• 46.

    מי שגודל כצמחוני מגיל 0 לא ירגיש צורך לאכול בשר בהריון

    סנונית, 28/03/10 23:41

    או בכל שלב אחר בחייו.
    זה כמו שמי שנולד צמחוני לא יסבול מחוסר ויטמין B12, רק אלו שהפכו צמחונים משך חייהם יצטרכו לחפש את תוסף המזון הזה.
    הבעיה מתחילה עם אנשים שהפכו צמחונים במשך חייהם, וברגעים מסויימים (כמו הריון) הגוף מבטא דחף חזק מאוד להשלים את החוסרים שלו.
    מכאן, ועד להכריז שבני אדם חייבים לאכול בשר יש מרחק רב.

    • הגוף לא מבטא שום חוסר בצורת חשק

      צמחוני הגיוני, 29/03/10 01:41

      זה פשוט לא נכון שהגוף מבטא חוסרים בצורת דחף לאכול משהו.
      מה עם נשים בהריון שבא להן שוקולד?
      אז הגוף מבטא חוסר בשוקולד?
      ומי שבא לה סביח עם עמבה?
      זה פשוט לא עובד, אבל תירוצים לאכול ג'אנק יש בשפע.
      חשבי על זה - אם היינו אוכלים לפי החוסרים שלנו אז כולם היו בריאים ולא אוכלים ג'אנק לעולם.
      גם ההבדל שציינת בין צמחוני מולד לכזה שאינו לא נראה לי מגובה במחקרים.
      בואו פשוט נאהב ונכבד את החיות וגם זה את זה.
      חג שמח לכולם, גם לאלו שפחות מודעים שבינינו.

      • אתה אומר דברים מהשרוול וממש לא נכון, לדוגמא :

        סנונית, 29/03/10 08:58

        1. מתי היית בהריון בזמן האחרון ? אתה יודע מה מרגישים ? איך כל הגברים בעולם מסבירים דחפי הריון ?
        2. יש לי מספר חברים הודים (לא ישראלים, שגרים בארץ), הם צמחונים משך דורות. אף אחד מהם לא לוקח ברזל או B12. אין להם חוסרים של כלום.
        3. אני צמחונית משך כ - 12 שנים. אין מנוס אלא לקחת ברזל ו - B12.
        4. קורה לעתים שהגוף מבטא דחף חזק למשהו וזה בפרוש מעיד על חוסר כלשהו, אולי אחר ממה שהאדם חושב, אבל זה מבטא צורך. זה שקצת איבדנו בדרך את היכולת להרגיש למה באמת אנו זקוקים - זה ענין אחר.
        ובאמת הלוואי ואנשים רבים ישמחו בכל המזון הטוב שמגיע מן האדמה ויוותרו על הצורך לאכול בשר, ובנתיים, באמת חג שמח לכווווולם.

        • את אומרת ''איבדנו בדרך את היכולת להרגיש למה באמת אנחנו זקוקים''

          פרדי בן-זאב , 29/03/10 22:41

          איך את יודעת את זה? אין ויכוח שאדם יכול להרגיש רצון לאכול משהו - אבל מאיפה את יודעת שזה מבטא חוסר בכלל, וחוסר דיאטטי בפרט? גם אם זהכן מבטא חוסר, אולי זה בא מבעיות או חוסרים נפשיים?

          למיטב ידיעתי אין שום מחקר שמראה קשר בין רצון לאכול משהו לבין מחסור באותו משהו, ואין שום סיבה לחשוב שפעם זה היה אחרת. הרעיון הזה הוא פשוט ואריאציה על מיתוס גן עדן (''פעם הכל היה מושלם אבל מאז הידרדרנו'').

          • תשאל ילד קטן האם הוא רוצה תפוח למשל, הוא יתן לך תשובה של

            סנונית, 30/03/10 18:18

            ''כן'' או ''לא'' ברורים. הוא יודע למה הוא זקוק. גם אם הוא לא בגיר.
            תשאל אדם יותר מבוגר, בחלק מהפעמים תקבל תשובה כמו אותו ילד קטן, בפעמים אחרות תקבל תשובות כמו: ''לא יודע'', ''לא בא לי'', ''עושה לי צרבת'', ''אולי אחר כך'', ''נראה'', ועוד. לכך כוונתי באיבדנו את היכולת להרגיש.
            לגבי מחקרים, עזוב רגע נתונים ותבדוק את עצמך. האם גילית חוסרים בגופך בשנים האחרונות באמצעות בדיקות או סימנים על הגוף ? האם קישרת בין רצון שלך לאכול דבר מסויים באותה תקופה שהיה חסר לך משהו ?
            לי היו חוסרים של הרבה סוגי מזון, החל מברזל, B12, מינרלים, ויטמינים וחוסר דם. תמיד, תמיד הגוף שלי אותת לי כך ואחרת, והיום אני יודעת להבחין כשיש לי צורך לאכול דבר מסויים יותר מהרגיל, זה מראה לי ששוב יש התדלדות ב'בנק' של הגוף. אז אולי לא הכניסו אותי תחת מיקרוסקופ או בדיקות מעבדה, אבל זוהי המעבדה הכי מדויקת שאני מכירה והיא לא משקרת.
            לגבי מיתוס גן עדן - אני לא מרגישה כך. אני מרגישה שאני לומדת להקשיב למנגנוני הגוף ולדעת למה אני זקוקה במובן של מזון. עם זאת, לא היה קל ללמוד זאת כי סבלתי מסימפטומים ממש לא נעימים כל פעם שהיה חסר משהו.

        • אז למה הגוף לא מאותת לך לאכול ברזל ו B12?

          צמחוני, 30/03/10 12:07

          הטענה שלך פשוט לא עומדת במבחן המציאות, הלוואי שזה היה כך - כולנו היינו בריאים יותר...
          ולגבי ההודים זה לא בגלל צמחונות מלידה אלא אבולוציה ותפריט הודי המהווה תפריט צמחוני מאוזן.
          אלפי שנות צמחונות גרמו למערכת העיכול שלהם להתאים עצמה ולעכל מזון צמחוני באופן יעיל יותר מאיתנו - לבד מ B12 שקיים רק במזון מן החי...
          ייתכן שעדיין התפריט שלך לא מאוזן מספיק, אולי כדאי לך לפנות לנטורופתית או רופא איורוודי (אוכל להמליץ לך אם תרצי).
          ולמה התוקפנות סנונית?
          האם הסיבה להיותך צמחונית אינה אי - אלימות, אחווה וכבוד לכל יצור חי (גם אם אינו מסכים עם דעתך?).
          חג שמח.

          • לא תוקפנות. תסכול על שיפוטיות של גברים על התנהגות נשים

            סנונית, 30/03/10 18:30

            שהם בחיים לא יבינו ועם זאת, מדבר באופן הכי נחרץ על צרכי האשה בזמן ההריון.
            לא מקומם ? האם אני יכולה לטעון בבבטחון מוחלט שכאשר זיפי זקן מגרדים אז זה כואב או לא (באמת שאין לי מושג).
            טענתי בדיוק, לכבד אנשים פירושו גם לכבד נשים. ואם אותה אשה הרה הסבירה שכך היו צרכיה, אותו גבר - אמור לכבד את דבריה, ולו רק משום שאין לו מושג קלוש איך מרגישה אשה הרה.
            הסיבה להיותי צמחונית היא שיש מספיק אוכל מן האדמה, מגוון, משביע, בריא וטעים. יחד עם זאת, אם יש משהו שמכעיס אותי - זה אדם ששולל התנהגות של אדם אחר - רק כי זה לא נראה לו. ה'צמחוני ההגיוני' מסביר שלאשה הרה יש דחף לשוקולד רק בגלל הצורך לאכול ג'אנק. כך הוא חושב. למה הוא חושב כך ? רק הוא יודע, אבל זה מספיק כדי לגרום לו לכתוב תגובה לאותה אשה הרה.
            לא חושבת שיש סתירה בין להיות צמחונית ואוהבת אדם, לבין להגיד לאדם שהגישה שלו מכעיסה אותי. אין סתירה בין השניים בעיני.

            • סנונית, איך הצלחת ליצור וויכוח?

              צמחוני, 31/03/10 00:15

              לא היתה לי שום כוונה להכעיס אותך או להתווכח איתך.
              אני בטוח שרב המשותף על השונה בינינו בנושא הנידון, לכן לא ברור לי למה את מתעקשת לצמצם אותי למשבצת הגבר השוביניסט השיפוטי.
              בואי נתחיל מההתחלה, הטענה שלך היתה פשוטה:
              לדוגמא אדם הסובל מחוסר ברזל.
              כשיש חוסר ברזל בגוף אז הגוף מעורר דחף לאכול מאכלים עשירים בברזל.
              אם זה היה נכון אז לא היו אנשים בעולם שסובלים מחוסר ברזל (גם לא את) או מכל חוסר תזונתי אחר.
              זה אפילו לא נכון לגביך, אחרת הגוף היה מאותת לך מיד לאכול מאכלים עשירים בברזל (מאיפה הוא אמור לדעת במה יש ברזל?) ואז לא היה לך חוסר בברזל.
              גם לא היינו צריכים תזונאים כי כולנו היינו אוכלים בדיוק מה שהגוף צריך, ולאנשים לא היו מחלות שנגרמות מעודף כולסטרול.
              זה כל מה שאמרתי, והסיבה שמלכתחילה הגבתי לכך היא השימוש שכרמל עשתה בטענה זו כתירוץ לאכול בשר ''כי הגוף תמיד יודע מה הוא צריך''.
              ולגבי החשק לאכול בזמן הריון, אשתי חוקרת מדעי הרפואה אומרת שזה נובע משינויים הורמונליים בגוף האישה בזמן ההריון, ולא משום סיבה אחרת.
              חג שמח לך, חברתי הצמחונית אוהבת החיות והאדם.

              • כמעט נכון. יש בגוף חוסר ברזל - הגוף מאותת אבל אין שלט שחסר לו ברזל.

                סנונית, 31/03/10 14:18

                הגוף צועק שמשהו לא בסדר. אצל נשים - התופעה הרווחת היא נשירת שיער כשחסר ברזל. האם הן מרגישות צורך לאכול עדשים או בשר אדום ? לא בהכרח, אבל השיער נושר, אז צריך להתייחס לזה ולהבין. ואחרי שעושים בדיקות - אז רואים שכמות הברזל ב'ריצפה' ומתחילים לקחת ברזל, עד לפעם הבאה.
                אגב, כשלי חסר ברזל, נורא מתחשק לי לאכול שוקולד. מה הקשר ? אין לי מושג, אבל הוכח כנכון לגבי.
                טוב, 'צמחוני' - הוחלט ברוב קולות, בפה אחד - שלי - שאתה איש נחמד. ואתה צודק אין ויכוח.
                אני כועסת, אבל לא עליך ובאמת לא רוצה להביא שליליות לשיחה הזו. איתך הסליחה. אני כועסת קצת על רשויות הבריאות על סוגיהן שמשאירים אותנו לוטים באפלה, לא מספקים ידע, מבלבלים אותנו עם נתונים סותרים ובהחלט לא משקיעים מאמצים ראויים להסביר לנו דברים הקשורים לאכילה שלנו.
                ואז כשהאיש השני 'ירד' על נשים בהריון, חשבתי לעצמי שזה עוד 'מסמר' בארון המתים של הקידמה והבנת התזונה, וקוברים אותנו תחת סיסמאות, קלישאות, חוסר ידע - וזה מה שמכעיס אותי.
                שינויים הורמונלים - זה גם נכון. לעתים בלבול, תחושות חרדה שלתינוק יחסר משהו, הרבה שאלות בלי תשובות, סיפורי סבתא ועוד ועוד.

          • הגוף מאותת בלי סוף.

            סנונית, 30/03/10 23:49

            האם סבלת פעם מחוסר ברזל ? אתה מכיר את ההרגשה ואת הסימנים ? כי אם זה לא איתות, אז לא יודעת מה כן (אני מכירה את זה כל כך טוב, אך אין לי כוונה לפרט פה דברים אישיים, אבל התסמינים ברורים).
            סבלת פעם מחוסר B12 - מכיר את התופעות ? אם זה לא איתות, אז אנחנו באמת הלכנו לאיבוד.
            הגוף צועק בכל צורה ובכל דרך שהוא רק יכול. השאלה מה אנחנו מבינים מהאיתות הזה ?
            האם אנחנו רוצים את זה כתוב ב - 4 שפות עם שלושה העתקים ? או שאנחנו צריכים לגלות קצת יותר תשומת לב ורגישות למה שקורה לנו.
            אני אגלה לך סוד: לא ישלחו לנו דוח מפורט בדואר מה קורה עם הגוף שלנו. נצטרך לגלות בעצמנו.
            יותר מכך, הרפואה הקונבנציונלית קצת לא מועילה (בלשון המעטה) להסביר לנו מה לא בסדר. החל בזה שלא מאשרים לנו בדיקות מסויימות כי הן יקרות (בדיקת אבץ למשל), כלה בבדיקות מחסני הברזל בגוף (לא הברזל הזמין, אלא השני). עוד בנוסף, התייחסות לא מדוייקת לבעיות שהגוף מראה, והתעלמות מהצורך להשלים חוסרים כאלו ואחרים.
            ואל תתפוס אותי במילה. הרפואה מועילה לאנשים, מצילה את חייהם ופותרת הרבה בעיות.
            אך יש נושאים שנכנסים לתחום האפור בהם נוכל לסמוך רק על עצמנו.

  • 45.

    צמחים לא חשים כאב. נקודה.

    אין להם מערכת עצבים, 28/03/10 16:24

    תרנגולות חשות כאב. זה מספיק.

  • 44.

    מזכיר לי את ההסברים של הגרמנים למה היהודים נחותים ולמה נכון להשמידם.

    ירמיהו הנביא, 27/03/10 00:14

    תעשי לי טובה. דמגוגיה של חזירים.

    • אחי היקר, קצת נסחפת (ל''ת)

      צמחוני רגוע, 28/03/10 14:22

  • 43.

    אך אחד מכם, חבורת מתלהבים, לא שם לב

    O:, 26/03/10 12:08

    הטענה המרכזית שלה הייתה שהיא לא תהפוך צמחונית מתוך אקט פוליטי, אלא תעשה את שלה בהיותה אוכלת בשר מודעת.
    הגוף האנושי נועד לצרוך בשר, לא בהכרח בכמויות גדולות כפי שהוא זמין היום, אך בשר הוא בהחלט חיוני לשמירת האיזון.

    • דווקא נראה שאתה לא שמת לב לכתוב:

      בוא נקרא שוב יחד, 26/03/10 15:01

      ידידי הלא מנומס, שים לב לתוכן הכתבה:
      * שלושת הפסקאות הראשונות ניסו להוכיח טענה ביזארית ובידיונית על עובר אנושי שזועק לאנרגיה של הבשר, בהתבסס על חברה הריונית אחת במאנץ' (אני מכיר סיפור דומה על סביח)...
      * אח''כ טענה על דיאטת בשר לפי סוג דם - שזו בעצם אגדה לילדים שכתב מישהו שמעולם לא טרח לחקור ולהוכיח בשום ניסוי קליני.
      * אח''כ מעשיות קבלה על צדיקים שמתגלגלים בדג עם עין פקוחה
      * אח''כ ציטוט מסרט מצוייר שממנו כרמל הסיקה שזה מאוד רוחני לאכול בשר ואנחנו בכלל עושים טובה גדולה לחיה ע''י אכילתה
      * ולבסוף, מכיוון שממילא הכל חי ולקטוף גזר זה בדיוק, אבל בדיוק כמו לשסף גרון של פרה (תוך כדי זלזול ולגלוג שלא במקום על הצמחונים ודרכם), כל מה שנותר הוא להמשיך לטחון בשר כרגיל - אבל לא לשכוח להודות לפגר המת לפני כן!

    • טז זהו שהגוף האנושי ממש לא נועד לצרוך בשר:

      ירמיהו הנביא, 27/03/10 00:17

      השיניים מיועדות לגריסת ירקות, כמו אצל פרות ולא עם רווחים כמו אצל אריות, ולכן הבשר תמיד נתקע בין השיניים - בעיה שאין לאריות.
      צינור העיכטל ארוך מאד, יותר מפי שניים מאשר אצל טורפים כי הוא נועד להכיל את הירקות זמן רב ולמצות מהם את כל מה שצריך, בעוד שהבשר נרקב במעיים בטמפרטורה של 37 מעלות במשך שעות. זו הסיבה לסרטן המעי שהוא אגב הסרטן השני שהורג. אצל צמחונים אחוזי סרטן המעי נמוכים מאד.

      ועוד ועוד. אז מספיק לקשקש על משהו שאתם לא יודעים בכלל.

      • וסתם במקרה יש לנו ניבים כן?

        ניב, 28/03/10 15:45

        טעות תמימה של הטבע.
        כדי שהבשר לא ירקב ידידי תלעס טוב

        • הרגת פעם חיה בנשיכות?

          אין לך ניבי טורף, 28/03/10 21:31

          אם אתה חושב שיש לך ניבים של טורף - נסה להתנפל על פרה בצווארה עם פיך ותראה אם תצליח לקרוע אותו בשינייך כמו אריה או צבוע.
          לאחר שנכשלת, תבין שלאדם אין ניבים של טורף.
          ושלא במקרה, אין קשר בין הלעיסה לתסיסת הבשר במערכת העיכול.
          מערכת העיכול של הנמר לדוגמא היא מערכת עיכול של טורף:
          קצרה מאוד עם חומצות קיבה חזקות מאוד כך שהבשר מתעכל בתוך חצי שעה והפסולת נפלטת החוצה.
          אצל האדם מערכת העיכול הרבה יותר קרובה לצמחונים:
          חומצות קיבה חלשות ומעי ארוך מאוד הנועד לעיכול ארוך צמחים.
          כשמכניסים לשם בשר אז כל העסק תוסס ופולט רעלים לגוף עקב עיכול ארוך מדי.
          כבד הנמר מסוגל לפרק כל כמות כולסטרול חיצוני, כיאה לטורף.
          לעומתו כבד האדם מסוגל לפרק כמות קטנה מאוד, אם תאכל יותר (סטייק בינוני למשל) זה פשוט יצטבר לך בדפנות העורקים ויוביל לחסימתם עם הזמן.
          חג שמח.

    • חבל להציג דברים לא נכונים כאילו הם עובדות (ל''ת)

      צמחונות היא חיונית, 15/07/10 17:27

  • 42.

    כתבה נפלאה ומאירת עיניים

    תמר, 26/03/10 00:38

    אהבתי את הכתבה מאותה נקודה פנימית שנעלמת מאיתנו, המזון שאנחנו אוכלים הופך בחלקו לחלק מהגוף.
    הגוף והתאים הופכים את המזון לאנרגיה וחלבונים ולגוף עצמו, וכמו האויר שאנחנו נושמים, נוצרת אנטגרציה בין גוף וסביבה.
    אפשר לראות את הגוף האנושי כמרכבה של גוף פנימי הוא הגוף המולקולרי. הגוף הפנימי הגדול, אותם איברים פנימים, הגוף הפנימי החיצון, הוא העור והחזות הכיסוי.
    והגוף המקיף. הוא כדור הארץ וכל החי האויר והמים
    הנכנסים לגוף ויוצאים ממנו. תודה לאל על מערכת החיסון המנטלית והגופנית

  • 41.

    כרמל יקרה, שאלה לי אליך

    התרנגול מהשניצל, 24/03/10 13:53

    האם את מסכימה שאפשר לחיות באופן בריא ללא בשר?
    (דיאטה לפי סוג דם זו סברה בלבד שלא עמדה בניסויים קליניים מעולם)
    והאם את מסכימה שלא ניתן לחיות באופן בריא בלי לאכול מן הצומח כלל?
    אם כן, אכילת בשר אינה כורח הישרדותי בישראל 2010 אלא נועדה לשם ההנאה בלבד.
    מכיוון שמדובר בפעולה שנועדה לספק הנאה אך נוטלת חיים מצד שני, האם זו פעולה מוסרית?
    ולמה הזלזול באנשים שחושבים אחרת ממך?
    לא מתאים לך.

  • 40.

    ערימה של שטויות שלא מבוססת על שום דבר רציני

    שני, 23/03/10 23:35

    מאיפה שלפת את זה?
    'אווטאר' זה לא בדיוק דוגמא לחשיבה אינטיליגטית.
    אז את אומרת לבעלי חיים שאת זוללת תודה: תודה לכם שגדלתם בתנאים מחפירים ועברתם התעללות מהרגע שנולדתם עד לרגע שנשחתתם, והקרבתם את עצמכם בשביל גרגרנות של אנשים אגוצנטרים שלא אכפת להם מחיות, מזיהום כדור הארץ ומן הסתם בריאותם.
    ''לכל דבר יש נשמה ולאכול אותה זה חלק מהייעוד שלה ומהתקשורת שלנו איתה'' את נורמלית?!

  • 39.

    ''הכל חי'' כותבת המחברת

    איציק, 23/03/10 19:34

    האם באמת לחתוך עגבניה זה דומה ללחתוך גרון לפרה? או אולי גם אפשר לעשות את זה לכלבים - כי מה ההבדל כבר ביןכלבים ופרות, לא?

    אם ה''רוחניות'' הזו שלה היא אליבי לחיתוך גרונות של בעלי חיים, יכול להיות שמשהו התקלקל בדרך...

    סיפורי המעשיות של הכותבת אלה הם ה''נימוקים'' של אלה שמנסים לתת איזשהו נופך רומנטי להרגל שלהם: לגרום לעוול המתמשך והנרחב ביותר כלפי יצורים חיים.

    המון תירוצים. המון קשקשנות. אם הכותבת היתה חווה שבריר ממה שחווים בעלי החיים בגלל הבחירה הכוחנית שלה לרמוס בעלי חיים, יכול להיות שהיו לה כמה דברים לא כל כך נחמדים על מי שגורם לה את הסבל הזה.

  • 38.

    אני דווקא מסכים עם כרמל בקשר לאנרגיה שהבשר נותן

    עידו, 23/03/10 12:15

    אין תחליף לזה. בימים שיוצא לי לאכול ארוחות צמחויות אני שבע במהירות ונאלץ לבזבז זמן בלאכול עוד. בשר ממלא אותי כמו שצריך ונותן לי אנרגיה. שלא לדבר על הטעם המדהים.

    • בשר פשוט יותר קשה לעיכול

      הכל עניין של הרגל, 23/03/10 18:35

      מה שאתה מרגיש זו לו אישזו אנרגיה מסתורית.
      אתה רגיל להרגשת הכבדות בבטן שלאחר ארוחה בשרית הנובעת מהקושי לעכל בשר.
      כשאתה אוכל ארוחה צמחונית אין לך את זה כנראה אז אתה ממשיך לאכול.
      מבחינה תזונתית אין הבדל ואין בבשר שום דבר שלא תמצא באוכל צמחוני (נסה אותי), גם לא מבחינה קלורית.
      הכל עניין של הרגל ויש תחליף להכל, חוץ מלחיים שנלקחו.

  • 37.

    הידרדרות מוסרית מדרגה ראשונה. לתמוך בשואת בע''ח?! (ל''ת)

    הניו אייג' פשט רגל., 23/03/10 02:04

  • 36.

    אי-אלימות

    טבעוני לא כעוס, 22/03/10 21:30

    הטבעונות שלי - שלעתים, מפאת כבוד למארחים למיניהם - הופכת לצמחונות, מונעת בראש וראשונה מהשאיפה להיות בלתי-אלים. כזו, היא באה לצד תרגול סובלנות ואחווה, שאינה אקסקלוסיבית לבעי''ח: איני שופט או כועס, לא על חיות ולא על בני אדם, אפילו אם הם אוכלי בשר. כשאני חש שיש בכך טעם, אני מנסה לשכנע את האחרונים בצדקת הדרך הצמחונית (בעזרת טיעונים ששכנעו בכך את גדולי האנושות מאז ומתמיד) אך לרוב, אני מסתפק במתן דוגמא אישית: מעצם היותי שמח, בריא (לרוב) וחיובי, אנשים נמשכים ''לטעום'' אורח חיים דומה לשלי... די לי בכך!

    כשקוטפים פרי, לא הורגים את העץ ממנו נקטף, על אף שיש בו חיים! כאן, טמון ההבדל בין העוול הנגרם לבעי''ח שנשחטים, לעומת הנזק - ויש כזה! - הנגרם לצמחים מהם אנו ניזונים. העובדה שהרס גדול נגרם לסביבה עקב גידול חיות לבשר היא עניין מפורסם (החל מפליטה מואצת של גז המטאן המסוכן, עד לכריתת יערות מאסיבית להכשרת שטחי גידול). מבחינה בריאותית, כל התייעצות כנה עם מישהו שהעמיק ובדק את הנושא שלא רק בצורה תיאורטית, תשכנע בכך שצמחונות עדיפה על אכילת בשר...

    אדם רוחני באמת, אינו יכול להתעלם מכל אלה!

    • והפרי הנקטף אינו ''תינוקו'' של העץ?

      נון, 23/03/10 11:07

      האם באכילתו אתה לא ''הורג'' צמחים חדשים?
      והגזר או הבצל שאתה אוכל, אינם מחייבים עקירה/הריגה של הצמח כולו?

      ואם להמשיך את הקו שאתה מקדם, האם תקבל:
      - הוצאת עובר מגופה של פרה לצרכי אכילתו?
      - הקזת דם או חיתוך איבר מגוף בע''ח תוך השארתו בחיים (להקזה/התזה הבאה)?

      אדם רוחני באמת אינו יכול להתעלם מכל אלו!

  • 35.

    תירוצים, תירוצים ועוד תירוצים

    אוהבת חיות, רמת גן, 22/03/10 19:06

    כמו לדוגמא התירוץ הזה: ''על פי הקבלה, אכילת בשר של חיה או של דג היא מצווה שמטמיעה בנו את האיכות של החיה, ומסייעת לה, לאותה החיה, להיות מותמרת לגלגול הבא שלה. בספר הזוהר עושים עניין מזה שנשמות צדיקים מתגלגלות בדגים שעיניהם פקוחה כל העת כסמן למודעות גבוהה, ולכן מצווה לאכול את הדגים הללו ולהטמיע את האיכות והמודעות הזו.''

    למה שלא תגידי ישירות: ''אני אוהבת בשר ודגים, ולא שמה עליהם כיצורים חיים אלא רק כסטייקים''?

  • 34.

    הפסקתי לאכול בשר כי זו תעשייה מזהמת והרסנית (ל''ת)

    הפחיתו בצריכת הבשר!, 22/03/10 19:02

  • 33.

    תרנגולת היא קרוב משפחה סתום של דינוזאור (ל''ת)

    זה הכל, 22/03/10 18:00

    • והאדם הוא קרוב משפחה סתום של הקוף

      אוהבת חיות, רמת גן, 22/03/10 19:11

      זה הכל.

      • גדולה (ל''ת)

        חיים, 24/03/10 16:15

  • 32.

    הכותבת לא מבינה מה זה צמחונות

    דנה, 22/03/10 17:44

    צמחונות אינה ''לא לאכול משהו חי כי הוא חי''. אם הדבר היה כך, אז לדבריה אכן היה צריך להמנע גם מאכילת צמחים או אף חיידקים.
    צמחונות הינה צמצום התמיכה בבפגיעה העיקרית בבעלי החיים, ובמיוחד אלו שיסבלו מהפגיעה בהם.
    צמחונות היא גם לא משהו רוחני, זה פשוט אורח חיים שבו לא אוכלים חיות. אם מישהו רוחני מאמץ צמחונות למה לא, אבל זה לא טיעון לצמחונות בשום צורה..

    • ואפשר להוסיף את אי שימוש בעור לנעלים ותיקים מאותה סיבה. (ל''ת)

      סנונית, 29/03/10 08:59

  • 31.

    נו באמת..

    עדי, 22/03/10 17:37

    בתור צמחונית כבר כמה שנים מה שיש לי להגיד זה שאת צריכה לחשוב קצת יותר...
    סביר להניח שיש גם לצמחים רגשות, אך בלעדיהם לא נוכל להתקיים... בלי בשר אפשר להתקיים טוב מאוד, יש בעולם מיליוני צמחוניים ולפי המחקר הם גם הרבה יותר בריאים משאר האוכלוסיה.
    צריך לנסות ולהפחית כמה שאפשר את הפגיעה בחי, לכן נתחיל במה שלא הכרחי לקיומנו ונפסיק את צריכת הבשר!!

  • 30.

    תגובה לכתבה (ל''ת)

    מעת, 22/03/10 17:21

  • 29.

    תעשית הבשר האכזרית - ממש טבעי

    קרני, 22/03/10 17:06

    כרמל - הטיעון שלך שאכילת בשר היא טבעית ולגיטימית נופל ברגע שמסתכלים איך רוב האנשים בחברה הסובבת אותנו משיגים בשר - הם הולכים לסופר וקונים בשר שגודל באופן תעשייתי ואכזרי. אין להם כל קשר טבעי אל התהליך. אנשים נמצאים בהדחקה טוטאלית של הנושא הזה - אף אחד לא ילך לבקר במשק מתועש רק בשביל הכיף או סתם כדי לדעת איך הבשר מגיע לו אל הצלחת. אף אחד לא ילך לצוד, או יטרח לגדל את החיה ולשחוט אותה במו ידיו. אז מה בדיוק נשאר מהתהליך הטבעי הזה? אשמח אם תסבירי לי....

  • 28.

    הכל תירוצים (ל''ת)

    טבעונית גאה, 22/03/10 16:44

  • 27.

    גם לי יש מה לומר בנושא...

    bit1983, 22/03/10 15:51

    כותבת יקרה ובעלת מנת משכל של אפרוח, תני לי להבהיר כמה דברים מנקודת המבט של הצמחוניים/טבעוניים:

    1. לגבי ההריונות- כל הנשים אבל כל הנשים שהכרתי עד היום בהריון (והיו מעל 20) לא יכלו לגעת בבשר בזמן ההריון, זה הגעיל אותן אז אל תספרי פה סיפור על בחורה אחת יוצאת דופן, זה לא הוגן!

    2. חיוני לגוף? חייבים את זה? סליחה, אבל תזכירי לי באיזה שנה אנחנו חיים? אה כן ב-2010, הטכנולוגיה מתקדמת אנחנו כבר לא האדם הקדמון ותתפלאי - יש מספיק אוכל עם ויטמינים ומספיק תחליפים טעימים שנותנים את אותה תחושת ''חיות'' שאת מקבלת מהחי.

    3. בואי אני אחדש לך משהו- לצמחים אין מערכת עצבים ולכן לא משנה כמות המחקרים שיעשו, לצמחים אין מודעות לרגש ולכאב כמו לבעלי חיים אז מספיק לבלבל את המוח.

    4. לעשות כתבה כזאת שהיא הסתה להרוג זה דבר לא יקובל על הדעת ואני לא מבינה איך נותנים לכתבה כזאת במה.

    אנשים קטנים שמחפשים תירוצים לנקות את מצפונן.

    • אני לא מבין למה צריך ויטמינים ותחליפים מלאכותיים

      צמחוני 14 שנה, 22/03/10 21:35

      אני מעולם לא לקחתי כאלו. בכלל, שמעתם פעם על מישהו שמת מצמחונות? כי בגלל אכילת בשר מתים הרבה מאוד כל הזמן בבתי המטבחיים.

  • 26.

    כדאי שתלמדי את הנושא שעליו את כותבת קודם

    לילה, 22/03/10 15:43

    מדוע את מנסה להצדיק את העובדה שאת אוכלת בשר ? אם זה כל - כך טבעי כמו שאת אומרת, אין סיבה להתבייש נכון ? את הפתטית ! אנשים שלא אוכלים בשר הם אלו שדואגים לסביבה כולה ולא רק לצרכים שלהם !! למה צריך להתעלל בבעלי - חיים על מנת לאכול ? ודרך אגב, אם יש לך חברים רוחניקים הם יאמרו לך שבמדינות רבות בדקו את תוחלת החיים של החיים והצימחוניים וגילו שאלו שנמנעים מאכילת בשר, תוחלת חייהם ארוכה יותר!

  • 25.

    וואו, כמה שבני אדם הם יצור אגואיסטי ואלים

    כרמל אחרת, 22/03/10 15:34

    כותבת הכתבה ממחישה זאת בכל מילה.

  • 24.

    כמה זבל בכתבה אחת?

    נטע, 22/03/10 15:20

    א. לכל אישה בהריון יש חשקים אחרים. לחברה שלך זה היה לבשר ולמישהי אחרת זה לשוקולד. זה ממש לא אומר שהאנושות צריכה להתקיים על שוקולד ושזה מה שהכי בריא לבני האדם.
    ב. אם הכתבה היא ברמת טיעונים וציטוטים מתוך סרט מצוייר (אווטר) אז לא ברור לי את מי היא צריכה לשכנע. ילדים בביה''ס?
    ג. אין שום סיבה בעולם שכדי שאת תאכלי מישהו אחר צריך למות. גם אם המישהו הזה הוא חיה. לפי הטיעונים שלך להיות קניבלים זה גם בסדר אם ממש ממש מתחשק.
    ד. אם אין לך על מה לכתוב, ממש לא צריך בכח.

    • מסכימה איתך בהחלט!! (ל''ת)

      עדי, 22/03/10 18:17

    • יפה אמרת (ל''ת)

      שני, 23/03/10 23:38

  • 23.

    מזמן לא קראתי דברים כאלה עצובים

    האישעמיות, 22/03/10 15:16

    באיזו קלילות ביצעת את הקפיצה בין צמח כחי לכך שלצמח יש נשמה.
    ועוד כתבת על היהדות ? על קבלה ? זה הזוי.
    לידיעתך, ביהדות נשמה תעבור רק מיהודי ליהודי ולא מכירים בנשמות של אחרים כחיוביות.

    אנרגיה בבשר ? זו בדיחה ?
    הנה, זה אלוף עולם, טבעוני
    http://www.youtube.com/watch?v=OXaMuNycQoc

    קיצר, כל המאמר מבוסס על מישהי שהבהילו אותה בהריונה. להזכירכם, גם לאוכלות בשר ממליצים על ברזל וויטמינים בהריון. מה שפגום זה גוף האדם ותזונתו. לטבעונית אחראית לא ימליצו על כל אלה כי הבדיקות יראו שיש לה הכל.
    בשר אינו מיועד לגוף האדם, עובדה שלאדם בשר אינו טעים ויש לו צורך לשנות את הבשר כימית ע''י האש, התבלין והסכין.
    כי האדם לא טורף, וזה אגב, גם מדעי, הנה:
    http://www.hayadan.org.il/wp/man-evoilution-speeds-up-1109073/

  • 22.

    האנדיאנים היו מבקשים סליחה מהחיה שצדו כדי לאכול- מנהג יפה ונכון. (ל''ת)

    אינדיאני, 22/03/10 15:01

  • 21.

    קלעת בדיוק לאיך שאני מרגיש

    הוא, 22/03/10 14:57

    מסכים עם כל מילה!

  • 20.

    אני מציע לך לקרוא את מה שכתבת

    ברק, 22/03/10 14:56

    יש לי הרגשה שלא עשית זאת..
    אין הסבר אחר לטקסט הכל כך מביך שכתבת.


    כמה דברים כללים:
    1. לא יודע אם נענע או עגבניה סובלת. כרגע אין שום עדות מדעית שתומכת ברעיון הזה.
    לעומת זאת אני יודע שלפרה כואב כששוחטים אותה. אני רואה את זה בעיניים ואים לי ספק בזה.
    לכן, אני לא אוכל פרות. אין דילמה כאן, זה לא בסימן שאלה.
    אין שום סיכוי שהפרה לא סובלת.
    לגבי העגבניה, במקרה הטוב זה שנוי במחלוקת (ואני מאוד ליברלי בהגדרה הזו).


    2. אוכל צמחי בלאוו הכי דורש הרבה פחות משאבים. כשאוכלים מזון צמחי חוסכים חלק אחד ב ''שרשרת המזון'', ובכך למעשה נדרשים לגדל פחות צמחים.
    או במילים אחרות, כשאת אוכלת פרה, את קודם צריכה להאביס אותה בצמחים.
    הפרה עצמה, חיה, נושמת, מפליצה (אחד הגורמים לחור באוזון), ובקיצור לא מעט מהאנרגיה שהיא אוכלת הולך לצרכיה שלה. לפיכך, אם תאכלי את הצמח ישירות במקום להאכיל בו פרה, תזדקקי להרבה פחות צמחים (סדר גודל של 1:10).
    ככה שמדובר בחסכון אדיר, ובפגיעה משמעותית יותר נמוכה גם אם לוקחים את נקודת המוצא, שביננו, את לא ממש מאמינה לה, שצמחים חשים.

  • 19.

    את אמיתית? זה טקסט שכולו בדיחה

    דוד הקרניבור, 22/03/10 14:52

    בשר נותן אנרגיה וחיוניות? אחרי כל פעם שאני אוכל בשר אני נופל גמור ולא מסוגל לעבוד או לעשות משהו בכלל. אני לא צמחוני פשוט כי אני יותר מדי אוהב לאכול בשר, אבל באמת שאין לי שום הצדקה מוסרית לזה, בטח לא מהסוג המגוחך שציינת כאן. בשר זה רצח, בשר זה גם טעים, מי שרוצה שיאכל אבל לא צריך לחפש לזה איזשהי הצדקה מהטבע או מהמוסר.

  • 18.

    לא היה לך מה לומר נגד צמחונות אז את מבלבלת את השכל? (ל''ת)

    XX, 22/03/10 14:46

  • 17.

    לא כל צמחוני חי בריא

    רמי אילן, 22/03/10 14:44

    כסטודנט לנטורופתיה (שלא מתנגדת לאכילת בעלי חיים אבל ממליצה להמעיט בשומנים וחלבונים מהחי) חשוב לי לציים שאפשר לחיות ולהיות אנרגטיים ולקבל את כל אבות המזון גם ללא אכילת בשר.
    לא כל צמחוני חי בריא, אבל צמחוני שחי בריא יכול לחיות טוב ואנרגטי !!!

  • 16.

    יש לי לפעמים קרייב נורא לשוקולד

    יעל, 22/03/10 14:41

    חבל על הזמן, אני יכולה להוריד שתי חבילות שוקולד בבת אחת. אני מניחה שצריך ללכת עם זה, נכון?

    או במלים אחרות, לא כל מה שמרגישים פתאום תשוקה לאכול זה גם בריא ומומלץ. וזו בטח לא שיטה לתכנן תזונה.

    ולגבי שאר הטיעונים שלך, באמת, אם אני אודה לתרנגולת שאני אוכלת אותה זה יהפוך את החיים שהיו לה עד כה לנסבלים?
    את באמת מודה שתעשית החי היא דבר מזעזע. למה לנסות ליפות את המציאות? המציאות מחרידה ואסור לשתף פעולה עם התעשיות.

  • 15.

    קול קורא במדור (ל''ת)

    י, 22/03/10 14:37

  • 14.

    ממבו ג'מבו רוחניקי שבא לכסות על פשיטת רגל מוסרית

    סלטעון עצבני, 22/03/10 14:22

    במקום לזבל לנו את המוח עם זה ש''גם הצמחחים הם חיות'', תתחילי להתמודד עם העובדה שלבע''ח בניגוד לצמחים יש מערכת עצבים, וכשאת באה והורגת אותם כדי שיהיה לך שניצל נחמד את גורמת להם סבל קשה, ומקפדת את חייהם.
    ואל תבואי לנו עם דוגמאות משבט חצי-פרימיטיבי דימיוני מהקולנוע, כשכל החיים שלנו מתרחשים במקום אחר מוסרית וטכנולוגית. זה לגמרי לא רלוונטי.

  • 13.

    זה שלחברה שלך בא שניצל

    וואאלק, 22/03/10 14:08

    אולי מוכיח שהיא חלשת אופי, אבל לא שום דבר אחר. (ואני בכלל לא צמחוני, אבל זה לא טיעון).

  • 12.

    בגלגול הבא אני מבטיח להיות צמחוני

    איש1, 22/03/10 14:07

    בנוכחי אני חלש מדי. אוהב בשר.
    נורא אוהב פרות, אבל גם מאד אוהב בשר בקר. דילמה מוסרית שאני מודה - אין לי עוצמות להתמודד איתה ולהפוך לצמחוני.

    בגלגול הבא...

  • 11.

    זה הכבוד שנותנים לצמחונים?

    אמיר, 22/03/10 14:07

    אם כבר יש יום אחד בשנה המוקדש לאנטי-אכילת בשר, אז אפשר גם לכבד את היום הזה, ולהקדיש כתבה שמסבירה בהרחבה את האג'נדה של מתנגדי אכילת הבשר. זאת בחירה מאוד מוזרה לדעתי, דווקא ביום שכזה וכביכול ''לרגל'' היום הזה (''פרוייקט מיוחד''), להקדיש מאמר דווקא לדעה ההפוכה. אני אוכל בשר כדרך קבע, אבל היה מעניין אותי לקרוא דווקא את הרקע הפוזיטיבי לקביעת יום כשזה.

  • 10.

    אם לכל דבר חי יש נשמה, ולאכול אותה זה חלק

    אוהבת חיות, רמת גן, 22/03/10 13:58

    מהייעוד שלה ומהתקשורת איתה, אז מדוע לא לאכול גם בני אדם? הרי גם הם ''דבר חי בעל נשמה''.

  • 9.

    עברתי לצמחונות כי זו תעשיה מן המזהמות ביותר (ל''ת)

    הפתיחו בצריכת הבשר!, 22/03/10 13:56

  • 8.

    הבעיה של הצמחונים כמו יעל

    טבעונית, 22/03/10 13:41

    היא שהם מבססים את רוב מזונם על מוצרי חלב וביצים שמזיקים לגוף אפילו יותר מבשר. טבעונית בעלת תזונה מאוזנת - לא רק חומוס וצ'יפס ובמבה, אלא דגנים מלאים, קטניות, הרבה ירקות ואגוזים, לעולם לא תיתקל בבעיה הזאת ותחיה חיים ארוכים ובריאים.

  • 7.

    אבל לצמחים אין מוח, אין עצבים ואין תחושת כאב (למיטב ידיעתי) (ל''ת)

    עידן, 22/03/10 13:37

  • 6.

    כתבת יפה מאד. אותי שכנעת (ל''ת)

    מ, 22/03/10 13:31

  • 5.

    וואו יפה מאוד (ל''ת)

    אהבתי! כותבת ניפלא, 22/03/10 13:25

  • 4.

    טיעון חדש וחשוב שלא מוזכר כאן

    דן, 22/03/10 13:17

    מחקרים חדשים שנעשו מראים שתעשיית הבקר תורמת לגידול הפחמן הדו חמצני באטמוספירה.

    תעשיית הבקר מאיצה כריתת יערות (בדרום אמריקה)
    בעקבות המקום הרב שהיא תופסת. מלבד השטח שבו מגדלים פרות, מגדלים שדות שלמים בשביל להאכיל את הפרות.

    היום, אי אכילת בשר היא לא רק מחאה על הרג החיות המסכנות, ולא רק מתוך רחמים או רוחניות. היא אמצעי להקטנת תעשייה שמסייעת לחרב את כוכב הלכת שאנחנו חיים עליו.

    • אם אתה מהתמימים שמאמינים בהתחממות הגלובלית

      אהוד_של_בריט , 22/03/10 13:34

      או מפושעים שמפיצים את הונאת ההתחממות, אז כן, לטיעון שלך יש ערך

      אחרת אתה סתם נאחז בקש

    • לא כזה חדש, והיום ידוע שאלו הבלים (ל''ת)

      בעז, 22/03/10 14:51

    • יפה כתבת כל הכבוד (ל''ת)

      דפנה, 22/03/10 15:18

  • 3.

    הבחירה מה לאכול היא דבר מאד אישי

    נועה, 22/03/10 13:13

    קשה לי להבין אוכלי בשר שמתרעמים על החלטה של חבריהם להמנע מבשר, או אנשים שמנסים לשכנע צימחונים ''לחזור למוטב''. מה זה עיניינכם בכלל? אגב, אני גם לא תומכת במסעות שכנוע הפוכים - צימחונים שמנסים להראות לטורפים את האור.

  • 2.

    כן, תמשיכו להסיט להרג חיות...מה כבר אפשר לצפות מהחברה הזאת??... (ל''ת)

    ענת, 22/03/10 13:11

    • הפסיקי לאכול עגבניות! (ל''ת)

      די לרצח עכשיו!, 22/03/10 13:51

      • לעגבניות לא כואב, לעגלים כן (ל''ת)

        טל, 22/03/10 14:30

      • לא מצחיק.... (ל''ת)

        אורלי, 22/03/10 14:37

    • התכוונת ל''להסית'', אבל אין כאן הסתה.

      אבי, 22/03/10 14:24

      האדם כמוהו כשימפנזים - אוכל כל.
      גם השיפמנזים (ובבונים) מתפנקים מעת לעת בבשר וחרקים (נמלים כינים וכד') בנוסף לתפריט הצחמחוני.
      אם האדם הינו ממשפחת הקופים, הרי שאכילת בשר - התפתחות אבולוציונית הינה.

  • 1.

    אין לך שום מושג מה את כותבת

    שחר, 22/03/10 13:08

    שטויות במיץ עגבניות
    צמחונות רוחנית היא בגלל אותם רשמים שיש לחיה ומי שלא אוכל בשר לא אוכל את הרשמים של החיה
    לאדם יש מספיק רשמים מגלגולים שלו ולאכול חיה פירושה לאכול את החיה עם כל הרשמים שלה שאכן נספגים באדם שאוכל אותה
    חיות במיוחד שגדלות בתנאים של היום הם עם רשמים של עצבנות וממרירות וכאבים והם סובלות וזה מה שהאדם אוכל את הסבל שלהם
    כאילו שחסר לנו גם סבל משלנו בחיים למה לאכול גם את החיה המסכנה הזו
    זו הסיבה הרוחנית האמיתית לפי היוגה
    היוגים לא אוכלים בשר בגלל רשמים
    כל המטרה של היוגים זה להתנקות מרשמי העבר ומגילגולים וברגע שאוכלים בשר של חיה אנחנו מקבלים את הרשמים שלה גם אם זה למשך אותו יום או שבוע
    שימו לב שאכילת בשר עושה את האדם יותר כועס ועצבני
    גם הסינים אומרים שאכילת בשר זה לאכול את הדם = אדם ,זה לאכול את החיה עם מי שהיא ואז אנחנו הופכים לחיה עצמה.
    בסדר זה רק ליום אבל מי שאוכל כל יום בשר?