• 48.

    צועקת על הגג יחד איתך!

    ICU, 28/01/10 16:27

    יצאתי בתחושות מאוד דומות. התרגשות עמוקה ואקסטזה מסרט שמתאר מציאות שרירה וקיימת. ידעתי גם אני שיהיו אלו שלא יבינו, שלא ירגישו. הסרט עובד על ה'בפנוכו' שלנו וכמו מזכיר אמת נשכחת, אך רק עבור אלה שמסוגלים לחוות אותה. סרט מאוד נשי. יצאתי מאולם הקולנוע ויחד עם ההתרגשות היתה הידיעה/תחושה המסתכלת במידת-מה של 'אני לא מסוגלת להרגיש את הגוף הזה, את האדמה הזאת'. וכאב עמוק על כך שבעולמנו האלימות חוגגת מכיוון שרובנו לא מסוגלים להרגיש את כאב האדמה ובעלי החיים ובני האנוש המתקיימים בה. מאלחת שנזכה לראות את מהפכת אווטר באה לידי מימוש על ידי הרואים. תבורכו.

  • 47.

    תודעת אמא

    אדמה אדומה, 27/01/10 13:33

    אוי כמה התנגדויות ורצון להגיב מעלות כל התגובות פה...
    עובדה היא שיש היום יותר ויותר נשמות שרואות ומרגישות את העולם הנסתר הזה של אחדות הטבע והקוסמוס
    כמו כל דבר שקורא זה בהחלט משמש מראה בשבילנו.
    והמראה היא ברורה : התודעה הקוסמית הקולקטיבית מתעוררת גם במרכז של בבילון (המציאות התעשייתית האבודה...)
    כל מה שנותר לנו זה לבחור במציאות חדשה המתקיימת כל הזמן מתחת לאפנו, מציאות של אור, שלום, אהבה ואחדות
    לעומת המציאות הישנה של אגואיזם שכלי שבה האדם התרחק כל כך מעצמו ומהטבע שהאנשות מכלה את עצמה ואת הבית שלה

    אמן ונבחר כולנו להתעורר ולהתפכח מאשליית השכל הנפרד לתודעת אחדות - באמריקה ובאפריקה כאחד, להבין שכולנו אחד, מחוברים בשורש נשמתנו, ונתגבר על הפחד ממה שמעבר לנודע ונעוף לנו עם דרקונים ופיות יער
    ונעשה את מה שבאנו לכאן לעשות, לחגוג את החיים המופלאים שזכינו ובחרנו כאחד לחוות.

    אהבה בכל

  • 46.

    אווטר הוא בשורה תלת מימדית - זהו. כל היתר- קיטש הוליוודי, יותר מטיטניק (ל''ת)

    שי, 26/01/10 13:07

  • 45.

    אוואטר - סרט מעולה עם מסר רע ביותר. (ל''ת)

    פרדי בן-זאב , 21/01/10 04:36

  • 44.

    avatar blues 3

    manipulon , 20/01/10 17:21

    יעידו על כך גם שנות השישים וילדי הפרחים והאסיד, טימותי לירי ודומיו, התעוררות העניין האקולוגי, וסרטים כמו אוואטאר והמטריקס שיכולים היו להיווצר ולגרום להשפעה שגרמו רק שם.

    מצטער על ריבוי ההודעות - אולי יש איזו הגבלת תווים ב nrg ??

  • 43.

    avatar blues 2

    manipulon , 20/01/10 17:20

    ובעניין ה''פרא האציל'' – ברצוני לנסות ולשכנע אותך שהתהליך פניו קדימה ולא אחורה.
    לפני כמה שנים הייתי באפריקה וחיפשתי לשווא את אידיאל הפרא האציל. פגשתי רופאי אליל, ראיתי טקסי טראנס עתיקים, התארחתי בבתי אנשים. אפילו התנסיתי בשורש פסיכדלי מקומי בשם ''bushman's onion''.
    הערגה שלי לחזרה לשורשים השמאניים של האנושות התנפצה כשפעם אחר פעם נתקלתי ב''פראים'' שימכרו את הסבתא השמאנית שלהם תמורת חולצת קוקה קולה ואשר משליכים את אותה פחית קולה מבלי להניד עפעף מבעד לחלון המכונית היישר לפח האשפה שאנחנו בטעות חושבים עליו כ''ארץ הפראית האחרונה''.
    התפכחתי מהאשליה הזו והיום אני חושב שהמדינה הרוחנית ביותר היא ארצות הברית (כן כן, לא לצחוק..). אותה ארצות הברית שמראה סימני שביעה מגועל עצמי. מדינה שהרוותה את עצמה באידיאל של שטחיות וחומרנות עד שהיא מגיעה היום לשלב בו היא בשלה להתנער מעצמה ולהתעורר לשלב הבא של האבולוציה – שלב של חזרה לערכים של אמיתיות ואחדות, הפעם מתוך בחירה ואהבה ולא מחוסר ברירה כמו אחיהם האפריקאים.

  • 42.

    avatar blues 1

    manipulon , 20/01/10 17:17

    עידו היקר,
    הסיבה לדאון בסוף הסרט היא שלצפות בו באולם קולנוע בישראל של 2010 משולה לצפייה בו באולם הקולנוע היחידתי של ותיקי המארינס המאבטחים את עבודות הכרייה בפנדורה.
    בצאתך מהאולם אתה נתקל בניאונים, בבטון, בחנויות שמוכרות כלום ביוקר ומזללות שמוכרות חיות שחוטות שסבלו כל ימיהן.
    האנשים מסביבך הם הם הכורים של פנדורה, המאבטחים, סוחרי ה ''unobtanium'' והרוכשים של האבן המיותרת במחיר מופקע לצורך הצעות נישואין סרות טעם.
    במקרה הטוב הם יגידו שהסרט נדוש ומופרך, במקרה הגרוע הם יתנגדו לו ויאסרו את הקרנתו (סין והוותיקן כבר תפסו את מקומן בקדמת כוחות החושך).
    אני בטוח שזו חוויה שונה לגמרי לראות את זה בתוך מסגרת של איזה פסטיבל טראנס גדול (לא בארץ – כאן הצליחו להרוס גם את הטראנס – משהו גלובאלי כזה- ליקוי חמה באפריקה או משהו) בתוך כל הצבעוניות ובין כל האנשים שחווים את רשת האחדות הגדולה דרך הlsd אפילו אם הם לא יודעים שככה קוראים לזה.

  • 41.

    קצת נסחפת..

    הלווו, 20/01/10 08:56

    נתקעת בילדות קצת..נכון, סרט כייפי וחוויתי מאד, אבל אתה קצת נסחף בהשלכות שלו.. אם הגעת לאמירות כאלה כנראה שקצת קשה לך להפריד בין עולם המציאות לדמיון..

  • 40.

    לכו ללמוד קבלה,ותחוו לעומק את האוואטר... (ל''ת)

    אני..., 19/01/10 23:22

    • בהחלט מסיונריות (ל''ת)

      אינדיאני, 20/01/10 18:31

    • הקבלה הרסה לאחי את החיים!!

      דוד, 24/01/10 00:12

      וגם למשפחתי

      הזהרו מכתות למניהם כמו בני ברוך והרב לייטמן..


      שומר נפשו ירחק..

  • 39.

    לכו ללמוד קבלה,ותחוו לעומק את האוואטר... (ל''ת)

    אני..., 19/01/10 23:21

  • 38.

    כו ללמוד קבלה,ותגלו את העומק שבאווטאר... (ל''ת)

    אני..., 19/01/10 23:20

  • 37.

    גבר, מה נסגר?

    1, 19/01/10 17:59

    אמנם הזהירו אותי מראש שמדובר בסרט עם עלילה נדושה ועלובה, ובכל זאת התאכזבתי קשות. לא האמנתי שהתסריט יהיה עד כדי כך גרוע. כמעט שנרדמתי באמצע ההקרנה.
    פשוט לקחו את ''פוקהונטס'' וצבעו את האינדיאנים בכחול. סוג של ''פוקהונטס בחלל''. למעשה, לעובדה שהסיפור מתרחש בכוכב אחר פשוט אין שום השפעה על התוכן עצמו.
    בנוגע לאנימציה, אין מה לומר, היא מדהימה ביותר. לא היו דברים כאלה. אבל כל זה לא מחפה על ה-אין-סרט שמסביב.
    בקיצור, משעמם, רדוד, ילדותי וקיטשי ביותר.
    על איזו בשורה אתה מדבר?..

  • 36.

    לא יאמן כמה אתם מהופנטים

    boom, 19/01/10 10:16

    פשוט לא יאמן כמה האנשים שחושבים שכל הדברים שדוברו בסרט הם אגדה ובלה בלה....
    אתם חיים בתוך בועה שניקראת ישראל ומאמינים לכל דבר שאומרים לכם בטלויזיה ...
    הדברים שאמרת עידו הם נכונים בהחלט והרגשתי בדיוק כמוך וגם ראיתי את הסרט 3 פעמים ...
    הגיע הזמן שתתעוררו אנשים תתחילו לחקור את האמת ולשאול שאלות ואז יהיה לכם יותר קל להבין את הסרט ...
    PEACE&LOVE

  • 35.

    סרט חזק ביותר!!! (ל''ת)

    nati, 19/01/10 08:22

  • 34.

    dummy - the system exists because people are

    noone, 19/01/10 08:07

    violent and stupid....

    you think I'm exaggerating?

    go out and see your fellow intelligent romantic fellow human beings...

    7 out of 10 is simple minded, self indulging and most importantly: selfish.

    the system is not pefect but it works. it's the only current realistic way to deliver us to a higher purpose.

    don't be an anarchists, starting over means betraying the cumulative pain of past generations. we owe it to them.

  • 33.

    אנחנו מדברים על אותו הסרט?

    צחי, 19/01/10 07:58

    על מה אתם לעזאזל מדברים?
    רק אני הייתי בטעות בגרסה מחודשת של פוקהונטס שהשינוי היחיד הוא תלת מימד טפשי.
    ובמקום איניאנים יש חתולים עם חיבור USB????

  • 32.

    סרט אמריקקי, טרחני ומתנשא

    צופה משועממת, 19/01/10 07:51

    סרט אמריקקי, טרחני ומתנשא שנועד לשרת את המגלומניה של ג'יימס קמרון ולמצב אותו עוד פעם כ''מלך העולם'' כמו שהיה אחרי טיטאניק.
    למרות שמנסה להעביר מסר, בסוף יורה לעצמו ברגל- למשל- הוא מנסה לצאת נגד האמריקאיות והצנטרליזם שלהם, אבל מי שמציל את כל הכוכב הוא בעצם אמריקאי..
    כל האפקטים עטופים בעטיפת מרשמלו מתחסדת סטייל ''להציל את ווילי''- ''אנחנו חייבים לצאת נגד החייזרים!!''...
    נו באמת.

  • 31.

    מסכימה עם כל מילה שלך!! הרגשתי כמוך (ל''ת)

    אווטר שולטטטטטט, 19/01/10 07:45

  • 30.

    אוואטר

    רות גולן-הנל, 19/01/10 07:44

    הסרט מראה את החברה העכשוית במלוא מערומיה -כוחנות מזעזעת בצד חמדנות חסרת תוחלת.
    צריך להתחבר לתחושות ולרעיונות שבמציאות האווטארית ולאמץ אותם. תחליף לגמרי לא רע.

  • 29.

    גבר מה לעזאזל אתה לוקח?

    גיא, 19/01/10 07:36

    רשת מודעת של הטבע?
    זה קשקוש.
    אחלה אנימציה.
    עלילה ממש ממש ממש ממש גרועה.

    ובנוגע לקונספט-קראתי וראיתי רעיונות הרבה יותר אמינים

  • 28.

    עידו, אתה איש יקר אבל-

    דני קיי, 19/01/10 05:44

    הסרט פשוט לא טוב- ללא שום קשר אם אני ''קונה'' את המסר שלו או לא.

    מה שהכי מרגיז אותי בו, זה שהוא ממש תפור לשיטה הקפיטליסטית שאותה הוא מבקר. למה אני מתכוון? אוואטר מתיימר להיות מלחמת הכוכבים של המילניום החדש- היינו לברוא עולם שלם של מוצרי צריכה... חוברות קומיקס, משחקי מחשב, ''אקשן פיגיורס'' וכו'

    אך בזמן שלוקאס היה חדשני ולכן גם תמים- כל המוצרים הנלווים הגיעו אחרי ההצלחה- קמרון כבר בנה את הכל מראש- משחק מחשב כבר יש (והוא משחק יריות מטופש ונדוש למדי), ובלשן מקצועי המציא את השפה הנאווית מראש למען המעריצים הפאנטיים.

    אבל גם לגופן של היצירות, קמרון לא יוצא טוב מההשוואה- בזמן שלוקאס טרח לברוא גלקסיה שלמה ומיתוס המתפרס על דורות, לקמרון כוכב אחד וגיבור שכבר הפך למשיח ולכן כבר לא מעניין (מסע החניכה של לוק הקיף טרילוגיה שלמה)- ובין הרשעים אין אפילו מה להשוות- ללוקאס יש את דארת' ווידר, לקמרון יש קולונל מצולק ומעפאן שבינו לבין ג'ק סאלי אין שום קשר משפחתי...

  • 27.

    תרבויות הילידים הן עלובות ונחשלות

    יאיר, 19/01/10 04:32

    כיום תרבויות הילידים ברחבי העולם הן עלובות ונחשלות. הם מתמכרים להימורים, לסמים ולאלכוהול. הפשיעה אצלם מחרידה. מה שהוליד החזון הרומנטי של הנייטיב המחובר לטבע זה ברוני סמים. תאמרו - כך היום בגלל פשעי האדם הלבן, אבל בעבר הכול היה טוב יותר. אני מציע שתקראו יותר על פולחני הקניבליזם והרצח ההמוני של האצטקים, למשל. הם היו מרגישים בבית באושוויץ. או אולי על זה שהאבורוג'ינים באוסטרליה היו זוללים את ילדיהם הנכים לתיאבון.

    כל תרבויות הילידים האלו שמהוות כביכול התחברות לטבע ולרוחניות לא מערבית, למעשה הן תולדה של אינטליגנציה נמוכה, וכמעט כל מי שמסוגל מבין בניהן וחונן בכישרונות טובים יותר בורח מהן כדי להתאקלם במערב, ויש לו סיבה טובה.

  • 26.

    אני זוכר מה חשבתי שיצאתי מהסרט

    אבי זכאי, 19/01/10 04:32

    הייתי די מאוכזב, כזה הייפ ובסוף מה שיצא זה כמה אפקטים יפים ושום עלילה.
    אין כאן שום מסר חשוב, וזה מה ששמאניסים כמוך לא מבינים, אם הכל ישות אחת אורגנית הרי שגם הערים הן חלק מאותה מקשה ומכונות הן חלק מאותה מקשה.
    מהבחינה הזו ''מטריקס'' הוא יותר מפוצץ מוח מאווטאר, למרות שפחות צבעוני.
    אי אפשר להגיד רק שהטבע מקשה כי הוא כל כך יפה, צריך לקבל את המכוער. ואני ממליץ לך לחיות שנה אחת כאדם פרא. אולי תבין שרעב וקור וגשם יבריח אותך מהר מאוד לציוויליזציה שאתה כה שונא.

  • 25.

    סוף סוף מישהו שמבין ולא עוד מנהל חשבון 'רציני'...

    אלי, 19/01/10 04:29

    אז מה היה לנו לנון, אווטאר ו...

  • 24.

    בוא לא נגזים...

    יעל, 19/01/10 04:15

    אמנם זה סרט נחמד, אבל המסרים שבו לא ישנו את העולם. אמרו את זה קודם הרבה לפני שמישהו בכלל הגה את אווטאר. אין בו מסרים כאלה חדשניים ועמוקים. אתה יכול למצוא דיבורים רוחניים ועמוקים מזה בהרבה מקומות.
    תהייה בטוח שצפיה בסרט של שלוש שעות גם אם סרט נורא פסיכדלי כמ שאמרת.. לא מסוגלת להביא לשום שינוי תודעתי אצל אף אדם.

  • 23.

    סתם עוד סרט הוליוודי, עוד פעלולים עוד צבע - השבלונה תמיד אותה שבלונה.

    אבי צנעני, 19/01/10 03:21

    כל כך משעמם.

  • 22.

    כל הסופרלטיבים בעולם לא יכולים לכסות על התסריט הבינוני ומטה של אווטאר

    תומר, 19/01/10 02:46

    הסיבה שבגללה אווטאר יעקוף את טיטניק כסרט הריווחי ביותר אי פעם, היא התעריף הגבוה ב-50% ויותר שגובים בחו''ל על הקרנת תלת-מימד לעומת הקרנה רגילה.
    אווטאר אפילו לא יעבור את ספיידרמן בכמות הכרטיסים שימכרו.

  • 21.

    התאהבתי בנייטירי...מה לעשות? הצילו!

    אבוד לנצח, 19/01/10 02:36

    איך עשו אותה מושלמת כזו...עצמאית, חזקה, חכמה ויחד עם זה חמה, רגישה ונשית בכל רמ''ח אבריה(כולל כפות הרגליים הגדולות)
    כמה טוב שיש אנימציה שאפשר ליצור באמצעותה דמויות מושלמות
    אם היה אפשרי הייתי שולח את אשתי לתיקון במעבדות שבהן ייצרו את הסרט (מצידי שיעשו לה גם אזניים גדולות)

  • 20.

    סה''כ זה להסתיר את הרוע הקפיטליסטי בסוכריה כחולה שהן רעילות לידיעתך.

    ממש סרט שורשי, צחוק!, 19/01/10 02:35

    הכחול התעשייתי עשוי מחומרים רעילים, וזה מה שמאכילים אותך. והם מספיק טפשים להעביר את המסר בצבע השליט, שזה רעל נצלני, אבל הקהל לא מספיק מסוגל לקלוט את זה כי הקפיטליזם והמדיום החזותי שהם סימביונטים- דפקו אותו.

  • 19.

    i bet you loved matrix too

    b r, 19/01/10 02:32

    pathetic

  • 18.

    הסרט שונה מעניין חידוש אדיר בוא נחזור לפרופרציות של בוגר (ל''ת)

    יש לי בעיה עם ההתלהבות שלך, 19/01/10 02:25

  • 17.

    סרט פסבדו-אינטלקטואל

    פנחס שרלינסקין, 19/01/10 02:20

    רנסאנס פסיכדלי? הצחקתם אותי.
    אומר לכם כאן משהו בשקט-בשקט: הסרט הזה הוא קישקוש מקושקש לא רנסאנס לא פסיכדלי אלא רק בעיטה קטנטנה באינטלקטואליזם העונתי.

  • 16.

    אפלקציה לחיים

    שימי, 19/01/10 02:17

    הלכתי אם ילדי לסרט והיתה לנו שיחה לפניי הסרט אוואטר בקשר לגיוס הצבאי ,בני רוצה ללכת ליחידה קרבית כמובן שיעצתי ועודדתי אותו על הבחירה,עמוק בליבי במחשבה פנימית שלי אני לא כל כך מעונין בהחלטה של בני בכול זאת יש סיכון לשלום הילד, נכנסנו לצפות בסרט הסרט נגמר פניתי לבני ואמרתי לא תאר לעצמך מחברים אותך למכונת מחשבות כמו בסרט אוואטר דמותך עוברת תהליך אתה מוצא את עצמך בעזה מתאהב בילדה עזתית ובאותה נשימה תנק ישראלי מפציץ את בתה ומשפחתה, ומה שמדהים אני ימני בדעות שלי אן לי מוסג אך השאלה צצה במוחי מאוד אשמח לספר בהמשך את תשובתו של ילדי ,,,,,,,,,,,,

  • 15.

    איפה למדת לכתוב?

    אחד, 19/01/10 01:50

    חוץ מלצעוק כמה עמוקה החוויה שלך וכמה דפוקים אלה שאטומים לה, מה אתה אומר? כלום.
    אל תדאג, רוב היקום איתך, המספרים והכספים מראים זאת.
    ויחד עם זאת לא הייתי נח על זרי הדפנה - עתיד העולם שאתה כל כך דואג לו לא מובטח בגלל אחוזי הצפיה. נהפוך הוא. אנשים רואים, חווים, וחוזרים לסורם.
    הביקורת על הסרט היא על החוויה האסתטית שלו. זה שהתרגשת ממנו עוד לא אומר שהחוייה האסתטית שלו לא שטחית, מנוסחת בבאנאליות, מועתקת, בנאלית. זה שאתה מתרגש מבנאליות, לא עושה אותה לא בנאלית.
    אם היית מביא איזה ניתוח עומק שגורם לסרט להראות חכם ומורכב ממה שנדמה, ניחא. אולי עוד היינו קונים את זה.
    במקום זה אתה רק צועק כמה חווית וכמה התרגשת.
    אשריך וטוב לך.

  • 14.

    כתבה מרעננת - כנסו תקראו ותאמרו לי שאין אמת בדבריי

    ג'וני, 19/01/10 01:38

    תשאל את עצמך האם היית מוותר על כל הטכנולוגיה והקדמה כדי להיות אינדיאני ?

    תשובה של רוב האנשים לכך היא פשוטה - לא .

    האם היית מוותר על כל הטכנולוגיה והקדמה כדי להיות אוואטר(שהם פחות או יותר כמו האינדיאנים) ?

    תשובה של רוב האנשים - כן .

    חשבת למה פעם ?

    אני חשבתי , נמאס לנו לשמוע ולראות את אותם דברים בעולם שלנו , הדברים הקטנים שאנו לא יודעים לכבד כבר מזמן הפכו לדברים שוליים ומעניין אותנו יותר ההרס מאשר היצירה , אפילו הדברים הפשוטים כמו זריחה או שקיעה אין אנו נהנים מהרגע אלא מחפשים הזדמנות ברגע כדי לבסס קשר יחסים וכדומה.

    בסרט הזה הוא מראה לך , שהדברים הפשוטים של אוואטר מה שלא מיוחד בעיניהם(אך עדיין נותנים כבוד) המוח שלך לא מסתגל לזה ויקח לך חיים שלמים כדי להגיע מה שחסר לנו פה בעולם האמיתי הטכנולוגיה משלימה.

    זה הכוח של הסרט הזה - ובערך כולם פספסו את הנקודה הזאת שהיא חשובה מאוד לטעמי.

    אני מצפה לתגובה חזרה לראות אם כן שיניתי לאנשים את הדעה ואת הראייה בנושא כי לדעתי זה הקונספט הגדול של הסרט והרבה ממנו התפספס בגלל ההייפ שיצרו בעולם.
    ryoni@hotmail.com

    • האינדיאנים לא רוכבים על טורוק מאקטו או איקראן :) (ל''ת)

      מירב, 19/01/10 14:30

  • 13.

    אוואטר

    מיכאל נוימן, 19/01/10 01:17

    עידו הסרט מעןלה ןדברים נכונים ויפים כתבת

  • 12.

    סרט בינוני וטרחני שנמשך ונמשך ונמשך

    גל, 19/01/10 01:04

    בקיצור חבל על הזמן והאנרגיה ראיתי והתאכזבתי מהרדידות ההוליוודית שכולם מתפעלים ממנה עכשיו....

  • 11.

    הסרט גנוב

    Gillian, 19/01/10 01:01

    ובודאי שאינו ''מצית מהפכה''. בשנות ה-80 קראתי ספר שלצערי את שמו ואת שם הסופר איני זוכרת, אך זהו סיפור ''אווטאר'' אחד לאחד, כולל שמות הגזעים ותיאוריהם. לא ברור לי כיצד מתיימר ג'יימס קמרון להיות זה זהגה את הרעיון ועוד פחות מובנת לי שתיקתו של הסופר ושאו בנימשפחתו (במידה וכבר אינו בין החיים).

    נותר לי רק לקוות כי מתישהו בקרוב, יצוץ בעל הזכויות המקוריות ויתבע לקמרון את הצורה.

    • you are a bitter woman (ל''ת)

      get a life, 19/01/10 06:45

    • money

      mor, 20/01/10 18:54

      כסף קונה הכל
      בטח שזכויות יוצרים

  • 10.

    המטריקס הרבה יותר פורץ דרך מבחינה מחשבתית (ל''ת)

    זה סתם אנימצה יפה + עלילה סטנדארטית, 19/01/10 00:51

    • נכון מאוד (ל''ת)

      ., 23/01/10 15:04

  • 9.

    עבדים היינו ואתה גם כן

    טל, 19/01/10 00:49

    זה לא סרט מהפכני עתיר משקל שמסעיר את חושיו הפנימיים של הצופה במאין אמת נצחית שנפתחת או נשברת
    אין כאן חזון דיסאוטופי שדורש דבר שקמרון שכח בסרט הזה ונקרא ''תסריט''.
    הסרט הוא מנה מרוכזת של טכנולוגיה מרהיבה ויפה ותו לא, כמו סרטי ה3D שהיו מראים פעם כהדגמות, אין בו שום עומק ושום חוויה כמו שאתה מתאר, יש פרא אציל ויש אותך, אדם נדוש
    תתחיל להתחבר למציאות במקום לאינטרנט ידידי, תבין שחוץ מהמשפט שלך על הבורסה שנכון בצורה שאתה לא מבין אין בך כרגע כלום

  • 8.

    דעתי על הסרט....

    יעל, 19/01/10 00:30

    אני ראיתי את הסרט הזה ולא הפסקתי לבכות - בהתחלה בכיתי מההתרגשות על העולם הכל כך יפה הזה שמדבר על החיבור לטבע, על החיבור שלנו אחד לשני ושכולנו בעצם ''אחד'', על הלב הפתוח ועל יופי בעולם שכזה. אחר כך עלה בכי על האלימות הנוראית שאנו חיים בעולם הזה שיודע להתמודד מול אלימות רק באלימות. השבט הפראי הטהור ומלא האהבה הזה מגיב לאלימות של ''בני האדם'' באלימות נגדית כמוצא האחרון. אם אתה מאמין במשהו לך איתו עד הסוף....עד המוות. לכן המסר בסרט בעייתי אך נותן לנו פה מראה חזקה לפנים - כמה אלימות מנהלת אותנו - בהרס של מי ששונה מאיתנו ובאלימות של זה שאלים כלפינו '' שן תחת שן''.

  • 7.

    קודם תסתכל על עצמך, לפני שאתה מבקר אחרים.

    שדון החלומות, 19/01/10 00:10

    מצד אחד, אתה מדבר על כל הדברים הטובים בעולם המושלם של אווטאר, וזה מה שכל האנושות צריכה לשאוף אליו.
    מצד שני, אתה בז לכל מי שלא חווה את הדברים כמוך, ואתה לא מבין את כל מי שלא חושב כמוך.

    לפני שאתה מדבר על כל השינוי שהאחרים צריכים לעבור בכדי שהעןלם יהיה טוב יותר, אתה צריך להסתכל קודם כל על עצמך, ולהבין שבדרך שבה אתה מתנהג, אתה בדיוק כמו כל האנשים שאתה לא מבין אותם.
    אם אתה לא מסוגל להשתנות, למה אתה רוצה שאחרים יעשו זאת.

    • אני כל כך מסכים איתך... שאין לך מושג

      אלון, 19/01/10 00:40

      אני שונא אליטיזם, מתוך ידיעה שאני אליטיסית בעצמי, ומוכן לחיות בשלום עם הידיעה הזו, שיהיו אנשים, שיעברו איזשהו סף מינון של הקשבה ושיהיו אנשים, שאני פשוט אתעלם מהם.

    • תגובה מצויינת

      הרב הקונסרבטיבי, 19/01/10 02:09

      כל הכבוד, שדון.

    • so true

      Leor, 19/01/10 03:26

      you are so right !!!

  • 6.

    אל אס די אאוט! אואטאר אין! (ל''ת)

    אבי, 19/01/10 00:09

  • 5.

    פצצה ויזואלית

    ירון, 19/01/10 00:08

    תסריט פוקאהונטס.

  • 4.

    מעבר לסטטוס בפייסבוק

    אושרי, 19/01/10 00:07

    יש עוד דברים בחיים שקיימים וזה אנחנו, והבעיתיות בסרט הזה שגורמת לנו קונפליקט בהזדהות איתו היא ההשלכה על החיים שלנו עם השכנים האולי פרא אבל בטוח לא אצילים שלנו, כל הדימויים של הבולדוזורים לא עושים שירות טוב, לא לעולם ובטח לא לנו

  • 3.

    לעידו

    בועז, 18/01/10 15:52

    אי אפשר להתווכח עם חווית הסרט שעברת משום שהיא שלך (בלבד).
    מאותה סיבה להיות ער לכך הוא להבין שאתה לבדך יצרת בתודעתך את הדבר שנקרא ''אוואטר''.קמרון פשוט העניק לך כלי קצת יותר מתקדם לקיים את האשלייה ואת כל מה שמתלווה אליה - גם את הפרשנות שלך לסרט.
    אז בעצם מה שאתה עושה זה לנסות לכפות את האשלייה שלך על אשלייה של מישהו אחר גם אם היא נראית לך יותר מתקדמת מבחינה רוחנית.

  • 2.

    חשוב לומר למרות כל המילים היפות והמיינד המשתולל

    ניאו, 18/01/10 15:19

    מוות נעים זה התיאור שעולה לי לגבי הסרט, שהוא לחלוטין כמו כל סם (או התמכרות אחרת) שגונב אותנו מהמציאות, שמפצל אותנו מעצמנו ומהכאן ועכשיו. שימוש ברעיונות מיסטיים כמו במטריקס רק הופך את הסרט לאשליה יותר גדולה. הסרט הזה הוא ללא ספק תוצר של תרבות השפע השיקרית והקפיטליזם. ''דיכאון האווטאר'' זהה לכל דיכאון ודאון וירידת מתח קשים לאחר מנת סמים, אוכל, מין, רגשות וכו'...
    התמכרות למציאות מדומה וסרטי 3D הולכת לפי דעתי להיות ההתמכרות הגדולה הבאה...

    • לא יקראו לזה התמכרות

      גיא, 18/01/10 16:09

      יסבירו לך ולכולם שזו פשוט - ה מציאות ( אלטרנטיבית , מדומה , שחורדינית , לא משנה מה ...)

      • או במילים אחרות...

        ניאו, 18/01/10 19:32

        יסממו אותך במילים...

    • זה הרוע הקפיטליסטי בכחול. אבל כן אהבתי את מטריקס I הוא דיבר אמת-

      מאוד מסכים עם ניאו, 19/01/10 02:37

      שהקפיטליזם הרס לנו את החיים ומשקר אותנו. זה כן.

  • 1.

    אהבתי, מסכימה איתך! הלוואי שנתחיל לחיות ככה! (ל''ת)

    תמי, 18/01/10 15:05