• 6.

    שטיינר מאד הדגיש את הזהות של אשה כאשה וגבר כגבר

    הוא מצפה מן המחנכות ללבוש שמלות. מאמר מטעה., 02/01/10 21:34

    שטיינר היה איש המאה התשע עשרה ומאד האמין בזוגיות טבעית של איש ואשה. מי שכותב אחרת זה אנתרופוסופים שמכופפים את האנתופוסופיה לאופנות הקפיטליסטיות של היום. לאנשי תעשיית הפריון יש אינטרס שיהיו כמה שיותר הומואים ולסביות כדי להביא לעולם ילדים לא בדרך טבעית.

    • זה רק מראה שגם מורים רוחניים

      מ, 06/01/10 14:03

      מושפעים מזמן ותרבות, ויכולים ללקות בבורות ולדכא את האחר. זכר לא חייבת להיות גבר, ונקבה לא חייב להיות אישה.

  • 5.

    כתבה מעניינת ומאירה

    עדי, 02/01/10 21:29

    לכל המגיבים - אפשר גם לא לעסוק כל כך בהגדרות ובכותרות, אפשר גם לפרגן לאנשים החיים את חייהם בשלמות רוחנית, הנוהגים בכבוד ובחמלה לכל בעל חי ונותנים משמעות אמיתית לחתונת שתי נשמות שמצאו זו את זו, שמאפשרות לעצמן לחיות ולהיות.
    בתור משתתפת בחתונה של אלעד וניצן - מעולם לא הייתי בחתונה כל כך מרגשת ויפה. לפעמים אנחנו שוכחים כמה משמעות יש לחתונה ובערב ההוא אלעד וניצן הזכירו לכולנו.

  • 4.

    אם היה לכם מושג איזה חטא.....

    ל, 02/01/10 20:08

    נניח לרגע את העניין המיני וההעדפות המיניות...
    הבעיה היא הזרע לבטלה שהומואים עושים בעולם
    זה הנזק הרוחני הגדול ביותר באנושות מאז ומעולם וגורם למיליארדי ישויות רוחניות מזיקות להזיק לכולנו...
    תקראו קצת באינטרנט תהיו בשוק.
    בקבלה זה ידוע ובתורה שלנו.
    רבי נחמן דיבר על תיקון הברית רבות וזה התיקון של הדור.
    אני לא נגד הומואים רק נגד בורות.
    בהצלחה בדרך

  • 3.

    המחבר עירב כאן מין בשאינו מינו.

    reuvenholzer , 02/01/10 16:04

    נטיה מינית תהיה אשר תהיה אינה מדד לשום יכולת רוחנית כזאת או אחרת. סובלנות חברתית לעומת זאת היא מדד למידת הסובלנות בחברה. אם החברה מקבלת נטיה הומוסקסואלית כלגיטימית או מקובלת אין הדבר מעיד על יותר מאשר מידת הסובלנות בחברה.
    התרבות היוונית הקלאסית הייתה לכאורה הומוסקסואלית. אזרחי ה''פוליס'' המבוגרים יותר קיבלו תחת חסותם נערים מתלמדים ואלה היו מאהבים לאדוניהם. יחסים מיניים עם נשים היו לשם הבאת ילדים ולא לשם תענוג.
    מה זה מראה: שאם רב הגברים עוסקים ביחסי מין עם נערים זה עדיין לא אומר שהם הומוסקסואלים במובן המקובל היום. זה גם מראה שתרבות בעלת ערכים הומוסקסואלים תשפיע על חבריה לנהוג בהעדפה חד מינית.
    האם זה אומר משהוא על התכולה הרוחנית של אותה חברה? לא. זה אומר משהוא אחר.
    העדפה מינית היא העדפה מינית. ורוחניות זה רוחניות.
    מי שראה את הסרט ''סטיריקון'' של פליני נחשף לתרבות ההומוסקסואלית של רומא בתקופת נירון.
    בסרט פליני מראה חתונה הומוסקסואלית בין נוגש העבדים הגס והבהמי של ספינת התענוגות הקיסרית ובין אחד הגיבורים שהפך לעבד.
    אני חושב שתמונה זאת מבהירה את חוסר הקשר בין ההעדפה המינית והיכולת הרוחנית.

    • הוא מנסה להגיע למסקנה שה''זכרי'' וה''נקבי'' באותו פרט

      זה שבירת מחיצות אולטימטיבית, 02/01/10 20:19

      וזו כביכול הכלה רוחנית גבוהה יותר(כמו שבירת מחיצות וטשטוש גבולות מוחלטים בן עמים/גזעים/וכו').

      ההומו מבחינתו לא מעדיף זכר, או לסבית מעדיפה נקבה-אלא שההומו/לסבים הם זכרים/נקבות באותו גוף של היחיד.

  • 2.

    מזעלטוף

    הפולני, 02/01/10 14:02

    קודם כל מזל טוב.
    דבר שני - מילא להתחתן עם גבר, אבל לא להתגלח לחתונה? אוי ויי.

  • 1.

    חבל שיש כאן בלבול בין העדפה מינית לזהות מגדר.

    דניאל, 01/01/10 23:15

    אחוז גבוה מתוך הטרנסג'נדרים נמשכים לאנשים מאותה זהות מגדרית, ואחוז גבוה מההומואים והלסביות דוקא לא חשים חוסר תאימות מגדרית.
    זה מוכיח שהצורך של גבר, למשל, להתנסות עם גבר אחר הוא לא צורך בהכרח בהשלמה מגדרית.
    למה צריך לנתח כל כך הרבה משיכה חד מגדרית?
    מצד שני, ההרגשה שהמין לא תואם את זהות המגדר לא קשורה להעדפות מיניות.
    למה להמשיך ולחזק את הגישה הדואלית והפשטנית של המגדרים?
    לא לכל אחד יש זהות מגדרית, ומגוון הזהויות המגדריות רחב בהרבה מ''גבר'' או ''אישה'' ויכול לכלול הרבה קומבניציות, בלי קשר להעדפות מיניות, ובלי קשר למין הביולוגי (נתון טכני שלא אמור בכלל לשחק תפקיד מרכזי בהסברים). אין כאן חוקים ברורים, יש הרבה ערפול לגבי המונחים ''גבר'' ו''אישה'' או גבריות ונשיות. המונחים האלה מעורפלים ותלויי תרבות וזמן. תמיד ההסברים הרוחניים לגבריות ולנשיות (וגם במקרה הזה) לוקים בבורות ובשמרנות בדרגה כזו או אחרת.

    • לפי מה שהבנתי הוא רואה כרצוי וסימן לרוחניות גבוהה- (ל''ת)

      שבירה מוחלטת בין זהות מיגדרית וזהות מינית, 02/01/10 20:23