

    אוף...כמה אפשר לחכות?

    IP: 109.66.41.246דווח על תגובה זו

    • למה את\ה מחכה? (אם זה בסדר שאני שואלת) (ל''ת)

      ברי, 05/04/10 21:54


      IP: 62.90.192.224 דווח על תגובה זו

      • אני מחכה לו

        אני, 07/04/10 14:07

        שיצור קשר, יתן איזה מבט, יגיד איזו מילה, משהו קטן וזו תהיה ההתחלה

        IP: 109.67.34.184 דווח על תגובה זו

  • 21.

    ''מצוות בטלות לעתיד לבוא‭.''‬

    עמית כהן, 05/04/10 12:23

    בס''ד

    הרמב''ם היה אף זה שדיבר שלא לקיים מצוות שאין את/ה מבין את טעמן,ובטח לא לעשות דברים אוטומטית,ועל זה ידעו לומר פרקי אבות:
    אל תעש/י תפילתך קבע,אלא בתחנונים ורחמים...

    IP: 77.124.234.21דווח על תגובה זו

  • 20.

    למנחם

    כתבה נהדרת, 05/04/10 11:28

    הכתבה הזו עוררה בי תובנות עמוקות ודחף עז להקדיש זמן רב יותר לתנ''ך ולשירה העברית
    רק דבר אחד אבקש ממך, הפסק לכתוב על כל כך הרבה דברים בבלוג שלך. התמקד במה שאתה טוב בו. הכתבה הזו הייתה טובה משום שהדברים יוצאים לך בצורה טבעית. כשאתה גולש לנושאים הרחוקים כל כך ממה שאתה מבין בהם, הכתיבה שלך נדמית כמאולצת ושטחית.הדרך שבה אתה שואב פסוקים מהתנ''ך ומפזר אותם על פני נושאים שקשורים ליהדות בתקופה המודרנית מעוררת מחשבה ועניין רב.
    אומר לך בכנות, דבר אחד נוסף אינני מבין, מצד אחד אתה שב ומדגיש שאין המצוות הן העיקר במשמעות הרוחנית שבה נתפס אלוהים ומצד שני יש לך עמדות מאוד ברורות נגד מצוות מסוימות שאי קיומן לטענתך מונעות מאדם בעל נפש רחבה לאהוב את אלוהים בכל מאודו כמו אנשים שיכולים לבטא אהבה גדולה כלפי בני מינם ובכך להאדיר את אהבתם לאלוהים. אתה משתלח באכולוסייה שלמה בצורה מרומזת ובצער רב משתמש ברטוריקה הלכתית מבלי לשים לב לכך. אני חייב לציין שאני הומוסקסואל והשלמות שלי עם עצמי רק האדירה את העוצמות הרוחניות שלי והקירבה שלי לאלוהים
    חג שמח ויום נפלא

    IP: 77.126.95.11דווח על תגובה זו

  • 19.

    או שאתה דתי או לא-שלא יספרו לי סיפורים מבית אבא. (ל''ת)

    מושון, 05/04/10 11:04


    IP: 87.68.156.98דווח על תגובה זו

    • יש לך מזל...

      מושון, 06/04/10 02:39

      בתקופת התנ''ך (בית שני) הזרם שהתפתח למה שאתה קורא לו היום היהדות האורטודוקסית היה למעשה הזרם השולי (הרפורמי) של אותה תקופה.

      היהדות מאז ומעולם השתנתה והתפתחה ושינתה פניה...אבל נעשה לך את זה פשוט, דתי בדיוק לפי הדרך שלך יש רק אחד - אתה...

      יום טוב

      IP: 85.159.160.205 דווח על תגובה זו

  • 18.

    אלוהים מסובסד

    ברה, 05/04/10 10:33

    לפני מספר שבועות התפרסמה כתבה בידיעות על קרן אבי- חי המסבסדת רבים מן השירים היהודים-חילונים הללו. נדמה לי שגם שמו של ברי הופיע שם.ראוי היה לציין זאת בכתבה שלהלן.

    IP: 132.74.150.185דווח על תגובה זו

    • יוצר כמו ברי לא מסוגל לכתוב ולהלחין מה שאינו מאמין בו (ל''ת)

      מה קשור הסבסוד?, 05/04/10 11:18


      IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

  • 17.

    אני חילוני דתי, אני צריך את האל, ללא האל אני מבוהל עד מוות מהחיים. (ל''ת)

    האמת הפשוטה, 05/04/10 10:22


    IP: 84.108.194.137דווח על תגובה זו

    • אז אתה לא חילוני. חילוני לא מפחד מאי ידיעה, הוא פשוט ממשיך לחפש (ל''ת)

      ממה אתה מפחד? גם ככה אתה זה ששולט בחייך!, 06/04/10 17:06


      IP: 62.219.46.100 דווח על תגובה זו

  • 16.

    אני דתי חילוני, ללא כיפה, אבל הכיפה מביאה אותך להכיר באל 24 שעות ביממה (ל''ת)

    אמונה מחייבת, 05/04/10 10:10


    IP: 84.108.194.137דווח על תגובה זו

  • 15.

    זה מצחיק גלרון שונאת זמרים מזרחים ואוהבת אנשים.... (ל''ת)

    ל, 05/04/10 10:07


    IP: 79.181.38.41דווח על תגובה זו

  • 14.

    Opportunism

    אני, 05/04/10 09:59

    That's all
    It's easier to lick the religious establishment than to stand against the stream in these hard times
    They know that religion is the best seller of all ages.

    IP: 85.250.74.146דווח על תגובה זו

  • 13.

    אין שום סתירה בין חלבון פגש חלבון למציאותו של ''אלוהים''- מילה שניתנה

    המטיף, 05/04/10 09:39

    ע''י בני אדם לתיאור הכוח הבורא, שאין שום סתירה בינו לבין הטבע כבורא של שפינוזה. לכן אגב אסרו על לימוד הקבלה עד גיל מסוים או עד שיהיה- ''מבין מדעתו'' ומסוגל להבין את מהות האלוהות על פי הקבלה. אני מאחל לכל יהודי שיזכה לעסוק קצת בתורת הקבלה אבל בשום אופן לא אינסטנט- אין קיצורי דרך, ואל תחפשו פתרונות קסם מהירים אצל מי שמציע לכם חוטים אדומים למיניהם. אחת הדרכים היא דרך פרשת השבוע- ולקרוא את הביאור על דרך הקבלה בספר הזוהר.

    IP: 85.250.193.39דווח על תגובה זו

  • 12.

    אחלה כתבה

    צור, 05/04/10 09:38

    ואהבת לרעך כמוך
    אז תאהב את עצמך כי רעך סובל
    מהשנאה העצמית שלך.

    זה מכוון לכולנו לא רק לכותב הכתבה.

    IP: 77.126.88.216דווח על תגובה זו

  • 11.

    החבר הדימיוני שלכם

    עפר.ש, 05/04/10 09:16

    אם הוא לא מפריע לכם ביום יום, וטוב לכם להשתעשע איתו, זה כנראה בסדר.
    למרות שעל דברים אחרים דומים אנשים הולכים לטיפול .
    בכל מקרה העובדה שאמן , יוצר או כל אדם אחר מחזיק בחבר דמיוני - לא בכרח גורמת לו להיות ולהתהוות משהו מממשי - וחבל שיש אנשים שלומדים ומחקים ומאמצים גם הם חבר כזה.

    IP: 87.68.71.124דווח על תגובה זו

    • עפר אתה פרימיטיבי,כי בימי קדם עד לאברהם אבינו,לא האמינו בה'... (ל''ת)

      שלמה, 05/04/10 23:03


      IP: 85.159.160.201 דווח על תגובה זו

  • 10.

    מנחם, בקשר לאתי אנקרי: למה למוסלמים אתה לא רושם ''אל תקימו את מצוות הדת

    דוד, 05/04/10 08:38

    למה רק כלפי יהודים אתה רושם דברים רעים על הדת היהודית. יש לך המון שינאה לגבי השונה ממך. מה זה מפריע לך אם אתי אנקרי תחזור בתשובה ותתחזק. האם היה לך אומץ לרשום את זה על זמרת מוסלמית שהייתה חוזרת בתשובה ? או על זמרת נוצריה שהייתה נהפכת לנזירה. העיקר שעל היהדות יש לך אומץ לשפוך רפש.

    IP: 109.64.122.81דווח על תגובה זו

  • 9.

    ואהבת לרעך כמוך - התורה על רגל אחת (ל''ת)

    מנחם שונא אדם ולכן אין בו תורה, 05/04/10 01:26


    IP: 84.109.18.247דווח על תגובה זו

  • 8.

    ברי מעולם לא דיבר על אמונה

    גם לא בשירים שלו, 04/04/10 23:00

    ממש נתת משמעות חדשה למונח ''תרגום חופשי''...
    אפילו אנסת את התשובה שלו ''הבנתי שאמריקה זה כאן'' - מה הקשר בין המשפט הזה לבין אלוהים???
    וגם קוהלת - לאורך כל הספר הוא נותן טיעונים פילוסופיים מדהימים הגובלים בכפירה, עד כדי כך שמאוחר יותר הממסד הדתי ראה לנכון להוסיף את המשפט האחרון שציינת (בדוק בעצמך).
    מעניין שדווקא את המשפט האחרון הזה - מכל הספר המדהים, ראית לנכון לצטט.
    ועוד משהו - המדע הזה שאתה כל כך מזלזל בו בצורה ילדותית בלי להבין בו דבר וחצי דבר, מקדם את האנושות והעולם קדימה בצורה אדירה מדי יום ביומו, כולל עקרונות דארוויניסטיים המשמשים לפיתוח תרופות חדשניות שמאריכות את תוחלת החיים של כולנו - וגם שלך.
    האם תסרב ליטול תרופה רק כי פותחה על פי עקרונות דארוויניסטיים (אנטיביוטיקה לדוגמא)?
    במה הדת בדיוק מקדמת אותנו? חוץ ממלחמות כמובן, תן דבר אחד בו קדימה אותנו הדת או האמונה באל כזה או אחר...
    אה כן, ואתה ממש אבל ממש קודח ברמות, תלמד להעביר טיעון בצורה יותר קצרה ופחות מעייפת.

    IP: 84.109.18.247דווח על תגובה זו

    • תפסיק להיות ממורמר.

      מנחם ב ן., 05/04/10 09:12

      לך לפסיכיאטר דחוף,ותתחיל לחיות נכון.

      IP: 93.173.55.92 דווח על תגובה זו

      • הב הב הב

        מאוד בוגר, מנחם, 05/04/10 11:31

        נו, מנחם, שוב היכתה בך התגובה הפאבלובית שמנהלת את חייך בבושה גדולה.
        מן הסתם אין לך טיעונים עניניים בנוגע למה שציינתי, לכן בחרת בהכפשות ילדותיות פאתטיות.
        תשאל את עצמך:
        אתה הרי ''מאמין מוחלט'' בדת משה.
        הדת היהודית בהגדרתה נועדה כדי לקרב בין אנשים ולאהוב את הזולת, אז למה אתה משתמש בה כדי לשנוא את הזולת?
        לא הפנמת שום דבר מהיהדות ידידי, אתה רק משתמש בה ככסות למיזטרופיות הטבועה בך.

        IP: 84.109.18.247 דווח על תגובה זו

  • 7.

    ''לא יראני אלוהים וחי'' אז תיקון:כִּי לֹא-יִרְאַנִי הָאָדָם, וָחָי.

    עמית כהן, 04/04/10 22:56

    בס''ד

    שמות ל''ג,פסוק כ

    IP: 87.68.39.59דווח על תגובה זו

  • 6.

    מנחם - אי אפשר לאהוב את אלוהים ולשנוא אנשים

    ערן, 04/04/10 21:34

    השנאה שלך לדרך הדתית האורתודוקסית ממש צורמת.
    ובנוסף, על סמך מה בדיוק אתה מבטל את המצוות? - החושך הגדול ביותר שקיים בעולם הוא הבורות, ובעניין זה אתה הוא בור מוחלט.
    האם ירדת לעמקותן של המצוות וטעמי המצוות לפי חכמת הסוד היהודית לפני שאתה מחליט על דעתך שאין בהן טעם?
    אתה יהיר עד מאד, ואין בך כבוד ליהודים הבוחרים בדרך האורתודוקסית. אתה קורא לה חשוכה, ואני, כ''חילוני-מאמין'' להגדרתך, מכבד אותה עד מאד מתוך האור הגדול שגיליתי בה.
    אהבת אדם קודמת לאהבת אלוהים,
    וכבוד קודם לאהבה.

    חג שמח,
    ערן

    IP: 84.109.31.69דווח על תגובה זו

    • אנחנו לא מקיימים מצוות בגלל טעמים כלשהם או כי זה מסתדר עם השכל שלנו (ל''ת)

      מקיימים מצוות כי אלוהים ציווה, 07/04/10 12:11


      IP: 194.90.147.70 דווח על תגובה זו

  • 5.

    ניתן להפריך בקלות את השיר של מאיר אריאל

    יהודי , 04/04/10 19:20

    אני מעריץ גדול של מאיר אריאל, אבל שירים שהמשמעות שלהם מבוססת על כשל לוגי, הם כנראה לא יצירות מופת.

    ''.‭..‬כך סתם פגש חלבון את חלבון
    בחום היפה, באור הנכון
    ומהם יצא חלבון עם כישרון‭...‬ נו, והתכשיט כבר יודע לעשות חשבון! ''

    אפשר בקלות להתבלבל בין הסיטואציה של התהליכים הביוכימיים שמתרחשים בגוף שלנו, ובין מצבים יומיומיים שאנחנו יודעים שלא סביר שהם יתרחשו ''סתם'' או ''במקרה'': מטוס סילון שייווצר ע''י סופת טורנדו, אנציקלופדיה שנכתבת ע''י כסת דיו שנפלה על ניירות, וכדומה.

    אלא שבמקרה של מטוסי הסילון, השעונים, הציורים, וכדומה, אנחנו יודעים מראש שהם נוצרים ע''י בני אדם ולא בשום תהליך אחר. רק על רקע הידע הזה, אנחנו יכולים להגיד שהם לא היו יכולים להיווצר ''סתם'' או ''במקרה''. קשרים כימיים, בניגוד לכך, נוצרים כתוצאה מכוחות אלקטרו-חשמליים שידועים לנו. זו טעות לשאול אם ''זה קורה סתם'' או מתוך כוונה. אין כאן שום אלמנט של חוסר סבירות כמו בתרחיש של היווצרות מטוס הסילון. ה-DNA והחלבונים יוצרים מבנים אסתטיים שחשובים לנו (אנחנו תלויים בהם), אבל לא נובע מכך שום צורך בבורא או מתכנן.

    IP: 93.173.138.246דווח על תגובה זו

    • בערך כמו שניתן להוכיח בקלות שהעולם נברא מעצמו ושהיו

      עוד יהודי, 05/04/10 09:43

      לנו ''כוחות אלקטרו כימיים'' כל כך חכמים שכל כך ידעו לכוון את ההתפתחות המקרית, עד שאפשר אולי, בעצם, למעשה, לקרוא להם אלוהים? אולי אפילו נעבוד את הכוחות האלקטרו-כימיים החכמים האלה כמו שאבותינו עבדו אלילים ופסלים - כי הם באמת כל כך חכמים! יותר חכמים מדארווין אפילו. אולי. רגע, תן לחשוב מי יותר חכם...

      IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

      • כנראה שלא חשבת על זה לעומק...

        יהודי אתאיסט, 05/04/10 10:59

        האבסורד להאמין ב''כוחות אלקטרו כימיים'' הוא בדיוק אותו אבסורד כמו להאמין שאיך שהעולם נוצר קשור לאיזה אל שגם מקשיב לתפילות שלך

        IP: 79.182.28.175 דווח על תגובה זו

        • חשבתי. זאת היתה בדיחה (ל''ת)

          עוד יהודי מסביר, 05/04/10 11:17


          IP: 109.67.98.57 דווח על תגובה זו

        • חולה על מדע ולדעתי תיאוריית האבולוציה מדוייקת

          מושון, 06/04/10 02:34

          ולמרות זאת, האבסורד הגדול הוא שבכלל קיים משהו...

          אתאיזם הוא אמונה! הוא האמונה בחוסר קיומו של כוח עליון, אין לך שום מבנה לוגי שיכול להוכיח קיום מעבר ללוגיקה או להפריך קיום שכזה, אז תניח את המדע לנפשו מהאידיאלים ומהאמונות שלך, הוא לא זקוק להם...

          אל תהפוך את המדע לדת או ל-''אנטי-דת'', הגדולה של המדע היא ההכרה הבנויה והבלתי מתפשרת שבשום רגע אינך יודע הכל וכמובן החקירה המתמשכת להמשיך ולהגדיל את רוחב היריעה של הידע...

          והגדולה של אמונה היא שלמרות שאתה אינך יודע הכל על הכל אתה עדיין יכול להיות שלם כאן ועכשיו...

          שניהם יכולים לחיות יחד בשלום לטובת האנושות ללא ההפרעות הבלתי פוסקות מצד לוחמי הדת או לוחמי האנטי-דת.

          יום טוב

          IP: 85.159.160.205 דווח על תגובה זו

  • 4.

    איזה כתבה חופרת (ל''ת)

    לו, 04/04/10 15:53


    IP: 79.181.7.21דווח על תגובה זו

  • 3.

    מאמר יפה מאוד. (ל''ת)

    ענת, 04/04/10 15:32


    IP: 94.159.180.23דווח על תגובה זו

  • 2.

    מאמר מרתק-עם חלק מהדברים אני מסכים!יופי מנחם! (ל''ת)

    דוד, 04/04/10 14:04


    IP: 84.229.233.75דווח על תגובה זו

  • 1.

    מסכימה לכל מילה, ויש לי עוד להוסיף

    גלי, 04/04/10 12:54

    שני כיוונים גרמו עוול לעם היהודי, החרדים הקיצוניים והחילוניים הקיצוניים.

    החרדים הקיצוניים בכך שהפכו את היהדות לכת פנטית, סגורה, שקורעת את העם מבפנים ואת העם היהודי מהעולם. בכך שהיא מנכסת לעצמה את היהדות האמיתית כביכול, היא יוצרת חיץ בין כל מי שכן מאמין באלוהים ובמיתוס היהודי ובחוקים המודרניים ומקיים את החגים ובין ''היהדות האמיתית''.

    החילוניים הקיצוניים גרמו עוול עוד יותר גדול. שכן הם משוכנעים ומשכנעים שמי שמאמין בכוח עליון ובדברים שלא מוכחים במדע הוא מפגר, חשוך ומקסימום מנסה לפתור את הבעיות הפסיכולוגיות שלו. כך יוצא שבני האדם שמטבע הדברים יש להם חוויות יוצאות דופן שלא מוכחות בספרי המדע, שחשים שיש משהו גדול מהם, שלא כל דבר ניתן להסביר ולא צריך להסביר, שמחפש משמעות, צריך להסתיר ולהדחיק שלא יחשבו חלילה שמשהו משובש במוח שלו.

    יוצא שרבים מאלו שמחפשים משמעות מעבר לחומר נופלים פעמים רבות לזרועות החרדים הקיצוניים ביותר עם כל העיוותים שלהם, בגלל שהדרך האחרת היא לדכא את הרוח שלהם.

    טוב שעכשיו נחצבת דרך שלישית שלא תלויה ברבנים וברבנות המיושנת.

    IP: 87.69.72.130דווח על תגובה זו