• 3.

    די כבר עם השטחיות....

    מיכאל, 29/04/10 12:30

    הספר נשמע על הכיפאק ומסקרן
    מה שנמאס כבר זה מאנשים שלא מבינים בפסיכולוגיה, ובסקציה הזו של ניו-אייג' מנסים לשרטט ''הבדלים'' (אגב,איך הרצון לשרטט הבדלים ולהצביע על שונות וקטגוריות נובע מה''אחדות הרוחנית''?...)
    מי שנמצא עמוק בנבכי הדון הפסיכולוגי של היום,יודע שמזמן לא מדובר על מטפל ''אובייקטיבי ומאבחן'' כמו שחשבו בימי פרויד,
    המימד הסובייקטיבי,הבין אישי,הגישוש באפילת אי הוודאות נטועה עמוק היום בשיטות מרכזיות בפסיכולוגיה,החל מה''שלישי האנליטי'' של אוגדן וכלה באינטרסובייקטיביים,שלא לדבר על ביון שכבר ירטט את ה O הגדול,ובכלל ביון - בעבר ומייקל אייגן היום,שהקריאה בכתביהם דומה לקריאת כתבים רוחניים פר -אקסלנס. כל מי שרוצה מוזמן לקראו את ''שיחות'' על מנת שיתרשם מהמימדים הרוחניים,האחדותיים והסובייקטיביים הנמצאים בשיח האנליטי כיום.

    אז לכל הרוחניים,נסו לשמור על אחדות ללא הבדלת קטגוריאלית שלא משרתת אף אחד.
    בסופו של דבר יש זויות שונות וכיוונים שונים -אינסופיים ומאמץ שלעולם לא יסתיים להבין את החוויה האנושית.
    ואם יש זוג משקפיים שמאפשר לראות עוד משהו -הרי זה מבורך
    וכל אחד יענוד את המשקפיים שבחר לפי מידתו.

    • פליאה

      יורי סלע, 30/04/10 22:36

      מיכאל שלום,
      כמי שעוסק ומלמד את העמדה שנדמה לי שאתה מציג (כולל בסקירתי בגליון שיחות האחרון) התגובה שלך לדבריו של אביב או לדברי שלי לא ברורה לי. אשמח להבין יותר.
      תודה -
      יורי סלע

      • אז הנה הציטוט...

        מיכאל, 02/05/10 09:06

        ''הקורבן הנדרש מהפסיכולוגיה על מנת להיות רלוונטית למישור הרוחני של החיים שלנו הוא לוותר על המודל הביולוגי, האנליטי והמדויק, לטובת מקום יותר סובייקטיבי,קזיסטנציאליסטי ורוחני''
        יורי, הבנתי שאתה מלמד פסיכולוגיה עכשווית (אני סטודנט עדיין בעוונותי) : האם יש מודל ביולוגי נוכחי בפסיכולוגיה העכשווית-דינמית?
        האם נשאר משהו מהאובייקטיביות של המטפל,כפי שנתפבה בימי פרויד,היום?
        האם היום מטפל בא בזחיחות דעת של ניתוח וידיעת המטופל יותר טוב מעצמו?
        אז אולי זו הפסיכולוגיה שאתה מלמד -אך זו לא הפסיכולוגיה שאני לומד ומיישם בהתמחות שלי.בפסיכולוגיה שאני מנסה ליישם ישנם ספיקות קשים,הבנה שנרקמת לאיטה ,ביחד.הכרה שאין ידע שמצטבר באופן טורי ובקפידה מדעית מפגישה לפגישה אלא המון אי ידיעה המון אי-וודאות וידיעה שהמטופל הזה מגיב אלי ואני אליו וכלל לא ברור אילו וויות נפרדות נוכחות בחדר.

        ''בפסיכולוגיה יש הנחה מובנית של התפתחות אישית ונפרדות''. באמת ?אני מפנה אותך לספרו האחרון של סטייבן מיטשל (תורגם לעברית) על אינטרסובייקטיביות.ראה שם את הדיון המעמיק בשאלה האם בפסיכולוגינה של היום קיים בכלל מובן למושג ''אישיות נפרדת''

        • המשך דיאלוג

          יורי סלע, 05/05/10 21:52

          מיכאל שלום,
          שמחתי לשמוע אודות העניין שלך בגישות האינטרסובייקטיביות, ועוד יותר שמחתי שאתה, מוריך ומדריכיך הולכים בנתיב הלא קל של יצירה הדדית ומשותפת של ההוויה.
          דברי כיוונו לומר שנקודת המוצא של הפסיכולוגיה המערבית היא של נפרדות אינהרנטית והיא ניצבת היום תמהה בפני גילויי ההדדיות והכינוו המשותף של הסובייקטיביות המוצאים תוקף בפסיכולוגית העצמי, בגישות ההתיחסותיות ועוד.הדדיות אינה אחדות. בהכללה גסה דומה יוצאות הפילוסופיות המזרחיות מנקודת מוצא אחדותית, והכלים שלהן להתמודד עם האישי והפרטיקולארי משוככלים פחות.
          בברכה - יורי

  • 2.

    זה לא זה.

    יונה, 31/03/10 05:55

    זה לא מה שישביע את רעבוני, לא.

    זה לא מה שיניח את דעתי.........

    לא.

    לא זה לא.

    לא זה לא זה, לא.

    • סקרנות

      יורי סלע, 02/04/10 23:11

      עד כה שמעתי על אנשים שנשאבו לספר, על אנשים שחשבו ש 146 העמודים הראשונים מיותרים לחלוטין, או ש 154 הנותרים אינם רלבאנטיים, שהספר מדבר אל הלא מודע, שהוא משרטט את החרדות של כולנו, שהוא כתוב בשפה גבוהה, או נמוכה, או רב -גונית, שהוא שייך רק לכאן, בישראל, שהוא אוניברסאלי בצורה מפליאה.
      ועוד.
      מה ב 5.55 בבוקר לא מניח את דעתך?

  • 1.

    ספר מרגש (ל''ת)

    תומר, 16/03/10 16:59

    • תודה

      יורי סלע, 03/04/10 08:28

      שמחתי מאוד לשמוע- חג שמח