• 16.

    תגובה לתגובות

    ד''ר אלרואי, 31/01/10 18:48

    תקראו , תקראו......לא מדובר כאן על מסיבת אסיד לשם שינוי... אלא על אהבה...

    • מה הקשר בין תקשור לאהבה ? שירים של נתן אלתרמן זוהי גם אהבה

      סנונית , 02/02/10 19:34

      אך האם זה תקשור ?

  • 15.

    לפי היהדות אסור לתקשר בשום אופן. (ל''ת)

    ??!, 31/01/10 16:57

    • לפי היהדות אסור לתקשר

      ג'נבייב ישראלי, 01/02/10 22:52

      שלום רב,

      איני יודעת אם לפי היהדות מותר לתקשר או לא,
      מה שהיה פעם אינו תקף היום .

      הניו אייג' פתח פתח לחדשנות בכל הנושאים הקשורים לדת , מסורת וכו' ולכן לומר כי אסור וכו' , זה לדבוק בתפיסות ישנות שהתאימו לבית ראשון ולא לבית שלישי.

      בכל אופן החומר מקסים , ומעורר השראה.

      • זה כתוב בתורה שאסור לתקשר ? (ל''ת)

        סנונית , 02/02/10 19:33

  • 14.

    תקשור מכל סוג אסור עפ''י היהדות !! (ל''ת)

    י, 31/01/10 10:45

    • התקשור שאסור על פי היהדות..

      שוש דמארי, 31/01/10 18:50

      היי ,

      מה זה תקשור ?

      • מה שמכונה בלשון מודרנית תקשור,הוא למעשה העלאה באוב בלשון התורה.

        ז''א-קבלת מסרים מ''ישויות''=רוחות של נפטרים שנמצאים, 31/01/10 21:59

        בכף הקלע (רוחות של רשעים ללא מנוח,שעדיין לא ''זכו'' להכנס לגיהנום).
        לרוחות אילו ישאפשרות לדעת דברים מחוץ למסגרת הזמן,עקב המצב הלא גשמי בו הן מצוייות.בדר''כ רוחות אלו נוהגות באכזריות כלפי המתקשרים לאחר שהן קונות את אמונן,ונותנות עיצות רעות למתייעצים איתן.
        וללא קשר להנ''ל,עצם הפנייה לתקשור עם נפטרים אסורה,מכיוון שלרוב התקשור גורם להן למצב ממש לא נעים בלשון המעטה.
        עם צדיקים לא ניתן לתקשר כלל,מכיוון שהם מצויים כבר במקום המיועד להם,משם לא ניתן להטריד אותם.
        לעיתים קרובות המתקשר עושה מעין הצגה של קריאה בקפה,קלפים וכו' בכדי למנוע רתיעה מן הלקוחות,אך המשותף לכל השיטות הוא תקשור עם כוחות טומאה מזיקים,עם או בלי ידיעת המתקשר על טיב הרוחות עמן הוא מתקשר..
        ושומר נפשו ירחק מכל הנ''ל !!

      • הצעתי: תתעלמי מהתשובה של זה שכביכול ענה לך, הוא חי

        סנונית , 03/02/10 10:27

        בעולם מעורפל ומלא פחדים והוא לא נתן לך תשובה מהו תקשור.
        אולי מירה תוכל לענות על כך ?

  • 13.

    את האר''י לומדים רק דרך חוכמת הקבלה,

    אחת העם, 31/01/10 09:58

    כל הנאמר כאן,כל אחד יודע,וזה מאוד שיטחי.
    אך בכדי להיתחבר לדברי האר'י הקדוש באמת.
    רק דרך תורת הקבלה,
    שם מקבלים את הדרך לתפישת המציאות,וזו שונה לגמרי ממילות התיאור כאן,
    חלול מאוד ורדוד.
    שבוע טוב.

  • 12.

    מישהו באמת מאמין ב''תקשורים'' האלה???

    פרדי בן-זאב , 31/01/10 03:00

    מראה שאין גבול ליכולת של אנשים לרמות את עצמם ולהאמין במה שהם רוצים להאמין... מזל שזה לא כולם.

    • האני המאמין

      AUDELIA SHIMSHONI, 31/01/10 18:58

      מענין מאד אם כל אחד ואחד אכן דואג לשאול את עצמו אם יש לו ''אני מאמין'' ,

      לא התכוונתי לאני מאמין פוליטי , בו אפשר לשפוך רפש על כולם , אלא אני מאמין הרואה חיובי , אוהב בני אדם ומעריך ללא ביקורת.

      קצת חשבון נפש רק ישפר את המאזן האקולוגי ביקום .

      • אם את מתכוונת ''אני מאמין'' במובן ''אני משוכנע'' - אני מסכים.

        פרדי בן-זאב , 02/02/10 00:25

        לא מקבל אמונה עיוורת, או אמונה שבנויה על ''אני מרגיש''.

        עוד נקודה בה אני לא מסכים ''אוהב בני אדם ומעריך ללא ביקורת''. אהבה היא תוצאה של זיהוי ערכים באדם אחר, לא ניתן לאהוב מי שלא מזהים בו ערך, וללא ביקורת בכלל לא יכולים לזהות ערך. ובכלל איזה משמעות או חשיבות תהיה לאהבה אם היא איננה תוצר של ערכים?

        חשבון נפש תמיד חשוב, אבל חשוב מהי המתמטיקה של החשבון הזה - במלים אחרות מהו קנה המידה.

  • 11.

    אז האר''י לא יודע שחל איסור על העלאה באוב של מתים? (ל''ת)

    אלי, 31/01/10 01:23

    • הוא יודע, אבל איסורים חלים רק על מי שעדיין בחיים... (ל''ת)

      פרדי בן-זאב , 03/02/10 03:02

  • 10.

    תודה! שבוע טוב! (ל''ת)

    אורן, 30/01/10 22:31

  • 9.

    לא ימצא בך מעביר בנו ובתו באש , קוסם קסמים , מעונן ומנחש ומכשף

    ריבונו של עולם, 30/01/10 19:52

    וחובר חבר ושואל אוב וידעוני ודורש אל המתים.
    כי תועבת השם כל עושה אלה. ובגלל התועבות האלה השם אלוהיך מוריש אותם מפניך.

    • לא ימצא ?

      ריסריס, 31/01/10 19:00

      וואוו צדקנות ?

      מי אמר למי ומתי ''למה לי רוב זבחיכם''?

  • 8.

    כל כך יפה

    מורניה, 30/01/10 18:55

    תודה!

  • 7.

    מקסים

    א, 30/01/10 18:17

    נחשפתי לאתר הזה לפני שנים.
    בין אם מדובר בהאר''י הקדוש ובין אם לא, הטקסט מעורר.
    בדבר אחד אני חולק - זה לא כל כך פשוט, תהליך ההזדככות לוקח שנים.

  • 6.

    איך הם לא מתביישים לחרטט ככה? (ל''ת)

    יושר אינטלקטואלי, 30/01/10 17:54

  • 5.

    יפה מאד!

    סיגל, 30/01/10 09:17

    יפה מאד ומעניין, עמוק ומרתק, נשמח לעוד פרקים.
    תודה רבה

  • 4.

    תגובה

    יולה, 29/01/10 23:18

    תקש ור מענין, בדיוק מה שהייתי צריכה. קיבלתי תשובות. תודה. שאלה: איך מתקשרים שניים? האם אחד מתקשר והשני רושם?
    היכן אפשר לרכוש את הספר?

    • רכישת הספר

      דניאל, 30/01/10 17:44

      את הספר ניתן לרכוש דרך האתר ''מסרים מן העמק''. ישנו קישור בגוף הכתבה.

      תודה רבה ושבוע טוב

    • רכישת הספר

      מירה, 30/01/10 18:54

      יולה שלום,

      לשאלתך בנושא רכישת הספר , אפשר דרך האתר של מסרים מן העמק.

      כתשובה לשאלתך הראשונה, אכן אחד מתקשר והשני רושם.

  • 3.

    אם כך - לפי האר''י הקדוש

    אריה, 29/01/10 23:07

    כפי שראה את המציאות לאחר מותו - העולם קיים מיליוני שנים ולא ששת אלפים בלבד!

    סמל היהדות מעיד על תפיסת התורה באופן מילולי כשגויה

    • קיום העולם

      מירה, 30/01/10 15:58

      כמובן שהעולם קיים מעל ששת אלפים שנה . תפיסת היהדות אינה שהעולם קיים ששת אלפים שנה , מה שהתחיל לפני ששת אלפים שנה , זוהי ההכרה במהות האלוהית הנמצאת בכל .

      הפשט הוא תמיד בגובה העיניים והפרשנות יוצאת מנקודת הנחה של תובנה בחיתוליה, אין סוף וגבול לתפיסה חסרת גבולות .

  • 2.

    מסרים מן העמק

    ד''ר זיוה אלרואי, 29/01/10 13:46

    שלום לכולם,

    פעם ראשונה שאני נחשפת לחומר הזה , טוב יותר מכל דבר אחר הנוגע ברוחניות , ישר כח


    זיוה.

    • וואו

      יוסי, 31/01/10 08:54

      לק''י

      אין פה שום חידוש זיוה.
      תקראי כתבים נפוצים מלפני אלפי שנים של חכמי ישראל והם מדברים על אותו הדבר ואותם המסקנות ויותר מזה הרבה יותר מובן,מחוכם וישיר כגון מסילת ישרים מורה נבוכים כל ה''ניו אייג''' הזה חארטה בארטה של אנשים שמגיעים ליהדות בדרכים מאוד עקומות.
      ואידך זיל גמור.

  • 1.

    מה תיקשור פה ? אין מידע חדש, יש הסבר רוחני מוכר שכבר

    סנונית , 29/01/10 13:04

    נכתב המון פעמים בכל מיני צורות ואופנים.
    ציטוט:
    ''רבותיי, הנה הבשורה: כל שעליכם לעשות הנו לדבוק באמונה, בערכים של טוב, אהבה ואמת'' - למדתי את זה בגיל די צעיר בגן ובבית הספר. זוהי לא בשורה, זהו ה א' ב' של להיות אדם.
    תיקשור זה משהו אחר. זה אמור להביא מידע חדש, זה אמור להביא התייחסות אחרת מחודשת, לא מתבוננת בראיה מוכרת, זה אמור להיות משהו אחר.
    פה יש דברים נחמדים שנאמרים אבל באותה מידה כל אחד ואחד מהקוראים יכלו לכתוב זאת, כי אין חדש בכל המאמר הזה.
    תפקיד, בשורה, ''הנכם נמצאים כאן בכדי...'' מסביר בדיוק את לבטיו של ה'מתקשר' - למה אני פה ?

    • המידע אינו חדש

      מירה, 31/01/10 19:03

      על זה אמר מי שאמר ''ואין שום חדש תחת השמש ,מה שהיה הוא מה שיהיה...

      לא משנה בכלל מה אומרים , משנה מה מיישמים ממה שאומרים , מצטערים זה לא עוד אייפון חדש של חברת אפל , אלא דברים בסיסיים שמוטב שכל אחד מאתנו יפנים בתוכו בשביל עולם טוב יותר לילדנו.

      • לא מסכימה עם מה שאת אומרת

        סנונית , 02/02/10 19:29

        אני לא מתעניינת בגאג'טים וזה לא עומד על סדר היום שלי.
        מה שכן עומד על סדר היום שלי, זה שאם מגיעים תכנים והם נקראים 'תיקשורים' - אז אני מצפה שיהיו תיקשורים.
        זה שיש צורך בערכים לדור הנוכחי ולדורות הבאים, אני מסכימה לגמרי, וגם לי, כמו לך וכמו לכולם יש מה ללמוד במטרה להפוך לאנשים שלמים יותר.
        עם זאת, תקשור, יכול להיות כמסר שמגיע משמיים (ויגדיר איש איש את הבנתו בכך). לא יתכן, בשום פנים, שמסר משמיים, מדבר בלשון אנושית, מסביר, מכוון, משתמש בסוגי האנשה על כל סוגיו. זהו לא מסר משמיים.
        מנין אני מדברת בפסקנות כזו ? כי נתקלתי במסרים אחרים, והם בהחלט אמיתיים. רואים את השוני בשפה, בסגנון הכתיבה. משפט כמו ''הנכם נמצאים כאן בכדי..) אינו מסר משמיים. נקודה. כל אדם על פני האדמה הזו יחליט למה הוא כאן. ואין דרך אחת אמיתית ומליון דרכים שקריות. הענין הוא האם אדם ימצא את השלמות בתוכו, את האושר הפרטי ואולי ישמש דוגמא לאחרים - זה ענין אחר.
        אבל להציע שכל, אבל כל העולם בא הנה כדי לעשות דבר כזה או אחר - אינו מסר משמיים. ואם מדובר על היהודים - הרי שהתקשור הזה מכוון את כולם לדרך אחת בלבד וכל השאר חוטאים. היתכן?

        • לא מסכימה עם מה שאינך מסכימה

          מירה, 02/02/10 23:35

          האם הסגנון של ירמיהו זהה לסגנונו של יחזקאל , או של עמוס ? ואם הסגנונות שלהם אינם זהים , אז יש אחד אותנטי והאחרים מתחזים או הפוך ?

          מדוע נראה לך שיש שפה מסויימת לשפת השמיים ?



          אם תשאלי ותשאלי באמת מעומק הלב ואז גם תקבלי את התשובות האמיתיות , ותביני שכל הדרכים מובילות לרומא ויש אמת אחת בלבד.

          ואמת זו היא דרך הלב.

          אהבה שאינה תלויה בדבר וללא תנאי , סובלנות , כנות ונתינה.

          אין ויכוח ביננו כלל . כפי שאמרו חכמים ''איש באמונתו יחיה''

          בהצלחה.

          מירה

          • את משווה את הדברים שאת כותבת לדברי הנביאים ?

            סנונית , 03/02/10 08:15

            אמת אחת בלבד - זה ענין סובייקטיבי לדעתך. אין סכימות לקיום העולם הזה, ואין חוקים כאלו ואחרים. מכירה אנשים מאושרים שהולכים עם הלב, ומכירה אנשים אחרים שחיים בדרך חיים אחרת וגם הם מאושרים. מכירה אנשים אומללים משני הקצוות.
            עומק הלב שלי לא עומד פה בבחינה.
            אני מבינה את זה שאת באמת מאמינה שהדברים הגיעו משמיים, ואני מכבדת זאת.
            אבל יש לך צורך לשאול את עצמך עוד כמה שאלות ומשם להסיק מה באמת את כותבת ? בשם מי ? את מי זה משרת ? את מי זה מרגיע ? למי זה תורם ? למה זה דומה ? האם יש אנשים אחרים שכתבו מסרים בסגנון דומה של הדרכת האנושות/היהודים ? מתי מתעורר בך הצורך לכתוב ? האם בעינייך אין תשובה אחרת וזוהי האמת המוחלטת (זה לכשעצמו הוא כבר אור אדום), ויש עוד כמה סימנים.

            • חופש הבחירה

              מירה, 03/02/10 23:52

              היי,



              אני מציגה פרספקטיבה שמדברת על תודעה שונה , תודעה מתפתחת , בואי ונקרא לזה תודעת משיח.

              הכל מסביב זורם , דברים משתנים , התבונני על הסלולרי שלך , דגם אחרון מן הסתם .

              מה שהיה נכון בימי בית שני אינו נכון לעכשיו , קיימת אבולוציה אשר מוליכה את כולנו , מחשבתית , רגשית, ופיזית למקומות אחרים.אין שמץ של נבואה בדברים , יש אך ורק חזרה אינסופית על הצורך ללמוד לכבד, לקבל ולאהוב , ודברים אלה גם אינם צריכים לשרת אף אחד שאינו חפץ בהם. הבחירה שלנו זוהי בחירה חופשית עליה אנו מתבקשים לקחת אחריות ותו לו , וכל בחירה מכבדת את בעליה וכמובן שאין דרך אחת בלבד עליה אפשר לומר שהיא הנכונה.היא נכונה לבוחר ועל כך
              מגיע לו מלוא הכבוד והערכה
              .


              .

              • יש לי סלולרי שמחירו 684 שקלים. לא יפה מה שאת עושה.

                סנונית , 04/02/10 08:39

                זה מענין שכל המייל שלך מדבר על לכבד אבל לא יכולת להתאפק לדבר על הסלולרי שלעולם לא יהיה לי.
                הויכוח אינו ענייני. מה החלטת שכולם חולי סלולרי ורק את נשארת להציל את העולם ? זה ממש לא מכובד.
                יש עוד אנשים בעולם הרבה, רבים וטובים ויש להם סולם ערכים, וגם הם רוצים טוב. את לא היחידה בעולם וזה די מגלומני להגיד את הדברים שאת אומרת.
                כל הפסקה האחרונה שכתבת מאוד יפה ונהניתי לקרוא אותה, ואם היית מפרסמת אותה עם דברים נוספים, גם אני הייתי קוראת את הספר שלך. אין צורך לדבר בשם שמיים כדי שזה יהיה משכנע.