• 42.

    reward-based methods : יש בזה הרבה שכל

    צילי, מאמנת התנהגותית של חיות, 27/01/10 13:18

    מסכימה עם נגה, ומאמינה שהפן הרגשי-מוסרי צריך להמצא במוקד הבחירה שלנו בשיטת האילוף של כלבינו.
    מעבר לכך, בונוס! כשיטת אימון, התניה אופרנטית מבוססת חיזוקים חיוביים מאפשרת למידה מהירה, עמידה, נקיה יחסית (מהמנעות מענישה חיובית) ובעיקר - מורכבת.
    נסו לדמיין איך תלמדו חיה להיות יצירתית, לשחק, לבצע מטלה מורכבת.. ולא לפחד להתנהג.
    תענישו אותה כשהיא לא?

  • 41.

    כל מילה נכונה, הגיע הזמן להפסיק את ה''תיקונים'' (ל''ת)

    מור וג'ויה, 24/01/10 18:59

  • 40.

    ניתן לדבר בצורה אחרת כמו אילוף אחר...

    זו דעתי, 21/01/10 19:28

    לדעתי נוגה התבטאה בצורה קשה מידי כלפי קולגות וזה מה שיצר תגובות כאלה.
    החיים זה לא שחור ולבן ויש הרבה אפור באמצע, ולכן לחלק את המאלפים למתעללים לעומת חיוביים זה מוגזם ולא נכון בכלל.
    ההתבטאות החריפה לא במקום ולא מכובדת, ניתן לדבר בצורה אחרת כמו שניתן לאלף בצורה אחרת...

    • מסכימה עם כל מילה

      עוד רונית, 22/01/10 00:13

      ולא מאמינה בקיצוניות - לשום כיוון.

    • על ראש הגנב בוער הכובע

      עופר, 24/01/10 13:05

      אני קראתי את דבריה של נוגה ומצאתי אותם ראויים מאוד. לא מצאתי איפה היא תוקפת קולגות ספציפיים. היא הסבירה בצורה ברורה את העמדה שלה ואת ההמלצות שלה לבעלי כלבים להימנע מאלימות תחת מעטה אילופי. אז מי שמרגיש מותקף כנראה יודע שהוא עושה דברים אלימים. מענין שיש כאן הרבה תגובות אוהדות של קוראים ושל בעלי כלבים וגם של כמה מאלפים ומי שמיתלונן שיחליף כובע

      ;-)

  • 39.

    מתעקש להיתקע בעבר במקום ללמוד טכנולוגיה חדשה

    שון, 21/01/10 17:22

    זה כמו להתלונן על אנשי מאק כי הם אומרים שמערכת ההפעלה שלהם טובה יותר משל מיקרוסופט - יעילה יותר, קלה יותר, נוחה יותר ומהנה יותר, נגיד.
    אומרים לך פה על ''טכנולוגיה חדשה'', טובה ויעילה לא פחות מהקודמת ואפילו יותר כייפית - ובמקום ללמוד עליה ולאמץ אותה לעסק שלך, אתה מעדיף להישאר עם הבעיות והתסכולים של הווינדוס שלך.
    אז אל תתפלא שלאט לאט תאבד לקוחות...

    לא שמעתי על בעל עסק שמציגים לו טכנולוגיה חדשה ומעולה והוא מתנגד ליישם אותה עכשיו ומייד אצלו בעסק! כולם תמיד קופצים על כל הזדמנות לחדש ולהתחדש ולהיות ''מובילים בתחומם''. רק אצל מאלפי כלבים זה תמיד כ''כ אישי והם מתעקשים להתקע עם שיטות ישנות...

    (ואגב, אילוף חיובי זה לא דבר חדש... זה קיים כבר כמה וכמה עשורים בדי הרבה תחומים!)

  • 38.

    אני בעד! (ל''ת)

    רונית, 21/01/10 16:58

  • 37.

    יופי נגה. יופי של רעיון. הגיע הזמן! (ל''ת)

    לירון קל, 21/01/10 12:12

  • 36.

    אפשר להגיד לא, בלי אלימות

    שרון- המלאכים של רקסי, 21/01/10 09:32

    אפשר וצריך לחנך כלב כדי שהחיים המשותפים יהיו טובים ונעימים לכולם. הוא צריך לדעת מה זה ''לא'' כמו ילד שצריך את זה אבל אפשר ללמד ''לא'' בלי אלימות. גם לילדים לא מרביצים כשמחנכים אותם.התמדה וסבלנות.בלי מכות.

    • זה עדיין לא אומר

      פרופורציה, 21/01/10 13:22

      שכל אילוף שאיננו חיובי בלבד מחייב מכות, צעקות, תיקונים..
      החברה פה בישלו חתיכת מרק מהביל של קשקושים, שמוציאים את כל המאלפים שלא כותבים ליד השם שלהם שהם חיוביים בלבד כמתעללים בכלבים.

      אני מאלף כלבים עם 100 אחוזי הצלחה, לקוחות מרוצים, מעולם לא הרמתי קול או יד על כלב, ועדיין נגה וחברותיה קוראים לאילוף שלי ''קלאסי פוגעני''.

      אז לצד כל הרהבה והצמר גפן הורוד, תרדו לעולם ותבינו שקיצון הוא אסון.

      וכשעולים למעלה בגלל שדורכים על כל השאר סופך שכל הערמה תרעד תחת רגליך.

      נגה, עלייך להצליח בגלל מי שאת, בגלל העבודה שתדבר בעד עצמה- ולבקש מכל העולם שיגיב לכתבה, ולכתוב שאת בשונה מכולם לא מתעללת בכלבים- את פוגעת בעצמך, ועורמת מולך מתנגדים (אלה שעוד לא נדרכו על ידייך).

      במקום להגיד כמה את מדהימה וכמה אחרים לא, תעשי עבודה טובה ותני לה לדבר בשמך וזהו.

  • 35.

    הלוואי שכל הכלבים יבואו אלייך לאילוף... (ל''ת)

    אור, 21/01/10 09:13

  • 34.

    ל32

    מרינה, 21/01/10 00:31

    אפשר להבין שאתה בעד שיטות אגרסיבות לא חבל? אני קראתיומאוד התרשמתי ואני ביכלל לאמכירה את נוגה. אבל אני כן יודעת על מה היא מדברת. לזרוק על כלב שרשרתזה אלים וגם לבעוט בו. תילך לפארקים ותראה מה קורה שמה. ואם אתה בעד זב אז תתביש לך.
    תודה על המאמר

  • 33.

    באיזו שיטה אילפת את המגיבים? (ל''ת)

    תגובה אנד טריט, 20/01/10 22:09

    • מעולה!!!

      כלב לא מחייך, 21/01/10 00:06

      משהו פה באמת מריח לא חיובי בכלל

      • נכון - הקנאה :-) (ל''ת)

        רונית, 21/01/10 09:27

  • 32.

    יחסית לאחת שמנפנפת בחיוביות ללא כוחניות ואגרסיביות

    יותר מדי מרשמלו נתקע בגרון, 20/01/10 22:08

    אני חייב לציין שהשיווק שלך אגרסיבי וכוחני וממש עלבון לאינטליגנציה.
    התגובות כאן הוזמנו מראש על ידך ועל ידי תלמידיך וזה ברור ושקוף לכולנו.

  • 31.

    אילוף בלי אלימות

    שרה חכים, 20/01/10 21:27

    כל הכבוד נוגה, עלי והצליחי !

  • 30.

    סטודנטית לאילוף של נגה

    תמי, 20/01/10 20:57

    כתבה נהדרת!

    במקום שבו אני נמצאת היום, חמישה חודשים לאחר תחילת הקורס אצל נגה, אני חושבת שחובה על כל אחד מאיתנו לקדם את הרעיון, כי קיימת דרך אילוף אחרת,ללא הפעלת כח, אשר מעודדת לקשר בריא עם הכלב. דרך אילוף אשר מהנה גם עבור הכלב וגם עבור הבעלים.
    אם אפשר אחרת, למה לא???
    נגה, כל הכבוד!

  • 29.

    אין ספק שזו הדרך הנכונה - יישר כח

    אור, 20/01/10 19:15

    אין שום סיבה להכאיב לכלב או להפחיד אותו, בלמידה נכונה הוא יבין מבלי הכאבות והפחדות ועוד מיני רעות...
    צריך לזכור שכלבים הם כמו ילדים קטנים ואף אחד לא היה עובר על זה בשתיקה אם היו מורים שמרביצים לילדים..
    אז כולם יש נקודת אור, אפשר ורצוי אחרת
    נוגה שולחת חיבוק גדול

  • 28.

    סוף סוף יש אלטרנטיבה לאילוף פוגעני

    אפרת, 20/01/10 18:41

    ומשפיל. צריך להיות מטורפים לא ללכת על זה

  • 27.

    באנרגיות חיוביות

    אפרים, 20/01/10 17:23

    החכמתי, כבד את כלבך כמוך, וזיל גמור.

  • 26.

    מסכים עם כל מילה

    דורי, 20/01/10 17:12

    עברתי אצל שתי מאלפים שבדיוק אמרו לי לתת תיקונים עד שהגעתי לנוגה שלימדה אותנו ואת מנו איל להיפתר מהאגרסיבות שלו. תודה נוגה!

  • 25.

    מגניב איך נרשמים לקורס? (ל''ת)

    מגניב, 20/01/10 17:12

  • 24.

    לאלף כלב עם חיוך

    Daniella, 20/01/10 16:59

    נגה את גדולה מהחים. הגיע הזמן לשנות את הדפוסים המיושנים של אילוף סיגנון ימי הבניים.

  • 23.

    תגיבו תגיבו

    נעמי דוד, 20/01/10 16:20

    כל הכבוד לכל המגיבים
    רוצה לראות שמגיבים ומפרגנים עוד לנגה המוכשרת המדהימה

  • 22.

    חברים להרגע

    אחד שיודע, 20/01/10 15:25

    אפשר לעבוד עם כלב עם תיקונים, גם בלי להפחיד אותו, בלי לאיים עליו.

    אם תרצו ללמד כלב ללכת רגלי לידכם לצד הכביש, בלי תיקונים, והוא יראה כלב בצד השני - הוא יסתכל עליכם בכלל ועל הנקניק או יחצה?

    יש דברים ש''שיטות חיוביות בלבד'' לא יכולות להם. איך מלמדים כלב לסרב לנקניק עסיסי בשיטות חיוביות בלבד?

    איך עובדים עם כלב תוקפן שזמנו שאול בבית עם ילדים?

    לא צריך להכאיב להם, לצעוק, להרים יד, אבל אפשר לעבוד עם כלב בשיטות חיוביות ועדיין לזכור שהוא לא עשוי מסוכר.
    גם לילדים צריך להגיד לא לפעמים, וזה לא הופך אותך לאדם רע.

    לא טוב להיות קיצוני לשום כיוון, בשום דבר בעולם, לא רק בקשר לכלבים..

    כל ה''יופי טופי'' מראה שיש כמה סטודנטים של נגה שקראו את הכתבה ותו לא..

    וזה יותר מידי מרשמלו, תנו גם לאחרים להגיב.

    • לא יודע מספיק...

      נעה שפלר, מאלפת, 20/01/10 22:42

      אולי אתה ''אחד שיודע'', אבל אתה כנראה לא יודע מספיק.

      אפשר ללמד כלבים *הכל* ללא שימוש בכוח כלפיהם (לא פיזי ולא פסיכולוגי).

      אדרבא, כשכלב בוחר לשים לב אליך ולא אל הכלב שמעבר לכביש - מתוך ''הסטורית חיזוקים'' שמובילה לבחירה חופשית שלו שפשוט הופכת להרגל - זה הרבה, הרבה יותר אמין מאשר ללכת עם חנק או דוקרנים וכל הזמן להיות בתחרות עם כלבים אחרים, אוכל על הרצפה, ושאר העולם. זה גם הרבה יותר כיף לשניכם (מה שמוביל ליותר טיולים בשביל הכלב).

      תוקפנות ניתן לפתור בכמה שיטות שלא מערבות ענישה. אחת מהן נקראת CAT ואתה מוזמן לגגל ולקרוא עליה. יש גם ספרים מעולים בנושא (באנגלית - תחפש בdogwise.com).

      ללמד כלב לסרב לנקניק בלי להכאיב לו זה הדבר הכי פשוט בעולם, אגב! רק צריך להבין איך כלבים לומדים.

      לגבי הקיצוניות, דווקא יש הרבה דברים שחייבים להיות ''קיצוניים'' כלפיהם... הכאבה לבעלי חיים בשם האילוף הוא אחד מהם. בעיקר כי יש דרך יעילה לא פחות (ואף יותר) להשיג את אותן תוצאות ללא הכאב.

      או בקיצור... צא ולמד!

      • כלב כמו בן אדם חייב לדעת מה זה לא

        לא יודעת בכלל, 21/01/10 00:46

        לא צריך לבעוט בו בשביל זה אבל בהחלט צריך ללמד אותו לא רק מה *כן* אלא גם מה *לא*
        או בקיצור.....צאי וזהו!

        • חיובי זה לא מתירני!

          נעה שפלר, מאלפת, 21/01/10 08:23

          נכון, כלב צריך גבולות כדי שיוכל לחיות איתנו בשלום בסביבה שלנו.
          אבל כדי ללמד גבולות לא צריך תיקונים. מספיק לנהל את הסביבה של הכלב בחוכמה.

          כדי ללמד כלב לא לקפוץ עלינו, למשל, לא צריך לצעוק עליו או לדחוף אותו אל לדרוך על הרצועה או לתת לו ברך חזה... מספיק להרגיל אותו לשבת כשהוא ניגש למישהו.
          אנחנו אמורים להיות יותר חכמים מהכלבים, אז בואו נשתמש במוח ולא בכוח כדי לאלף אותם.

      • יודע כמה אנשים מגיעים אחרי אילוף ''חיובי'' למאלף אחר (ל''ת)

        יודע, יודע, 21/01/10 17:21

  • 21.

    כל הכבוד! לנגה ולטלי טראב

    חגית יקותיאל, 20/01/10 15:13

    טלי המאלפת שכותבת כאן גם, אילפה את הכלבה שלי בלי להכאיב, עם המון אהבה ובלה המקסימה שלי שהייתה פחדנית ונושכת היום פשוט תענוג צרוף לחיות איתה.

    כל הכבוד למי שמאלף בטוב ולא מכאיב לכלבים, יש אנשים שלא יודעים שאפשר וזה ממש חשוב שידעו.

    טלי את מדהימה

    חגית מראשון לציון

  • 20.

    נהדר, ועובד גם לגבי חיות אחרות כמו גם אנשים... תודה (ל''ת)

    ענת, 20/01/10 15:12

  • 19.

    כלב מאושר=בעלים מאושרים

    מיטל, 20/01/10 15:08

    אין מה להשוות בתגובות של הכלב לאחר אילוף ''רגיל'' ואילוף בשיטות חיוביות. להבדיל מאילוף ''רגיל'' שבמהלכו הכלב חושש וחושד, באילוף אצל נגה הכלב פשוט מאושר.
    כמובן שגם אני כבעלים נהנית מתהליך בו אני לוקחת חלק (ולא נדרשת לבצע ''תיקונים'' למינהם), ומאושרת מהתגובות החיוביות של הכלב
    מומלץ ביותר!!!

  • 18.

    כל הכבוד נגה! מעולה!

    רונית שינה, 20/01/10 15:03

    הלוואי שהנושא יכנס חזק יותר לארץ ויהיה במודעות של בעלי הכלבים.

  • 17.

    יופי של טור! כיף לקרוא. תודה (ל''ת)

    אניהו, 20/01/10 14:06

  • 16.

    נגה כל הכבוד - כתבה מעולה (ל''ת)

    מיכל רבנו, 20/01/10 14:06

  • 15.

    אני מצטרף לקורס הזה! מדהים - לא ידעתי על זה! (ל''ת)

    מוריס כהן, 20/01/10 13:55

  • 14.

    אני גאה לראות שיש מאלפים כאלו בארץ. כל הכבוד! (ל''ת)

    גאווה, 20/01/10 13:53

  • 13.

    אילוף

    הבוחשת, 20/01/10 13:46

    כתבה מעניינת
    מקווה שעולם הסוסים יעקוב במהרה אחר הדוגמא של נגה רונן.

    שהרוכבים יתחילו להשתמש יותר בשכל מאשר באגו.

    כל הכבוד

  • 12.

    ווואללה נוגה שיחקת אותה

    אורן השני, 20/01/10 13:43

    לא יסתמו לך את הפה יותר וזה ממעריץ אלמוני תיכנבסי לוואלה מליפני שנה וחצי ככה. יישר כוח

  • 11.

    אמן ואמן

    נעה שפלר, מאלפת, 20/01/10 13:40

    יישר כח, נגה!
    כל הכבוד על העלאת נושא כ''כ חשוב בצורה יפה וברורה.

    הלוואי וכל אדם שמגדל כלב במדינה יגלה ש:
    1) כלבים הם לא זאבים, ואין צורך להיות ''דומיננטי'' כלפיהם כדי לחנך אותם או לגרום להם להקשיב ולהתנהג יפה.
    2) ניתן לפתור את כל בעיות ההתנהגות - כולן! - על-ידי אילוף וטיפול התנהגותי ללא שימוש בענישה, איומים, הכאבה או הפחדה של הכלב.
    3) שהשיטות שנגה מדברת עליהן יעילות, בטוחות, ואמינות (= האילוף ''מחזיק'' לכל החיים)

    ובנוסף, זה פשוט כיף! כשכלב משתף איתך פעולה מתוך בחירה חופשית שלו, זה הדבר הכי נפלא בעולם!

    www.haclicker.co.il

  • 10.

    כל הכבוד! (ל''ת)

    במבה, 20/01/10 13:33

  • 9.

    סטודנטית לאילוף אצל נוגה

    רונה, 20/01/10 13:22

    אני קוראת את הכתבה עם חיוך (-:, כמי שלומדת את התחום אני יכולה להעיד שתהליך האילוף בשיטות אלו הוא מהנה ומאתגר הן לכלב והן לבעליו. מעריכה מאוד את נוגה , שמעוררת את התמיכה בתחום בארץ.

    • סטודנטית? באיזו אוני'? עם כל הכבוד את לא סטודנטית (ל''ת)

      סטודנט באמת, 21/01/10 10:06

  • 8.

    יישר כח. מאמר מאלף :) (ל''ת)

    שרון, 20/01/10 13:20

  • 7.

    אין עלייך נגה, תמשיכי ככה! אילוף חיובי זה הכי, אחי (ל''ת)

    ירון, 20/01/10 13:10

  • 6.

    הגיע הזמן!

    סיון, 20/01/10 13:00

    שהשיטה הקלאסית תימחק מהלקסיקון והשיטה החיובית תהפוך לשיטה המקובלת באילוף כלבים, וחיות בכלל.

  • 5.

    זו הדרך היחידה לאלף כלבים

    מיכאל, 20/01/10 12:48

    מי שנוקט אלימות כנגד בעלי חיים ינקוט באלימות גם כלפי בני אדם.

  • 4.

    באירופה כבר איש לא מכאיב לכלב- השיטות שונו לטובת גישה חיובית

    אירופה, 20/01/10 12:46

    נגה מביאה לארץ משהו שאולי נראה חדשני אבל חשוב ביותר.
    כמו שלפני 20 שנה היה נהוג להכות ילדים והיום זה טאבו כנ''ל לגבי כלבים ואילוף
    מי ירצה מאלף שירביץ לכלב שלו?
    יופי של טור נגה!!!

  • 3.

    חבל שלא ידעתי!!!!

    יעלי, 20/01/10 12:38

    איזה מאמר. כול הכבוד. הלוואי שהייתי יודעת על זה קודם. אני עזבתי את האילוף אחרי שהמאלף היתעקש איתי על תיקונים חזקים. הכלב שלי כול כך ניבהל!!! וגם אני!!! וכולם צחקו עליי שאני סתם מרחמת עליו ושאין לי מה לעשות. אים הייתי יודעת!
    תודה אני יעביר הלאה

  • 2.

    סוף סוף מישהו שמבין לנפשי! ישר כוח נגה! (ל''ת)

    כלב טוב, 20/01/10 12:35

  • 1.

    כל הכבוד נגה! את צודקת לחלוטין!!!!!אני רוצה לקחת חלק בקורס (ל''ת)

    מורן, 20/01/10 12:28